goed of slecht wat denken jullie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 15-08-2008 23:01
Hallo,

Ik ben van plan om een 2e set bij te kopen. Maar 1 die enkel op cd spelers werkt. ik had gedacht aan deze set:
1. Koolsound CDJ 600 USB MP3
2. Behringer DDM 4000 Digital Mixer
3. Koolsound CDJ 600 USB MP3

wat denken jullie hiervan. Mijn budget rijkt tot 900 € zodus...

What do you think about goed of slecht wat denken jullie ??

Vote :   

JasperVC    posted on 15-08-2008 23:42
Koolsound en Behringer zijn niet echt merken die veel kwaliteit leveren... Ik zou toch iets verder kijken Winking my eye
Tweedehands? CDJ200 met djm400 ?
Glorious-D    posted on 16-08-2008 00:02
2de set ?
Dj_Fantasy    posted on 16-08-2008 00:28
Poster: JasperVC
Koolsound en Behringer zijn niet echt merken die veel kwaliteit leveren... Ik zou toch iets verder kijken Winking my eye
Tweedehands? CDJ200 met djm400 ?

Waarom geef je in godsnaam WEERAL vooroordelen?
Waarom zou Behringer geen kwaliteit leveren?
Mijn VMX 1000 van Behringer gaat ondertussen al 4 jaar mee zonder krakende faders or what so ever!

Over de DDM400 Digitale Mixer is niet echt veel over bekent hier op het forum, heb hem alwel bij 1 iemand zien staan. Misschien dat je beter kunt kijken voor een leuk 2 kanaals mixertje, als je er toch maar 2 inputs gaat op aansluiten.

Over de Koolsound CDJ 600, weet ik nagenoeg niets, heb er ook nog nooit over gehoord.
Misschien dat ze best wel kunnen meevallen, maar je kunt het beste doen zoals iedereen doet en deze zelf gaan uitproberen @ een winkel.
dj2dj.nl
Xitrate    posted on 16-08-2008 00:36
Poster: Dj_Fantasy

Mijn VMX 1000 van Behringer gaat ondertussen al 4 jaar mee zonder krakende faders or what so ever!

Over de DDM400 Digitale Mixer is niet echt veel over bekent hier op het forum, heb hem alwel bij 1 iemand zien staan. Misschien dat je beter kunt kijken voor een leuk 2 kanaals mixertje, als je er toch maar 2 inputs gaat op aansluiten.

Over de Koolsound CDJ 600, weet ik nagenoeg niets, heb er ook nog nooit over gehoord.
Misschien dat ze best wel kunnen meevallen, maar je kunt het beste doen zoals iedereen doet en deze zelf gaan uitproberen @ een winkel.

Koolsound en Behringer hebben nou eenmaal zo'n reputatie opgebouwd. Dat jou VMX-100 geen krakende faders heeft wil niet zeggen dat er quality stuff in dat ding zit. Zoals iedereen weet zijn er talloze verhalen over Behringer (wordt zelfs Tehringer genoemd door sommige mensen) die niet erg positief zijn. Ik zou dus voor safe gaan en voor producten gaan die zich wél bewezen hebben.

Als ik jou was had ik dit setje samengesteld:

Reloop RMP-1 : 350 euro
Reloop RMP-1 : 350 euro
Reloop RMX-30 Blackfire : 179 euro

Totaal: 879 euro.

Past netjes binnen je budget, top kwaliteit producten, hebben zichzelf bewezen, ook voor het oog ziet het er goed uit (de cd-spelers en mixer passen bij elkaar qua kleur).

Ik zou dit in ieder geval 100x boven die goedkope troep kiezen. Vraag het maar aan een willekeurig persoon die er een beetje verstand van heeft: Reloop is een degelijk merk en niet duur.
JasperVC    posted on 16-08-2008 00:36
Poster: Dj_Fantasy

Volgens mij is het vooroordeel dat behringer krakende faders geeft gewoon een feit :s En dat jouw vmx al 4 jaar meegaat is leuk voor jou maar vraag aan vele die behringer hebben, en niemand zal 4 jaar of meer zeggen... Uit ervaringen van anderen leer je ook een pak...
Koolsound heb ik ervaring mee. Is gewoon mijn mening
User edit by JasperVC on 16-08-2008 @ 00:36:31 (1%)
Dj_Fantasy    posted on 16-08-2008 00:53
Ik weet dat er vanuit de VMX-serie er zogoed als geen problemen zijn.
Er zijn ook genoeg mensen die problemen hebben met de DJX-serie!

Maar ik snap het gewoon niet dat iedereen direct behringer begint uit te moorden als erover wordt gesproken. Het zijn goede instap mixers voor mensen met low-budget en ze blijven gebruikt worden!

Veel dj's zijn ooit begonnen met een Behringer mixer omdat ze niet anders konden/wisten.
Niet iedereen heeft de genoeg budget voor direct naar betere merken te gaan zoals Reloop, Numark, Stanton, ...

Ik geef je gelijk als je zegt dat Behringer minder kwaliteit heeft en niet je van hut zoals Pioneer, Denon, ...
Maar je moet ook begrijpen dat voor veel mensen Behringer de link heeft gelegt tussen Droom & Werkelijkheid.

Back Ontopic:

Als je kwalitatief wilt gaan kun je beter zoals Xitrate zegt gaan voor een set van Reloop.
Maar mijn grootste vraag blijft WAT WIL JIJ? Je begint met ons een set te geven maar ik had nog graag als extra info
Onroad, bedroom gebruik?
Hoeveel kanalen?
MP3-functie?
Effecten op mixer?

Misschien kun je ook eens zien 2de hands als dit voor jou een optie is?
Voor €900 kun je alwel redelijk wat kopen qua cd-spelers, en kun je uiteindelijk misschien er een mixer bijdoen zoals de numark DXM-06 of de Reloop acces 2.

Het blijft altijd puur bij de vraag "WAT WIL JIJ? "
Probeer ook altijd je set op voorhand te gaan proberen @ a lokal shop, zodat je zeker weet
dat je geen miskoop doet. Wat wij je kunnen geven is enkel onze mening & raad, hoe jij de dingen ervaard kunnen wij niet weten.

dj2dj.nl
Illusion    posted on 16-08-2008 02:17
De Behringer mixers hebben ALTIJD problemen vroind:p Behringer staat er ook vaak om bekend om "inderdaad de krakende faders. Dat is serieus een feit. Niet natuurlijk dat alle mixers kraken, dan heb jij toevallig geluk. Ik heb ookal ervaring met een Behringer mixertje, met krakende faders. En het is niet alleen een persoonlijke ervaring, maar ook veelal bekend. Natuurlijk kom jij op voor je merk waar je mee draait. Maar helaasWinking my eye komt dit nogal wel veel voor bij Behringer.

Daarnaast zijn Behringer en Koolsound leuke merken om mee te "beginnen". Ik zou dit setje wel aanraden voor een beginner. Ik ben begonnen op USBlaster cd spelers. Nu denk ik van.. Jaa hele slechte kwaliteit, maar ik heb er op leren beatmatchen, en dat was voor mij zeer waardevol. Maar dit is wel een leuk setje.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 16-08-2008 @ 02:18:11 (3%)
diddy    posted on 16-08-2008 09:27
het is gewoon voor bedroom gebruik. De andere set is nu compleet aangesloten op pc voor het producen maar nu wil ik deze nog voor een beetje verder te mixen enz....
De behringer zou ik kiezen: 1. De effecten en ze werken wel goed heb ik al gehoord in de winkel...
2. De midi poorten
En het belangrijkste punt: ALLE ANDERE BEHRINGERS ZIJN ANALOGE MIXERS EN DEZE IS DIGITAAL!!!!De koolsound cdj viel perfect in mijn budget + ze zien er leuk uit.En dan hebben we het nog niet over de usb functie en de mp3 dat erop zitKoolsound CDJ 600
Xtremer    posted on 16-08-2008 09:43
Poster: diddy
het is gewoon voor bedroom gebruik. De andere set is nu compleet aangesloten op pc voor het producen maar nu wil ik deze nog voor een beetje verder te mixen enz....
De behringer zou ik kiezen: 1. De effecten en ze werken wel goed heb ik al gehoord in de winkel...
2. De midi poorten
En het belangrijkste punt: ALLE ANDERE BEHRINGERS ZIJN ANALOGE MIXERS EN DEZE IS DIGITAAL!!!!De koolsound cdj viel perfect in mijn budget + ze zien er leuk uit.En dan hebben we het nog niet over de usb functie en de mp3 dat erop zitKoolsound CDJ 600

100% Pioneer look a like, origineel hoorWinking my eye. Haha naja als jij het leuk vind moet je het doen...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
diddy    posted on 16-08-2008 09:46
njah sorry maar niet iedereen beschikt over het budget voor pioneer... Trouwens persoonlijk vind ik pioneer wat duur voor op een bedroom te staan.... Als je ze hebt in de clubs waar je draait is het goed maar op een bedroom passen ze niet vind ik....
Xitrate    posted on 16-08-2008 10:40
Ik zou gewoon voor de eerder aangegeven Reloop set gaan.
Waarom zou je voor een digitale Behringer mixer gaan als:

1. De CD-spelers niet digitaal aangesloten kunnen worden
2. Je het geluidsverschil thuis toch niet hoort
?
diddy    posted on 16-08-2008 11:25
Klopt maar ik wil een 4 kanaals... Omdat het kan zijn dat ik later nog TT's ga bijkopen...
Nico_26    posted on 16-08-2008 19:10
Poster: diddy
Klopt maar ik wil een 4 kanaals... Omdat het kan zijn dat ik later nog TT's ga bijkopen...

Maar je hebt al 2 TT's ... dus wrm wil je dan alleen en set op cd's? :pv (niet dat dit mijn zaken zijn hoor maar anders is het mss een beetje geldverspilling Cool
diddy    posted on 16-08-2008 20:11
de tt's zijn nu aangesloten op de produce set en staan bij mijn pa. De 2e set komt bij mijn ma te staan.
Nico_26    posted on 16-08-2008 20:25
K idd dan is het wel het best om ineens een 4 kanaals mixer aan te schaffen Cool
Tekhead    posted on 16-08-2008 23:35
De vraag is wat wil je echt ? ik zou zeggen sspaar wat langer en koop stuk per stuk je gear en niet alles ineens, daar krijg je toch spijt van, en heb je veel geld uitgegeven voor iets wat je niet echt wil.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.998 days.
 Post CommentThat would be 199.9 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

220 Users online: 14 Guests (206 Unknown)
Pages generated today : 10.488
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.706.886