RP-DH1200 vs. RP-DJ1210 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Technics RP-DH1200 of Technics RP-DJ1210?

-Technics RP-DH1200
-Technics RP-DJ1210

Voting is only possible for our Members
Convert    posted on 30-07-2008 01:51
Een hele goede-dag/middag/avond/nacht,

Ik heb een vraag waar jullie voorkeur naar uit gaat, ik heb net nieuwe headphone maar misschien kan ik hier meer te weten komen en kan ik 1 van deze 2 later nog eens kopen.

De Technics RP-DH1200
Hier wanneer die gedragen wordt(door Dione & Endymion):

Specificaties:

Deze hoofdtelefoon is speciaal ontworpen voor de veeleisende DJ en maakt deel uit van het Technics Digital1200 assortiment. Dankzij de 50mm grote drive units kan de hoofdtelefoon overweg met een hoog ingangsvermogen van 3,500mW. De RP-DH1200 is bovendien uitgerust met een aantal zeer specifieke DJ functies en eigenschappen. Zo zijn de beide oorschelpen draai- en kantelbaar en is het 3 meter lange krulsnoer afkoppelbaar.

• 50mm drivers
  • 3,500mW maximale belastbaarheid
  • 5Hz-30kHz frequentiebereik
  • Gevoeligheid 106 (dB/mW)
  • 3 meter snoerlengte
  • 6,3mm gold-plated plug

De Technics RP-DJ1210
Hier wanneer die gedragen wordt(door Tomcat & Rudeboy):

Hier zie je de manier hoe die gedragen wordt door Tomcat je ziet dat niet vaak, lijkt me best relaxed draaien.

Hier zie je de manier hoe die gedragen wordt door Rudeboy je ziet dit wel vaker, je kan hem dus WEL in je nek/op je schouder laten rusten wat veel mensen zeggen dat die dat niet kan!!

Specificaties:

• Handig krulsnoer
  • Exclusief voor DJ monitoring
  • Free-style monitoring met swing-arm systeem
  • Omklapbare oorschelpen voor één-cup monitoring
  • Spatwaterdicht voor live activiteiten
  • Handig opvouwbaar ontwerp met draagzak
  • Comfortabele hoofdbeugel
  • C.C.A.W. spreekspoel
  • Maximale belastbaarheid 1.500mW
  • 24K gold-plated stereo plug
  • Frequentiebereik 8Hz-30kHz

Mijn mening:
-Ik vind de RP-DH1200 er veel mooier uitzien, alleen lijken mij de oorschelpen vrij groot.
-De RP-DJ1210 kan je op 3 manier gebruiken: op de manier van Tomcat, Rudeboy of gwoon rechtop net als bij de RP-DH1200.
-Ook vind ik het lijken dat de RP-DJ1210 kleinere oorschelpen heeft voor mij wel een pré omdat ik niet van die grote oren heb maar ook niet extreem klein, gewoon normaal dus :P
-Zelf heb ik nog geen ervaring met deze headphones!!!

Vragen:
Welke zou jij kiezen?
Mensen die er ervaring mee hebben zouden die wat - en + punten willen geven?
Welke zou jij mij aanraden? (check Mijn mening hierboven)
User edit by Convert on 30-07-2008 @ 01:57:02 (13%)

What do you think about RP-DH1200 vs. RP-DJ1210 ??

Vote :   

Lead    posted on 30-07-2008 01:55
Eerst luisteren, dan nog eens gaan bedenken.

Je zou ze eens naast elkaar moeten gaan beluisteren om te vergelijken. De specificaties van de meeste hoofdtelefoons zijn ongeveer gelijk terwijl ze toch anders klinken.
Let the BASS be louder
Convert    posted on 30-07-2008 01:59
Lead, ik snap je volkomen en zou dat ook graag willen beluisteren. Maar zoals ik in eerdere topic heb vermeld hier in de buurt ken ik niet echt een winkel die dealer is van Technics. En om naar N*w-Line ofzo te gaan is ook wat ver voor de prijs van de koptel. Dan zegt mijn pa toch van: "Bestel hem maar verzendkosten is minder dan diesel". Winking my eye
Lead    posted on 30-07-2008 02:21
In de RP-DJ1200 zitten kleinere drivers volgens mij. Dus minder geluidsdruk zou ik zeggen. Maar heb ze zelf ook niet naast elkaar beluisterd.

Ennuh, grote kans dat deze dingen ook bij de Media Markt liggen....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 30-07-2008 02:21 (49%)
soundcollector    posted on 30-07-2008 09:59
Ik heb al 2 en half jaar een technics rpdj 1200, nooit iets mee aan de hand gehad, gewoon een zalige koptelefoon, wel kleinere oortjes als een normale koptelefoon maar dat vind ik net handig.

De oortjes zelf kunnen dnek ik onmogelijk afbreken, het is echt een super sterke draai-schroef (deze kan je ook vast zette op welke hoek je maar wilt).

echt niks negatiefs op aan te merken....

ga voor de rp dj 1210 deze heeft een krulsnoer !! --> die rp dh is eigleijk ook wel echt lelijk vindk

edit: de rp dj kan je zoals rudeboy in je nek leggen maar omdat de oor niet in de zijdelingse richting kan draaien is dit wel moeilijker, ik snap ook nie da hij em zo draagt, de rp dj is echt super sterk en die klemt zich gemakkelijk rond je hoofd, zonder dat hij er vanaf zal vallen...
User edit by soundcollector on 30-07-2008 @ 10:01:27 (59%)
Convert    posted on 30-07-2008 10:07
@ Lead: Ik zou daar dan een keer kijken, je kunt ook testen in media makrt?

@ Soundcollector: Dus de kleine oortjes is gewoon wennen? En heeft de RP-DH geen krulsnoer? Ik heb hem trouwens ook zoals rudeboy hem heeft alleen dan met mijn reloop koptel. omdat wanneer ik hem heb ingemixt ik snel koptel af doe en dan doe ik mijn hoofd recht omhoog en dan hoor ik koptel nauwlijks en kan je handen aan je mixer houden dus dat is eigelijk wel beter als die dat kan.
Xtremer    posted on 30-07-2008 13:06
Poster: Convert
Ik zou daar dan een keer kijken, je kunt ook testen in media makrt?
.

Ja je er hangen verschillende HP's zo ook die van Technics of de HDJ-1000Winking my eye.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Convert    posted on 30-07-2008 13:13
Thanx Xtremer, ik ga er zeker maar keer langs, de Media Markt is namelijk in Groningen Town CoolJe kan ze vast wel testen Winking my eye
soundcollector    posted on 30-07-2008 18:01
euhm, ik de zwarte versie, mss geintresseerd die over te kopen? Kga eens een sony mvdr proberen...

je pm me maar
Convert    posted on 30-07-2008 19:38
Koptelefoon koop ik liever nieuw. Zoveel kost die niet vergeleken met ander apparatuur Winking my eye

Tenzei de prijs mij erg aanstaat Winking my eye
User edit by Convert on 30-07-2008 @ 19:38:57 (42%)
soundcollector    posted on 30-07-2008 20:08
65 euro fzo? je zegt t maar Winking my eye
Bastian    posted on 30-07-2008 21:38
Ik hoorde dat de rpdj was sterker is dan de rpdh, heb zelf de rpdh en die scheurt nou over na een jaar intensief gebruik.. Ik zit te twijfelen welke ik binnekort ga nemen misschien senheiser hd 25 of rpdj:P
Convert    posted on 30-07-2008 22:52
Thanx, Bastian daar heb ik veel aan ik heb namelijk wel gelezen dat de RP-DH snel scheurt bij de schanieren maar nu hoor ik het ook van iemand die er al meer ervaring mee heeft.

Ik zit denk ik ook aan de RPDJ te denken Winking my eye
Winston    posted on 30-07-2008 23:01
Ik kies altijd voor 50 mm drivers, dus RP-DH.
De RP-DJ is duidelijk vermoeiender in de nek dan de RP-DH.

Misvatting is dat de RP-DH mooier is. Als je van voren naar je hoofd kijkt met dat groot ding erop is dat echt geen gezicht.
Tic Toc
Convert    posted on 30-07-2008 23:06
@ Winston: Wat houd die drivers percies in? Winking my eye Alvast bedankt Happy, laughing
Convert    posted on 30-07-2008 23:14
Poster: soundcollector
65 euro fzo? je zegt t maar Winking my eye

Sorry ik zie in jouw booth dat het de RP-DJ1200 is en achteraf heb jij dat ook vermeld de zwarte zei jij nog. Ik wil graag de RP-DJ1210 hebben of de RP-DH1200 want de 1200 is al wat ouder en heeft geen krulsnoer die ik wel gewent ben en makkelijk vind.
Convert    posted on 30-07-2008 23:40
De RP-DJ1210 heeft dan 41mm drivers? Wat is daarmee het verschil van de 50mm drivers van de RP-DH1200? Happy, laughing
soundcollector    posted on 31-07-2008 00:08
Maakt niks uit, het principe van de rp dj is dat de schelp op je oor staat en zo het geluid rechtstreeks in de oor speelt, en de rp dh staat eroverheen en speelt geluid in de ruimte tussen oren en koptelefoon.

Het geluid is hetzelfde alleen, je moet gewoon passen wat het beste zit bij jouw... Winking my eye bij mij zat de rp dj beter
Convert    posted on 31-07-2008 00:11
Ik ga ze denk ik ook maar eerst testen voordat ik 1 koop, koptelefoon is wel 1 van de belangrijkste dingen.
Convert    posted on 31-07-2008 14:48
Heb nog steeds een vraag:

Wat houdt de drivers eigelijk in want de RP-DH heeft 50mm drivers en de RP-DJ 41mm drivers wat is het verschil?
En wat is een driver eigenlijk? Winking my eye
JollyJunkie    posted on 31-07-2008 14:49
Eeen driver is volgens mij gwn een woofer dacht ik....
Dus hoe groter de woofer hoe meer bass er in gepompt kan worden en (niet altijjd) hoe harder en voller het geluid is....
Winston    posted on 31-07-2008 17:29
Drivers zijn inderdaad de mini speakertjes van de headphones. En de theorie hoe groter, hoe beter is inderdaad juist.
Tic Toc
Convert    posted on 31-07-2008 19:48
Maar zou die 9mm veel schelen? Ik draai hardstyle en hardcore en ik zie bijna alle hardcore dj's de RP-DJ1200 dragen dus de versie voor 1210 maar volgens mij zit daar niet zoveel verschil in.
Winston    posted on 31-07-2008 20:25
Als je het verschil niet merkt maakt het niks uit. Maar strict genomen is er wel verschil. Voor degenen die zuivere weergave van de details, ook bij hogere volumes willen, zijn grotere drivers bedoeld. Check voor de grap wat voor soort headphones DJ's gebruiken die doen aan harmonic mixen.
Tic Toc
Convert    posted on 31-07-2008 20:33
Snap niet wat je bedoel met harmonic mixen :P Zou je me dat willen uitlegen Winking my eye
JollyJunkie    posted on 31-07-2008 20:34
Volgens mij in precies dezelfde toonhoogten, maar weet niet zeker...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

163 Users online: 15 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 12.430
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.437.638