Poster: qntr0l
Het is niet moeilijk hoor, zelfs ik heb al 4 jaar geen wiskunde meer maar het lukt me nog wel de SOSCASTOA regel toe te passen
Dus met wat rekenwerk komt eruit dat het vraagtekentje 20,22cm moet worden.
/Edit: Waarom heb ik er iets anders uit dan jou, Kobalt?
Poster: kobalt
kan je misschien eens uitleggen hoe je er aan komt?
Ben ingenieur, dus ik zou het normaal toch juist moeten kunnen
Beeld je in dat die lijn in een cirkel staat en je projecteerd die lijn op de x-as onder een hoek van 45°. dus dat is 38,5cm x cos(45° ). en de cosinus van 45° is 0,707.
EDIT: andere methode: sin(45° ) = lengte ?/ lengte 38,5cm ---- lengte ? = sin(45° ) x 38,5cm = 27,22cm
Poster: qntr0l
Ik heb dezelfde methode gebruikt als jou.
Alleen had ik mijn rekenmachine nog op Radian staan ipv op Degree, vandaar dat er ook een andere waarde van cosinus 45 uitkwam. Jou uitkomst is dus de juiste, die krijg ik er nu ook uit.
Excuus voor de verwarring.
Poster: kobalt
Hehe, nadat ik die fout zelf al duizend keer gemaakt heb, ben ik ze nu wel al afgeleerd
Poster: zalo
lang leve de mechanica@kobalt, wat voor ing ben je?
Poster: soundcollector
damn maakt eigelijk nie uit als je ingenieur bent of ni :D de cosinus regel die leert ge op het 3de middelbaar, als ge 16 fzo zijt, makkelijkere dinge zijn er in de wiskunde nie, grappig dat veel mensen er zich toch nog in vergissen
veel succes met je stand, vergeet zeker geen foto's te plaatsen
Poster: Phenix
Zal ik julie wat vertellen, ik doe het nu op de manier zoals ik het het afgelopen jaar wiskunde heb geleerd (3e jaar havo succesvolafgerond :P) en nu kom ik weer op een heel ander antwoord uit
Mijn methode:
Cos hoek A = aanliggende / schuine
Cos 45° = aanliggende / 38,5
Cos (45°x 38,5 = 29.28 cm
Edit: Ik zie al wat ik fout deed, mijn rekenmachine stond op Graden :P
Poster: WopWopWop
Misschien zo met een plankje eronder is die stabieler.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.