Welke Monitors (TOCH SYRINCS?) (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 16-07-2008 14:30
Goededag DJ's en producers,

Ik heb nu laatst een update gehad met een nieuwe mixer en koptelefoon, en had al vermeld dat de volgende update actieve luidsprekers zou worden, aangezien ik me beginnersetje incl versterker heb verkocht en nu een huiskamer versterker gebruik.

Omdat ik niet echt van plan ben om op feestjes te draaien van kennisen enzo, zoek ik dus speakers om thuis gwoon te oefenen voor setjes in discotheken, waar ik naar toe wil bouwen.

En omdat ik misschien later ook wil gaan produceren wanneer het draaien beetje lekker gaat, zoek ik een paar monitoren die geschikt zijn voor PRODUCEREN en om gewoon SETJES te oefenen en maken.

Mijn budget is max. 400euro voor de 2 monitors later wil ik er nog een sub bij kopen. Dus wat zou jij kiezen in combinatie met de sub of alleen het verschil in de monitorsWinking my eye Je mag natuurlijk ook andere monitors met een sub noemen die een beetje op hieronder lijken Winking my eye

Zouden gebruikers of mensen die er ervaring mee hebben iets willen vertellen over de volgende monitoren?

KRK RP 6 G2

Wat is er nieuw?:
Wat als eerste opvalt aan de nieuwe monitoren is de gebogen vorm van het voorpaneel voor een nog strakker hoog. Maar niet alleen is het design verbeterd, ook is de voicing verbeterd en bevat het voorpaneel een gevormde bass port.
Om even alles op een rijtje te zetten:
- de voicing
- gebogen voorpaneel voor een nog strakker hoog geluid
- gevormde bass port
- bi-amplified design met actiefe crossover
- verbeterde gain controller
- front firing poort
- hoge frequenties controller
- meervoudige ingang opties

Specificaties:
- woofer: 6" Glass Aramid Composite Woofer
- tweeter: 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking : 100 Watt Dynamic Power Bi-amp
- 24 dB Octave Filters
- frequency Response: 49Hz - 20kHz
- video Shielding
- afmetingen 32.1cm x 22.5cm x 26.6cm
- gewicht 11 kg

Cortex iKey M808(ik heb gehoort dat dit van Gemini is)

Algemeen:
Deze 8'', 125 watt bi-amped studio monitor levert een verstelbare HF cut/boost controle met een frequentiebereik van 45Hz tot 20kHz, volume controle en gesloten poorten voor het terugbrengen van geluidsvervorming. Daarnaast bezit de M808 XLR/TRS/RCA connectoren voor een goede connectiviteit, een magnetisch schild en een mooi vormgegeven MDF kabinet met afgeronde hoeken. De 8'' geweven aramide composieten woover en de 1'' soft-dome tweeter maken de M808 tot wat hij is; functioneel en attractief.

Specificaties:
- 125 watt bi-amplified voeding
- 8'' rood geweven aramide composieten woofer
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator

SUBWOOFERS

KRK RP 10

Algemeen:
De nieuwe Rokit aangedreven reeks near-field monitors zou niet compleet zijn zonder een compatible low-end metgezel. De RP10S sub-woofer werd ontworpen om een gearticuleerde lineaire basuitbreiding te leveren die specifiek wordt gemaakt om op het spectrale saldo van de monitor te passen. De RP10S levert een niveaucontrole, een faseschakelaar en veranderlijke filtercontrole evenals het volledige compliment van inputopties die op Rokit monitors worden aangeboden. Er is zelfs een verwijderbare grill toegevoegd.

Specificaties:
- woofer: 10" High Excursion Glass Aramid Composite Woofer
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking: 225 Watts
- variabele Low Pass Filter + Phase
- 80Hz High Pass Filter
- actieve Limiter
- frequency Response: 36Hz - 150Hz
- video Shielding
- afmetingen 38.2cm H x 35.5cm W x 39.8cm D
- gewicht 19 kg

Cortex iKey M10S

Algemeen:
Deze subwoofer is niet alleen mooi, maar ook nog eens erg goed te gebruiken in combinatie met de gehele M-serie van iKey. De M10S beschikt over een pass-trough functie die het mogelijk maakt om een directe verbinding te creëren met een monitor, zodat de ultieme combinatie tussen sub en monitor kan worden gemaakt. Een ingebouwde cross-over, gesloten poorten, volume controle, frequentiebereik van 35Hz tot 150Hz, 10 ohm gebalanceerde 1/4'' TRS/XLR ingangen en een ongebalanceerde RCA ingang maken deze subwoofer de perfecte aanvulling op je iKey geluidssysteem.

Specificaties:
- 175 watt Class-D versterker
- 10'' rood geweven aramide composieten woofer
- ingebouwde crossover
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator

Weet jij nog een ander monitor zeg het gerust ik sta nog voor alles open als het maar voor 350euro per set gaat Winking my eye of minder natuurlijk Happy, laughing

Alvast bedankt,
DJ Convert

PS: Had hiervoor de vraag welke ik zou nemen de Mackie MR8 of KRK RP-6 CL maar de Mackie is toch te duur en de CL versie van de RP6 kan ik nergens meer krijgen.

Door een geniale ingeving van CeesTopc ook op dit forum.

Ik heb uitgerekend dat:
2x RP-6 G2 = €398,- + €299,- voor subwoofer = €697,-
2x Ikey M808 = €329,- + €249,- voor subwoofer = €578,-

Syrincs setje waar ik ook veel goeds over hoort = €519,- lijkt het dan niet verstandig om voor de Syrincs te gaan?

Ik ga het uiteraard wel eerst beluisteren als dat kan Winking my eye
User edit by Convert on 26-08-2008 @ 15:16:41 (100%)

What do you think about Welke Monitors (TOCH SYRINCS?) ??

Vote :   

Convert    posted on 02-09-2008 20:36
Lees eens de begin topic ik zoek monitors dat is dit bepaald niet.... beetje zinloos Unhappy
zalo    posted on 02-09-2008 21:55
Poster: Lead

Geel mooi of lelijk is persoonlijk. Maar klanktechisch vind ik de KRKs toch wel wat voller en completer klinkern.

En Adamson is leuk, maar kent geen hond. Geen probleem nu, maar wel als je ze weer wilt verkopen. Dit zegt overigens niets over de kwaliteit van Adamson hoor.

DJ_JR : heb je linkjes over die speakers ?? Dan weet iedereen waar het over gaat Winking my eye

Is het nu nog niet duidelijk. Ga voor de KRK's
soundcollector    posted on 02-09-2008 22:08
echt he:s
waarom moete mense altijd zo lang nadenke over wat ze kopen? zo veel spijt ga je toch niet van speakertjes hebbe zeker :s
Convert    posted on 02-09-2008 22:14
Ik zat te wachten totdat me speakers waren verkocht, volgens mij staat op pagina 3 ofzo al dat ik zo snel mogelijk ergens naartoe wil luisteren Winking my eye
soundcollector    posted on 02-09-2008 22:20
ah ge hebt nog niks getest?

Ik vind het zo raar dat je dan onze mening eerst vraagt :s? Test die speakers en vraag dan onze mening, dan kan je zelf zegge wat je goed aan de speaker vind...
zalo    posted on 02-09-2008 22:24
tenslotte koopt ge ze voor uw eigen dus GIJ moet ze goed vinden. Wat Jan en Piet hier op dit forum ervan vinden, maakt niets uit ze staan toch niet met jouw te oefenen.
Convert    posted on 03-09-2008 15:24
Ja maar als bijv. de Cortex minder lange levensduur hebben (BIJVOORBEELD) dat kan ik niet ruiken als ik ze test. Naar dat soort dingen vraag ik dat kan je zelf tog ook wel beetje bedenken Happy, laughing
vraagwieweet    posted on 26-11-2008 16:02
hey iedereen,

het topic ligt al even stil, maar wil het toch even opnieuw openen aangezien ik met ongeveer dezelfde vraag zit. Ik ben namelijk op zoek naar een betaalbare set luidsprekers voor m'n pc... deze zullen in het begin vooral dienen voor muziek en film, maar aangezien ik afgestudeerd ben als video-editor wil ik toch kiezen voor monitors...

mijn vraag is dus de volgende... zou ik gaan voor:

- de krk rp6, samen zo'n 380euro per set
- de ikey m808, samen zo'n 330 euro per set

na hetgeen ik over deze monitors gelezen heb zijn beide goed van kwaliteit. De krk rp6 lijkt mij echter iets professioneler, maar ik vraag me af of ik misschien beter voor bvb de behringer truth B2031A zou gaan (360euro/set), aangezien deze precies een pak krachtiger zijn (150watt) en ze 8inch woofers hebben ipv 6inch (en toch iets goedkoper)

kan iemand mij vertellen of ik mag afgaan op het aantal watt en de grootte van de woofers, of dat de krk's toch volop krachtig genoeg zijn om bvb in de huiskamer een klein feesje te bouwen (en daarnaast videomontages kracht bij te zetten)?

alvast bedankt!!
Convert    posted on 26-11-2008 16:05
Aantal watt zegt volgens mij niks maar de grote van de kast wel, dat heb ik zelf gehoord bij winkel in Groningen. De KRK Rp6 had in vergelijking met de Alesis MK1 Active nauwelijks laag en die man zei dat het ook groten deels door de kast komt die van de Alesis is veel groter Winking my eye
Collin    posted on 26-11-2008 16:12
Ik zeg KRK RP8 , waarom ... ? , nou omdat ten eerste ik heb ze zelf thuis staan , het klinkt super strak en het zijn gewoon goede luidsprekers ik heb ze nu 1 jaar en vind ze nog steeds geweldig , en de lage tonen
komen ook goed tot ze recht , zodat je niet eens later een sub nodig hebt... omdat de KRK RP 8 laag genoeg gaat , het is wel een set die 600 euro kost voor 2 luidsprekers , als je de KRK RP 6 gaat kopen heb je later wel een sub nodig , ten eerste betaal je 400 voor je KRK RP6 , en dan nog die sub van 300 euro ! , en dan zit je al op 700 , Happy, laughing , dus my choice KRK RP8 :D
MaykFroix    posted on 26-11-2008 17:57
Poster: Collin
Ik zeg KRK RP8 , waarom ... ? , nou omdat ten eerste ik heb ze zelf thuis staan , het klinkt super strak en het zijn gewoon goede luidsprekers ik heb ze nu 1 jaar en vind ze nog steeds geweldig , en de lage tonen
komen ook goed tot ze recht , zodat je niet eens later een sub nodig hebt... omdat de KRK RP 8 laag genoeg gaat , het is wel een set die 600 euro kost voor 2 luidsprekers , als je de KRK RP 6 gaat kopen heb je later wel een sub nodig , ten eerste betaal je 400 voor je KRK RP6 , en dan nog die sub van 300 euro ! , en dan zit je al op 700 , Happy, laughing , dus my choice KRK RP8 :D

De RP-8 (oude model) kost nu ook al 199 euro per monitor. Winking my eye
Convert    posted on 26-11-2008 18:55
Alleen is het oude model nergens te krijgen Winking my eye
MaykFroix    posted on 26-11-2008 19:38
Poster: Convert
Alleen is het oude model nergens te krijgen Winking my eye

Jawel hoor, bij F**DBACK. Kijk maar eens op de site. Winking my eye
vraagwieweet    posted on 27-11-2008 17:32
hmmm lastig... ik dénk toch voor de krk rp6G2 te gaan...de rp8 is me net iets te duur en is volgens mij ook net iets te groot voor op m'n bureau Happy, laughing  ik zou ook voor een gewone 2.1 logitech of creative set kunnen gaan natuurlijk, dan heb ik er direct een subwoofer bij, voor minder geld... maar ik veronderstel dat de rp6 een betere keuze is naar de toekomst toe... ik heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren, maar ik veronderstel dat ik op de rp6 toch wel een muziekje stevig kan opengooien in m'n kamer en er goed geluid mee krijg tijdens een film...(want dit zal in het begin het hoofddoel zijn van de luidsprekers)... of ben ik hier verkeerd?
User edit by vraagwieweet on 27-11-2008 @ 17:34:26 (34%)
vraagwieweet    posted on 28-11-2008 16:04
heb alles nog eens op een rijtje gezet en ik denk dat ik uiteindelijk voor de ikey zal gaan... een stuk goedkoper en als ik de specificaties bekijk zijn ze zeker zo goed.... of heeft iemand slechte ervaringen met ikeys?

IKEY M606 KRK RP6 IKEY M808
woofer 6,5" 6" 8"
tweeter 1" 1" 1"
versterking 90 100 125
afm 32,25cmx22,86x26,67 32.1cm x 22.5cm x 26.6cm 38,1x26,67x30,48
gewicht 9,4 11 10,75
prijs 289 378 329
Sandr    posted on 31-03-2009 17:02
Omdat er al tachtig topics lopen met dit onderwerp wilde ik geen nieuwe openen maar mijn vragen stellen in dit topic:

1. Ik ben voor mijn studio thuis opzoek naar 2 monitors. Omdat de ruimte niet zo groot is wil ik graag kleine monitors. Ik zit dus te denken aan KRK RP5's.  Ik denk dat deze qua kwaliteit/grootte de beste keuze zullen zijn.

Aan de andere kant ben ik voor 2 KRK RP5's ongeveer 290 euro kwijt. 2 KRK RP6's kost me 100 euro meer.
Ik heb van Baath hier op het forum het advies gekregen om ook eens naar 2 "Alesis monitor one active 620" te kijken. Die kosten ongeveer 320 euro en schijnen het ook best goed te doen.

Mijn vragen:
Is een RP5 veel minder t.o.v. een RP6?
Is een Alesis een goed alternatief voor een KRK?
Weet iemand anders nog kwalitatief goede en kleine monitors in deze prijsklasse? (mag iets meer zijn)

2.
Op mijn werk wil ik ook andere monitors. Ze hangen nu aan een truss voor mij gericht op beide oren. Dit is natuurlijk een ideale opstelling alleen wordt het zicht op de zaal en het zicht van de zaal op mij redelijk belemmerd door die monitors.

Nu wil ik ze in de lengte tegen die truss hangen zodat ze voor het publiek achter de truss verdwijnen.
Wederom kunnen de monitors dus niet enorm groot zijn en ze moeten makkelijk op te hangen zijn.
Echter moeten ze ook nog redelijk power kunnen leveren omdat we in de zaal ook een flinke set hebben hangen.

Iemand hier ideeen voor?

Ik hoor het allemaal graag van jullie!

Groeten
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 31-03-2009 @ 17:03:12 (2%)
Bozz    posted on 31-03-2009 20:11
Persoonlijk heb ik gekozen voor de Syrincs. Heb er zeker geen spijt van dat ik ze heb aangeschaft.

In een winkel heb ik de KRK's een keer beluisterd en komt wel een lekker geluid uit. Een paar weken later bij een kameraad een Syrincs setje gehoord (M3-220) Ik was gelijk verkocht. Wat een vermogen uit deze speakers :D Ook de buren hebben afgelopen weekend even mee kunnen genieten (of ze er blij mee waren weet ik nog steeds niet)

Ik zou zeggen beluister het eerst even alvorens je je eigen keuze maakt. Smaken kunnen onderling namelijk erg verschillen. Ik kan alleen wel de Syrincs aanbevelen Happy, laughing Helaas dat dit niet helemaal binnen je budget valt.

kleine tip... bij b*xshop kosten ze op het moment maar 500 euro Winking my eye 60 euro goedkoper als bij n*wline

Succes met het vinden van je speakers.
User edit by Bozz on 31-03-2009 @ 20:17:05 (24%)
Sandr    posted on 31-03-2009 22:17
Bedankt voor de info. Maar een de Syrincs is in mijn ogen echt een DJ monitor set. Ze kunnen loeihard en er zit een subwoofer bij. Ik zoek echter alleen iets voor in mijn studio om te producen. Het hoeft dus niet bijzonder hard te kunnen en bovendien is een subwoofer niet echt een voordeel omdat ik op de 1ste verdieping zit en iedereen een verdieping lager er dan nog meer last van heeft..
Sandr    posted on 01-04-2009 17:46
*Kick*

Niemand die kleine kwalitatieve monitors weet?
DAW    posted on 01-04-2009 20:58
Persoonlijk vind ik de KRK 5 erg goed klinken. Het hoeft voor mij niet hard zolang het maar zuiver is en dat waren deze voor mij.

JBL heeft ook leuker speakertjes, deze zijn helaas niet actief. Deze stonden toen der tijd in me favo platenzaak. Menig uurtjes op gedraaid toen (JBL CONTROL PRO)
http://EOSfotografie.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.795 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 38 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 19.718
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.733