Goededag DJ's en producers,
Ik heb nu laatst een update gehad met een nieuwe mixer en koptelefoon, en had al vermeld dat de volgende update actieve luidsprekers zou worden, aangezien ik me beginnersetje incl versterker heb verkocht en nu een huiskamer versterker gebruik.
Omdat ik niet echt van plan ben om op feestjes te draaien van kennisen enzo, zoek ik dus speakers om thuis gwoon te oefenen voor setjes in discotheken, waar ik naar toe wil bouwen.
En omdat ik misschien later ook wil gaan produceren wanneer het draaien beetje lekker gaat, zoek ik een paar monitoren die geschikt zijn voor PRODUCEREN en om gewoon SETJES te oefenen en maken.
Mijn budget is max. 400euro voor de 2 monitors later wil ik er nog een sub bij kopen. Dus wat zou jij kiezen in combinatie met de sub of alleen het verschil in de monitors
Je mag natuurlijk ook andere monitors met een sub noemen die een beetje op hieronder lijken
Zouden gebruikers of mensen die er ervaring mee hebben iets willen vertellen over de volgende monitoren?
KRK RP 6 G2
Wat is er nieuw?:
Wat als eerste opvalt aan de nieuwe monitoren is de gebogen vorm van het voorpaneel voor een nog strakker hoog. Maar niet alleen is het design verbeterd, ook is de voicing verbeterd en bevat het voorpaneel een gevormde bass port.
Om even alles op een rijtje te zetten:
- de voicing
- gebogen voorpaneel voor een nog strakker hoog geluid
- gevormde bass port
- bi-amplified design met actiefe crossover
- verbeterde gain controller
- front firing poort
- hoge frequenties controller
- meervoudige ingang opties
Specificaties:
- woofer: 6" Glass Aramid Composite Woofer
- tweeter: 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking : 100 Watt Dynamic Power Bi-amp
- 24 dB Octave Filters
- frequency Response: 49Hz - 20kHz
- video Shielding
- afmetingen 32.1cm x 22.5cm x 26.6cm
- gewicht 11 kg
Cortex iKey M808(ik heb gehoort dat dit van Gemini is)
Algemeen:
Deze 8'', 125 watt bi-amped studio monitor levert een verstelbare HF cut/boost controle met een frequentiebereik van 45Hz tot 20kHz, volume controle en gesloten poorten voor het terugbrengen van geluidsvervorming. Daarnaast bezit de M808 XLR/TRS/RCA connectoren voor een goede connectiviteit, een magnetisch schild en een mooi vormgegeven MDF kabinet met afgeronde hoeken. De 8'' geweven aramide composieten woover en de 1'' soft-dome tweeter maken de M808 tot wat hij is; functioneel en attractief.
Specificaties:
- 125 watt bi-amplified voeding
- 8'' rood geweven aramide composieten woofer
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator
SUBWOOFERSKRK RP 10
Algemeen:
De nieuwe Rokit aangedreven reeks near-field monitors zou niet compleet zijn zonder een compatible low-end metgezel. De RP10S sub-woofer werd ontworpen om een gearticuleerde lineaire basuitbreiding te leveren die specifiek wordt gemaakt om op het spectrale saldo van de monitor te passen. De RP10S levert een niveaucontrole, een faseschakelaar en veranderlijke filtercontrole evenals het volledige compliment van inputopties die op Rokit monitors worden aangeboden. Er is zelfs een verwijderbare grill toegevoegd.
Specificaties:
- woofer: 10" High Excursion Glass Aramid Composite Woofer
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking: 225 Watts
- variabele Low Pass Filter + Phase
- 80Hz High Pass Filter
- actieve Limiter
- frequency Response: 36Hz - 150Hz
- video Shielding
- afmetingen 38.2cm H x 35.5cm W x 39.8cm D
- gewicht 19 kg
Cortex iKey M10S
Algemeen:
Deze subwoofer is niet alleen mooi, maar ook nog eens erg goed te gebruiken in combinatie met de gehele M-serie van iKey. De M10S beschikt over een pass-trough functie die het mogelijk maakt om een directe verbinding te creëren met een monitor, zodat de ultieme combinatie tussen sub en monitor kan worden gemaakt. Een ingebouwde cross-over, gesloten poorten, volume controle, frequentiebereik van 35Hz tot 150Hz, 10 ohm gebalanceerde 1/4'' TRS/XLR ingangen en een ongebalanceerde RCA ingang maken deze subwoofer de perfecte aanvulling op je iKey geluidssysteem.
Specificaties:
- 175 watt Class-D versterker
- 10'' rood geweven aramide composieten woofer
- ingebouwde crossover
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator
Weet jij nog een ander monitor zeg het gerust ik sta nog voor alles open als het maar voor 350euro per set gaat
of minder natuurlijk
Alvast bedankt,
DJ Convert
PS: Had hiervoor de vraag welke ik zou nemen de Mackie MR8 of KRK RP-6 CL maar de Mackie is toch te duur en de CL versie van de RP6 kan ik nergens meer krijgen.
Door een geniale ingeving van CeesTopc ook op dit forum.
Ik heb uitgerekend dat:
2x RP-6 G2 = €398,- + €299,- voor subwoofer = €697,-
2x Ikey M808 = €329,- + €249,- voor subwoofer = €578,-
Syrincs setje waar ik ook veel goeds over hoort = €519,- lijkt het dan niet verstandig om voor de Syrincs te gaan?
Ik ga het uiteraard wel eerst beluisteren als dat kan