mixed in key (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jackzen    posted on 30-07-2008 22:15
Kzat toestrx op beatport te kijken , zie ik iets staan over mixed in key .
Ik installe enzov...... blijkt dus super handig te zijn voor je zelf om bpm te checken en key notes.
Zodat je je mixes op key classes kan mixen ( dit zorgt dus voor vrij soepele mixes ).
Bpm's kunnen op decimaal afgerond worden.
Handiig om al die info allemaal op je cd'tjes te schrijven en zon schijvje uit je kop leren :D.

http://www.mixedinkey.com/
User edit by jackzen on 30-07-2008 @ 22:17:19 (53%)

What do you think about mixed in key ??

Vote :   

Phenix    posted on 30-07-2008 22:28
Dit is wel handig om de bpm nauwkeurig te meten en in je cd-map erbij te schrijven, alleen is het jammer dat deze software 58 dollar kost Cool
http://www.djmillhouse.nl
RenéKuppens    posted on 30-07-2008 22:28
Poster: Phenix
Dit is wel handig om de bpm nauwkeurig te meten en in je cd-map erbij te schrijven, alleen is het jammer dat deze software 58 dollar kost Cool

bpm is dan nog  het meest nutteloos

weten in welke toonhoogte iets staat is veel belangrijker!
Sebasz    posted on 31-07-2008 00:46
ik snap het niet helemaal? :P ('t is ook redelijk laat :P)
jannickv    posted on 31-07-2008 01:09
Poster: Phenix

al van MixMeister BPM Analyzer gehoord?
is gratis en doet het tot 2 cijfers na de komma
jackzen    posted on 31-07-2008 08:58
Het gaat hier puur om de KEY's niet om de bpm shit :p.
En torrentz werken ook sgeelt 58 euro;z ;]
yogum    posted on 31-07-2008 20:51
Heb ik een keer geinstalleerd... Na twee uur m'n liedjes scannen heb ik het eraf gegooid. Het duurde veel te lang :S
dj-ync    posted on 31-07-2008 23:04
Poster: yogum
Heb ik een keer geinstalleerd... Na twee uur m'n liedjes scannen heb ik het eraf gegooid. Het duurde veel te lang :S

Over welk prog heb je het nu, als het over bpm gaat ben ik het met je eensCool
User edit by dj-ync on 31-07-2008 @ 23:05:26 (27%)
kuituhh    posted on 27-03-2010 10:55
Heb over dit programma een vraagje. Bij mij gaat het analyseren vrij rap. Het probleem is dat de nummers die geanalyseerd zijn geen KEY tag krijgen.

Bpm wordt wel weer gegeven, maar dit is nu juist waarvoor ik het programma niet wil gebruiken. Wil namelijk de KEY's weten.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Spin that Sh!t BAM!
Rusafli    posted on 27-03-2010 11:23
Ik gebruik mixed in key 4 voor de mac.

Bij preferences kun je gewoon alles instellen !! Ook of de file na de analyse een andere naam krijgt.

Als ik namelijk een nummer analyseer staat zowel de key als de bpm in mijn cd tekst !! Geheel automatisch

Dus cd in je speler en je ziet (als je cd speler dat ondersteunt) , welk nummer het is, de key en de bpm?

CD tekst op mijn cdj ziet er dan zo uit:?

?Inna - Love (Original Mix) - 1A - 128.0

Dit kun je natuurlijk ook op je cd/hoesje schrijven?

User edit by Rusafli on 27-03-2010 @ 11:30:45 (45%)
kuituhh    posted on 27-03-2010 11:31
Nou ik dan snap ik er echt niks van. De Key wordt zoals ik al zei nergens weergegeven. ?Er wordt dus ook geen cd-tekst aangepast want nergens staat een key.

?
Spin that Sh!t BAM!
Rusafli    posted on 27-03-2010 11:32
Heb je de windows of mac versie ?
Rusafli    posted on 27-03-2010 11:34
De Key 1A in mijn voorbeeld kun je ook opslaan als de werkelijke key: nl "A-Flat Minor"
bj29    posted on 27-03-2010 11:48
Je moet ff bij instelliongen kijken kuituhh! Daar kan je kiezen hoe je wilt dat het erachter komt te staan, of misschien ervoor als je dat wilt
kuituhh    posted on 27-03-2010 11:50
ja jongens dat snap ik wel. Maar zoals ik zeg er wordt al helemaal geen KEY weer gegeven. Na analyseren, komt de datum er te staan en het aantal bpm. ?In de collom "key" staat dus niks.

Gebruik de windows versie.
Spin that Sh!t BAM!
Kevinova    posted on 27-03-2010 11:55
Voor degenen die niet willen betalen voor mixed in key hier een alternatief:
http://www.mixshare.com
Rusafli    posted on 27-03-2010 12:01
Poster: kuituhh
ja jongens dat snap ik wel. Maar zoals ik zeg er wordt al helemaal geen KEY weer gegeven. Na analyseren, komt de datum er te staan en het aantal bpm. ?In de collom "key" staat dus niks.

Gebruik de windows versie.

Idd Vreemd, bij mij geeft hij dit gelijk weer !! Als je in het tab-blad browse collection je nummer opzoekt , is het dan nog steeds zo ? Of heb je het probleem alleen bij het tab-blad analyse songs ?
kuituhh    posted on 27-03-2010 12:14
nee in browse collection worden de KEY's ook niet weergegeven :S
Spin that Sh!t BAM!
Rusafli    posted on 27-03-2010 12:30
Je kunt in browse collection ook nog je song selecteren en dan met de rechter muis klik de 'song info' selecteren !!
Verder heb ik geen andere opties voor je. Ik weet ook niet of mijn mac versie verschilt met de windows versie
kuituhh    posted on 27-03-2010 12:31
ja had ik ook al uitgevonden maar in geen een veld wordt de key weergegeven. Maar goed wie weet komt er nog iemand voorbij op het forum die een oplossing heeft Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
Dolivieira    posted on 27-03-2010 12:59
Leuk stukje soft maar ik heb het altijd zonder gedaan. Vind het nieuwe manier van mixen ook te schoon klinken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
spilo    posted on 27-03-2010 13:04
Poster: kuituhh
ja had ik ook al uitgevonden maar in geen een veld wordt de key weergegeven. Maar goed wie weet komt er nog iemand voorbij op het forum die een oplossing heeft Happy, laughing
 heb dat probleem ook elke keer :~[
kuituhh    posted on 27-03-2010 13:25
Poster: djdolivieira
Leuk stukje soft maar ik heb het altijd zonder gedaan. Vind het nieuwe manier van mixen ook te schoon klinken.

Ja goed. Wilde het alleen uit proberen en beetje mee pielen hier thuis. Maar goed zo gaat het dus niet werken Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
Woudtje    posted on 27-03-2010 13:53
Analyseren gaat via het internet. Zorg dat Mixed in key wel het internet kan aanspreken. Als je je computer helemaal dicht hebt getimmerd kan hij geen key bereken.
kuituhh    posted on 27-03-2010 14:21
hmz hier had ik inderdaad ook het een en ander over gelezen. Maar krijg geen meldingen via mijn Avast anti virus dat het geblokkeerd wordt ofzo? Of werkt dat niet op die manier?
Spin that Sh!t BAM!
ThijsG    posted on 27-03-2010 14:23
Ik heb net mixed in key gedownload en ben nu een deel van mn collectie aan het analyzen, hopen dat het goed gaat. Het gaat wel sloom...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 6 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 14.185
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.431.792