Ga ik nu domme dingen doen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

WopWopWop    posted on 25-07-2008 14:40

Is het handig om een dj set in delen te kopen [ heb geen geduldCry.. ] want ik wil uitkomen op 2x Cdj800 en dan nog een redelijke mixer erbij. Later misschien nog uitbreiden maar eerst dit. Ik kan niet wachten dus dacht ik om eerst 1 Cdj 800 te kopen met 1 speaker. Daarna Headphone met waarschijnlijk de Denon X100 mixer en totslot nog een Cdj800 met nog 1 Speaker.

DOM/SLIM Confused

User edit by WopWopWop on 25-07-2008 @ 14:41:34 (4%)

What do you think about Ga ik nu domme dingen doen ??

Vote :   

the-melody    posted on 25-07-2008 14:42
Dom, wat ga je nu doen met 1 cdj800 en 1 speaker?
WopWopWop    posted on 25-07-2008 14:44

Kan je ook nog wel wat mee. Kijk maar reviewfilmpje van djresource

Adrien1989    posted on 25-07-2008 14:44
Ja je kan loops maken enzo, maar met 1 speler kan je geen mix maken*-)
User edit by Adrien1989 on 25-07-2008 @ 14:45:22 (61%)
JollyJunkie    posted on 25-07-2008 14:45
Dom... Koop eerst 1 CDJ-800 met x-100, daarna noch een cdj-800 en headphone, en op het einde pas speakers...
Ik neem aan dat je met speakers grote speakers bedoelt... je hebt toch altijd wel ergens kleine speakertjes liggen, anders koop je een kabeltje mixer-computer (5 euries) en dan sluit je je mixer op de computer aan en dan gaat het geluid via de boxen van de computer. Alleen doen als je echt geen andere boxen hebt Winking my eye
the-melody    posted on 25-07-2008 14:46
Poster: WopWopWop

Kan je ook nog wel wat mee. Kijk maar reviewfilmpje van djresource

Ach als je het dan toch beter weet, waarom vraag je ons advies dan?
WopWopWop    posted on 25-07-2008 14:47

ja slim maar mijn geluids kaart is kapoet.   Ja kan indaad loops en dat soort dingen memorize cue en je heb een hele kleine mixXD

WopWopWop    posted on 25-07-2008 14:49
Poster: the-melody
Dom, wat ga je nu doen met 1 cdj800 en 1 speaker?

Tis toch een voorbeeld van wat je zou kunnen doen?
DNR    posted on 25-07-2008 14:49
Lees even goed wat je allemaal zei en oordeel zelf of het dom of slim isWinking my eye
en als je het dan nog niet weet kies je voor domWinking my eye
JollyJunkie    posted on 25-07-2008 14:52
Poster: the-melody
Ach als je het dan toch beter weet, waarom vraag je ons advies dan?

eetje rare reactie vind ik, je vraagt zelf wat je er nog meer kan (Dom, wat ga je nu doen met 1 cdj800 en 1 speaker?) hij geeft antwoord en dan zeg je dit :P
Maar je kan ook je ouders heel lief aankijken en zeggen dat ze het zo snel mogelijk terug betaalt krijgen ofso :P
OF je laat de speakers en je koopt eerst 2x CDJ-800 en X-100 (al is die niet mer te koop, ik denk dat je de X-120 bedoelt Winking my eye) en headphone dan kan je op de headphone mixen met de split-cue functie :D
WopWopWop    posted on 25-07-2008 14:54

OkeHappy, laughing lang wachten zal wel beloond worden:P?

Adrien1989    posted on 25-07-2008 14:54
Of je kijkt gewoon naar wat goedkopere decks...
the-melody    posted on 25-07-2008 14:56

Nou ik weet niet maar heb jij ooit al een dj een mix zien maken met 1 cdj800 en 1 speaker? Dat probeer ik nou duidelijk te maken. En dan gaat WopWopWop beweren dat dat wel kan en dat ik een reviewtje kan kijken. Nou maak mij dan maar een filmpje hoe je het doet, ik ben benieuwd!Cry

En WopWopWop: idd lang wachten wordt beloond, gewoon sparen, wachten en eens je het dan hebt heb je er dubbel zoveel plezier aan dan als je nu 1 800 gaat halen en die maar stof staat te happen.

User edit by the-melody on 25-07-2008 @ 14:57:14 (71%)
WopWopWop    posted on 25-07-2008 14:58

Goedkopere deks zegt iedereen dat het veel slechter is en duidelijk veel minpunten heeft. Weet jij een goed voorbeeld misschien?

JollyJunkie    posted on 25-07-2008 14:58
Poster: DNR
Lees even goed wat je allemaal zei en oordeel zelf of het dom of slim isWinking my eye
en als je het dan nog niet weet kies je voor domWinking my eye

Kom op zeg, die gast vraagt gewoon om hulp okdat ie zelf geen idee heeft weat ie anders moet doen :P

@ Adrien : Dat is idd de beste oplossing, dan zeg ik DN-S1000 :D Als je toch meer Pioneer achtig wil dan zeg ik RMP-2 :D
Adrien1989    posted on 25-07-2008 15:01
S1000 is prima spul en kost minder, meer functies dat de 800, natuurlijk geen quick return, maar hotstarts werken zowieso fijner. Quick return moet je met 1 hand de ring vh jog vasthouden en met de andere hand de platter raken, als je de ring niet vast houd dan beweegt de platter vaak en dan zit je weer net offbeat. Een hotstart is knopje drukken, heb je dat probleem niet. + dat je op de S1000 inprincipe 3 cue's kan zetten tegen 1 cue op de 800. Zo zijn er nog wel wat dingetjes. Fijna van de 800 is het jog en de beatcutters zijn ook wel lief.
WopWopWop    posted on 25-07-2008 15:03

Als je die in zet koopt kom je op 900-1000 euro uit en dan is die kompleet. Welke is het beste om te gebruiken van die 2?

zalo    posted on 25-07-2008 15:03
eerst eventjes vragen hoe ver hij staat meet het dj'n .....
JollyJunkie    posted on 25-07-2008 15:04
En dit is ook je eerste cd-speler toch?
Dan heb je totaal geen last van dat ie zo klein is :D
Ik heb de DN-S1000 zelf ook en hij is echt heel fijn, en alles wat Adrien zegt over gear is ook waar want hij heeft zo'n beetje alle gear gehad :P Winking my eye
Ik had dezelfde keuze tussen Reloop en DEnon en ik koos dus voor Denon:
1. Knoppen vind ik fijner
2. 2 loops (ik kan nu niet meer zonder)
3. B-trim (heeel belangrijk punt vind ik!)
4. goedkoper
5. brake-start
6. Makkelijk bedienbare effecten
7. beter loopwerk

Het voordeel van de Reloop is dat iedereen er mee overweg kan, maar je moet niet denken dat de jog groot=geweldig is want: Hij heeft het formaat van een CDJ-1000 jog en is ook even zwaar, nadeel een speler in deze klasse heeft geen lagers in de jog (wat de CDJ-1000 wel heeft) waardoor ie heel zwaar en lomp loopt, hij is ook iets te gevoelig (te touch sensitive)
User edit by JollyJunkie on 25-07-2008 @ 15:08:20 (100%)
WopWopWop    posted on 25-07-2008 15:05

Uhm...StartCry

Adrien1989    posted on 25-07-2008 15:05
Naja alle gear:P, ik heb wel heel wat gehad en ook wat onder de vingers gehad.

Sja als je gaat beginnen hoef je het niet gelijk te zoeken bij 800's, zijn hele fijne en makkelijke spelers, maar je kan ook kijken naar een simpeler model, CDJ200 is vb ook een fijne speler als je het persé Pioneer wil, mijn advies is toch kijk wat verder dan je neus lang is wat dat betreft. De Denons zijn prima, Reloops ook, al prefereer ik dan wel de Denon's.
User edit by Adrien1989 on 25-07-2008 @ 15:07:57 (100%)
WopWopWop    posted on 25-07-2008 15:07

Lijkt mij dan wel duidelijk dat het geen Reloop moet worden maar DN-S1000. Ik ga nu even kijken bij sets op internet welke mixer erbij te krijgen valt.

zalo    posted on 25-07-2008 15:07
start.... Wat ga je dan met cdj 800 doen.
Koop je eerst eens een zeer eenvoudig setje dat je zo stap per stap uitbreid...stel je voor dat je van het dj'n niets dan ben je veel minder geld verloren
JollyJunkie    posted on 25-07-2008 15:10
En met boxen wat bedoel je dan?
Als dit je start is moet je niet denken dat je al gelijk grote drive-in boxen nodig hebt want meestal word je niet ineens voor alles gevraagt Winking my eye
Gewoon boxjes van 20 euro zijn opzich al goed hoor, deed ik tot vorige maand ook nog mee!
stevew    posted on 25-07-2008 15:13
In plaats van 2 cdj-800 spelers, koop gewoon een denon dubbele speler 2è hands en een 2è hands mixer en voor een paar honderden euro's heb je al een leuke beginners-set en dat is al prof-materiaal of anders moet je uitkijken naar jb-systems materiaal. Dat is ook degelijk en goedkoop.
Waarom moet iedereen de dag van vandaag direct al een mega-installatie hebben als ze nog maar denken aan draaienConfused
Ik zie nog maar net dat je 14 bent. Begin met een basis set-up en kijk of draaien je ding is. Voor hetzelfde geld ben je het na een jaar beu en kijk je er niet meer naar om.

1 goeie tip: begin simpel want je hebt de pioneers nog niet en je bent al aan het denken om verder uit te breiden....Confused Hier heb je dus overduidelijk niet over nagedacht! (en langer als 1 dag in de brochures zitten lezen bedoel ik Winking my eye)
Je bent bezig: Ik heb geen geduld en het moet nu direct en ik wil uitbreiden.....Dan moet je al niet beginnen in deze wereld want iedereen doet er jaren en jaren over om zijn droominstallatie te krijgen.....en zover zie ik jou niet geraken als je toch geen geduld hebt. En als je geen geduld hebt zal je het draaien rap moe zijn want GOED leren mixen doe je niet op 1 dag hoor...daar doe je JAREN over...vertrouw mij maar en dat zullen de ervaren dj's hier direct kunnen bevestigen!

Dus mijn conclusie: DOM
JollyJunkie    posted on 25-07-2008 15:16
Poster: stevew
In plaats van 2 cdj-800 spelers, koop gewoon een denon dubbele speler 2è hands en een 2è hands mixer en voor een paar honderden euro's heb je al een leuke beginners-set en dat is al prof-materiaal of anders moet je uitkijken naar jb-systems materiaal. Dat is ook degelijk en goedkoop.
Waarom moet iedereen de dag van vandaag direct al een mega-installatie hebben als ze nog maar denken aan draaienConfused
Ik zie nog maar net dat je 14 bent. Begin met een basis set-up en kijk of draaien je ding is. Voor hetzelfde geld ben je het na een jaar beu en kijk je er niet meer naar om.

1 goeie tip: begin simpel want je hebt de pioneers nog niet en je bent al aan het denken om verder uit te breiden....Confused Hier heb je dus overduidelijk niet over nagedacht! (en langer als 1 dag in de brochures zitten lezen bedoel ik Winking my eye)
Je bent bezig: Ik heb geen geduld en het moet nu direct en ik wil uitbreiden.....Dan moet je al niet beginnen in deze wereld want iedereen doet er jaren en jaren over om zijn droominstallatie te krijgen.....en zover zie ik jou niet geraken als je toch geen geduld hebt. En als je geen geduld hebt zal je het draaien rap moe zijn want GOED leren mixen doe je niet op 1 dag hoor...daar doe je JAREN over...vertrouw mij maar en dat zullen de ervaren dj's hier direct kunnen bevestigen!

Dus mijn conclusie: DOM

Ik bevestig Cry
We zullen em dan wel ff duidelijkmaken dat her waren is: Iedereen die het hieer mee eens is reageer bevestig :P
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

82 Users online: 7 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 23.608
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.896.781