explain your dj name (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ashley    posted on 10-07-2008 19:42
Hee halloeeeee,

ik had wel een leuk idee voor een topic,
geen idee of het al bestaan heeft (kon in ieder geval niets vinden met de search knop)
maar het lijkt me wel leuk als iedereen is uitlegt waar zijn/haar dj naam vandaan komt en/of wat het betekend.

ik zal uiteraard beginnen

mijn dj naam is: Mrs G-ezz

Mrs: mevrouw
G: Groove
ezz: ezz -> ash(ley)

als er al zo'n topic bestaat, gooi er gerust een slotje op Cry

greeetzzz
Maar wat nou als het lukt, mama?

What do you think about explain your dj name ??

Vote :   

Basrose    posted on 10-07-2008 19:47
Ik had eerst een andere naam maar die was al in gebruik door een belgische dj die aardig bekend scheen te zijn. Ik kreeg hierover bericht. Omdat ik nog niet zo lang aan het draaien was heb ik besloten om een dj naam te verzinnen die echt niemand zou nemen.

Uitdindelijk ben ik terecht gekomen bij basrose. Opzich een hele rare naam maar je went er snel aan. Hij blijft wel goed hangen bij mensen. het is een gedeelte van mijn voor en achternaam. Je spreekt het eigenlijk uit als Basroos maar veel mensen zeggen ook bassroos (in de vorm van een beat)

Nouja een gekke naam dus die wel goed blijft hangen maar verder niet extreem spectaculair is :P
Convert    posted on 10-07-2008 20:24
Engels:
convert

Nederlands:
veranderen
van vorm veranderen

Zegt dat genoeg?

DJ is eigenlijk vervormen van muziek, remixen, effecten enz.. een dj voegt er zijn mix "kunsten" aan je bent dus gwoon bezig met veranderen en het klonk wel lekker
User edit by Convert on 10-07-2008 @ 20:25:20 (10%)
Ashley    posted on 10-07-2008 20:46
oke danHappy, laughing
Stefjuuh    posted on 10-07-2008 20:48

Hmm.. heeft nog ff dj stef, ben wel aant nadenken over een andere naam... Maar ik zit nog een halfjaar aan mijn domein vast..

Waarom?: Omdat ik zo heet.. (Goh..:P)

Wel leuk topic trouwens, misschien kom ik nog ergens op..:P

Stephanie    posted on 10-07-2008 21:12
Euhm.....gewoon m'n beide voornamen (Stephanie Cassandra). Waarom moeilijk doen? Cry
Daarnaast neemt het lekker veel plaats in op een poster en klinkt het ook wel okay Cry

@Ashley; als ik me niet vergis is in het engels Mrs. de aanduiding voor een getrouwde vrouw.....misschien is Miss voor jou beter?? Miss G-Ezz (tenzij je inderdaad al getrouwd bent natuurlijk)
User edit by Stephanie on 10-07-2008 @ 21:13:31 (28%)
Ashley    posted on 10-07-2008 21:17
Poster: Stephanie
Euhm.....gewoon m'n beide voornamen (Stephanie Cassandra). Waarom moeilijk doen? Cry
Daarnaast neemt het lekker veel plaats in op een poster en klinkt het ook wel okay Cry

@Ashley; als ik me niet vergis is in het engels Mrs. de aanduiding voor een getrouwde vrouw.....misschien is Miss voor jou beter?? Miss G-Ezz (tenzij je inderdaad al getrouwd bent natuurlijk)

weet ik haha, maar ehm ik ben
married with music Winking my eye
LouisCasper    posted on 10-07-2008 21:29
Nouja ik heet Loek, dus dan ligt Look nogal voor de hand:P
En waarom niet gewoon 'Loek'? Omdat Engelsen (alsof ik die ooit tegenkom) dat niet uit kunnen spreken, en Look het dus wel precies goed zeggen.
http://www.louiscasper.com
LouisCasper    posted on 10-07-2008 21:30
Poster: Look
Nouja ik heet Loek, dus dan ligt Look nogal voor de hand:P
En waarom niet gewoon 'Loek'? Omdat Engelsen (alsof ik die ooit tegenkom) dat niet uit kunnen spreken, en bij Look zeggen ze het dus wel precies goed.

Stephanie    posted on 10-07-2008 21:33
Poster: Ashley
weet ik haha, maar ehm ik ben
married with music Winking my eye

Is dat even een teleurstelling voor al die jongens hier Cry
Nandi    posted on 10-07-2008 21:47
Poster: Stephanie

Is dat even een teleurstelling voor al die jongens hier Cry

Cry lol
tairip    posted on 10-07-2008 21:52
Mijn DJ naam Zyris is ontstaan na het zien van de film Con Air.
Hierin speelt iemand cyris the virus vandaar dat ik de naam CTV (ctv-dance.nl) heb en mijn DJ naam Zyris. Een beetje een verbouwd cyris dus.

P.s. als Hardstyle DJ klinkt het wel lekker dacht ik.
Bambilaner    posted on 10-07-2008 21:55
Poster: tairip
Mijn DJ naam Zyris is ontstaan na het zien van de film Con Air.
Hierin speelt iemand cyris the virus vandaar dat ik de naam CTV (ctv-dance.nl) heb en mijn DJ naam Zyris. Een beetje een verbouwd cyris dus.

P.s. als Hardstyle DJ klinkt het wel lekker dacht ik.

Dus Zyris is je echte naam en CTV je Dj-naam?

Ik was vorige zomer met vrienden op een camping (Camping Kompas te Oudenaarde) en onze tent stond in de Bambilaan, want de camping was verdeeld in laantjes die elk de naam van een disneyfiguur hadden gekregen...Daar heb ik mijn inspiratie gehaald Happy, laughing
www.facebook.com/vinniebegooddj
tom-j    posted on 10-07-2008 21:56
leuke topicCry!

mijn DJ naam: Tom J
komt van: Thomas Joosten! (eigenlijk best logischCry)
RiX    posted on 10-07-2008 22:05
Heb nog niet echt een dj naam. Hoeft van mij ook niet zo 'tropical ananas' te klinken ofzo... Het mag idd wel een poster een beetje vullen.

Volledige naam: Rick Sleurink.
tairip    posted on 10-07-2008 22:12
Poster: Bambilaner

Dus Zyris is je echte naam en CTV je Dj-naam?

Ik was vorige zomer met vrienden op een camping (Camping Kompas te Oudenaarde) en onze tent stond in de Bambilaan, want de camping was verdeeld in laantjes die elk de naam van een disneyfiguur hadden gekregen...Daar heb ik mijn inspiratie gehaald Happy, laughing

Uhmm nee, ik geef feestjes onder CTV-Dance en ik draai onder Zyris!
Dyno    posted on 10-07-2008 22:38
Vroegâh was mijn DJ naam Dino.

Dit had ik van een televisieserie die ik toen altijd keek bij vrienden op de zondag na een feest: Dinosaurs.

Ik heb het later verandert in Dyno omdat dat wat stoerder er uit ziet.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Basrose    posted on 10-07-2008 22:42
Poster: DJDyno
Vroegâh was mijn DJ naam Dino.

Dit had ik van een televisieserie die ik toen altijd keek bij vrienden op de zondag na een feest: Dinosaurs.

Ik heb het later verandert in Dyno omdat dat wat stoerder er uit ziet.

dan ben je nu een dynosaurus Cry

maar ff ontopic ik vind het een goede krachtige naam.
Dyno    posted on 10-07-2008 22:55
Poster: Basrose

maar ff ontopic ik vind het een goede krachtige naam.

Ja, vindt ik ook. Zeker voor de stijlen die ik draai.

Alleen weet ik dat er nog 3 of 4 DJ Dyno's zijn, waaronder 1 in de USA en 1 in Italië.
Maarja, dat heb je nou eenmaal.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
DeteqBoy    posted on 11-07-2008 00:10

Ik gebruik nu: Detekk DJ

gewoon een keer verzonnen en vond het wel lekker klinken, heb er verder nite echt een uitleg bij :P

Dj_Fantasy    posted on 11-07-2008 00:26
Ik had vroeger Dj Fantasy

Een echte reden achter die naam heb ik niet, dacht vroeger altijd gewoon aan mysterie en aan mensen een soort fantasy te geven terwijl ik draaide, ze brengen naar the upper level..

Nu heet ik Dj Malis

Hoe ik erop kom?
Ik heet Mathijs Cornelissen
dat wordt dan MAthijs corneLISsen
dj2dj.nl
LouisCasper    posted on 11-07-2008 00:38
Poster: Look
Nouja ik heet Loek, dus dan ligt Look nogal voor de hand
En waarom niet gewoon 'Loek'? Omdat Engelsen (alsof ik die ooit tegenkom) dat niet uit kunnen spreken, en bij Look zeggen ze het dus wel precies goed.

Huh? Ik heb m'n eigen post niet gequote?
Flexii    posted on 11-07-2008 01:06

mijn naam is Flexii is afkomstig van flexible, ik heb een aangeboren hypermobiliteit in mijn ellebogen, enkels en polsen, wat eigenlijk inhoudt dat ik super lenig ben, van die dingen als benen achter je nek enzo, daarom heb ik ook 5 jaar gebreakdanst, en toen werd ik flexi genoemd en dat heb ik later doorgetrokkken in het dj'en en er dj flexii van gemaaktWinking my eye

OrsonWelsh    posted on 11-07-2008 08:01
Dj Naam:

Orson Welsh (Welsh hebben we er achter geplakt ivm het internationale gebeuren)

Orson W. (gewoon omdat ik zo heet!)

Highlander: Een van mn favo films, vandaar

Voor de rest heb ik nog een aantal pseudo's....maar sommige dingen zijn geheim..hahah
soundcollector    posted on 11-07-2008 10:52
mijn naam komt van een oud bijbels verhaal --> Megitto
Kort samengevat: De plaats waar de antichristenen een strijd tegen de christenen zouden uitvechten met 1 winnaar. Deze winnaar zou het lot van de wereld verder bepalen voor altijd. Dit is een bijbelse mythe maar ik vond ze echt heel interessant om te lezen, vandaar Winking my eye

ook interessant, denk niet dat er 1 dj op de wereld is die nog zo noemt Winking my eye

watk ook een vette naam vind voor hardstyle dj's: dj horsepower :D
RiX    posted on 11-07-2008 10:54
Megitto, een mythe? :D. Wel stoere naam. Daar komt de term 'armageddon' vandaan.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

106 Users online: 13 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 34.906
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.649.268

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use