Ecler Nuo 3 Send/Return
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yogum    posted on 17-08-2008 13:20
Hey allemaal,

zojuist heb ik tweedehands de Ecler Nuo 3 gekocht. Nu ben ik er erg blij mee, maar er is ngo iets dat ik niet snap en waarvan ik dus niet weet of het zo hoort of dat hij toch kapot is op de een of andere manier.
Het zou dus erg fijn zijn dat degenen van jullie die ervaringen met deze mixer of mijn opmerkingen hebben even laten weten hoe het zit of hoort te zitten. Dit probleem heb ik ondervonden:

-Als ik mijn effectenbak (Kaosspad Mini) er op aangesloten heb, geeft hij een veel zachter signaal door dan als ik hem aansluit tussen de mixer en de versterker. Zelfs ondanks dat ik de 'effectenknop' op het kanaal helemaal op 100 en de depth van de Kaosspad ook helemaal op 99 heb gezet. Enig idee hoe dat komt en of dat zo hoort? (Dat lijkt mij niet eigenlijk).

Graag z.s.m. een reactie, want ik moet snel beslissen of ik m wil terug sturen of niet.

Bedankt voor de reacties!
User edit by yogum on 17-08-2008 @ 13:52:53 (19%)

What do you think about Ecler Nuo 3 Send/Return ??

Vote :   

Ziax    posted on 17-08-2008 15:25
Als je send en return volledig opendraaid laat je je fader wat zakken en het effect komt er perfect door Winking my eye
Ik heb zelf een NUO 2 en pad mini, bij mij werkt het perfect.

Wat je ook kan doen is hem op direct zetten ipv send/return
RiX    posted on 17-08-2008 23:37
Ik heb een Nuo 3 (niet 3.0) met een KP3. Werkt perfect. Vaak laat je idd je kanaalfader wat zakken of je draait de bass iets terug als je een effect gebruikt.

Wat je wel even moet controleren:
- Heb je de stekkertjes er juist inzitten? send en return?
- Heb je een pre en post optie op de Nuo 2? Gebruik dan Pre

Lukt het zo?
yogum    posted on 17-08-2008 23:41
Ja stekkertjes zitten goed geloof ik... Send moet toch naar input van kaosspad en output weer naar return? Dat lijkt me wel iig :P

En wat is het verschil tussen pre en post? Met post kan je iig ook volume meteen aanpassen, maar wat heb je d'r aan?

This is an old Topic

No new postings for 5.894 days.
 Post CommentThat would be 196.5 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 8 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 7.419
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.042