Wat kies jij (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 14-08-2008 18:04
Hallo,
ik wou dit gewoon eens weten. Lijkt me handig om te weten.

Wat kies jij?

1. Pioneer DJM 800
of
2. Dateq met pioneer effecten bak
of
3. Enkel dateq?

What do you think about Wat kies jij ??

Vote :   

Boyd    posted on 14-08-2008 18:06
Ik ben toch bang dat ik voor de djm-800 kies,

als de keuze was djm-800 of xone 92 met efx1000 dan de xone!
RiX    posted on 14-08-2008 18:16
Dateq met send / return dus? (Allen behalve XTC.I dan toch?) Dan de Dateq. Is ruimer opgezet. Je hebt meer ruimte tussen de knoppen en Pioneer effectenmodule is leuk om dan mee te klooien. Zelf heb ik ook gewone mixer en losse effectenbak. Maar ik kan helemaal los gaan puur met mijn mixer hoor!
NickName    posted on 14-08-2008 18:20
Doe mij maar de DJM 800, omdat je je efecten dan toch iets dichterbij je faders hebt dat is gewoon een voorkeur van mij.
Xtremer    posted on 14-08-2008 18:25
Pioneer DJM-800Winking my eye. Vind Dateq lelijk:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RiX    posted on 14-08-2008 18:26
Poster: DJ-Xtremer
Pioneer DJM-800Winking my eye. Vind Dateq lelijk:P.

Whaha... ja idd! Daar zouden ze eens iets aan moeten doen lol
Boyd    posted on 14-08-2008 18:34
Poster: RiX

Whaha... ja idd! Daar zouden ze eens iets aan moeten doen lol

Laat adrien dit maar niet horenCool whehe. Maaaar, zn dateq heeft wel sappige faders en filterbanken die uber zijn!
neutje    posted on 14-08-2008 19:03
djm 800, gewoonweg omdat het de club standaard is,
heb ook nog een dateq vibe staan, maar die staat te koop.
en de dateq vibe is zeker niet lelijk hoor, ik vind het nog steeds een supermixer.
en die faders zijn inderdaat super van de dateq maarja.
RoyBeware    posted on 14-08-2008 21:01
Het is ook weer erg persoonlijk.
Wat vind je fijner werken, hoevee heb je te besteden.

ik zelf zal voor de DJM 800 gaan :D
omdat er al een ingebouwde EFX in zit.
Lekkker compact, en natuurlijk omdat ze veel in clubs staan, dus handig als je hem al kent.
Nico_26    posted on 14-08-2008 22:46
De djm 800 Happy, laughing ... er zit al een effector in en het is pioneer ... :d
tairip    posted on 14-08-2008 22:52
De DJM-800! Vind Pioneer erg fijne mixer om mee te werken, lekker gebruiksvriendelijk alles zit op de goede plek en is snel en overzichtelijk. Dit is wat ik bij andere merken vaak mis!
Basrose    posted on 14-08-2008 23:01
Pioneer DJM 800
JollyJunkie    posted on 15-08-2008 09:47
Ben ik nou de enigste die Dateq met Pioneer effectenbak kiest Cool
Waarom, omdat je op de EFX-1000 nou eenmaal meer kan met effecten dan op een DJM-800, en omdat een Vibe lekkere langere faders heeft en chille filters en (vind ik) fijner EQ. Ze zijn ook nog eens een stuk robuuster, uiterlijk zijn ze wel veeeeel minder in maar van de ene kant vindt ik dat bling ook weer niet mooi. Degelijkheid ziet er soms ook wel mooi uit :D 2e Nadeel: een Vibe en EFX-1000 kosten 500 euro meer dan een DJM-800 Winking my eye
@ Nico26: Die laatste reden van jou, dat is nou net wrm ik soms een hekel heb aan Pioneer.Omdat iedereen zomaar blind roept van Pioneer is goed zonder dat ze er ooit mee gedrasait alleen om jou laatste reden: Het is Pioneer....
Nou en? Bij Pioneer werken ook gwn mensen geen goden, Die kunen ook fouten maken en iets slechts maken hoor! Dat zie je wel aan de DJM-600, hoe slechts was die geluidskwaliteit van die mixer terwijl Numark en Dateq het toen al lang stukken beter hadden. Maar nee, Alle clubs waren koppig en bleven bij Pioneer enkel omdat het Pioneer was....

Dat kloptnatuurlijk niet helemaal want Pioneer zijn natuurlijk ook wel goede mixers maar ze worden ook egt gwn deels gekozen omdat het Pioneer is Unhappy
User edit by JollyJunkie on 15-08-2008 @ 10:20:47 (100%)
soundcollector    posted on 15-08-2008 10:29
kzou voor de djm gaan als dit je enige keuze is... anders evo 5 Winking my eye:D
JollyJunkie    posted on 15-08-2008 10:33
Poster: soundcollector
kzou voor de djm gaan als dit je enige keuze is... anders evo 5 Winking my eye:D

Tja, als dit niet je enige keuze was zou ik ook wel gaan voor een SVM-1000 (dit keer wel Pioneer :P)
Winking my eye
djmamo    posted on 15-08-2008 11:02
ik zou voor de djm 800 gaan.

en voor het simpele feit: hij is digitaal en dat heeft nog geen enkel andere dj mixer (oke de djm 1000 dan ook)

en dat is mijn grootste voorwaarde geweest om de 800 te kopen, en heb ook erg veel ervaring met de dateq series.

maar vind de 800 de dj mixer van het moment, puur omdat deze digitaal is en niet kan oversturen.
www.moonentertainment.nl
Adrien1989    posted on 15-08-2008 11:56
@TS:
Je moet er rekening mee houden dat de send/return op een Apollo, lpm7.3 enzo niet werkt als wat jij als een send/return ziet. Enkel op de Vibe en op de XTCII werkt dat zo, waarop het trouwens wel veel mooier werkt dan op een DJM. Druk op de knop boven je kanaalfader en het leeft, tenminste niet zo'n vervelend draaiknopje.

Waarom werk ik met een Vibe + EFX1000:
Qua mixer vind ik de EQ gewoon veel lekkerder, de mixer voelt fijner aan, 60mm faders vind ik fijner dan 50mm. Je hebt 2 uitgebreide filterbanken. Met een Dateq kan je raggen wat je wilt, die faders gaan niet kapot, er gaan geen knopjes in het rond vliegen.

Qua effecten werk ik liever met een EFX dan met zo'n klein effecte dingetje rechts onder omdat je op een EFX gewoon sneller kan werken, meer parameters. Dat ik die colour effecten niet hebt boeid me niet, ik heb met een EFX1000 + 2 uitgebreide filterbanken wel zat in huis...

Wat heb ik wel als ik een DJM800 koop wat ik nu niet heb... Midi gebeuren, gebruik ik niet, wie wel eigenlijk. 9 vd 10 mensen die een 800 hebben gebruiken het niet eens. Digitalen ingangen, enig lijningangen doen het ook prima. Mindere bouwkwaliteit, heb ik niet zo'n behoefte aan. Een mixer die heel veel mensen hebben, lekker boeiend wat andere mensen hebben, ik doe waar ik zin in heb. Faderstart, heb altijd al zonder gekunt, maar valt evt in te bouwen @ Dateqs, kan je gewoon faders voor kopen.

Wat ik zou kiezen lijkt me wel duidelijk. Of je het met of zonder effectenbak doet moet je zelf weten, is maar of je effecten belangrijk vind, ik niet, vind het alleen wel leuk om er af en toe mee te kloten.

Jammer dat je zo ver weg woont, ander kon je wel ff x langskomen om ff te draaien, altijd leuk.

@Mamo:
Een Vibe kan je niet oversturen en is zo ong helemaal digitaal. En evo 5 is volgensmij ook digitaal en zo zijn er nog wel wat.
wizkid    posted on 15-08-2008 11:58
dateq met een efx 1000, omdat de faders van dateq soepeler lopen denk ik.
Adrien1989    posted on 15-08-2008 12:01
Lopen idd veel soepeler, maarja sommige mensen vinden faders die wat meer weerstand bieden fijner, ik vind het niets.
djmamo    posted on 15-08-2008 12:15
Poster: Adrien1989

@Mamo:
Een Vibe kan je niet oversturen en is zo ong helemaal digitaal. En evo 5 is volgensmij ook digitaal en zo zijn er nog wel wat.

en vibe en een nuo zijn allebij niet digitaal, en ook A&H heft nog geen digitale tafels, de djm 800 en de 1000 zijn momnteel nog e enigste dj tafels die digitaal zijn.

daarom zit er naast  een cinch ook een digitale uitgang op die door bijna alle dj's met de combo djm en cdj gebruikt word en in dze combinatie kan de uitsturing vanuit je mixer niet oversturen wat je ook doet.

en dat is bij de vibe toch zeker wel het geval ga jij met je uitsturing in het rood zitten dan komt er ook bij de vibe een bagger geluid uit.

Poster: Adrien1989
Druk op de knop boven je kanaalfader en het leeft, tenminste niet zo'n vervelend draaiknopje.

dit geeft misschien ook aan dat je nog niet veel met de djm serie hebt gewerkt.
het draaiknopje van de djm geeft ook meteen de intensiviteit van het gekozen effect weer harder of zachter dus variabel, en niet als bij de dateq, wel of niet, zonder tussen stappen.

dus eigenlijk zou je op dit punt de djm moeten kiezen omdat daar veel meer gevoel in zit

www.moonentertainment.nl
Convert    posted on 15-08-2008 12:27
Ik weet niet wat ik zo zou kiezen heb er geen ervaringen mee.
Een dateq met een efx 1000 is natuurlijk mooier dan de effecten van de pioneer zelf behalve de colour effecten. Maar toch vind ik de djm800 iets hebben, oogt gewoon mooi en zitten veel functies op en hij staaat bijna overal in een discotheek Winking my eye
Adrien1989    posted on 15-08-2008 12:28
Komt helemaal geen bagger geluid uit, aangezien er in de Vibe een ingebouwde limiter zit, die houd alles netjes in de handHappy, laughing.

Wat betreft het draaiknopje deel snap je mij denk ik niet helemaal. Als ik een efx1000 op een 800 aan sluit dan moet ik eerst het ene knopje op send/return zetten en dan nog eens met het andere knopje de kanaaltoewijzing doen. Op een Vibe doe je dit in 1 handeling met een druk op de knop. Wat betreft het mild/wild knopje, die zit ook op de Vibe, terug te vinden onder die van de ingangssignaalsterkte van de return. Moet wel bekennen dat ik die altijd op max heb staan, omdat ik de mild/wild op de EFX gewoon gebruik. Volgens mij heb je het over het colour deel of we begrijpen elkaar totaal niet. In mijn eerdere reactie praat ik dus over de send/return...
Convert    posted on 15-08-2008 12:37
Rustig maar ik zei dat ik er nog geen ervaring mee heb:P EN omdat de prijzen voor mij nog te hoog liggen ga ik me er eerst ook nog neit in verdiepen:P
Adrien1989    posted on 15-08-2008 12:38
Bericht is @ mamo, had ik ff erbij moeten zetten...
zrcl0272    posted on 15-08-2008 14:22
De Djm-800, gewoon omdat het een beestige mixer is en alles zit compact en op de juiste plaats. Een echt plezier om mee te draaien.
DeteqBoy    posted on 15-08-2008 22:22
djm 800 Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 13 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 37.235
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.527.307