Sowieso macbook.. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 18-08-2008 14:46
Fellows,

Na een tijdje van reseach ben ik tot de conclusie gekomen dat een macbook de keuze voor mij is. Nu mijn vraag. Apple heeft in de klasse macbook 3 opties.
De eerste is een met een 2.1Ghz Macbook met een combodrive en 1gb aan intergeheugen. Voor 200 eppies meer heb je een 2.4Ghz Macbook en 2gb aan intergeheugen + 40 Gb meer hd en superdrive.Wat ik wou doen is die van 2.4Ghz nemen. Maar nu herinner ik mij dat iemand zij dat je gewoon de cheapste moet kopen en er meer interngeheugen in moet plaatsen. Die dingen kosten idd niks meer. e22 voor een reepje van 1Gb.
Dus voor een systeem van 2.1Ghz en dan 2Gb aan intern en 40Gb minder bespaar je ronde de 150euro.
Is dat het wel waard.?!

What do you think about Sowieso macbook.. ??

Vote :   

justjustin    posted on 18-08-2008 14:55
vraag is ook wat je er mee wil doen...
Produceren of live gaan in beide gevallen moet je een goede hebben nattuurlijk maar voor live wil ik toch wat meer zekerheid...
Alleen produceren lijkt me de eerste optie goed genoeg toch?...
Mforge    posted on 18-08-2008 15:17
beide opties zijn goed, als je gewoon begint met produceren hoef je toch nog geen beroep te doen op superspecs, mocht je na verloop van tijd toch intensievere projecten gaan maken, kan je altijd je ram nog uitbreiden. 
Antoine88    posted on 18-08-2008 15:18
ik wil ook live gaan.
Maar wat bedoel je met meer zekerheid. Is de besparing van 150euro het waard op de eerste optie te kiezen.?
Antoine88    posted on 18-08-2008 15:21
Aah, idd Mforge. Good one.
justjustin    posted on 18-08-2008 15:26
Poster: Antoine88
ik wil ook live gaan.
Maar wat bedoel je met meer zekerheid. Is de besparing van 150euro het waard op de eerste optie te kiezen.?

De zekerheid van genoeg geheugen en snelheid...je wil niet dat ie gaat haperen live...niet dat het vaak gebeurt met een mac...
Stevenvdvorm    posted on 18-08-2008 15:52
Beste antione

Ik zat laatst met hetzelfde probleem, maar ik ben toch voor de macboook 2,4 ghz gegaan.

Je zou eens bij de mediamarkt moeten kijken, dan heb je een 2,4 ghz+2gb werkgeheugen en een hardeschijf van 250 gb!

voor maar 1199,- volgens mij. En als je twijfelt kan je altijd beter teveel nemen dan te weinig
Nandi    posted on 18-08-2008 16:08
De eerste nemen de tweede is vooral duurder omdat je dvd kan branden dacht ik.

Je kan natuurlijk ook je ram upgraden maar ik dacht dat als je 1 gb ram hebt dat dat 2 stickie's zijn van 512 mb die in je mac zitten dus dan moet je voor 2 gb ram er 2 kopen van 1 ram dus dat is dan al iets duurder.

Ik zou voor de eerste gaan...

Ik heb zelf de Imac van 999,- 2.4ghz en 1 gb ram en als je niet echt veel zware programma's opzet moet je er zeker komen met 1 gb ram.
Nvie    posted on 18-08-2008 16:24
Ik zou voor die van 2,4 Ghz gaan, simpelweg omdat er een Superdrive inzit. Nogal handig als je een DVD brander hebt als je opeens ook besluit dat je een videotje wilt bewerken (of *uche* een nieuw sturingssysteem branden *uche*). Geheugen bijprikken kan altijd, maar een nieuwe drive niet. En een USB of Firewire eenheid is verre van ideaal.
Mod edit by Nvie on 18-08-2008 16:24 (1%)
Twello    posted on 18-08-2008 19:53
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ik heb de 2,4 ghz genomen, er zit een superdrive in, extra hardeschijfruimte (120 gb is nou niet echt royaal...) en meer geheugen!
Gery    posted on 18-08-2008 20:28
1) door de gebruiker te vervangen zonder beschadiging van de garantie zijn, het ram geheugen en de harde schijf.
(Ik heb nu in mijn macbook een 320GB schijf zitten)

2) Ram van Apple zelf is duurder als gewoon RAM, in macbooks moet een speciaal - apple - type ram

3) ga voor de 2,4Ghz, programmas zoals traktor, ableton zullen daardoor iets soepeler lopen (zeker in combinatie met 2GB ram)

4) Wat is nou 150 euro als je er 1000 uitgeeft voor een laptop, dan ben je beter deze marginale kost erbij te nemen zodat je ene beter systeem hebt!

5) ga niet naar de mediamarkt of eender welk ander groot magazijn, dit zijn geen apple premium resellers!
Bij apple premium resellers krijg je een veel betere service (met oa eigen hersteldienst, advies, enz..)
Alle Apple prijzen zijn overal altijd gelijk, of je nu online of in de winkel koopt, dus ben je beter af bij een premium reseller!
DJ - Producer
tym    posted on 18-08-2008 22:14
Ben het in ieder geval eens met Gery dat je je mac moet kopen bij een Premium Reseller!
Stefjuuh    posted on 18-08-2008 22:25
Poster: Gery
1) door de gebruiker te vervangen zonder beschadiging van de garantie zijn, het ram geheugen en de harde schijf.
(Ik heb nu in mijn macbook een 320GB schijf zitten)

2) Ram van Apple zelf is duurder als gewoon RAM, in macbooks moet een speciaal - apple - type ram

3) ga voor de 2,4Ghz, programmas zoals traktor, ableton zullen daardoor iets soepeler lopen (zeker in combinatie met 2GB ram)

4) Wat is nou 150 euro als je er 1000 uitgeeft voor een laptop, dan ben je beter deze marginale kost erbij te nemen zodat je ene beter systeem hebt!

5) ga niet naar de mediamarkt of eender welk ander groot magazijn, dit zijn geen apple premium resellers!
Bij apple premium resellers krijg je een veel betere service (met oa eigen hersteldienst, advies, enz..)
Alle Apple prijzen zijn overal altijd gelijk, of je nu online of in de winkel koopt, dus ben je beter af bij een premium reseller!
 Dollarkoers scheelt een hoop, en het is geen speciaal type ram, maar een laptopvariant van het gewone ram, je kan dit dus wel bij een pc winkel krijgen. (Mn vader heeft macbook pro, apart geheugen erin)
Stevenvdvorm    posted on 18-08-2008 22:28
Poster: Stefjuuh
Dollarkoers scheelt een hoop, en het is geen speciaal type ram, maar een laptopvariant van het gewone ram, je kan dit dus wel bij een pc winkel krijgen. (Mn vader heeft macbook pro, apart geheugen erin)

Mediamarkt Rotterdam heeft een eigen apple center in zijn zaak:D
Nandi    posted on 18-08-2008 23:39
Ik heb mijn mac ook bij een premium seller gekocht. ( iMac 2,4ghz,1 Gb ram 250gb hardeschijf...) 999 euro

Ik kwam een weekje later in mediamarkt zag ik een iMac staan ( 2,4 ghz,1 Gb ram, 320 gb Harde schijf)voor 750 euro

Ze waren daar dus een pak goedkoper, niet dat ik er spijt van heb want je hebt echt wel voordelen aan die apple premium sellers.(zoals Gery zegt)

Ik wou maar eens aan tonen dat je toch een goede zaak kan doen bij zo winkels als media markt.

Wat ik me wel afvraag is dat de mac's die ze bevoorbeeld in Media markt verkopen anders in elkaar zitten dan de mac's die op de apple site staan? Ze hebben bevoorbeeld een grotere harde schijf of minder ram en een andere kloksnelheid.

Weet iemand hoe dat komt? Vraag ik me al een tijdje afCool

zalo    posted on 19-08-2008 00:31
de mediamarkt koopt die in via een een groothandelaar (apple zelf dus) en die kiezen gewoon welke config die willen verkopen
Gery    posted on 19-08-2008 00:32
je kan in principe op de site van apple ook zelf onderdelen toevoegen of vervangen...
Mediamarkt koopt waarschijnlijk een hele serie customized macs op om te verkopen, lijkt mij vrij logisch.

Als je soortgelijk toestel daar goedkoper gezien hebt was dat misschien een speciale promotie of opruiming van een reeks ofzo ?

normaal is het zo dat apple producten overal dezelfde prijs hebben...
DJ - Producer
jannickv    posted on 19-08-2008 01:50
Poster: Gery
je kan in principe op de site van apple ook zelf onderdelen toevoegen of vervangen...
Mediamarkt koopt waarschijnlijk een hele serie customized macs op om te verkopen, lijkt mij vrij logisch.

Als je soortgelijk toestel daar goedkoper gezien hebt was dat misschien een speciale promotie of opruiming van een reeks ofzo ?

normaal is het zo dat apple producten overal dezelfde prijs hebben...

ik weet niet of het bij alle apple dealers is maar in "switch" zijn er wel studenten kortingen Winking my eye

ook wel eens de moeite Winking my eye
Gery    posted on 19-08-2008 09:35
ook waar - in de tijd goed gebruik van gemaakt ook -

Maar die studentenkorting kan je evengoed krijgen via de online apple store hoor Happy, laughing
DJ - Producer
jannickv    posted on 19-08-2008 09:44
geen idee... weet enkel dat ik ze krijg :p

de premium sellers zijn echt super! super advies Winking my eye opleidingen enzo...

altijd handig bij je eerste mac Winking my eye

Antoine88    posted on 19-08-2008 09:57
Nee precies. Die 150 op 1000 stelt niks voor, dus dat zou lelijk zijn daar op te 'bezuinigen'.

@Gary
De prijzen zijn idd gelijk op i-net en de premium reseller. Echter, de studentenkorting die wordt verleend verschild wel degelijk. Bij reseller in mijn buurt krijg je gerig 4% korting, gewoon lachwekkend. Op i-net krijg je 6.1%, al ietsje meer..

maar Stefjuuh de dollarkoers scheelt een hoop.? Wil je zeggen dat ik een mac in de VS meot bestellen..
User edit by Antoine88 on 19-08-2008 @ 09:58:59 (1%)
TaktiK    posted on 19-08-2008 16:16
bij mijn weten geven resellers (hier in belgië toch) altijd 6%. Dat is de regel van Apple zelf, dus resellers houden zich daar normaal aan.
En nog iets. Media Markt is, sinds kort, official reseller van Apple. Evenveel waard dus als een gewone Applestore en dus ook de moeite om daar eens te gaan kijken. Je krijgt er dezelfde voorwaarden, en dezelfde dienst na verkoop.

@TS:
Denk er maar eerst over na of Mac wel degelijk jou keuze is, en niet is omdat het gewoonweg hip is. Ze zijn nogal aan de dure kant. Niet dat ik je niet wil aansporen om Mac te gaan en Windows achter te laten, want ik heb zelf een Mac, maar toch. Het zijn, en blijven, dure spulletjes.
En ga maar minstens voor optie 2 moest je van bovenstaand zeker zijn. Apple stelt zijn laptops zo samen dat er een instapmodel is voor de mensen met teveel geld (optie 1) en pas daarna komen de bruikbare configuraties (opties 2 & 3).

<edit> in de VS bestellen is niet echt handig. Je hebt hier geen garantie op producten, wat toch wel handig is na verloop van tijd </edit>
User edit by TaktiK on 19-08-2008 @ 16:20:00 (30%)
Antoine88    posted on 19-08-2008 16:28
Ow meen je niet, dan Media Mark een official reseller is geworden. Daar nog ff een kijkje nemen. Krijg je daar dan ook studenten korting?
Daarnaast neem ik geen Mac omdat het hip is. Bedankt voor een terugblik, maar de keuze is goed onderbouwd.

Trouwens, studeer je aan de KUL.?
TaktiK    posted on 19-08-2008 16:31
Jep media markt is een offieciële reseller geworden, dat staat ook zo op de site van apple.  En nee, ik studeer er niet, maar doe er wel mijn vakantiejobs. Trouwens, welkom in de mac-fanclub hé Winking my eye

ps: vanop de site van Apple =>

MEDIAMARKT
WESTERHAVEN 48-50
NL - 9718 AC GRONINGEN
Tel: 050-3172800
Fax: 050-3172889
http://www.mediamarkt.nl
User edit by TaktiK on 19-08-2008 @ 16:33:32 (100%)
Antoine88    posted on 19-08-2008 17:26
Bedankt beste mensen. Uiteindelijk gewoon voor optie 2. Alleen toch nog maar even MM checken.
LouisCasper    posted on 20-08-2008 00:08
Ik kan je zeggen dat een MacBook een topkeuze is!
Heb er zelf al anderhalf jaar een en nog NOOIT enige problemen mee gehad, die dingen blijven gewoon snel!
Ikzelf heb 2.16 GHZ en 1 GB ram en vind 'm helemaal prima, dus ik zou dat overige geld in je zak steken!
http://www.louiscasper.com
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

214 Users online: 37 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 29.222
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.896.244