Mixertje opknappen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Adrien1989    posted on 26-07-2008 03:01
Onlangs heb ik een Dateq XTC + setje cdj100's gekocht. Was al een tijdje opzoek naar de XTC, voor degene die het nog niet weten of opgevallen is, ik ben natuurlijk een Dateq liefhebber:P. Naja toen zag ik het het setje goedkoop staan en het kwam er op neer dat als ik die cdj100's zou verpatsen ik de XTC met geld toe zou hebben. Gelijk contact opgenomen met de adverteerder en de zaken geregeld.

Eenmaal hier trok ik al snel de conclussie dat de XTC toch wel wat te leiden heeft gehad, de gebruikelijke inbouwschade was aanwezig en hij had aardig wat stof gehapt. Hij functioneerde natuurlijk wel perfect Happy, laughing.

Zo was het setje toen ik het binnenkreeg:

Aan de randjes zie je de inbouwschade, maar als je de grote versie van de foto bekijkt zie je dat de faderbanen vol stof zitten en om de knoppen ook één grote stofopstopping is.

Natuurlijk had ik eerst eventjes gemixt, maar ik vond wel dat er wat gedaan moest worden aan de optische staat van de XTC, dus daar ben ik toen gelijk maar mee begonnen.

Als eerste heb ik alle knoppen eraf gehaald, toen heb ik de deckplate eraf gehaald en alle stekkertjes los getrokken die los moeten om de deckplate los te krijgen van het onderste deel. Ik heb toen alle faders los gemaakt en die goed schoon gemaakt. Ik heb helaas geen foto van dit deel van het proces, omdat ik toen nog niet het idee had om het hier te posten.

Nadat ik de faders had schoon gemaakt heb ik de rest van de binnenkant schoongemaakt en toen alles weer terug op zijn plek gezet, stekkertjes er weer in, alles weer vastgeschroeft en de mixer aangesloten om te testen of alles werkte, wat gelukkig het geval was Happy, laughing.

Toen ben ik maar eens met het hele zooitje naar beneden gehobbelt en hier beneden verder gegaan. Als eerste ben ik de deckplate enzo gaan poetsen door wat glasex op keukenpapier te spuiten en te poetsen. Je zag gelijk het verschil.

Lekker biertje erbijHappy, laughing

Nadat de deckplate gepoetst was heb ik de gootsteen vol laten lopen met warm water en sop, daar heb ik alle knopjes in geketst en die een kwatiertje laten weken, toen heb ik ze eruit gehaald en laten drogen.

Kunstzinnige bui:P

Toen de knoppen weer waren opgedroogt heb ik alles weer op de mixer gezet. Ik zag gelijk een duidelijk verschil tussen hoe ik begon en waar ik nu was.

Op de foto zie je een soort van bruine vlekken, in het echt zie je die niet, mijn theorie is dat je door de flitser onopgelost schoonmaakmiddel ziet. Wat je wel ziet op de foto is dat de faderbanen weer mooi zwart zijn en niet grijs vna het stof. Op de foto zie je ook dat er om de potmeters niet meer bergen stof zit. In het echt zie je echt veel meer verschil. Ik wil nog wel de faderknoppen eens beter schoonmaken

De volgende stap is natuurlijk de krassen wegwerken die aan de randen van de mixer zitten. Ik ga de kleurcode opvragen bij Dateq en de randen dan laten spuiten bij een interieurspuiter, of zelf spuiten, misschien met lakstift proberen, maar denk niet dat dat gaat werken. Zie wel hoe het loopt Happy, laughing.

Ik wil met dit topic niet zeggen dat dit dé manier is om je mixer op te knappen, of de juiste manier. Ik laat gewoon zien hoe ik het heb aangepakt op een simpele manier en met middelen die iedereen in huis heeft. Het leek me gewoon leuk om het met jullie te delen. Tips / handigheidjes zijn altijd welkom natuurlijk!

What do you think about Mixertje opknappen ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 26-07-2008 11:31
Mooi!
Ik zie duidelijk wel verschil tussen toen je em binnekreeg en nu :D
Wat ook altijd helpt voor de verkoop is de streepjes op de faderbanen weer mooi wit maken, met een witte verf ofzo. Ik heb dan wel altijd meer het gevoel dat ie in goede staat is.
Ashley    posted on 26-07-2008 11:36
goed werk adriën!
haha dat biertje van jou is wel een beetje dood of zie ik dat nou verkeerd? Cry ach wat wil je als je zo druk bent met je XTC heb je niet eens tijd om te drinken Cry
ik zou inderdaad wat aan die randen doen, dan oogt ie veel nieuwer.
en dat ideetje van jolly junkie is ook wel goed!
Maar wat nou als het lukt, mama?
freezer    posted on 26-07-2008 11:37
ziet er weer netjes uit
DJADMIN    posted on 26-07-2008 11:38
Leuk verhaal, goed gedaan Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Adrien1989    posted on 26-07-2008 11:39
De randen worden zowieso nog gedaan, die witte streepjes zijn in het echt gewoon mooi, maar die foto is op een verkeerde manier van formaat veranderd ofzo, daardoor lijken ze lelijk.

Klik hier voor een foto op de echte grootte:
http://img57.imageshack.us/img57/6828/img0847cs6.jpg
JollyJunkie    posted on 26-07-2008 11:48
Oow, ik zie nu de killswitches pas, die zijn nog wel aardig vies. Misschien ook maar schoonmaken :P
Maar de rest is echt heel mooi! \
Ik zie een klein beetje roestig iets op de headphone input maar daar kan je verder weinig aan doen...
Roov    posted on 26-07-2008 12:48
Heerlijke mixer dit, ik heb er ook mee gedraait op dit setje
^ Set van mijn neef!
Leuk topic hoor :P
Mod edit by Lead on 26-07-2008 13:36 (1%)
Ashley    posted on 26-07-2008 12:53
muaha die boxen heb jij ook toch rover Happy, laughing?
Maar wat nou als het lukt, mama?
Adrien1989    posted on 26-07-2008 12:53
Naais, mag alleen wel wat aan z'n monitoring doen:P.
Xtremer    posted on 26-07-2008 13:24
Die boxen zijn toch de beroemde Boemboxen van de GammaCry? Haha die klinken alsof er een gat in je tweeter zit:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 26-07-2008 13:36
Laten we een beetje ontopic blijven.... ging hier volgens mij op het opknappen van een mixer Winking my eye
Let the BASS be louder
Convert    posted on 27-07-2008 15:29
Ja, en ik vind dit een goed topic, ik zie dat jij er je liefde instopt voor je Dateq Happy, laughing :P En wat jollyjunkie zei de kill switches zijn ook best vies, ga je die ook nog schoonmaken?
Nou in iedergeval de inbouwschade en is het weer top dinkie Winking my eye
lightstar    posted on 27-07-2008 15:32
Je hebt het zeker goed gedaan.
Leuk verheel erbij en duidelijk.
Soms kom je wel een mixers tegen en dan denk ik ook van nou die kan ook wel ff opgeknapt worden. En vooral bij deze is het de moeite waard.
Weet zeker dat hij waarde is getegen.
Adrien1989    posted on 28-07-2008 01:13
Killswitches ben ik vandaag nog ff mee aan de gang geweest, maar die werken niet echt mee, van binnenuit wilde ze niet los komen en wilde ze ook weer niet slopen:P, maar ziet er nu al stuk beter uitHappy, laughing.
BVN    posted on 28-07-2008 22:34
ziet er netjes uit goed gedaan!:D
DJMartijnn    posted on 29-07-2008 00:43
Zeer netjes dit topic! ik vind het goed dat je dit ons laat weten, zo kunnen wat jongeren DJ's @ DJR wat meer waarde hechten aan hun DJ Apparatuur!
Adrien1989    posted on 13-08-2008 14:21
Update, randen zijn gespoten.

edit:
heb de update gepost, maar DJR werkt ff niet mee, dus ik post hem ff in deze post.

Gister besloot ik om eindelijk eens wat aan de randen van de mixer te doen, zo gezegt zo gedaan, ff naar de bouwmarkt gesjeest met de wagen en verf gezocht. Na heel wat verfjes bekeken te hebben heb ik besloten om voor wat donkerdes dan origineel te gaan, is weer is wat anders. Na 4 lagen gespoten te hebben heb ik alles is gemonteerd om te kijken hoe het oogt, ben best wel tevreden. In het echt is de kleur net wat anders dan op de foto, nu springt het er zo uit. Ik wil de randen nog eens ligt opschuren en nog een paar lagen spuiten, maar ik ben bang dat het dan ook te donker kan worden. Moet ik nog ff zien. Voorlopig tekoop zoals op de onderstaande foto.

User edit by Adrien1989 on 14-08-2008 @ 13:19:32 (100%)
Illusion    posted on 13-08-2008 16:43
DATEQ is echt heerlijk. Heb wel eens met een DATEQ Apollo gedraaid in een club hier in de omgeving. Draait echt super.

Leuk verhaal om te lezenWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Adrien1989    posted on 13-08-2008 16:50
Een Apollo is echt een superfijne mixert ja, die moet ik ook nog eens in bezit hebbenCool.

Thnq
Convert    posted on 13-08-2008 17:27
Ik vind dat je de randen netjes hebt opgeknapt maar ik zou zelf toch voor de orginele kleur gaan wat ie was.

Maar ik weet het verhaal erachter niet, misschien kreeg je de verf code niet van Dateq iig goed opgelost Winking my eye
Adrien1989    posted on 13-08-2008 17:29
Heb de kleurcode hier, maar de originele kleur op die rackjes vind ik net niet helemaal van mja en ik zou hem zelf natuurlijk niet zo gespoten krijgen als ie is op de rest van die kast, dus toen heb ik op het laatste moment toch besloten om voor en ander kleurtje te gaan.

Kijk ik heb nog ff een foto gemaakt die niet zo ligt is, zo zie je wat meer de werkelijke kleuren. Let niet op de kwaliteit.
User edit by Adrien1989 on 13-08-2008 @ 17:36:50 (47%)
Twello    posted on 13-08-2008 17:59
hehe ik heb je marktplaats aanbieding al gespotCool
Adrien1989    posted on 13-08-2008 19:16
Toch niet stiekem opzoek naar een Dateq heWinking my eye. Staat nog een mooie Vibe tekoop:P.
Convert    posted on 13-08-2008 19:19
Waarom ga je je Vibe verkope? Ben je toch zo trots op? :P
Adrien1989    posted on 13-08-2008 19:24
Whewhe, de Vibe staat niet tekoop, mijn XTC, maar ik heb het over een andere Vibe, van een forumlid trouwens die tekoop staat @ marktplaats.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

41 Users online: 2 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 10.867
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.103.476