Poster: KesterDJ
En je hebt niet die klodden met jouw naald en si en la.
Poster: Victor
Hoe de SLDZ-1200 in combinatie met Serato is weet ik niet, maar als losse speler is hij bar slecht. Op new-line.nl heb ik een uitgebreide review geschreven ...
Naam: René Wagenaar | Waardering: ***** |
Een HEEL leuk ding een goeie concurrent van de Pioneer CDJ-1000MKII. Hij ziet er rete-strak uit maar na 15 minuten draaien zat de glimmende draaischijf al onder de vette vingers (meeste DJ's wassen niet hun handen voordat ze gaan draaien) en dat is dan toch wel heel zonde. Verder: of hij de strijd kan winnen? De numark lijkt toch wat meer on-the road, net zoals de pioneer- en de Denon-tegenhangers. De Technics is meer een juweeltje om te zien voor bijvoorbeel in de studio. Ik zou er in ieder geval niet mee gaan slepen... |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 19-4-2005 |
Naam: Gerry Jansen | Waardering: ***** |
Scratch?!?!?! Look for yourself.... www.djresource.nl/images/technics.mov Bron: www.djresource.nl Tussen 'kunnen scratchen' en 'klinken' zit een verschil..... || || || \/ |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 3-6-2004 |
Naam: Cliff Coenraad | Waardering: ***** |
Scratchen Dan vind ik dat je beter deze film kan bekijken ![]() je kunt met dit ding wel degelijk scratchen, en als ik et geld heb, haal ik er meteen 1 in huis www.idp.nl/online/video/Rockid%2012mb.mov |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 31-5-2004 |
Naam: kenneth | Waardering: ***** |
na dat filmpje ik moet zeggen na dat filmpje gezien te hebben vind k tog wel bar slecht van technics om iets op markt te brengen dat er zo goed uit ziet maar eigenlijk dus tog wel een zware minpunt heeft op het scratch gebied...mischien als r een mk2 van komt die de digital distortion fixt dan is t wat |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 28-6-2004 |
Naam: Rutger | Waardering: ***** |
Een paar minpunten Ik heb dit apparaat net getest (en vergeleken met de CDJ-1000MKII en de CDX) en ik vind 'm toch niet helemaal super. Hij ziet er wel heel mooi uit, maar op een aantal belangrijkepunten schiet hij toch behoorlijk tekort: - allereerst is de torque veel te laag (of een foute slipmat gebruikt, welke volgens mij NIET te vervangen is), waardoor het starten en stoppen veel te sloom gaat. Er zit wel een optie op om dit digitaal op te lossen (het geluid start wel direct, alleen je plaat dus niet), maar dat lijkt me niet dé oplossing - ten tweede zit er heel veel speling op de schijf die erop ligt ten opzichte van de "wheel of steel" - en als laatste wilde ik nog even mededelen dat het laden van een cuepoint wel erg lang duurt: wel een paar seconden!! zelfs op de goedkoopste cd-spelers is dit instant! In vergelijking met de CDJ-1000MKII en de CDX lijkt mij dit dus de slechtste speler. De CDJ-1000MKII is meer een uitgebreide cd-speler en de CDX is een echte digital turntable. |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 29-6-2004 |
Naam: Dj Hugo Midden | Waardering: ***** |
Mooi apparaat. Qwestie van wennen, Ik kan er goed op draaien, Behandel hem als een sl, start-ceu, ceu hold zoals je bij je analoge platen doet, and release op het moment dat jij dat wil, geen vertragingen, goede sl simulatie!!. Scratch sound is goed, al hoewel veel scratchen, is het ver###### van je set(je gedraaide set dan HE). Verder werk ik best veel met mp3 indien ik een grote set moet draaien, en niet veel mee kan nemen, en toch het vinyl gevoel wil hebben, 1 woord PERFECT. Mp3 werkt dus ook perfect op deze machine, net als het gebruik van de SD-card, ideaal!!(samples, intro's, heerlijk!) Alleen het display is niet zo uitgebreid, das wel jammer. Dus hier heb je een hele mooie tafel. (ps. grappig trouwens die negatieve reviews, ik vraag me af of ze ook ooit op het ding echt gedraait hebben, de motor bijv is hetzelfde als die van de sl zelf, dus de torque is gewoon goed, misschien nooit op een sl gedraait? ![]() |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 11-8-2004 |
Naam: Mac Tecson | Waardering: ***** |
Geweldig Ik heb een tijdje 2 van deze speeltjes in huis gehad van een vriend die op vakantie ging. En het was moeilijk om ze terug te geven. -de torque van de motor is okay had iets meer gemogen; maar dat is een kwestie van smaak -hij voelt heel realistisch aan. -lekker overzichtelijk ingedeeld. -die SD-card is leuk voor allerlei intro's ed die je op de computer hebt gemaakt. -en het is een eye-catcher; iedereen vraagt meteen wat het is. Nu nog het geld..... |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 17-8-2004 |
Naam: V. Noordland | Waardering: ***** |
gemiste kans voor Technics Ik heb er inmiddels redelijk wat mee gedraaid (noodgedwongen), dus hier mijn mening. Voordelen: - hij ziet er prachtig uit - je kan 4 cuepunten vastleggen en 4 samples opslaan onder aparte knoppen - de layout van de knoppen is ok - de enige dj cd-speler die ik ken met koptelefoonaansluiting: handig voor snel afluisteren van je nieuw gekochte cd's (helaas: aansluiting op de achterkant) Nadelen: - de slipmat is een vreselijk ding. Mat vasthouden en op de beat loslaten geeft enorme drag, zodat je fors moet corrigeren voordat je kan inmixen. De motor van de platter is dus wel sterk genoeg, maar de slipmat verziekt dat. De slipmat is ook niet bruikbaar voor snelheidscorrecties, want bij de minste aanraking staat hij stil. Je moet dus de rand van het plateau gebruiken. - de slipmat voelt heel anders (niet fijn!) aan dan een vinyl-plaat op een sl-1200. Ondanks dat dezelfde motor is gebruikt heb je dus nooit een "vinyl-feeling". Bovendien zit er een forse zijwaartse speling in de slipmat (net als een vinylplaat met een te groot gat in het midden), is de platter-rand duidelijk kleiner dan die van een sl-1200 platenspeler (waardoor je moeilijk met de hand kan remmen en versnellen, hoewel het nog wel te doen is) en zit de grote homp in het midden (waar het display en een paar knopjes zitten) op de plek waar je normaal het etiket en de spindle zou kunnen manipuleren - allerlei rare digitale geluiden als je corrigeert met de pitch lock (mastertempo) aan. Dat maakt het lastig om te beatmatchen en scratchen klinkt voor geen meter. Dat laatste maakt voor mij niet uit (ik scratch nooit) maar het hoort niet in deze prijsklasse! - mp3 wordt officieel maar ondersteund tot 128 kbps en dat is een te slechte geluidskwaliteit. In de praktijk werkt de SLDZ gelukkig wel tot 192 kbps, maar dat wordt dus niet gegarandeerd - Om mp3 vanaf de sd-card te kunnen spelen ben je verplicht de speciale Technics Jukebox-software én een Panasonic cardreader te gebruiken. Dat beperkt je nogal in het gebruik - Bij mp3 wordt de resterende speeltijd niet aangegeven in het scherm! - De looppunten kan je niet bijstellen. Een foutje bij het indrukken van de loop-in of loop-uit knop is dus rampzalig. Op de Pioneer CDJ-1000 en DN-S spelers van Denon kan je zowel het loop in als uit-punt editten, op de CDJ-800 het loop-uit punt. - Het display is pietepeuterig klein en biedt geen cd-text mogelijkheid, ook niet bij mp3 (geen tracknaam én geen foldernamen: lastig zoeken!) - Het aanmaken van een cue-punt is lastiger dan bij een Denon DN-S5000 omdat je eerst de "real time rec"-knop moet indrukken (net als bij de Pio CDJ-1000 trouwens) - De reverse functie houdt niet de verstreken tijd vast (zoals op de DN-S5000 en de Numark CDX wel mogelijk is) - De effecten zijn ronduit waardeloos. Ik heb er geen één gevonden die bruikbaar is. - De regelknop voor de platter brake snelheid zit op de achterkant van de speler. Totaal onbereikbaar als de speler is ingebouwd en zelfs lastig als hij los op een plank staat. - als je autocue uitschakelt wordt meteen de hele cue-toets onbruikbaar, zodat je niet meer kan cuen! - het wissen van een loop, sample of hotcue tijdens het afspelen van een nummer zorgt ervoor dat de weergave stopt. Aargh! - extreme vervorming als de volumeregeling van de sampler wordt gebruikt. Geen wonder: die loopt tot +24 dB! Waanzin. - de speler doet er soms (niet altijd) erg lang over om een cd te laden. De conclusie: de SLDZ-1200 is, zoals hij nu is, de slechtste van de spelers in deze prijsklasse (dat zijn verder de Denon DN-S5000/S-3500, Numark CDX en Pioneer CDJ-1000). Het apparaat voelt als een beta-versie die zo nooit op de markt had mogen komen. Technics kan er een goede speler van maken, maar dan moeten er toch nog wel wat zaken fors veranderen, om te beginnen de slipmat. Wachten op een MK2 dus... [edit 24-02-2006]De door mij gebruikte SLDZ had firmware versie 1.9. Inmiddels worden nieuwe spelers uitgebracht met versie 2.3 die enkele verbeteringen schijnt te hebben (scratchsound o.a.?). Technics doet echter geen mededelingen over WELKE verbeteringen dat zijn en stelt de nieuwe versie ook niet ter beschikking aan bezitters van oudere SLDZ's. De belangrijkste nadelen van de SLDZ zijn overigens hardwarematig.[/edit] [edit 24/02-2006]De speler is ook in Nederland bij sommige shops aanzienlijk in prijs verlaagd, waardoor de prijs/kwaliteitsverhouding flink is verbeterd. De speler concurreert daarom nu meer met de Pioneer CDJ-800 en de nieuwe Denon DN-3500, wat logischer is. Tegen beide legt hij het nog steeds af, maar de SLDZ biedt in ieder geval meer mogelijkheden dan de CDJ-800[/edit] |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 24-2-2006 |
Naam: Dave van Engelen | Waardering: ***** |
Als je het geld hebt KOPEN!! Ik kan er maar 1 ding over zeggen PERFECT !! Hij is HEEL makkelijk met werken en klinkt ook goed! Alleen jammer dat ie zo duur is Maar als je het geld hebt zou ik 'm zekers kopen ! Mvg, Dave |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 12-10-2004 |
Naam: E. de Graaff | Waardering: ***** |
geluid viel tegen Vandaag even bij Feedback te Rotterdam geweest, waar zo'n cd speler opgesteld stond. Afijn, even mee gespeeld, zat natuurlijk niet zo'n fantastische demo cd in, maarja. Aangezien die technics sh mz1200 mixer ernaast stond besloot ik maar even wat te cutten, even wat flares over die speakers gooien. Maar zodra je scratcht wordt het ineens Real Media! Hoe het geluid lijkt, misschien is het ook wel zo maar dat weet ik niet zeker, is alsof de snelheid van de plaat maar een beperkt aantal keer (10-20 ofzo?) per seconde opgenomen wordt en de uiteindelijke pitch hiertussen geinterpoleerd wordt. Bij glad werk zitten er geen 'pitch hoeken' in ofzo, maar bij snel scratchen, trillend middelvingertje enzo, weet deze speler niet zo goed mee om te gaan. De Numark CDX-1 stond ernaast. Als je dat een lomp groot ding vindt, ben ik het met je eens (de platter is tenminste wel 12"), maar het geluid was een heel stuk beter en accurater. Hopelijk komt Technics nog met een "fix" (net zoals Vestax met de PMC05pro3 kwam vlak na de pro2), firmware upgrade of sensor fix ofzo... Als je twijfelt tussen de SL1200 en de SL-DZ1200, ga dan voor de SL-1200 en stop dat verschil in prijs in een mooi element. |
|
E-mail adres zichtbaar na inloggen | Datum: 15-10-2004 |
Poster: JollyJunkie
De speler is geloof ik idd gediscontinued omdat de geluids kwaliteit bijzonder slecht was, en dat half de wereld vond dat Technics het maar beter bij TT's kon laten :P
Poster: soundcollector
Je hebt mss wel gelijk... Ma ik vind pioneer ook nie zo fantastisch om over naar huis te schrijven, kheb er wel twee (:D) ma da even terzijde (da hebk gewoon gedaan odmatk er overal op draai). Denon is technisch gezien gewoon veel beter, alle functies enzo die de denon heeft (de helft daarvan heeft pio nog nieens) ik spreek dan over de beste tabletop speler...
Pioneer is gewoon standaard geworden, ik denk gewoon door publiciteit en de media... en zei waren eerder als denon met een goeie tabletop te maken...denon heeft gewoon altijd een slechte timing...
Nu over dit gelaten...
Persoonlijk vindk de geluidskwaliteit vd technics eigenlijk echt nie zo super slecht... ik hoorde eigelijk nie echt dat die slecht was... Mss horen alleen echte geluidstechnici ditEn als da zo is waarom maakt da dan iets uit? Denkt ge dat mensen daar naar luisteren als die gaan fuiven? Ik heb fuiven geweten dat de boxen kraakten gewoon... De helft maakt da nog nieens iets uit. Het is wel fijner als je super geluid hebt, maar tss super geluid en gewoon goed geluid hoor ik toch geen verschil
Van al die negatieve dingen die er in die reviews zijn beschreven hebk zelf nog nie kunnen testen, jammer genoeg.. volgende keer eens probere
at lauw: kvind da je gelijk hebt
Poster: BoydGrift
De geluidskwaliteit?
als je gaat que'en en schratchen, krijg je een vervormd digitaal geluid!
Poster: Nico_26Van horen zeggen hoor je veel he, zeker van de pio-fans. En,.... al ooit Dave Clarke zien spelen en beulen met de Gear ? Dan zou je dergelijke onzin niet geloven cq posten
Ik heb gehoord dat ze hem niet meer verkopen omdat die veel te snel stuk ging :s
Poster: Tekhead
Van horen zeggen hoor je veel he, zeker van de pio-fans. En,.... al ooit Dave Clarke zien spelen en beulen met de Gear ? Dan zou je dergelijke onzin niet geloven cq posten