RP-DH1200 vs. RP-DJ1210 (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Technics RP-DH1200 of Technics RP-DJ1210?

-Technics RP-DH1200
-Technics RP-DJ1210

Voting is only possible for our Members
Convert    posted on 30-07-2008 01:51
Een hele goede-dag/middag/avond/nacht,

Ik heb een vraag waar jullie voorkeur naar uit gaat, ik heb net nieuwe headphone maar misschien kan ik hier meer te weten komen en kan ik 1 van deze 2 later nog eens kopen.

De Technics RP-DH1200
Hier wanneer die gedragen wordt(door Dione & Endymion):

Specificaties:

Deze hoofdtelefoon is speciaal ontworpen voor de veeleisende DJ en maakt deel uit van het Technics Digital1200 assortiment. Dankzij de 50mm grote drive units kan de hoofdtelefoon overweg met een hoog ingangsvermogen van 3,500mW. De RP-DH1200 is bovendien uitgerust met een aantal zeer specifieke DJ functies en eigenschappen. Zo zijn de beide oorschelpen draai- en kantelbaar en is het 3 meter lange krulsnoer afkoppelbaar.

• 50mm drivers
  • 3,500mW maximale belastbaarheid
  • 5Hz-30kHz frequentiebereik
  • Gevoeligheid 106 (dB/mW)
  • 3 meter snoerlengte
  • 6,3mm gold-plated plug

De Technics RP-DJ1210
Hier wanneer die gedragen wordt(door Tomcat & Rudeboy):

Hier zie je de manier hoe die gedragen wordt door Tomcat je ziet dat niet vaak, lijkt me best relaxed draaien.

Hier zie je de manier hoe die gedragen wordt door Rudeboy je ziet dit wel vaker, je kan hem dus WEL in je nek/op je schouder laten rusten wat veel mensen zeggen dat die dat niet kan!!

Specificaties:

• Handig krulsnoer
  • Exclusief voor DJ monitoring
  • Free-style monitoring met swing-arm systeem
  • Omklapbare oorschelpen voor één-cup monitoring
  • Spatwaterdicht voor live activiteiten
  • Handig opvouwbaar ontwerp met draagzak
  • Comfortabele hoofdbeugel
  • C.C.A.W. spreekspoel
  • Maximale belastbaarheid 1.500mW
  • 24K gold-plated stereo plug
  • Frequentiebereik 8Hz-30kHz

Mijn mening:
-Ik vind de RP-DH1200 er veel mooier uitzien, alleen lijken mij de oorschelpen vrij groot.
-De RP-DJ1210 kan je op 3 manier gebruiken: op de manier van Tomcat, Rudeboy of gwoon rechtop net als bij de RP-DH1200.
-Ook vind ik het lijken dat de RP-DJ1210 kleinere oorschelpen heeft voor mij wel een pré omdat ik niet van die grote oren heb maar ook niet extreem klein, gewoon normaal dus :P
-Zelf heb ik nog geen ervaring met deze headphones!!!

Vragen:
Welke zou jij kiezen?
Mensen die er ervaring mee hebben zouden die wat - en + punten willen geven?
Welke zou jij mij aanraden? (check Mijn mening hierboven)
User edit by Convert on 30-07-2008 @ 01:57:02 (13%)

What do you think about RP-DH1200 vs. RP-DJ1210 ??

Vote :   

Convert    posted on 17-08-2008 23:25
Tot nu toe heb ik alleen nog maar telefoons met krulsnoer gehad dus is indd wel handig ben je gwoon gewent Winking my eye Al is het niet echt een heel groot verschil als je met gwoon snoer draait maar je hebt ff wat meer ruimte om naar je platentas te lopen :P
Winston    posted on 18-08-2008 18:14
Een + of - puntje van de RP-DH is dat Technics een vinyl sound aan heeft gegeven. Daardoor klinkt deze headphone soms minder helder dan bv. de Pioneer HDJ-1000, en soms is de sound warmer dan de HDJ. Dus afhankelijk van de muziek die je draait klinkt het soms goed en soms geweldig.

Misschien geld hetzelfde voor de RP-DJ. Deze heb ik niet getest, omdat ik alleen belangstelling heb voor headphones met 50 mm drivers.
Tic Toc
tairip    posted on 18-08-2008 20:23
Poster: Winston
Een + of - puntje van de RP-DH is dat Technics een vinyl sound aan heeft gegeven. Daardoor klinkt deze headphone soms minder helder dan bv. de Pioneer HDJ-1000, en soms is de sound warmer dan de HDJ. Dus afhankelijk van de muziek die je draait klinkt het soms goed en soms geweldig.

Misschien geld hetzelfde voor de RP-DJ. Deze heb ik niet getest, omdat ik alleen belangstelling heb voor headphones met 50 mm drivers.

Vinylsound? Wat bedoel je hier precies mee? Dat iets voller en warmer klinkt? Iedere speaker heeft een bepaalde klankkleur, het lijkt mij dat je deze zo neutraal mogelijk wil hebben of juist wat meer hoog aangezien je daar op moet mixen!
Convert    posted on 18-08-2008 20:54
Ik draai met vinyl dus das nog beter :P
Winston    posted on 18-08-2008 21:25
Bv. Numark maakt headphones die juist de 'bass' benadrukken, omdat ze zich richten op DJ,s die op de beat pitchen. En er zijn natuurlijk ook DJ's die juist zich concentreren op de 'high hats.'

Inderdaad heeft elk type speaker een aparte klankkleur. Ergens had ik gelezen dat je daarom speakers moet kiezen op basis van de muziekstijl die je het meeste draait en daar ben ik het mee eens. Hetzelfde moet dus ook voor headphones gelden.

In alle gevallen kies je wel voor een flat frequency response als je een goede geluidskwaliteit wil. Als je dat tenminste bedoeld met neutraal.

Op het nieuws of was het "Het Klokhuis" was een paar maandjes terug een item van het overzetten van cd muziek naar platen. Er was een stap waar ze de hoge frequenties moeten weghalen, omdat de naald dat niet kan oppikken.

@ Convert: Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd. De RP-DH is bedoeld om met de SL-DZ cd player te werken. Uit een cd player komt het "killere" cd geluid. En om dat geluid vinyl warmte te geven hebben ze de RP-DH een bepaalde klankkleur gegeven. Maar als je al met vinyl draait zal je niks van merken, omdat het geluid van origine al vinyl is.

Ik zelf ben geen voor- of tegenstander van vinyl of cd sound; ik vindt beide sounds mooi afhankelijk van het type muziek dat ik draai. Bv. female vocal trance lieft helder cd geluid en dark beats house liever dirty vinyl sound, snap je.Cool
Tic Toc
Convert    posted on 18-08-2008 21:37
Ja oke maar ik zie veel hardcore dj's(wat ik dus draai) met de RP-DJ1200/1210 draaien. dus het is wel zelfde style Winking my eye
Winston    posted on 18-08-2008 21:43
Yup.Smile having fun
Tic Toc
Convert    posted on 31-08-2008 15:46
Ik ga binnenkort maar eens beluisteren wanneer ik ook opzoek ga naar speakers en die zijn sinds gister verkocht Winking my eye
Mforge    posted on 31-08-2008 17:41
ff offtopic:
ik verkoop mijn rp-dh1200.
dus als er iemand geinterreseerd is dan mag hij hem voor 90,- overnemen. 
hij is nog geen half jaar oud, dus met garantie van een welbekende nederlandse winkel.
Doos is ook aanweizg, bon is digitaal aangeleverd, en die heb ik helaas niet meer, maar ik weet zeker dat de winkel daar niet moeilijk over doet mocht er wat zijn.
ik verkoop hem omdat hij mij niet lekker zit, en ik hem blind gekocht heb na het lezen van reacties. (iets wat ik dus nooit meer ga doen). 
anyway stuur maar een pm.
BassCracker    posted on 31-08-2008 18:39
Ik heb de RP-DJ1200. Pracht koptelefoon.. Deze zwart met paarse letters versie zie je bijna niet. Winking my eye
En hij kan op zoveel manier gedragen worden, is echt niet normaal..
Convert    posted on 01-09-2008 16:31
@ Mforge: Sorry ik wil ze ook eerst luisteren kom er misschien nog op terug Winking my eye

@ BassCracker: Ik heb gehoort dat verschil tussen de RP-DJ1200 en 1210 alleen krul snoer en kleur is en de 1210 blijkt spatwaterdichttezijn :P Ga ze eerst ff luisteren Winking my eye
Thomas92    posted on 01-09-2008 17:05
Ik heb de RP-DJ1210 en echt super headphone ! zit kei goe op u kop ! Super geluid en ja niets dan lof over deze !

Mforge    posted on 01-09-2008 17:17
2 Convert : is goed hoor, ik heb geen haast..

This is an old Topic

No new postings for 6.004 days.
 Post CommentThat would be 200.1 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 14 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 3.437
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.575.590