Mijn mixer behouden of verkopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 18-08-2008 11:12
Hallo,

heb een weekje geleden 2x cdj 400 gekocht,
ben super blij, maarja wat moet je anders zijn Happy, laughing
maar nu.....
mijn mixer (jcb NSA 2008) is nog altijd de mixer die ik in het begin had, mijn 1ste mixer dus,
eigenlijk is het een prima mixer, 6 kanalen,,
maar had in de winkel naast de cdj 400 te hebben getest,
ook de djm 400 uitgetest.. Wat een verschil,!! Coolniet omdat de djm 400 maar 2 kanalen heeft maar de djm 400 is gewoon veel beter..
nu heb ik nog geen week geleden 1000 euro uitgegeven,
en zit ik sterk te twijfelen om dus die djm 400 te kopen, maarja, dan geef je in een week tijd 1500 euro uit ..
wat vinden jullie,
moet ik mijn mixer verkopen en die djm 400 kopen.
of mijn mixer nhouden totdat ik weer geld heb verdient , dan verkopen, en die djm kopen?/

Groeten

What do you think about Mijn mixer behouden of verkopen ??

Vote :   

BunX    posted on 18-08-2008 11:17
Kzou het doen als je kan, Happy, laughing
Big-x    posted on 18-08-2008 11:17
of lang sparen voor een djm 800??
justjustin    posted on 18-08-2008 11:22
Voor thuis lijkt mij een djm400 prima...veel effecten die op de djm-800 zitten zitten er ook op...
als je de djm400 kent , kan je ook omgaan met de djm800...
Voor thuis heb ik maar 2 cd spelers nodig...dus ik ga hem binnenkort ook halen..Winking my eye
Xtremer    posted on 18-08-2008 11:24
Langer doorsparen, geloof mij de color effects zijn veel leuker en super handig voor in de mixWinking my eye! En vergeet vooral de digitale ingangen niet (alleen nodig bij een versterker die het digitale signaal ondersteunt natuurlijk). En je hebt meer kanalen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Big-x    posted on 18-08-2008 11:27
dus doorsparen voor een djm 800,
want het probleem is idd wle dat een djm 400 maar 2 kanalen heeft..
en dta kan wel is klote worden als je 6 kanalen gewoon bent Happy, laughing
Xtremer    posted on 18-08-2008 11:29
Poster: Big-x
dus doorsparen voor een djm 800,
want het probleem is idd wle dat een djm 400 maar 2 kanalen heeft..
en dta kan wel is klote worden als je 6 kanalen gewoon bent Happy, laughing

Ik had het wel geweten hoor:P. De 800 is gewoon top en de clubstandaard van tegenwoordig!
Dj_Fantasy    posted on 18-08-2008 11:39
Inderdaad de DJM 800 is clubstandaard.
Daarom hoort een DJM 400 in je bedroom te staanWinking my eye

Zoals hier al eens gepost is geweest op het forum is de bedoeling van de CDJ 400 voor in de bedroom, samen met de DJM 400.
Terwijl voor clubs pioneer de cdj 1000 MK3 heeft gemaakt in combinatie met de DJM 800

Daarom kun je beter gaan voor de djm 400, omdat als het verschil tussen de DJM 800 & de 400 zo klein is, zal je het later niet zo moeilijk hebben voor in clubs de switch te maken.

Natuurlijk is het jou geld, en jou keuze en moet jij ermee draaien.
Maar hou toch in het achterhoofd dat de DJM 800 het dubbele kost van de DJM 400, en het enigste wat je erbij krijgt zijn wat effecten meer, 2 kanalen meer, en digitale ingangen + midi.
dj2dj.nl
Xtremer    posted on 18-08-2008 11:46
Poster: Dj_Fantasy

Zoals hier al eens gepost is geweest op het forum is de bedoeling van de CDJ 400 voor in de bedroom, samen met de DJM 400.
Terwijl voor clubs pioneer de cdj 1000 MK3 heeft gemaakt in combinatie met de DJM 800

Daarom kun je beter gaan voor de djm 400, omdat als het verschil tussen de DJM 800 & de 400 zo klein is, zal je het later niet zo moeilijk hebben voor in clubs de switch te maken.

Maar hou toch in het achterhoofd dat de DJM 800 het dubbele kost van de DJM 400, en het enigste wat je erbij krijgt zijn wat effecten meer, 2 kanalen meer, en digitale ingangen + midi.

Ben het wel met je eens iddWinking my eye. Maar ik denk toch dat de TS opzoek is naar een mixer met genoeg kanalen aangezien hij nu ook een mengpaneel heeft met 6 kanalen... Daarintegen zijn de color effects ook nog eens ideaal voor het mixen.

Je zou ook kunnen kijken voor de DJM-700 die heeft ook 4 kanalen en ook leuke functiesWinking my eye.
Nico_26    posted on 18-08-2008 11:47
Mja het hangt er vanaf wat je later nog wilt doen natuurlijk. Als je nog met MIDI wilt gaan werken kan je beter doorsparen. Maar alleen voor het digitale en de colors effects moet je de djm zeker niet kopen.
Gewoonweg omdat je de color effects niet veel gebruikt en het digitale hoor je toch niet in je kamer Cool
Xtremer    posted on 18-08-2008 11:51
Poster: Nico_26
Mja het hangt er vanaf wat je later nog wilt doen natuurlijk. Als je nog met MIDI wilt gaan werken kan je beter doorsparen. Maar alleen voor het digitale en de colors effects moet je de djm zeker niet kopen.
Gewoonweg omdat je de color effects niet veel gebruikt en het digitale hoor je toch niet in je kamer Cool

Haha niet gebruiken:P... Dan weet jij niet hoe makelijk het is om met je sweep of filter uit te mixenCool.
Nico_26    posted on 18-08-2008 11:55
Mja ik zelf een djm-800 en ik gebruik het soms wel! CoolMaar ik denk als je goed wil leren mixen mag je toch niet té veel effecten gebruiken
OrsonWelsh    posted on 18-08-2008 13:09
gewoon idd eerst leren mixen met die cjds....

Stefjuuh    posted on 18-08-2008 13:16
Poster: Dj_Fantasy

Toch grappig dat je op de cdj-400 digital out hebt, maar op de djm-400 geen digital in..:pEffecten, ach ieder zn mening drover, gebruiken: JA, veel gebruiken: Alleen als je James Zabiela heet..Winking my eyeMet de djm-400 zit je inderdaad vast aan je 2 kanalen.. en de djm-700 is ook een mooie optie..!
OrsonWelsh    posted on 18-08-2008 13:17
oh en nog even wat anders:

NIET IEDEREEN HEEFT HET GELD VOOR EEN DJM 800 OF 400...er zijn zat andere leuke mixers waar je het op kunt leren...

Ik vind dat typisch hier op dj resource...eerst leren mixen en kijk dan eens naar het duurste segment..
soundcollector    posted on 18-08-2008 13:42
IDD, das zo typisch hier he, alles wat goed is is pioneer... Mss al eens aan een ecler nuo 4 ofzo gedacht? 600 euro, geflipte mixer... Geen effectenpaneel (da hebt ge het eerste jaar toch nie nodig, zeker nie als ge nog moet leren mixen...)

Je kan pas effecten gebruiken als je mix flawless is, en je je nummers vanbuiten kent... En dan nog zijn er veel dj's die de mist in gaan.

Ik durf er veel geld op zette dat veel beginnende dj's gewoon djm 800 zegge, omdat iedereen da heir zegt terwijl ze er nog nooit mee gespeeld hebben. Eigelijk zijn je cd spelers tien keer zo belangrijk als je mixer. Het enige wat je zou moeten hebbe op de mixer is een goede eq. lekkere faders en als je iets dicht gooit dat er ook niks geluid meer door komt.

Ik heb een ecler nuo 5 gekocht, met veel spijt, hadk maar gewoon een nuo 3 ofzo gekocht, genoeg kanalen (kan 2 lines per ingang) en geen effecten (diek eigelijk op de nuo 5 bijna nooit gebruik), dan hadk mooi een hoop geld uitgespaart en mij mss zelfs alsk dan toch effecten wouw, een efx of kaos pad kunnen kopen.

Denk bij jezelf na wat je wil? wil je wel een mixer die eigelijk teveel kost naargelang hij waard is? (djm 800, xone, evo 5) ik vind 1300 euro ofzo echt gewoonweg teveel voor een mixer. Koop je een fijne 3/4 kanaals mixer met snd/return op en een tweedehands efx ding en je hebt volgens mij tien keer zoveel plezier !!!!!

en zoals orsonwelsh zegt: eerst leren stappen dan leren gaan. Een dure mixer moet je niet kopen voor je niet tegoei kan mixen, hoe beter je kan mixen, hoe meer je dingen gaat missen die je wil gebruiken. De dingen die je mist, kan je zoeken in een mixer die dit wel heeft, zo kies je ineens de juiste, niet zoals ik !!!! Das teveel geld wat je weg gooit
User edit by soundcollector on 18-08-2008 @ 13:44:46 (1%)
OrsonWelsh    posted on 18-08-2008 14:55
pcies!
justjustin    posted on 18-08-2008 14:59
maar de standaard hebben (pioneer dus) en de spullen al van binnen en buiten kennen is nattuurlijk ook goed...maar dat is een eindeloze discussieWinking my eye
ArCee    posted on 18-08-2008 17:24
Is een kwestie van wat je wil. De 1 wil graag alles van 1 merk of graag met nieuwe cd spelers meteen een bijpassende mixer. De ander (zo'n druiloor ben ik) vervangt iets niet als het nog perfect werkt, en daarom heb ik, ondanks dat ik 2 weken geleden 2 cdj 800's heb aangeschaft, nog steeds lekker m'n oude vertrouwde Behringer mixer staan van bijna 14 jaar oud en perfect werkend Cool
freezer    posted on 18-08-2008 17:41
als je t geld heb zou ik t doen andere mixer de deur uit en die djm halen
Adrien1989    posted on 18-08-2008 17:43
Omdat?
RiX    posted on 18-08-2008 17:53
Lees de posts van Orson, Soundcollector en ArCee eens goed!

Je hebt geen top mixer nodig om het te leren. Ik begon op een te geadvanceerde SynQ SMX-1. Dikke effectenbak erop en ik heb niet echt goed leren mixen toen. Nu draai ik met een Ecler Nuo3 (en Kaoas pad KP3, maar die staat vaak uit). Ik vermaak me prima en heb de mixer gekocht omdat ik per se wilde:

- iig 3 kanalen
- killswitch voor bass
- langere faders dan Pioneer mixers
- lekker veel ruimte tussen de knoppen

En tadaa... ik heb nog geen grammetje spijt! :D Super keus geweest.

Nuo 3 -> 350 euro tweedehands
KP3 later erbij gekocht. Nieuw 350 euro

Ik zou zeggen: zet eens op een rij wat je per se wil hebben en denk dan nog eens goed na, maak dan pas je keus.
ArCee    posted on 18-08-2008 18:04
Je kunt beter leren mixen, basic mixen zonder effecten, loops en al die andere meuk. Daar ga je uiteindelijk alleen maar fouten mee camofleren Winking my eye
Adrien1989    posted on 18-08-2008 18:07
Ik ben zelf ook een voorstander van het leren mixen op simpelere gear. Simpele gear is niet gelijk minder spul.

Ik leer namelijk een vriend van mij mixen. En die heb ik eerst aan de gang laten gaan op mijn dagelijkse booth, M'n Vibe, 3 1000'tjes en EFX1000. En uitgelegt wat de basis is en hem daarin gecoached. De volgende keer had ik een ander setje neer gezet, 2x CDJ100 en een Dateq XTC. Dit zijn spelers zonder loop, hotcues, vinyl jog, blablabla. Maar basisspelers. Zelfde verhaal voor de mixer, geen ingewikkelde filterbanken, effectrouting en weet ik het. Ik merkte gelijk dat mijn vriend betere progressie maakte omdat je je simpelweg moet focussen op de basis, omdat er geen andere onzin in beeld is. Een prima beginnerssetje van hoge kwaliteit. Toont maar weer eens aan dat simpele gear niet minder is.

Edit:
Ikzelf heb btw ook leren mixen @ simpele gear. Een setje gemini toploaders met alle basisfuncties en daarbij nog loop en 3 hele gare effecten, bmp counters zaten er niet op, ook daar ben ik een voorstander van, leer je zoveel meer van. En een mixer zonder effecten.
User edit by Adrien1989 on 18-08-2008 @ 18:09:50 (31%)

This is an old Topic

No new postings for 5.893 days.
 Post CommentThat would be 196.4 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 5 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 7.971
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.594