Behringer Digital Pro Mixer DDM4000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jackzen    posted on 29-07-2008 23:16
Is dit geen super mixer voor een beginner aangezien hij 5 chann is met 4 fx sections crossfader en een wave display WOW.
Voor 350 is dit meschien wel interresant

What do you think about Behringer Digital Pro Mixer DDM4000 ??

Vote :   

JasperVC    posted on 30-07-2008 00:07
Behringer staat niet bekend als 'stabiel' merk... Faders die kraken en snel verslijten komt veel voor een een review van een gebruiker Winking my eye Wat wil je voor 350,-
Weinig geld, weinig kwaliteit, VEEL knopjes (waarbij sommige totaal nutteloos zijn waarschijnlijk Winking my eye)
jackzen    posted on 30-07-2008 03:27
Poster: JasperVC
Behringer staat niet bekend als 'stabiel' merk... Faders die kraken en snel verslijten komt veel voor een een review van een gebruiker Winking my eye Wat wil je voor 350,-
Weinig geld, weinig kwaliteit, VEEL knopjes (waarbij sommige totaal nutteloos zijn waarschijnlijk Winking my eye)

Beste vriend dit is een DIGITALE MIXER oftewel optical faders Winking my eye die verslijten niet :>
Anywayz kheb reviews gelezen en blijkt gelijkwaardig te zijn met de djm 800 ( weinig verschil )
En voor de rest kan het wel voor zon lage prijs.
JollyJunkie    posted on 30-07-2008 10:18
Der was net zo'n topic aangemaakt. En zelfs digitale faders verslijten omdat het hele digitale gebeuren dan gewoon verslijt, en je kan (vind ik ) toch ook nooit een compleet digitale mixer heb voor dat gled met die functies....
Maarja dat is wat ik vind en je vroeg om onze mening dus Winking my eye
RePlayz    posted on 30-07-2008 11:27
wat gezegd is over de optical faders dat die niet kraken klopt inderdaad! ik heb zelf in de winkel eentje uitgeprobeerd omdat ik er ook helemaal weg van was....heb het tog maar niet gedaan.......moet ik wel ff bijzeggen dat ik geen geluid heb gehoord, maar heb meer getest om degelijkheid ensow....pluspunten: veel opties, vette looks en msgien ook wel goed geluid, druk-knopjes zijn stevig en solide.......minpunten: naar mijn mening veel te veel speling in de knoppen (zit dus niet vastgeborgd.....schuiven kun je niet hard open en dicht 'gooien' want dan kaatsen ze gedeeltelijk terug, dus weinig weerstand (hoeft op zich geen problem te zijn.....), wat me ook heel erg opviel is dat dit beestje ontzettend licht is kwa gewicht...je tilt hem bij wijze van met 2 vingers op...naar horen zeggen van de verkoper zit de printplaat op een derde van de hoogte en is het gedeelte daaronder alleen maar lucht.......als je het mij vraagt, geeft mij niet de indruk van een solide, stevig en degelijk ding in vergelijking met een djm800 bijvoorbeeld waar je aan de hand van het gewicht de kwaliteit merkt.....
maar nogmaals, ik heb geen geluid gehoord, dus msgien weegt dat dan weer zwaar en is het toch een prima ding....als ie echt nog zo goed blijkt te zijn, zal ik zeker nog 's een tweede keer denken..
kobalt    posted on 30-07-2008 11:41
Behringer is niet per definitie slecht hoor (in tegenstelling tot wat velen denken).  Ik heb mij acht jaar geleden een DX1000 gekocht en hij werkt nog prima (wordt elke dag gebruikt), dus geen krakende faders en zo (en hij heeft toch al heel wat meegemaakt).  Ik denk dat het mindere model, de DJX700, (en misschien nog enkele andere modellen) hun reputatie onder dj's toch flink omlaag heeft gehaald.  Maar in de studio zie je toch erg vaak enkele behringer toestellen staan (bij mij ook).  Natuurlijk is de prijs niet zo hoog en dan kan je ook niet het beste van het beste verwachten, maar voor beginners zijn ze in de regel toch goed genoeg vind ik.
tairip    posted on 30-07-2008 13:06
Poster: JasperVC

Behringer is vandaag de dag wel een interresant verhaal! Als je namelijk binnen 2 jaar je apparaat kapot is word deze omgeruild voor een nieuwe!

Een echte buil kan je niet meer oplopen dus!
Xtremer    posted on 30-07-2008 13:43
Je zou het best kunnen doen... Maar ik ben totaal geen voorstander van Behringer, heb nog nooit zoveel problemen mee gehad als met een Behringer mengpaneel. De gehele bouw van de DDM is dan ook erg onhandig, neem nou de HP ingang, welke non DJ heeft die plek verzonnenCoolKnopjes waar je naar mijn mening de helft niet van zult gebruiken en een onduidelijk schermpje. Ik ben er geen voorstander vanWinking my eye. En wat faders betreft, leg de DJM-800 en de DDM-4000 maar eens naast elkaar dan voel en hoor je het wel (na een paar maanden helemaal). Ik zou nog lekker even doorsparen voor een DJM-800, deze heeft veel meer functies die je echt nodig hebtWinking my eye.

- Pluspunten aan een DDM-4000: Leuk uiterlijk, MIDI en de prijs.
- Minpunten: Onduidelijk scherm, irritante faders met terugkaatsing, losse niet geborgde potmeters en de HP ingang (echt heel vervelend).
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 30-07-2008 @ 13:47:34 (31%)
Mod edit by Lead on 30-08-2008 12:48 (1%)
soundcollector    posted on 30-07-2008 15:40
je zegt, leg de djm 800 er maar eens langs:
Deze mixers kan je totaaaaaal nie vergelijken (helemaal niet uit het zelfde prijsklassesegment). Het is gewoon zo: JE BETAALT VOOR WAT JE KRIJGT, en zo zal het gewoon altijd blijven...

Zoals er nog is gezegd: ik denk dat behringer van zijn slechtere reputatie af wil (door de djx), kdenk dat de ddm wle een aardig mixertje is...

mss veel knoppe, ma als je er een paar uurkes mee werkt weet je perfect waarom ze dienen wrs
Xtremer    posted on 30-07-2008 17:24
Poster: soundcollector
je zegt, leg de djm 800 er maar eens langs:
Deze mixers kan je totaaaaaal nie vergelijken (helemaal niet uit het zelfde prijsklassesegment). Het is gewoon zo: JE BETAALT VOOR WAT JE KRIJGT, en zo zal het gewoon altijd blijven...

Zoals er nog is gezegd: ik denk dat behringer van zijn slechtere reputatie af wil (door de djx), kdenk dat de ddm wle een aardig mixertje is...

mss veel knoppe, ma als je er een paar uurkes mee werkt weet je perfect waarom ze dienen wrs

Als jij het zegtWinking my eye. Maar het gaat in dat geval over de faders. Volgens de TS zijn de faders van de DJM en de DDM ongeveer gelijk, door de DJM en de DDM naast elkaar te leggen en alleen al te voelen weet je het al. Ik zeg ook niet dat je nou een ultiem vergelijkingspunt hebt als je die 2 naast elkaar legt, ze zijn totaal verschillend van elkaar:P. En juist, je betaalt voor wat je krijgt en ik denk ook echt niet dat de DDM net zo lang mee zal gaan als een DJM.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 30-07-2008 @ 17:25:43 (1%)
DJMartijnn    posted on 30-07-2008 18:37
Poster: DJ-Xtremer
 HP ingang (echt heel vervelend).

Heb je echt geen last van hoor! ik heb hem nu bijna 2 maanden..
Phenix    posted on 30-07-2008 20:49
Poster: soundcollector
Het is gewoon zo: JE BETAALT VOOR WAT JE KRIJGT, en zo zal het gewoon altijd blijven...

Ik denk dat je het hier een beetje mis hebt, want de reloop mixers zijn ook rond deze prijs en die hebben zich ook al aardig bewezen.
Je zou wel een punt hebben met dat de mixer heel veel knoppen heetft, hierdoor oogt het nogal rommelig. Maar ik denk dat ik wel een keertje zou willen testen, om te kijken hoe het met de geluidskwaliteit zit :P
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 30-07-2008 @ 20:59:32 (77%)
DJMartijnn    posted on 31-07-2008 00:27
Poster: Phenix

Ik denk dat je het hier een beetje mis hebt, want de reloop mixers zijn ook rond deze prijs en die hebben zich ook al aardig bewezen.
Je zou wel een punt hebben met dat de mixer heel veel knoppen heetft, hierdoor oogt het nogal rommelig. Maar ik denk dat ik wel een keertje zou willen testen, om te kijken hoe het met de geluidskwaliteit zit :P

Geluids kwaliteit is gewoon goed! weinig overstuur dus tja, een perfecte mixer voor het geld!
BennoRevelli    posted on 19-03-2010 09:00
Even dit topic geopend omdat ik het onzin vond om een nieuw topic te openen,

Ik heb sinds een aantal dagen mijn DDM4000, maar bestaat er een mogelijkheid om hem te resetten? dit i.v.m. met wat instellingen die je kan opslaan,etc. en ik het liefst er weer gewoon uit wil hebben naar standaard waardes.

Greetz,
Beatunite
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
DJMartijnn    posted on 19-03-2010 11:06
Poster: Beatunite
Even dit topic geopend omdat ik het onzin vond om een nieuw topic te openen,

Ik heb sinds een aantal dagen mijn DDM4000, maar bestaat er een mogelijkheid om hem te resetten? dit i.v.m. met wat instellingen die je kan opslaan,etc. en ik het liefst er weer gewoon uit wil hebben naar standaard waardes.

Greetz,
Beatunite

Handleiding?
BennoRevelli    posted on 19-03-2010 11:16
Poster: DJMartijnn

Handleiding?

Denk je dat ik dat niet eerst zou proberen voor hier een post te doen..
In de handleiding die erbij zat kan het nergens terugvinden hoe te resetten naar defaults.
ArCee    posted on 19-03-2010 11:55
Poster: kobalt
Behringer is niet per definitie slecht hoor (in tegenstelling tot wat velen denken).? Ik heb mij acht jaar geleden een DX1000 gekocht en hij werkt nog prima (wordt elke dag gebruikt), dus geen krakende faders en zo (en hij heeft toch al heel wat meegemaakt).? Ik denk dat het mindere model, de DJX700, (en misschien nog enkele andere modellen) hun reputatie onder dj's toch flink omlaag heeft gehaald.? Maar in de studio zie je toch erg vaak enkele behringer toestellen staan (bij mij ook).? Natuurlijk is de prijs niet zo hoog en dan kan je ook niet het beste van het beste verwachten, maar voor beginners zijn ze in de regel toch goed genoeg vind ik.

Je DX1000, ik heb hem zelf ook al jaren in gebruik, is een hele goede mixer. Solide en betrouwbaar......omdat deze in die tijd nog werd gemaakt in Duitsland waar Behringer oorspronkelijk vandaan komt. Cool?Alles wat daar gemaakt word, bijna alles, is goed, kijk naar BMW en Audi (om ff wat te noemen).
Helaas heeft Behringer zijn hele productie verplaatst naar lage lonen landen zoals China of Taiwan, weet ik veel. Daarmee is de kwaliteit van de huidige Behringers hardlopend achteruit gegaan.
Dus, geniet van je oudere, echte Behringer, wees kritische met de nieuwe modellen.
Ze zijn feitelijk onvergelijkbaar.
Dolivieira    posted on 19-03-2010 12:13
DX1000 was ook een van de betere Berhingers.

Tegen de topic starter wil ik zeggen kijk ff naar de Reloops. Zijn iets duurder maar de kwaliteit is veel beter dan de DJX en DDM serie van berhinger. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
viva_la_bram    posted on 19-03-2010 12:15
kijk hier maar eens: http://www.retrevo.com/support/Behringer-DDM4000-manual/id/23281dj494/t/2/
en dan factory defaults.

Ik heb m zelf ook al bijna 2 jaar in bezit en ben er erg tevreden over, heeft zijn geld al lang opgebracht.
Dolivieira    posted on 19-03-2010 12:16
Nu moet ik wel toegeven dat de Berhinger DDM4000 beter is dan de DJX serie. Maar ik vind hem te druk. ?
viva_la_bram    posted on 19-03-2010 14:51
Het is idd in het begin wel even doorkrijgen hoe alles werkt, dat is een nadeel, maar voor de prijs een prefecte mixer, al zit ik deze zomer wel te denken om over te stappen op een xone 42 met een efx 500 erbij.
tek-zotic    posted on 19-03-2010 15:08
Poster: djdolivieira
DX1000 was ook een van de betere Berhingers.Tegen de topic starter wil ik zeggen kijk ff naar de Reloops. Zijn iets duurder maar de kwaliteit is veel beter dan de DJX en DDM serie van berhinger.
?

DIT IS EEN TOPIC VAN BIJNA 2 JAAR WAAR IEMAND IETS OVER DE MIXER IN VROEG NU
Happy, laughing even wat verder lezen voor je post Winking my eye
BennoRevelli    posted on 19-03-2010 17:06
Edit : Ik ga even kijken of ik daar uit kom!
in ieder geval bedankt voor de moeite

Greetz
User edit by BennoRevelli on 19-03-2010 @ 17:28:26 (56%)
viva_la_bram    posted on 19-03-2010 17:15
Poster: viva_la_bram
kijk hier maar eens: http://www.retrevo.com/support/Behringer-DDM4000-manual/id/23281dj494/t/2/
en dan factory defaults.

had het hierboven al gepost

Weety    posted on 19-03-2010 18:21
Ik?had een tijdje geleden de Behringer DDM-4000 gekocht! Hoorde ook alleen goede verhalen, maar ja wel Behringer. Uiteindelijk toch eentje gekocht: en ja, Behringer: Er zat een onderdeel binnenin los...!!! Deze terug gebracht en heb nu de Numark. Wat minder gecompliceerd, vertrouwd en degelijk.
De DDM-4000 is trouwens duurder geworden: 400 euro!
djWila
Dolivieira    posted on 19-03-2010 21:11
Poster: tek-zotic

DIT IS EEN TOPIC VAN BIJNA 2 JAAR WAAR IEMAND IETS OVER DE MIXER IN VROEG NU
Happy, laughing even wat verder lezen voor je post Winking my eye

True Cool?Had het ff niet door.

This is an old Topic

No new postings for 5.322 days.
 Post CommentThat would be 177.4 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 7 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 30.304
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.359