RP-DH1200 vs. RP-DJ1210 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Technics RP-DH1200 of Technics RP-DJ1210?

-Technics RP-DH1200
-Technics RP-DJ1210

Voting is only possible for our Members
Convert    posted on 30-07-2008 01:51
Een hele goede-dag/middag/avond/nacht,

Ik heb een vraag waar jullie voorkeur naar uit gaat, ik heb net nieuwe headphone maar misschien kan ik hier meer te weten komen en kan ik 1 van deze 2 later nog eens kopen.

De Technics RP-DH1200
Hier wanneer die gedragen wordt(door Dione & Endymion):

Specificaties:

Deze hoofdtelefoon is speciaal ontworpen voor de veeleisende DJ en maakt deel uit van het Technics Digital1200 assortiment. Dankzij de 50mm grote drive units kan de hoofdtelefoon overweg met een hoog ingangsvermogen van 3,500mW. De RP-DH1200 is bovendien uitgerust met een aantal zeer specifieke DJ functies en eigenschappen. Zo zijn de beide oorschelpen draai- en kantelbaar en is het 3 meter lange krulsnoer afkoppelbaar.

• 50mm drivers
  • 3,500mW maximale belastbaarheid
  • 5Hz-30kHz frequentiebereik
  • Gevoeligheid 106 (dB/mW)
  • 3 meter snoerlengte
  • 6,3mm gold-plated plug

De Technics RP-DJ1210
Hier wanneer die gedragen wordt(door Tomcat & Rudeboy):

Hier zie je de manier hoe die gedragen wordt door Tomcat je ziet dat niet vaak, lijkt me best relaxed draaien.

Hier zie je de manier hoe die gedragen wordt door Rudeboy je ziet dit wel vaker, je kan hem dus WEL in je nek/op je schouder laten rusten wat veel mensen zeggen dat die dat niet kan!!

Specificaties:

• Handig krulsnoer
  • Exclusief voor DJ monitoring
  • Free-style monitoring met swing-arm systeem
  • Omklapbare oorschelpen voor één-cup monitoring
  • Spatwaterdicht voor live activiteiten
  • Handig opvouwbaar ontwerp met draagzak
  • Comfortabele hoofdbeugel
  • C.C.A.W. spreekspoel
  • Maximale belastbaarheid 1.500mW
  • 24K gold-plated stereo plug
  • Frequentiebereik 8Hz-30kHz

Mijn mening:
-Ik vind de RP-DH1200 er veel mooier uitzien, alleen lijken mij de oorschelpen vrij groot.
-De RP-DJ1210 kan je op 3 manier gebruiken: op de manier van Tomcat, Rudeboy of gwoon rechtop net als bij de RP-DH1200.
-Ook vind ik het lijken dat de RP-DJ1210 kleinere oorschelpen heeft voor mij wel een pré omdat ik niet van die grote oren heb maar ook niet extreem klein, gewoon normaal dus :P
-Zelf heb ik nog geen ervaring met deze headphones!!!

Vragen:
Welke zou jij kiezen?
Mensen die er ervaring mee hebben zouden die wat - en + punten willen geven?
Welke zou jij mij aanraden? (check Mijn mening hierboven)
User edit by Convert on 30-07-2008 @ 01:57:02 (13%)

What do you think about RP-DH1200 vs. RP-DJ1210 ??

Vote :   

soundcollector    posted on 04-08-2008 10:11
das mss waar, het zijn kleinere drivers, maar de rp dj is ook een heeeel ander soort headphone, deze staat op je oor niet erover !!!
Max-E    posted on 04-08-2008 17:41
mijn mening:

ikzelf heb ze bijde geprobeert(al was de 1200 dan wel met n getapet oor, die was dus al s afgebroken..) dat de 1210(zwarte versie..) stukken mooier is als de 1200, die 1210 zilver is niet mooi haha:P

geluid is niet veel verschil al klinkt de 1200 sterker(harder..)

oftewel, ik zou voor de 1210 gaanHappy, laughing (al is mijn mening niet zo profesioneel, ben moe:P)
soundcollector    posted on 04-08-2008 18:07
Das eigenlijk zever, dat die harder ofzo gaat, het zijn gewoon knak dezelfde, op maximum geluidsdruk gebruik je die koptelefoon ook helemaal nie, anders dan ben je echt doof Winking my eye

de grijze heeft gewoon een krulsnoer Winking my eye
Illusion    posted on 07-08-2008 02:03
Ik heb de RP DH 1200 en Bevalt me Prima niks mis mee. Zonder technische specificaties kanik je zeggen dat dit een fijne hoofdtelefoon is. ook de RP DJ ligt lekker op de oren. Het geluidsverschil is naar mijn mening niet zo groot, je moet kijken welke je het vetste vind, en het moet bij jou passen.

Ik hou eenmaal van grotere hoofdtelefoons dan van zo'n kleine (gaat sneller van m'n kop af:p). Das iets wat je persoonlijk wil, of waar je aan moet wennen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 07-08-2008 20:49
@ Convert: harmonic mixing is inderdaad tonaal mixen. Dat doe je als je overgangen wilt doen waarbij het publiek niets van opmerkt.

Bij speakers en dus ook headphones gaat het erom hoe hard kan het (volume) en hoe zuiver worden de tonen weergeven.

Als gebruik wordt gemaakt van de zelfde techniek moet gelden bij hoge volumes hoe groter, hoe beter. Beide hebben hetzelfde frequentiebereik 5Hz - 30kHz. Alhoewel er websites zijn waarop de RP-DJ bij 8Hz begint.

RP-DJ Maximum Input 1500mW
RP-DH 3,500mW Input Power

D.w.z. dat je iets harder kunt met de RP-DH voordat hij begint te clippen, dus geluid vervormen of bepaalde frequenties niet meer goed weergeeft.

Je mag zelf bepalen of je deze extra capaciteit nodig hebt, want de RP-DJ gaat al ontzettend hard voordat het geluid merkbaar slechter wordt.
Tic Toc
Convert    posted on 07-08-2008 22:55
Thanks voor deze uitleg, snap er nu al veel meer van. Maar scheelt die 3Hz(als het waar is dat het 8Hz is) veel??

En dat verschil met mW Input wat houd dat percies in en scheelt dat veel zou het belangrijk zijn?
A-flex    posted on 07-08-2008 23:45
schrijf hier en hele uitleg en hij is weg als ik hem submit Unhappy

dus ik wou zeggen dat het grootste en belangerijkste verschil is op of over de oren. Die 3Hz hoord volgens mij niemand. Veel te laag. En dat met inpu dus miliwat kan je vergelijken met gewone speakers (wattage)
dj-nick    posted on 08-08-2008 23:02
Ik heb nu tijdelijk de RP-Dj 1210 omdat mijn HDJ-1000 kapot is,moet zeggen dat hij goed bevalt, klinkt goed en zit lekker.
ScottB    posted on 10-08-2008 13:27
Ik heb zelf de RP-DJ1200, maar die is op het snoer na gelijk aan de RP-DJ1200. Ik vind deze hp erg fijn. Hij is licht, sterk en klein(ik heb zelf maar een klein hoofd haha). De RP-DH1200 vind ik te zwaar en zit mij ietsje te ruim, waardoor hij niet echt goed zit en dus ook niet goed afsluit. Het geluid vind ik ook goed. De kleine schelpen vind ik fijner dan de RR-DH1200, waar ik ook een avond mee gedraaid. Maar je zou zelf eigenlijk moeten gaan passen wat het beste zit. En beoordelen welk geluid je beter/mooier vindt.
Convert    posted on 10-08-2008 13:47
Oke ik ga zo snel mogelijk ze een x testen Winking my eye
Winston    posted on 11-08-2008 16:33
Maar vergelijk het met 2 auto's. De een haalt een maximum van 100 km/uur en de ander een maximum van 200 km/uur. Maar je mag maar 100 km/uur op de weg. Dan heb je op het eerste gezicht ook niks aan de dure auto die 200 kan. Maar bij versnellen van bv. 80 naar 100 km/uur doet de dure auto het beter.

Zie dus de hoger input als een hogere maximum snelheid en het grotere frequentiebereik als een krachtiger versnellen van de auto. Je krijgt dus een betere geluidsweergave bij alle volume niveaus. Dit is ook beter voor je oren z.a. je kunt lezen in DJR topic "menselijk gehoor."

Het idee van op de oren of om de oren heeft te maken met het lekken van geluid van buiten. Als je zo min mogelijk van geluid van buiten de headphone wil horen is een headphone die om de oren sluit een betere keus.
Tic Toc
Convert    posted on 11-08-2008 23:06
Ik denk dat ik ze gwoon maar eens ga testen:P Want zoveel verschil zit er niet echt in naar mijn gevoel, tis puur wat jij lekkerder vind klinken en zitten... of heb ik dat fout opgepakt ? Winking my eye
zalo    posted on 12-08-2008 00:21
dat is zo bij alle headphones
Winston    posted on 12-08-2008 00:40
Een belangrijke regel die ik ken van de hifi wereld is dat je kiest voor het duurste apparaat waar je geen verschil in geluidskwaliteit meer hoort.

Er zijn dus mensen die geen verschil horen tussen iPod doppies en een 40 mm headphone. Maar er schijnen ook mensen te bestaan die verschil horen tussen bv een HDJ-1000 en reference headphones.

Gewoon uittesten voor jezelf en niks aantrekken van de specs is het beste.

Bovendien zijn de 40 mm headphones allemaal mooier.
Tic Toc
tairip    posted on 13-08-2008 18:12
Poster: Convert
Thanx Xtremer, ik ga er zeker maar keer langs, de Media Markt is namelijk in Groningen Town Cool Je kan ze vast wel testen Winking my eye

Mediamarkt is te duur! Winking my eye Loop maar even 200 meter door!
BSE (DJ winkel)
Mod edit by Lead on 01-09-2008 19:35 (3%)
Convert    posted on 13-08-2008 18:29
haha woon jij in groningen tairip want ik ben er namelijk neit bekend en tis maar half uurtje rijden Winking my eye
tairip    posted on 13-08-2008 23:03
haha woon jij in groningen tairip want ik ben er namelijk neit bekend en tis maar half uurtje rijden Winking my eye

Nee ik woon er niet maar werk er! BSE zit aan de Hoendiepskade 24/1.
www.bse-pro.nl
Convert    posted on 13-08-2008 23:19
Thanx, goed dat ik nog niet naar media markt ben gweest ga es ff kijken op de site en wellicht kom ik langs wanneer de de monitors binnen zijn Happy, laughing
Max-E    posted on 14-08-2008 12:47
Maar zou die 9mm veel schelen? Ik draai hardstyle en hardcore en ik zie bijna alle hardcore dj's de RP-DJ1200 dragen dus de versie voor 1210 maar volgens mij zit daar niet zoveel verschil in.

hehe, die 9 mm maakt wel zeker uit, maargoed, waarschijnlijk zul je t toch niet horenWinking my eye

Poster: soundcollector
Das eigenlijk zever, dat die harder ofzo gaat, het zijn gewoon knak dezelfde, op maximum geluidsdruk gebruik je die koptelefoon ook helemaal nie, anders dan ben je echt doof Winking my eye

de grijze heeft gewoon een krulsnoer Winking my eye

tja, die maximale geluidsdruk is om mee te pronkenHappy, laughing zovan: ik kan me oren harder kapot blazen dan jij dat kan!
User edit by Max-E on 14-08-2008 @ 12:51:26 (100%)
tairip    posted on 14-08-2008 13:12
Thanx, goed dat ik nog niet naar media markt ben gweest ga es ff kijken op de site en wellicht kom ik langs wanneer de de monitors binnen zijn Happy, laughing

Monitors?
erikselhorst    posted on 14-08-2008 13:56
Ik heb zelf de 1210 en ben er erg tevreden mee. Het verhaal van clippen gaat pas op wanneer je hem echt extreem hard hebt staan (en op zoek bent naar een gehoorbeschadiging). De schelpen kun je op slot zetten, zodat je hem gewoon op je schouder kunt laten rusten. Hij is dus multifunctioneel Cool
Het verschil tussen de 1200 en de 1210 zit hem in het draad en het feit dat de 1210 spatwaterdicht schijnt te zijn (ik heb het nooit geprobeert, maar 't schijnt...)
Je headphone op de kop dragen, zoals Tomcat doet, lijkt mij niet echt een optie aangezien je niet altijd je headphone op hebt en het erg lastig is om hem - zoals Tomcat hem draagt - af te zetten. Het voordeel van de oorschelpen op slot kunnen zetten en los te houden is dat je niet je hele headphone af hoeft te zetten. Het zorgt dus voor minder belasting op het hele frame, want je draait alleen je linker of rechter schelp naar achter.
tairip    posted on 14-08-2008 14:20
Poster: erikselhorst
Ik heb zelf de 1210 en ben er erg tevreden mee. Het verhaal van clippen gaat pas op wanneer je hem echt extreem hard hebt staan (en op zoek bent naar een gehoorbeschadiging). De schelpen kun je op slot zetten, zodat je hem gewoon op je schouder kunt laten rusten. Hij is dus multifunctioneel Cool
Het verschil tussen de 1200 en de 1210 zit hem in het draad en het feit dat de 1210 spatwaterdicht schijnt te zijn (ik heb het nooit geprobeert, maar 't schijnt...)
Je headphone op de kop dragen, zoals Tomcat doet, lijkt mij niet echt een optie aangezien je niet altijd je headphone op hebt en het erg lastig is om hem - zoals Tomcat hem draagt - af te zetten. Het voordeel van de oorschelpen op slot kunnen zetten en los te houden is dat je niet je hele headphone af hoeft te zetten. Het zorgt dus voor minder belasting op het hele frame, want je draait alleen je linker of rechter schelp naar achter.

Jij haalt twee types doorelkaar!

Hier wordt gevraagd naar een RP-DH1200 en een RP-DJ1210 oftewel die bling bling en de super mooie handige kleine RP-DJ1210! (Die ik overigens zelf ook heb, prima dingetje).
erikselhorst    posted on 14-08-2008 14:39
Klopt! Ik moet beter lezen... Cool
Maargoed, dat super mooie, handige, kleine ding heeft mijn voorkeur ook!
User edit by erikselhorst on 14-08-2008 @ 14:39:50 (1%)
Convert    posted on 14-08-2008 17:33
@tairip: Ja ik ga eerst actieve monitors kopen (zie hier)

@erikselhorst: Dan weet ik dus ook het verschil tussen de RP-DJ 1200 en de RP-DJ 1210 het verschil is dus dat de 1210 krulsnoer heeft en spatwater dicht is en de 1200 niet, voor de rest is er geen verschil?
erikselhorst    posted on 17-08-2008 18:35
Inderdaad... voor de rest geen verschil. Ik zou lekker voor de 1210 gaan. Een krulsnoer is toch wel ideaal! En de draaibare oorschelpen ook!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 6 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 2.013
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.166