Numark axis 4 vraagjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RomanV    posted on 16-07-2008 15:15
Ik heb vandaag mijn 2 nieuwe axis 4tjes binnen gekregen ,maar nu is de vraag hoe werkt zo'n tap bpm counter als je er 4 x op klikt dan zie 4 x een andere snelheid..

en waar dienen de relay ingang en de remote ingang voor .. ?
en wat heb je nou aan de cue knop wat kan je daar allemaal mee doen..?
User edit by RomanV on 16-07-2008 @ 15:18:36 (32%)

Xitrate    posted on 16-07-2008 15:21
er staat niet voor niets TAP bpm counter.. je moet er dus op 'tappen', waar ze mee bedoelen dat je op de beat mee op dat ding moet drukken waarna er een bepaalde bpm uitrolt.

Met de CUEknop keer je terug naar een bepaald punt in een track waar jij je CUE-point hebt gezet. Hoe je die precies moet zetten op je Axis weet ik ook niet, moet je even in je handleiding kijken.
kobalt    posted on 16-07-2008 15:59
de tap bpm counter is om je bpm (beats per minute) te bepalen.  Maar met vier keer drukken kom je er meestal niet.  je tapt dus een aantal keren en de counter bepaalt ondertussen het gemiddelde.

met de CUE markeer je een bepaald punt in je track.  als de track speelt en je drukt op cue, dan keer je terug naar dat punt en kan je opnieuw van ginder beginnen.
Winston    posted on 16-07-2008 16:02
Bij mij heeft het tap systeem nooit gewerkt. Volgens mij deugen die dingen niet. Gewoon met je oren en gevoel beatmatchen is het beste.

De relay te gebruiken als je de players aan elkaar koppelt, wordt om de beurt van elke player de volgende track afgespeeld. Vrij nuteloos als je mij vraagt. Als DJ draai je toch liever zelf.
Remote is misschien fader start, kun je de track starten door de crossfader te bewegen.

De cue knop is om de cue point (start punt) op te slaan in het geheugen. En als je het dan weer drukt kom je weer op dat punt.
Tic Toc
RomanV    posted on 16-07-2008 16:22
dankjewel voor jullie hulp ghehe nou dat tap bpm werkt wel een beetje :P nu klinkt het veel mooier met het beatmatchen kan.. tog moet ik het nog uitvogelen met cue gebeuren als ik op cue druk dan begint ie weer opnieuw etc ..
Nandi    posted on 16-07-2008 17:33
De cue gebruik je als volgt :

- laat je nummer spelen en duw op play/stop toets
- draai aan je jog dat dat je op het punt komt waar je wil zijn 
- Druk dan terug op je play/stop toets en je cue punt is ingesteld
- telkens je nu op cue drukt komt het terecht op je ingestelde punt
User edit by Nandi on 16-07-2008 @ 17:33:53 (2%)
RomanV    posted on 17-07-2008 01:18
met dat cue'en begrijp ik nog niet helemaal :P
Nandi    posted on 17-07-2008 18:12
Hmmm ik ben ook geen krak in dingen uitleggen !Happy, laughing

Ashley    posted on 17-07-2008 18:58
Ik vind dat Nandi het anders vrij duidelijk heeft uitgelegd hoor!
stel je speelt een nummer af en je wilt een cue-point maken (lijkt me nogal vaak het geval haha :P)
je drukt dan op de play/stop toets
dan draai je dus aan je jog wheel, tot je op het punt komt waar je je cue point wilt hebben
dan druk je nóg een keer op play/stop
nu heb je je cue-point gemaakt (als het goed is gaat je cue knop nu branden)
als je dan op cue drukt en wéér op play, begint hij dus op je cue-point
en als je een stutter hebt (weet niet of dat op axis 4 zit?) en daar op drukt, begint ie óók op dat net gemaakte cue-point

duidelijker? Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 17-07-2008 @ 19:19:41 (8%)
RomanV    posted on 17-07-2008 19:59
ik heb het zonet een uurtje geleden zelf uitgevonden de uitleg was wel goed.. alleen ik vatte een paar dingetje niet goed op.. nu is het makkelijker gewoon pause en dan play en dan pas op cue drukken..

maar ik kon het ook al met stutter maarja dat is meer werk ..

This is an old Topic

No new postings for 4.513 days.
 Post CommentThat would be 150.4 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 7 Guests (56 Unknown)*
Pages generated today : 13.788
Most users online this month : 274
Lifetime Pageviews : 183.147.332