mixed in key (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jackzen    posted on 30-07-2008 22:15
Kzat toestrx op beatport te kijken , zie ik iets staan over mixed in key .
Ik installe enzov...... blijkt dus super handig te zijn voor je zelf om bpm te checken en key notes.
Zodat je je mixes op key classes kan mixen ( dit zorgt dus voor vrij soepele mixes ).
Bpm's kunnen op decimaal afgerond worden.
Handiig om al die info allemaal op je cd'tjes te schrijven en zon schijvje uit je kop leren :D.

http://www.mixedinkey.com/
User edit by jackzen on 30-07-2008 @ 22:17:19 (53%)

What do you think about mixed in key ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 28-03-2010 08:08
Lang leve digitaalHappy, laughing
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dolivieira    posted on 28-03-2010 08:42
Poster: Bootstrap
Ik let wel altijd op of nummers qua toonsoort bij elkaar passen, maar dat doe ik gewoon door te luisteren. Vaak kan ik in mijn hoofd al bedenken of iets goed klinkt bij elkaar. Als ik een track nog niet goed genoeg ken beluister ik hem gewoon snel even, voordat ik hem erin gooi.

Is wel een groot voordeel van digitaal draaien. Ik heb alle tijd om heel veel nummers voor te beluisteren om uit te zoeken wat heel erg lekker bij elkaar klinkt Happy, laughing

Dat heb ik nou ook. Ik draai al vanaf 1987. Dan leer je dat?vanzelf aan. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Rusafli    posted on 28-03-2010 10:36
Poster: ThijsG
ja heb mn computer in de steek gelaten hij zal nu wel klaar zijn en de eerste tracks deden het wel. dus ik denk het wel!Happy, laughing
maar ik snap trwns best wat onesixty bedoeld. niet dat ik iets tegen je heb, ik ben zelfs erg blij dat je me helpt, maar ik merk wel dat ik alles echt 'roepend' lees :p. ik ga er gelukkig niet dood aan...,

He top dat het nu werkt.
En maak je aub niet druk over uitroeptekens !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?Cool
ThijsG    posted on 28-03-2010 12:48
Idd, hij doet het nu!
Alleen zijn er nu een paar nummers die hun titel en artiest kwijt zijnUnhappy.?
Dat probleem ook gefixed. Ziet er prima uit. Ook ff wat afspeellijsten per key of BPM gemaakt nu!:p
User edit by ThijsG on 28-03-2010 @ 13:17:21 (100%)
MaD    posted on 28-03-2010 13:09
Poster: OneSixty
en zoals bouncy de vraag al stelde: zijn er mensen die dit live gebruiken?
het lijkt mij echt een sh*it werk, lijkt me meer iets voor iemand die zijn set voorbereid.
track keuze lijkt mij toch op de eerste plaats komen.

maar het zal er?zeer sterk?vanaf hangen waar je draait denk ik.

Ik gebruik het zeker Live. Als je Trance draait en lange overgangen wil maken is Mixed in Key wel essentieel aangezien het anders een vals zootje wordt. T is wel wat meer werk maar dat is het wel zeker waard. Als ik meer House draai gebruik ik het ook niet eigenlijk..
noadja.com /// aboveall.nl
_Ivan_    posted on 28-03-2010 18:18
Ik heb een legaal aangeschafte versie via mixedinkey.com. Werkt erg prettig! En soms is het live wel een handig!!
Feel&.Celebrate.Life!
Bouncy    posted on 28-03-2010 19:17
Jammer dat er geen demootje is van die software, k wil best wel eens proberen wat het nou is hoe het werkt en of het zo effectief is als iedereen zegt..
Dolivieira    posted on 28-03-2010 19:23
Poster: MaD

Ik gebruik het zeker Live. Als je Trance draait en lange overgangen wil maken is Mixed in Key wel essentieel aangezien het anders een vals zootje wordt. T is wel wat meer werk maar dat is het wel zeker waard. Als ik meer House draai gebruik ik het ook niet eigenlijk..

Veel trance progressive DJ gebruiken het ook. Kijk maar naar de namen. Maar essentieel, Het is voordomt handig met Trance en Progressive Trance. Ik draai House en Techhouse. Niet echt nodig. Vind het ook jammer dat er geen Demo van is voor de gene die het uitwillen proberen.
BennoRevelli    posted on 28-03-2010 19:27
Poster: djdolivieira

Veel trance progressive DJ gebruiken het ook. Kijk maar naar de namen. Maar essentieel, Het is voordomt handig met Trance en Progressive Trance. Ik draai House en Techhouse. Niet echt nodig. Vind het ook jammer dat er geen Demo van is voor de gene die het uitwillen proberen.

Klopt, het is inderdaad zeer handig, een vriend van me gebruikt het ook en ik ga het binnekort ook maar aanschaffen, het lijkt me erg makkelijk.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
ThijsG    posted on 28-03-2010 19:28
Er is wel een demo. Te vinden op thepiratebay.org :p(of op google)
Dolivieira    posted on 28-03-2010 19:30
Ja dat is een Illegale versie. Werkt niet. Je hebt internet verbinding nodig en dan gaat het het niet werken. ?
ThijsG    posted on 28-03-2010 19:34
Ow vreemd, bij mij werktie gewoon hoorWinking my eye
BennoRevelli    posted on 28-03-2010 19:54
Poster: djdolivieira
Ja dat is een Illegale versie. Werkt niet. Je hebt internet verbinding nodig en dan gaat het het niet werken. ?

Klopt, dus ik betwijfel of anderen hem op die manier aan de praat hebben gekregen,
Lijkt me vrijwel onmogelijk, tenzij je dus een legale licentiecode hebt.
Tja, als je het echt wilt gaan gebruiken zijn die 43 euries wel te overwegen denk..

Bouncy    posted on 28-03-2010 20:33
Ik heb het zonet maar gekocht, ik heb net lopen prutsen met het zoeken van de key op keyboard, maar dat schiet niet op... En als ik zo van iedereen hoor, is het goede software!
BennoRevelli    posted on 28-03-2010 21:56
Poster: Bouncy
Ik heb het zonet maar gekocht, ik heb net lopen prutsen met het zoeken van de key op keyboard, maar dat schiet niet op... En als ik zo van iedereen hoor, is het goede software!

Goed gedaan, laat anders even weten wat je er zelf van vind, is misschien niet geheel onbelangrijk.
ThijsG    posted on 28-03-2010 22:12
Poster: Beatunite

Klopt, dus ik betwijfel of anderen hem op die manier aan de praat hebben gekregen,
Lijkt me vrijwel onmogelijk, tenzij je dus een legale licentiecode hebt.
Tja, als je het echt wilt gaan gebruiken zijn die 43 euries wel te overwegen denk..

Kan ook komen omdat de enige beschikbare macversie 2.8 was(huidig is 4.nogwat). Of hij was al cracked. Iig doet hij het gewoon bij mij
Starmack    posted on 29-03-2010 13:54
Ik gebruik dit stukje software al een hele lange tijd. Het is echt ideaal. Je kan veel makkelijker de tracks op elkaar afstemmen.
Bringing the best in Trance & Progressive
Bouncy    posted on 29-03-2010 14:43

Goed gedaan, laat anders even weten wat je er zelf van vind, is misschien niet geheel onbelangrijk.

Het werkt best mooi, het indexeren van je muziekcollectie is alleen nogal slopend, het kost vrij veel rekenkracht...
Verder doet het programma wat het moet doen, niet meer en niet minder.
Ik ben nu aan het expirimenteren in ableton enzo, het werkt opzich best wel...
BennoRevelli    posted on 29-03-2010 18:15

Het werkt best mooi, het indexeren van je muziekcollectie is alleen nogal slopend, het kost vrij veel rekenkracht...

Oke, dat is mooi om te horen..
Wat voor PC/Notebook gebruik je in combinatie met mixedinkey als ik vragen mag?
_Ivan_    posted on 29-03-2010 20:50

Oke, dat is mooi om te horen..
Wat voor PC/Notebook gebruik je in combinatie met mixedinkey als ik vragen mag?

Ik gebruik een MacBook! Werkt primaHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 29-03-2010 @ 20:50:30 (5%)
Boyd    posted on 30-03-2010 11:42
Je zou ook eens kunnen kijken naar Rapid Evolution. Is helemaal gratis, en kan ook de key bepalen. Eigenlijk is het een vrij uitgebreid programma, maar iets lastiger dan Mixedinkey.
MaD    posted on 30-03-2010 11:48
Mixmeister heeft ook een functie waarin die de Key uitrekent btw..
Bvanleeuwen    posted on 30-03-2010 11:48
Poster: _Ivan_
Ik heb een legaal aangeschafte versie via mixedinkey.com. Werkt erg prettig! En soms is het live wel een handig!!

Ik gebruik MiK sinds een paar weken. Het lukt alleen nog niet om efficient een cd label te maken met de tracknaam, duur, bpm en key. (Info staat wel in de tags maar dan...?)

Hoe doen jullie dat?
MaD    posted on 30-03-2010 11:54
Ik print mn CD hoesjes zo uit

1.Artiest ?Key BPM ?Tracknaam
2.Artiest??Key BPM ?Tracknaam ? ?etc.

Zo heb je wel veel info staan, maar werkt voor mij overzichtelijk..
Boyd    posted on 30-03-2010 11:54
Ik heb witte cd's waar ik met verschillende kleuren marker op schrijf.

Ik las ergens dat de 2.5 versie van MiK gratis te downloaden is? Alleen ik kan hem niet vinden.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 3 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 3.324
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.838.036