Geluid van turntable is zachter
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjBlackMagic    posted on 06-07-2005 17:39
Als ik met een draaitafel speel dan gaat men muziek stukken zachter dan als ik met cd spelers speel is dit normaal ? en doof wat komt dit ?

alvast bedantk

What do you think about Geluid van turntable is zachter ??

Vote :   

Jorrit    posted on 06-07-2005 17:42
dat is normaal ja, sommige mixers corrigeren het, sommige draaitafels corrigeren het. Maar bij jou is dit blijkbaar geen van beide zo, is heel normaal.

Ik geloof dat dat te maken heeft dat de draaitafel analoog is en het geluid op een andere manier af lees dan een cd speler.
Mod edit by Jorrit on 06-07-2005 17:43 (83%)
djmamo    posted on 06-07-2005 21:47
dit komt door dat de tt's niet versterkt zijn en normaal zou je mixer dat moeten opvangen en daarom moet je je tt's ook aarden, dat doe je door het 3e draad je dat uit je tt komt aan je mixer te sluiten door een schroefje los te draaien en daar je stekkertje tussen te stoppen.

en als het goed is moet het dan werken en je cd's komen altijd harder omdat een cd speler een versterkt signaal uitstuurt en tt's niet

maar dat verschil los je dan op met je gain door die iets meer open te draaien
www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 07-07-2005 09:08
Poster: djmamo
dit komt door dat de tt's niet versterkt zijn en normaal zou je mixer dat moeten opvangen en daarom moet je je tt's ook aarden, dat doe je door het 3e draad je dat uit je tt komt aan je mixer te sluiten door een schroefje los te draaien en daar je stekkertje tussen te stoppen.

Het massa draadje is er niet om een versterkingsverschil op te lossen, maar voor het voorkomen van een aardlus (brom) in je systeem. Het draadje heeft NIETS te maken met nivo verschillen.

maar dat verschil los je dan op met je gain door die iets meer open te draaien

Dat klopt wel... Dit is de enigste manier (op de crossfader na) om nivo verschillen op te lossen.
Let the BASS be louder
DJ_Aad    posted on 07-07-2005 13:45
Misschien handig als je het merk en type van zowel je mixer als TT post... dan zijn we er zo aan uit waar het zit en hoe dit het beste op te lossen
Jorrit    posted on 07-07-2005 13:49
ehm, volgens mij is het 'probleem' al opgelost....
De tt corrigeert het volume niveau gewoon  niet, is niet bijzonder. Toch?
djmamo    posted on 07-07-2005 16:36
toch heb ik wel een gedeelte gelijk want als je aarde draad niet vast zit heb je wel veel geluids verlies...

kun je zelf ff testen.
www.moonentertainment.nl
DjBlackMagic    posted on 07-07-2005 18:28
Ik heb RP - 5000 turntables van reloop en nu nog een simpele mixer van stageline (mpx 206 Winking my eye :s is er echt niets aan te doen want het volume verschil is wel enorm :s
W.i.M    posted on 07-07-2005 19:10
Er is wel iets aan te doen zoals reeds aangegeven een paar posts hier boven.

Het verschil kun je compenseren met de gain op de mixer
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DjBlackMagic    posted on 08-07-2005 15:47
Maar dan is het verschil nog enorm groot :s weet er iemand of dat de ecler nuo 5 dit euvel corrigeren ?
Ves    posted on 09-07-2005 11:21
Hangt ook af van je welke typ element je gebruikt en onder welk gewicht.
DjBlackMagic    posted on 09-07-2005 12:24
ik gebruik ortofon night clubs e onder 3.5 gram
Lead    posted on 09-07-2005 12:50
Zitten je draaitafels in in de lijn ingang ??
Let the BASS be louder
tairip    posted on 10-07-2005 14:26
Als dat zow is doe je iets nie goed:D

Of misschien even je switch omzetten van line op phono mocht dit toch het geval zijn, sommige mengpanelen (zoals de djm-600 enz..) hebben namelijk een dubbel functie en kunnen zowel line als phono signaal op hun cinch busjes hebben.
Alleen moet je er wel omdenken dat je je switch ook omzet!
Jorrit    posted on 10-07-2005 14:34
toch heb ik wel een gedeelte gelijk want als je aarde draad niet vast zit heb je wel veel geluids verlies...

kun je zelf ff testen.

Gegaan, niets volume verschil, wel minder ruis Winking my eye
DjBlackMagic    posted on 10-07-2005 19:28
Bij mij ook minder ruis maar niets verandering volume verschil :s
djmamo    posted on 11-07-2005 02:31
eigenlijk moet je ook gewoon synq's kopen dan heb je dat probleem gewoon niet omdat die op een line ingang kunnen en das gewoon veel makkelijker...
www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 11-07-2005 08:21
En als je de speler nu op een andere ingang aansluit, zit dan het kanaal met minder volume op een ander schuif ?? (oftwel : ligt het aan de speler of je mixer)
Let the BASS be louder
Taurus    posted on 13-07-2005 22:53
Vaak kan je de kanalen van je TT combineren met cd players (d.m.v een pushbutton) het kan dan voorkomen dat achter op je mengtafel een knopje zit waardoor je het ingangs signaal kan veranderen (high sens of normal) als je dat hebt op je mixer try it..

This is an old Topic

No new postings for 7.128 days.
 Post CommentThat would be 237.6 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

189 Users online: 11 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 12.287
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.708.685