(actieve) Speakers met/zonder amp
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thom90    posted on 21-07-2008 16:11
Hallo allemaal!

Ik ben een beetje nieuw in dit wereldje, maar daarom probeer ik er ook zo veel mogelijk over te leren..
Ik heb hier mijn dj-setje staan, maar nu had ik echt hele eenvoudige speakertjes en een simpel versterkertje, het ging niet echt om het geluid, maar dat ik gewoon kon leren mixen.

Nu heb ik even lopen zoeken en beetje rondvragen over welke speakers er nu voor mijn budget redelijk te doen zijn..

De DAP K-115 schenen wel goede kwaliteit te zijn.. hierbij wilde ik dan ook een subje bijnemen.. budget sub, maar goed de DAP MCB-15..
is dit goed te doen of vinden jullie dat ik beter andere spullen kan nemen voor dat geld.. (kom samen op 450,- ongeveer uit..)

Nu zou ik hier dus ook een versterker bij nodig hebben.. maar daar heb ik echt nog geen verstand van... Wat is nou een versterker waarvan jullie zeggen.. die zou ik bij die boxen nemen..

Alvast bedankt!

Mvg, Thom

What do you think about (actieve) Speakers met/zonder amp ??

Vote :   

Bartjens    posted on 21-07-2008 16:16
Is het puur voor monitor bij je thuis of wil je de speakers ook meenemen naar feestjes?
Zoek even rond op het forum, lopen verschillende topics over hier. Even zoeken op monitor of speakers oid.

succes Winking my eye

Edit:
 Voor monitors kun je hier eens kijken: 1, 2

En voor speakers om mee te nemen naar feestjes e.d. hier

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 21-07-2008 @ 16:28:10 (60%)
Thom90    posted on 21-07-2008 17:05
Oke nou maar ik vond deze wat ik zei wel leuk..
2x DAP K-115
1x DAP MCB-15

Maar wat voor versterker heb ik daar voor nodig? dat zou ik echt niet weten...

Grtz Thom
Bartjens    posted on 21-07-2008 18:06
Voor de K-115 is de DAP PALLADIUM P-1600 Vintage perfect. Sluit mooi bij elkaar aan .
Subje kun je het beste aansturen met DAP PALLADIUM P-500 of een P-700.

Zo heb je een leuk setje om mee te beginnen Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
OneSixty    posted on 21-07-2008 18:09
Poster: Bartjens
Voor de K-115 is de DAP PALLADIUM P-1600 Vintage perfect. Sluit mooi bij elkaar aan .
Subje kun je het beste aansturen met DAP PALLADIUM P-500 of een P-700.

Zo heb je een leuk setje om mee te beginnen Happy, laughing

of voor zijn sub een versterker met meer vermogen zodat als hij er nog een sub bij wil geen nieuwe versterker moet kopen Winking my eye
Bartjens    posted on 21-07-2008 18:13

Is idd handig om te doen. Niet zo snel over nagedacht :P

www.djbrowbeat.com
Thom90    posted on 21-07-2008 18:19
Oke!! hier benk blij mee!! bedankt voor de reacties die jullie gaven Happy, laughing dus dan zou ik 2 DAP Palladium P-1600 vintage kunnen nemen?? is dit mss ook mogelijk voor in 1 versterker of is dit beter?
Bartjens    posted on 21-07-2008 18:25
Je kan best alles op 1 versterker zetten ja.
Topjes op het linker kanaal en de sub op het rechter bijvoorbeeld.
Het trouwens wel beter als je een crossover erbij neemt. Die filtert dan de juiste tonen zodat het laag mooier uitkomt, idem voor de topjes (dan moet je crossover wel goed zijn ingesteld).

Mocht je 1 versterker nemen dan kun je eens kijken in de richting van de American Audio V-5001plus o.i.d.
Kost je wel wat meer dan.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 21-07-2008 @ 18:28:35 (45%)
OneSixty    posted on 21-07-2008 18:27
haar hou er wel rekening mee dat die subjes maar heel zwak zijn..
250 watt rms als ik zo kijk, en je tops zijn al 400 watt rms Winking my eye

normaal zet je ongeveer het dubbele wattage van je tops aan subs neer , tis maar dat je het weet.

en als je met 2 versterkers gaat werken moet je de crossover niet vergeten.
Bartjens    posted on 21-07-2008 18:30
Wanneer je 1 versterker neemt heb je een passieve crossover nodig, maar deze zit vaak al in de sub gebouwd.
www.djbrowbeat.com
OneSixty    posted on 21-07-2008 18:34
in die mcb zit geen passieve filter, en anders heb je voor zo'n systeem sowieso 2 subs nodig.
Bartjens    posted on 21-07-2008 18:39
Dus het makkelijkst is dus om 2 versterkers te halen. Of zit ik er nou naast
www.djbrowbeat.com
zalo    posted on 21-07-2008 19:12
ik zou gaan voor actieve boxen. Dit is de toekomst. Juist aansluiten geen probleem meer dat je met je versterker je boxen opblaast.
Een vriend van mij werkt bij een geluidsbedrijf en (licht) en die hebben ook enkel actief omdat dat ook veel gemakkelijker is om op te stellen
Bartjens    posted on 21-07-2008 20:11

Actief is zeer makkelijk ja, maar of dit nou de toekomst is.....
Ik denk dat bij de grotere opstellingen niet snel voor actief zal worden gekozen. Waneer er een actieve speaker kapot gaat kun je er niks meer mee, wanneer er alleen een speaker of versterker kapot gaat kan deze zo worden vervangen.

www.djbrowbeat.com
Thom90    posted on 21-07-2008 21:40
Poster: Lightzone
haar hou er wel rekening mee dat die subjes maar heel zwak zijn..
250 watt rms als ik zo kijk, en je tops zijn al 400 watt rms Winking my eye

normaal zet je ongeveer het dubbele wattage van je tops aan subs neer , tis maar dat je het weet.

Dankje dan weet ik dat ook weer.. is mss wel handig xD weet er echt nog nix van af zie je wel.. :P

maar ik denk dat ik gewoon eerst die 2 k-115's neem een dan daarna gewoon eens kijken naar goede subs met versterker..

hartstikke bedankt, Thom
Bart_    posted on 21-07-2008 22:01

Poster: Lightzone

eeeuuhhhmm.. regelrechte.. ONZIN!
Waarom zou je in hemelsnaam subs van 2x het wattage van je tops moeten kopen?!

Het aantal wattages doet er geen zak toe..
maar het belangerijkste is het aantal db. (dus er zijn nog meer dingen waarmee je rekening moet houden!)
Alle beginnelingen kijken naar de wattages, en dan zeggen ze tegen hun vriendjes:
'ja joh, mijn speakers zijn samen 800 watt! En gaan keihard, vet hé?!'
terwijl mijn speakertjes van 225 watt per stuk, 2 keer zoveel produceren én duidelijker zijn omdat zijn speakertjes maar 90db zijn, tegenover die van mij die 96db zijn. (en waarin natuurlijk andere factoren ook mee meespelen.)

Overigens zeg jij dat m'n K112 topje niet past op m'n ax15b sub?

Dat beweer jij hé, want mijn topje is maar 225watt rms, terwijl m'n sub slechts 300w rms is..

én toch houdt mijn topje de sub perfect bij.. toch wel raar hé?

maargoed..

Thom, als ik in jou schoenen zou staan, zou ik de MC-reeks van DAP lekker links laten liggen, en doorlopen naar de X-reeks of de AX-reeks van DAP. Neem bijvoorbeeld de X-15b, een prima sub voor 't geld. Ga je véél meer plezier aan beleven. Een tweede mogelijkheid is een tweedehandse AX-15b, als je het verschil tussen de X-15b en de AX-15b wilt weten, wijs ik je naar de zoekmachine. Ik heb dat ooit al is in een topic uitgelegt, veel succes met je keuze!

Bartjens    posted on 22-07-2008 08:56
Ik vind het een beetje een kinderachtige post hierboven, je kleineert lightzone een beetje zo. Denk niet dat dit de bedoeling is op een forum als dit. Je probeert elkaar te helpen en niet voor lul te zetten. Als iemand een antwoord geeft waar jij het niet mee eens bent kun je dit ook op een normale manier vertellen. 

Het is misschien niet helemaal waar wat ligtzone zegt, zelf gebruik ik ook topjes van 400 watt en subs van  400 watt. Maargoed, zo is iedereen weer wat anders gewend eh…

Wat je zegt over de mc reeks van dap ben ik met je eens. Die kun je beter laten liggen.

Maar de ts vroeg om een goede versterker bij deze speakers en die heeft hij gekregen.

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 22-07-2008 @ 08:56:43 (1%)
Bart_    posted on 22-07-2008 12:42
Poster: Bartjens
Ik vind het een beetje een kinderachtige post hierboven, je kleineert lightzone een beetje zo. Denk niet dat dit de bedoeling is op een forum als dit. Je probeert elkaar te helpen en niet voor lul te zetten. Als iemand een antwoord geeft waar jij het niet mee eens bent kun je dit ook op een normale manier vertellen. 

Waarom post hij dan terwijl hij niet weet ofdat het een goed antwoord is?
Ik post enkel als ik ervaring met de gesproken materie heb, dus weet waarover ik spreek.
Ik probeer hem absoluut niet te kleineren (als dat zo aankwam bij jou, m'n excuses, was niet mijn bedoeling.)
Ik probeerde het (uiteraard) op een gewone manier te vertellen, maar dit zal (misschien) verkeerd over zijn gekomen, zoals ik daarnet zei: als dat zo aankwam, m'n excuses.

This is an old Topic

No new postings for 6.086 days.
 Post CommentThat would be 202.9 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 11 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 13.152
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.268.217