Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT (7/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : GOED OF SLECHT

-goed
-fout

Voting is only possible for our Members
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 15:09
Ik zou wille weten of de DJX 700 goed genoeg is om te draaien?
De prijs is zo goedkoop (200&euroWinking my eye
Of wat zijn de nadelenConfusedWeet iemand dat?

User edit by DJ_kristof on 20-07-2005 @ 11:55:06 (2%)

What do you think about Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT ??

Vote :   

-Richard-    posted on 16-11-2008 19:31
Heb hem zelf ook gehad, de djx-700. Mijn ervaring ermee is niet al te best.
De effecten zoals gezegd niet perfect, maar mee te leven gezien prijs/kwaliteit.

Echter het output signaal, waarvan ik meende dat het wel oke was, is met het gebruik van mijn huidige mixer, de reloop rmx-40 Blackfire, zóveel beter dat ik er zowat van schrok. Het is veel duidelijker, en bovenal luider!

Daarbij dansten de led's van de VU's enzo bij mij soms willekeurig, of bleven sommigen aan of uit wanneer en waar zij wilden.

Dan als laatst het punt dat plot al mijn faders, op de crossfader na vast blijven haken, en net daarvoor soms een luide KraK of Plof door de speakers lieten gaan, maakt mij één van de minder tevreden gebruikers.

Dit dus puur omdat in korte tijd, zeg een maand, echt vanalles stukging!
Dit terwijl hij enkel thuis afgedekt stond of werd gebruikt, met beleid, want ben echt iemand die zuinig is op zijn spullen. Voor die tijd was ik eigenlijk best te spreken met de djx-700, ik kon er best mee leven.
Helaas is die mening door bovenstaande geheel verdwenen...
PaulBrugel    posted on 29-12-2008 16:58
Heb hem zelf nu ook, puur voor de plezier om soms wat CD'tjes op te zetten (Met mijn CDJ800's) Dus niet voor professioneel gebruik.

Ik draai ieder weekend met een DJM800 en ik moet zeggen dat de DJX700 een regelrechte kopie is van de 800 (Eigenlijk 600) En dat maakt het toch wel erg leuk voor die 200 euro. Hoofdtelefoon prik je op de zelfde plaats in, effecten werken een beetje hetzelfde. Ik moet zeggen, echt goede recenties heeft de DJX700 niet (En vooral als ik hoor de de B een T moet zijn van Beringer) maar ik heb er geen problemen mee.

Het kan zijn dat hij over een tijd in elkaar stort, maar dan ben ik voldoende gewaarschuwd.
nogmaals, het gaafste vind ik toch wel dat het een regelrechte Pioneer kopie is. als je met de DJX mixt, weet je wat je te wachten staat als je in een disco moet draaien.  En...... dat is toch wel een erg groot voordeel! Google maar eens en kijk wat het verschil is tussen de DJX700 & DJM600 (Layout)

Kwalitatief merk je toch wel degelijk verschil is (Geluid, effecten) maar dat is logisch, gezien de prijs.  voor die 200 euro is het een super mixer waarop je goed kan oefenen.
Bouncy    posted on 29-12-2008 19:28
heel simpel, je krijgt waar je voor betaald.

Dit soort mixertjes zijn vaak wegwerp dingetjes die ongeveer een jaar mee gaan!
-Richard-    posted on 29-12-2008 19:30
Ben benieuwd of er op termijn ook bij jou wel of geen problemen optreden met de djx700 Paul!
Altijd interessant te weten. Helaas mijn exemplaar wel...faders, LED's, en enkele potmeters, eigenlijk niet echt meer bruikbaar, en ik ben er echt wel netjes mee omgegaan.

Leuk alternatief is 'n andere djm look-a-like, de reloop rmx-40DSP blackfire. Heb ik nu sinds paar maanden, en is echt stukken beter!
RiX    posted on 29-12-2008 20:41
Precies. Je krijgt waarvoor je betaalt. Ik heb er in ons jongerencafe mee gedraaid. 2 jaar lol van gehad, tot 2 kanalen defect raakten, EQ totaal uit balans, enz... Het grootste nadeel is toch wel dat alles op 1 printplaat zit, ipv bij de djm-600 (en 800) een printplaat per onderdeel.
kuituhh    posted on 29-12-2008 22:00
uit de reacties te lezen beter voor de reloop rmx-40 blackfire gaan Happy, laughing heb hem zelf ook en dat is pas echt waar voor je geld Happy, laughing heerlijke mixer en net als die behringer toch wel beetje een pioneer look a like maar goed.

qua recenties en ervaring zou ik niet voor de behringer kiezen.

Hoewel ze vanuit behringer op de site vertellen dat het wel een kwaliteit ding is en ook dat zeggen ze op youtube maar goed die mensen zijn van Behringer zelf dan.
Spin that Sh!t BAM!
Denle    posted on 29-12-2008 22:06
De djx 700 is goed om mee te beginnen
Dan kan je kijken of je er echt mee door wilt gaan.
Je kan er goed de basis mee leren.

greetz
Xtremer    posted on 29-12-2008 22:09
Als hij tijdens het draaien niet per ongeluk uitvalt*Happy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Denle    posted on 29-12-2008 22:35
Poster: DJ-Xtremer

Heb ik niet mee gemaakt.
LouisCasper    posted on 29-12-2008 23:16
Poster: Denle

Heb ik niet mee gemaakt.

Ik wel, 1x. Was een paar weken terug op een feestje, gelukkig had ik 'm in 30 seconden weer aan de praat. Maar dat ding van mij is nu ook al een jaartje of 2 en hij heeft die tijd altijd probleemloos z'n werk gedaan, dus voor z'n geld vond ik het een prima ding.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 30-12-2008 @ 00:04:14 (26%)
RiX    posted on 29-12-2008 23:17
Poster: DJ-Xtremer

Voor thuis is dat toch geen ramp?
viva_la_bram    posted on 30-12-2008 09:48
Ik heb zelf 2,5 jaar een djx700 gehad thuis gebruikt nooit afgedekt gestaan en heeft het altijd goed gedaan. JA voor de effecten hoef je hem niet aan te schaffen dat is 3x niets. Verder een goede mixer voor de beginner....
djrforce    posted on 11-01-2009 19:32
ik heb zelf ook een 700 nu een jaartje ofzo en gebruik hem heel intensief maar nix geen klachten
NCK    posted on 11-01-2009 19:55
Ik kan er niks over zeggen maar ik heb nu de Reloop RMX 40 (USB) Blackfire. Hij is iets duurder en is ongeveer gelijk aan de Behringer maar denk dat het net iets betere kwaliteit is.

(EDIT: ik wil niet zeggen dat de behringer slecht is ofzo Winking my eye)
User edit by NCK on 11-01-2009 @ 19:56:55 (34%)
PaulBrugel    posted on 11-01-2009 20:19
Mijn master vumeter stuurt ineens 1 kanaal uit aj aj aj....
RiX    posted on 11-01-2009 20:32
gister op de behringer moeten draaien met Traktor Scratch. Mist er opeens een kanaal bij het kalibreren, heb ik alles vanaf laptop met de muis moeten besturen...
Saskia    posted on 11-01-2009 20:42
Poster: NCK
Ik kan er niks over zeggen maar ik heb nu de Reloop RMX 40 (USB) Blackfire. Hij is iets duurder en is ongeveer gelijk aan de Behringer maar denk dat het net iets betere kwaliteit is.

(EDIT: ik wil niet zeggen dat de behringer slecht is ofzo Winking my eye)

wil zelf ook een reloop rmx 40 blackfire gaan kopen als ik genoeg geld heb.. Kan je met die mixer een tijdje vooruit?
furey1    posted on 03-03-2009 17:57
hee... ik heb die mengpaneel nu 1 jaar toen watstie nog 300 euro ofzow maar na 3 of 4 maanden had ik al last van me faders dat meer geluid naar een speaker gaat en als ik hem weer terug deed niet meer en mijn master die kraakt erg dat is very iritant... ik zou het je niet aanraden ik zat zelf te denken aan de 3-kanaals mixer van Numark de Numark DXM een vriend van mij heeft die ook en werkt perfect
furey1    posted on 03-03-2009 17:59
Poster: furey1
hee... ik heb die mengpaneel nu 1 jaar toen watstie nog 300 euro ofzow maar na 3 of 4 maanden had ik al last van me faders dat meer geluid naar een speaker gaat en als ik hem weer terug deed niet meer en mijn master die kraakt erg dat is very iritant... ik zou het je niet aanraden ik zat zelf te denken aan de 3-kanaals mixer van Numark de Numark DXM een vriend van mij heeft die ook en werkt perfect

hij heeft ook geen goede equalizer microfoon gaat snel rondzingen.
FML    posted on 03-03-2009 18:03
beetje kromme vraag , de behinger 700 leek wel goed te werken zeker zijn geld waard + dat behinger ook een 2 jaar omruil garantie heeft dus niet opsturen reprareren maar gelijk een nieuwe . en als ie dan 2 jaar mee gaat dan heeft hij zijn geld in mijn ogen al waar gemaakt... voor beginnende is dat zeker een leuke mixer maar ben je al wat gevorderd lijkt mij dat niet zo'n geschikte mixer. overings lijkt hij veel op de djm600-700 die veel worden gebruikt , dus dat is makkelijk als je een keer met zon mixer zou moeten draaien ( club ofzo ) ..ik zou wel eerder neigen naar doorsparen en een RMX-40je kopen ofzo. enja als het kan een DJM. ik wou eerste de 750 kopen maar toch niet gedaan een simpel mixertje gekocht voor tijdelijk , doorsparen voor een DJM Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Jer-E    posted on 03-03-2009 18:06
ik heb dit ding nu 2 jaar en heeft me opzich best bevalen nu zojuist 2 1000 mk2 gehaald op aangesloten maar pffoee wat een gemis dus van de week maar andere mixert halen.

mijne begint nu te kraken etc beteje jammer
CoenBaas5300    posted on 03-03-2009 21:59
Maar de kwaliteit is gewoon weg k*t! Namaak Pio
FML    posted on 03-03-2009 22:27
tja vergelijkbaar iets van pio kost al gauw 700 eu , dit 200
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
DJADMIN    posted on 03-03-2009 22:42
Poster: CoenBaas5300
Maar de kwaliteit is gewoon weg k*t! Namaak Pio

Goh....een fiat heeft ten opzichte van een ferrari ook ''kut'' kwaliteit...maar dat verschil betaal je dan ook (op de plaats van fiat had net zo goed een ander merk kunnen staan natuurlijk)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
CoenBaas5300    posted on 03-03-2009 23:23
Ja maar ik zou sowieso geen fiat en geen behringer djx kopen

Maar beter stoppen we met dit geklote en doen we gewoon normaal.

Ciao
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 8 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 31.572
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.046.627