Moeilijke keuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

skyline643    posted on 17-07-2008 03:21
Tijd voor de volgende update.
De RMP-2 moet plaatsmaken voor iets anders. Had ik dat geweten dan had ik hem beter nooit gekocht, hij is slechts 3 maand oud... Zonde van het geld. Wat ik me wel afvraag is: stel dat ik 2 RMP-2 spelers heb, zou ik er dan meer mee draaien? Of 2 CDJ's? Met CDJ's heb ik al meerdere malen gewerkt, en ik ben er wel weg van, alleen vind ik het dan overkill om 4 decks te staan hebben. Ik mix amper met 3 decks, dus 4 is zeker overbodig, of ik moet mijn BU-4500 ladeblok ook verkopen...
En stel dat ik mijn RMP-2 verkoop, wat haal ik er dan best voor terug?
- Flightcases voor mijn mixer en dubbele cd-speler en mijn platendraaiers?
- 1 CDJ-1000mk3 (veel geld als je hem amper gebruikt...)
- 2 CDJ-400 spelers (dan heb ik 4 cd-spelers, dat vind ik eigenlijk overkill...)
- CDJ-800mk2 speler(s)?
- De RMP-2 toch houden?
- De RMP-2 verkopen en niets anders in de plaats

Ik kan niet echt een keuze maken. Zo vaak op verplaatsing ga ik niet en een CDJ-1000mk3 is natuurlijk ook niet goedkoop, maar de vraag is of ik die wel ga gebruiken want ik heb mijn RMP-2 ook amper gebruikt, ook al mixt een tabletop volgens velen fijner dan een dubbele cd-speler.
User edit by skyline643 on 17-07-2008 @ 03:50:54 (26%)

What do you think about Moeilijke keuze ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 17-07-2008 09:00

Je hebt vinyl, en je hebt een dubbelaar.. Waarom niet 2 tabletops? 

Het ligt er maar net aan waar je het meeste mee draait, als je veel cd's draait, en een snelle draaistijl hebt, zou ik voor cdj's gaan kijken. (weet niet hoe snel de RMP inlaad..) 

Ik heb nu 1 tabletop staan, en ik vind het veel lekkerder werken! Ik zou geen dubbelaar meer willen als primaire bronnen, al moet ik wel zeggen dat mijne wel heel goedkoop was..

Boyd    posted on 17-07-2008 09:47
Poster: Stefjuuh

Je hebt vinyl, en je hebt een dubbelaar.. Waarom niet 2 tabletops? 

Het ligt er maar net aan waar je het meeste mee draait, als je veel cd's draait, en een snelle draaistijl hebt, zou ik voor cdj's gaan kijken. (weet niet hoe snel de RMP inlaad..) 

Ik heb nu 1 tabletop staan, en ik vind het veel lekkerder werken! Ik zou geen dubbelaar meer willen als primaire bronnen, al moet ik wel zeggen dat mijne wel heel goedkoop was..

Die rmp laad sneller in dan een cdj800mk2, en pakt ook meer cd's!

Ik zou idd twee rmp's nemen, tenzij je veel on the road draait! daarvoor is die denon ideaal!
Adrien1989    posted on 17-07-2008 09:53
Waarom wil je die rmp precies wegdoen als je weinig gebruikt en er iets voor terughalen ook?
skyline643    posted on 17-07-2008 17:48

Als ik op verplaatsing ga kom ik vaker een dubbele Denon tegen dan een CDJ. Meestal kom ik zelfs 2 DN-D4500 spelers tegen en een Rodec. Nog een andere optie is misschien om de RMP-2 weg te doen voor nog een Denon DN-D4500.
Langs de andere kant laadt een RMP-2 wel sneller zoals reeds gezegd, ook doorheen een nummer zoeken gaat veel vlugger met de Reloop dan met de Denon. Maar voor twee stuks heb ik eigenlijk geen plaats meer... Ik zat dan ook te denken aan 2 CDJ-200,  CDJ-400 of 2 DNS-1200 spelers omdat die een stuk minder breed zijn en dat wel past.
Jammer dat ik geen plaats meer heb, en ik heb ook al gehoord dat de RMP-2 op een steun (onder een hoek van bijvoorbeeld 15°Winking my eye soms wel eens slecht durft beginnen te werken.

skyline643    posted on 17-07-2008 20:28

Even zitten nadenken en ook het ene en het andere opgezocht. Ik zou beter gewoon sparen voor 2 CDJ-800mkII of 2 CDJ-1000mkIII spelers. Beter direct the real stuff halen (om het zo te zeggen) in plaats van alle tussenoplossingen als een CDJ-200, CDJ-400, RMP-2, ... Want na verloop van tijd kom je toch daarbij uit Winking my eye

Het enige nadeel is om alles hier op dat meubel te gaan krijgen...

Boyd    posted on 18-07-2008 19:51

ik denk, dat je ze het beste op de bovenste plank kunt zetten, efx in het midden cdj´s ernaast

skyline643    posted on 19-07-2008 07:58
Poster: BoydGrift

ik denk, dat je ze het beste op de bovenste plank kunt zetten, efx in het midden cdj´s ernaast

En dan heb ik ook nog mijn laptop... :P

Maar daar zit wel iets in ja, alleen is die plank wat te hoog en niet diep genoeg voor een CDJ of RMP. En ik heb pas alles verzaagd, gemonteerd en geverfd. Ik zie het niet echt zitten om terug te gaan verbouwen :D
User edit by skyline643 on 19-07-2008 @ 08:01:19 (100%)
Boyd    posted on 19-07-2008 16:51
Mischien met een paar steunen half boven je tt's hangen?
skyline643    posted on 19-07-2008 17:05
Ik heb al een oplossing gevonden. Dezelfde steun namaken (maar dan 2 keer) die A-flex in zijn booth gebruikt voor zijn CDJ-200, en dan de laptop of de efx ertussen. Maar ofwel de laptop ofwel de EFX ga ik elders moeten kwijtraken, want samen kunnen ze er niet tussen...
Boyd    posted on 19-07-2008 17:16
Poster: skyline643
Ik heb al een oplossing gevonden. Dezelfde steun namaken (maar dan 2 keer) die A-flex in zijn booth gebruikt voor zijn CDJ-200, en dan de laptop of de efx ertussen. Maar ofwel de laptop ofwel de EFX ga ik elders moeten kwijtraken, want samen kunnen ze er niet tussen...

Kijk das een mooie oplossing!

maare worden het 2 rmp2´s

of meteen cdj1000`s Cry
skyline643    posted on 19-07-2008 18:46
Ik zou het niet weten. Ik wil mijn RMP-2 kwijtraken voor een mooie prijs want hij is echt niet oud, net als nieuw en nog in garantie... Dan zal ik waarschijnlijk voor de CDJ-800mk2 gaan, want die bevalt me het meest :P (enkel de kleur...)
Boyd    posted on 19-07-2008 21:52

Heb je die cdj800mk2's wel is geprobeert dan?

ik vind de rmp2 zelf fijner draaien, en voor thuis maakt het niet veel uit.

skyline643    posted on 20-07-2008 07:32
Ik heb de CDJ-800 (niet de mk2) al een paar keer voor mijn neus gehad en die vond ik wel aangenaam draaien. Dan heb ik pakweg een half jaar later besloten om een RMP-2 te halen omwille van de goeie reviews en uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Er zit dus een half jaar tussen het werken met beide spelers. Dus echt vergelijken heb ik niet kunnen doen. Maar de RMP-2 vind ik een fijne speler. Ik heb wel de indruk dat de jog van de RMP-2 iets gevoeliger is (en dus ietsje vlugger/directer reageert). Ik ken nog personen die deze mening delen. Maar eigenlijk zou ik eens een shop moeten binnenstappen en ze naast mekaar zetten...

This is an old Topic

No new postings for 5.930 days.
 Post CommentThat would be 197.7 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 1 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 11.703
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.890