Welke Monitors (TOCH SYRINCS?) (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 16-07-2008 14:30
Goededag DJ's en producers,

Ik heb nu laatst een update gehad met een nieuwe mixer en koptelefoon, en had al vermeld dat de volgende update actieve luidsprekers zou worden, aangezien ik me beginnersetje incl versterker heb verkocht en nu een huiskamer versterker gebruik.

Omdat ik niet echt van plan ben om op feestjes te draaien van kennisen enzo, zoek ik dus speakers om thuis gwoon te oefenen voor setjes in discotheken, waar ik naar toe wil bouwen.

En omdat ik misschien later ook wil gaan produceren wanneer het draaien beetje lekker gaat, zoek ik een paar monitoren die geschikt zijn voor PRODUCEREN en om gewoon SETJES te oefenen en maken.

Mijn budget is max. 400euro voor de 2 monitors later wil ik er nog een sub bij kopen. Dus wat zou jij kiezen in combinatie met de sub of alleen het verschil in de monitorsWinking my eye Je mag natuurlijk ook andere monitors met een sub noemen die een beetje op hieronder lijken Winking my eye

Zouden gebruikers of mensen die er ervaring mee hebben iets willen vertellen over de volgende monitoren?

KRK RP 6 G2

Wat is er nieuw?:
Wat als eerste opvalt aan de nieuwe monitoren is de gebogen vorm van het voorpaneel voor een nog strakker hoog. Maar niet alleen is het design verbeterd, ook is de voicing verbeterd en bevat het voorpaneel een gevormde bass port.
Om even alles op een rijtje te zetten:
- de voicing
- gebogen voorpaneel voor een nog strakker hoog geluid
- gevormde bass port
- bi-amplified design met actiefe crossover
- verbeterde gain controller
- front firing poort
- hoge frequenties controller
- meervoudige ingang opties

Specificaties:
- woofer: 6" Glass Aramid Composite Woofer
- tweeter: 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking : 100 Watt Dynamic Power Bi-amp
- 24 dB Octave Filters
- frequency Response: 49Hz - 20kHz
- video Shielding
- afmetingen 32.1cm x 22.5cm x 26.6cm
- gewicht 11 kg

Cortex iKey M808(ik heb gehoort dat dit van Gemini is)

Algemeen:
Deze 8'', 125 watt bi-amped studio monitor levert een verstelbare HF cut/boost controle met een frequentiebereik van 45Hz tot 20kHz, volume controle en gesloten poorten voor het terugbrengen van geluidsvervorming. Daarnaast bezit de M808 XLR/TRS/RCA connectoren voor een goede connectiviteit, een magnetisch schild en een mooi vormgegeven MDF kabinet met afgeronde hoeken. De 8'' geweven aramide composieten woover en de 1'' soft-dome tweeter maken de M808 tot wat hij is; functioneel en attractief.

Specificaties:
- 125 watt bi-amplified voeding
- 8'' rood geweven aramide composieten woofer
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator

SUBWOOFERS

KRK RP 10

Algemeen:
De nieuwe Rokit aangedreven reeks near-field monitors zou niet compleet zijn zonder een compatible low-end metgezel. De RP10S sub-woofer werd ontworpen om een gearticuleerde lineaire basuitbreiding te leveren die specifiek wordt gemaakt om op het spectrale saldo van de monitor te passen. De RP10S levert een niveaucontrole, een faseschakelaar en veranderlijke filtercontrole evenals het volledige compliment van inputopties die op Rokit monitors worden aangeboden. Er is zelfs een verwijderbare grill toegevoegd.

Specificaties:
- woofer: 10" High Excursion Glass Aramid Composite Woofer
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking: 225 Watts
- variabele Low Pass Filter + Phase
- 80Hz High Pass Filter
- actieve Limiter
- frequency Response: 36Hz - 150Hz
- video Shielding
- afmetingen 38.2cm H x 35.5cm W x 39.8cm D
- gewicht 19 kg

Cortex iKey M10S

Algemeen:
Deze subwoofer is niet alleen mooi, maar ook nog eens erg goed te gebruiken in combinatie met de gehele M-serie van iKey. De M10S beschikt over een pass-trough functie die het mogelijk maakt om een directe verbinding te creëren met een monitor, zodat de ultieme combinatie tussen sub en monitor kan worden gemaakt. Een ingebouwde cross-over, gesloten poorten, volume controle, frequentiebereik van 35Hz tot 150Hz, 10 ohm gebalanceerde 1/4'' TRS/XLR ingangen en een ongebalanceerde RCA ingang maken deze subwoofer de perfecte aanvulling op je iKey geluidssysteem.

Specificaties:
- 175 watt Class-D versterker
- 10'' rood geweven aramide composieten woofer
- ingebouwde crossover
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator

Weet jij nog een ander monitor zeg het gerust ik sta nog voor alles open als het maar voor 350euro per set gaat Winking my eye of minder natuurlijk Happy, laughing

Alvast bedankt,
DJ Convert

PS: Had hiervoor de vraag welke ik zou nemen de Mackie MR8 of KRK RP-6 CL maar de Mackie is toch te duur en de CL versie van de RP6 kan ik nergens meer krijgen.

Door een geniale ingeving van CeesTopc ook op dit forum.

Ik heb uitgerekend dat:
2x RP-6 G2 = €398,- + €299,- voor subwoofer = €697,-
2x Ikey M808 = €329,- + €249,- voor subwoofer = €578,-

Syrincs setje waar ik ook veel goeds over hoort = €519,- lijkt het dan niet verstandig om voor de Syrincs te gaan?

Ik ga het uiteraard wel eerst beluisteren als dat kan Winking my eye
User edit by Convert on 26-08-2008 @ 15:16:41 (100%)

What do you think about Welke Monitors (TOCH SYRINCS?) ??

Vote :   

Boyd    posted on 18-07-2008 19:14
Poster: Bartjens
Dat is wel erg buiten z'n budget. De dap K115 (actieve versie) zijn volgens mij ook wel prima. Yamaha heeft de mrs-100. Voldoet volgens mij ook prima als monitor bij de wat grotere feesten.

En "on the road" betekend alles wat buiten je slaapkamer of vaste opstelling is :P.? Dus wanneer jij je speakers of andere apparatuur meesleept naar een feestje ben je al on the road Happy, laughing
  de studiomonitoren die hier staan, zijn niet geschikt voor feestjes! Maar die dap's die bart aandroeg zijn wel een goede oplossing!
bartjeu    posted on 18-07-2008 22:20
Goed, dus zal ik eens bij thomann gaan kijken. Bij "active stage monitors" en niet bij studio monitors Winking my eye Maar die wegen wel enorm veel ..
Convert    posted on 19-07-2008 00:25
Ik heb niet veel verstand van monitors voor feeste maar,Ik zou indd ook andere kopen dan deze die komen er egt niet bovenuit.

Maar wil je invervolg je eigen topic maken Winking my eye?
bambamstudio    posted on 19-07-2008 09:29
idd, maar even ff apart topic aan bartjeu, dan blijft het topic van convert 'schoon'
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Boyd    posted on 19-07-2008 17:13
Ik zou gewoon lekker voor de krk's gaan, vooral als je er ook mee wilt produceren!

of je de rp5 of 6 neemt is je eigen keuze, en licht ook aan de grote van de ruimte!
Convert    posted on 19-07-2008 18:11
Ja denk dat ik voor RP6 ga maar dan moet ik me andere luidsprekers wel eerst verkopen, dus ken je iemand let me know Winking my eye
DamnDj    posted on 11-08-2008 00:37
Ik heb net een setje iKey M606 bi-amped studio monitoren gekocht en ze bevallen boven verwachting. Een maat van me die zelf produceert en zijn eigen label heeft gaat ze als secundaire monitor kopen. Wat mij betreft een aanrader... Setje slechts €289
http://www.bax-shop.nl

Xitrate    posted on 11-08-2008 00:47
Als je al een RP6 koopt, ga dan voor de verbeterde G2-versie. Deze nieuwe versie is maar een paar euro duurder dan de originele versie.

EDIT: Is wel 40 euro boven je budget.
User edit by Xitrate on 11-08-2008 @ 00:47:51 (29%)
Convert    posted on 11-08-2008 01:55
Nee de RP-6 CL editie is nergens meer te koop die was 149,- per stuk en de RP-6 was 199,99 per stuk maar die is eruit gegooit en is de G2 voor in de plaats en die is ook 199,99 dus dat maakt niet uit, maar ik zie de M808 van Cortex iKey nu ook 329 euro volgens mij en heb je 2 stuks en 8" woofer....
soundcollector    posted on 11-08-2008 09:23
die rp6 zijn echt wel mini dingetjes, je gaat zeker een bas erbij willen denk ik, en dan gaat dit je heel duur uitkomen... Er zijn zoveel goede monitors, waar jij het verschil (dat ze niet zo goed zijn) toch niet bij hoort.

Ik weet dat ik geen reclame mag maken maar bij m=s=c store kan je alle moniors die ze hebben, appart testen. Dit heb ik toen ook gedaan en ik heb de alesis monitor one mk2 (passive) gekocht, deze kostten toen 150 euro en daar ben ik echt heel blij van.

monitors die ik je kan aanraden:
- alesis monitor one mk2
- behringer 2031 A --> hier kan je later ook nog een geweldige sub bij kopen.
- Tannoy reveal 8D --> zijn er ook wel geweldig uit vindk klinke heel lekker, kosten wel 200/ stuk (zoals jouw krk kosten) maar heeft 8 inch woofer
- samson resolv 65 studiomonitor

Deze waren degene die mij echt aanstonden ---> die tannoy daar is een tijdelijke actie op van 200 euro want normaal kosten de 6D (6 inch woofer) nu 270 euro, dus kwee tnie wat die 8D normaal kost. Deze zijn wel heel geweldig... PM me dan zegik je waar die actie is, ma wrs kan je het al raden.

mvg
Xtremer    posted on 11-08-2008 09:59
Mij zijn de KRK VXT 6 monitors aangeraden. De ideale combi voor zowel draaien en zuiver geluid voor het producen. Het ligt misschien wat boven het budget, maar dan krijg je wel waar voor je geld! Beter dan de RP-6 is mij verteld door iemand uit een studioWinking my eye.

De Mackie's doe ik zelf ook niet meer! Ze vertelde mij dat Mackie maar beter moest stoppen met het maken van monitors omdat het gewoon niet goed is, vandaar dat mijn keuze valt op de VXT-6Winking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 11-08-2008 @ 10:01:00 (76%)
Xitrate    posted on 11-08-2008 10:09
Ja vind je het gek dat de VXT-6 beter is. Hij is ook dik 200 euro duurder dan de RP6 (De VXT-6 is 400 euro) en past daarom ook niet in het budget van de topicstarter.
Xtremer    posted on 11-08-2008 10:23
Poster: Xitrate
Ja vind je het gek dat de VXT-6 beter is. Hij is ook dik 200 euro duurder dan de RP6 (De VXT-6 is 400 euro) en past daarom ook niet in het budget van de topicstarter.

Valt me op dat een heleboel mensen dat toch steeds zeggenWinking my eye. Doordat de prijs hoger ligt is het beter... Is in sommige gevallen niet zo hoor, dan praat ik nu niet over de VXT's maar over het algemeen. Mensen denken: oh die is duurder, die zal wel beter zijn. Denk maar aan een brood van weet ik veel wie van 1,50 en die van de C-1000 van 0,89.. Proef jij verschil:P? Kijk bij DJ gear is het wel anders natuurlijk maargoed het gaat om het principeWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Xitrate    posted on 11-08-2008 10:33
Poster: DJ-Xtremer

Valt me op dat een heleboel mensen dat toch steeds zeggenWinking my eye. Doordat de prijs hoger ligt is het beter... Is in sommige gevallen niet zo hoor, dan praat ik nu niet over de VXT's maar over het algemeen. Mensen denken: oh die is duurder, die zal wel beter zijn. Denk maar aan een brood van weet ik veel wie van 1,50 en die van de C-1000 van 0,89.. Proef jij verschil:P? Kijk bij DJ gear is het wel anders natuurlijk maargoed het gaat om het principeWinking my eye.

Dat is zo maar in dit geval gaat het om 2 verschillende lijnen binnen hetzelfde merk. Het is nou niet zo dat je KRK met Mackie vergelijkt om maar een voorbeeld te geven.
soundcollector    posted on 11-08-2008 11:09
Ja ik snap ook niet waarom je in godsnaam super dure monitors moet hebben als beginnend dj/ producer... Krk's zijn goed maar een 6 inch woofer is echt heel klein... Minimum zou ik 8 inch nemen of 7,5 ofzo

maarja, ieder zijn keuze natuurlijk...

Ik zou zeker eens een kijkje nemen voor die tannoy 8D monitors, alsk er nog geen had wistk wel watk zou kopen Winking my eye
DJ_IVI-R    posted on 11-08-2008 15:26
6 inch is zeker goed genoeg in een kleine studio

anders ga je bass overkill krijgen
www.nikan.be
MoXeGy    posted on 11-08-2008 18:01
Als je een goede laag weergave wilt kun je beter voor neutralere( 6 inch) monitor's gaan met een aparte sub erbij.
soundcollector    posted on 11-08-2008 19:44
wat dj ivi r zegt, klopt langs een kant wel, ma met 6 inch hebk zowiezo nie genoeg bas... Je kan beter oefenen met heel vele bas, ook nie te overkill natuurlijk, omdat je eerste fuif de bas heel fel gaat voelen/ horen, ondanks de monitors op een podium. Vind ik natuurlijk persoonlijk

En ja als je grotere speakers koopt kan je ze ook nog voor andere doeleinden gebruiken. Kvind Een lekkere basweergave fijn. en een extra bass speaker kopen kost meestal nog eens 250 euro extra...

zou jij liever krk rp 6 dan pakweg tannoy 8D hebben? de prijs ligt ongeveer het zelfde denk ik
200 euro voor een tannoy speaker...

Xitrate    posted on 11-08-2008 22:09
Poster: soundcollector
wat dj ivi r zegt, klopt langs een kant wel, ma met 6 inch hebk zowiezo nie genoeg bas... Je kan beter oefenen met heel vele bas, ook nie te overkill natuurlijk, omdat je eerste fuif de bas heel fel gaat voelen/ horen, ondanks de monitors op een podium. Vind ik natuurlijk persoonlijk

En ja als je grotere speakers koopt kan je ze ook nog voor andere doeleinden gebruiken. Kvind Een lekkere basweergave fijn. en een extra bass speaker kopen kost meestal nog eens 250 euro extra...

zou jij liever krk rp 6 dan pakweg tannoy 8D hebben? de prijs ligt ongeveer het zelfde denk ik
200 euro voor een tannoy speaker...

Voor thuis is de bassweergave van de RP6 ruim voldoende. De topicstarter zegt ook dat het voor thuis is ; niet voor feesten dus.
Convert    posted on 11-08-2008 23:03
Maar monitors zoals de RP6 zijn toch niet voor feesten bestemd?
Xitrate    posted on 11-08-2008 23:11
Dat klopt, daarom zeg ik  ook: 'Voor thuis is de bassweergave van de RP6 ruim voldoende. De topicstarter zegt ook dat het voor thuis is ; niet voor feesten dus.'
Convert    posted on 11-08-2008 23:17
Ja dat had ik door:P maar ik wil er nog subwoofer bij kope denk ik, komt er nog een subwoofer uit met de G2 versie ofzo want dan wacht ik ff dan heb ik direct de G2 setje Winking my eye
soundcollector    posted on 12-08-2008 09:23
Idd als je een sub erbij gaat kopen kan je beter de rp6 kopen..

edit: dan ga je wel veel meer als 350 euro kwijt zijn denk ik
User edit by soundcollector on 12-08-2008 @ 09:24:15 (100%)
Convert    posted on 12-08-2008 19:30
ja
de sub komt ook later bij me verjaardag of ik vraag hem gwoon op me verjaardag :D
Convert    posted on 13-08-2008 00:56
Ik wil hem graag editten maar dat lukt nog niet, posten van een topic dus wel Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

139 Users online: 5 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 10.928
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.116.578