Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT (6/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : GOED OF SLECHT

-goed
-fout

Voting is only possible for our Members
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 15:09
Ik zou wille weten of de DJX 700 goed genoeg is om te draaien?
De prijs is zo goedkoop (200&euroWinking my eye
Of wat zijn de nadelenConfusedWeet iemand dat?

User edit by DJ_kristof on 20-07-2005 @ 11:55:06 (2%)

What do you think about Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT ??

Vote :   

greup    posted on 07-07-2006 22:54
Poster: Day-One
Zie het zo......het is een drempel mixer...en aangezien hij een beetje van de djm-600 heeft, is dit alleen maar goed en sneller om de overstap te maken naar de djm serie Thumbs Up

Duurt alleen maar langer omdat je 180 euro weg gooit ( en dan ook Letterlijk weg gooit)

Ik vind het een beetje jammer dat mensen gewoon nog steeds niet willen geloven dat je deze mixer absolut Links moet laten liggen!
DJ-Emotion    posted on 07-07-2006 23:33
Poster: greup
Duurt alleen maar langer omdat je 180 euro weg gooit ( en dan ook Letterlijk weg gooit)
Ik vind het een beetje jammer dat mensen gewoon nog steeds niet willen geloven dat je deze mixer absolut Links moet laten liggen!

Is gewoon een kwestie van budget.
Als je 16 bent en met je krantenwijk net 180 euro bij elkaar hebt gespaard
om met je DJ hobby aan de slag te gaan is dit een prima mixer.

Ik ben zo ooit met een Alecto van 200 gulden begonnen.

Praten we nu over prijs kwaliteit verhouding dan ken ik nog wel een mixer
die je dus echt niet moet kopen.
Maar daar is inmiddels ook genoeg over gezegd....
(Alhoewel hij hierboven toch wel weer genoemd word).
User edit by DJ-Emotion on 07-07-2006 @ 23:35:21 (9%)
Day-One    posted on 08-07-2006 02:28

Ik begrijp jou stelling helemaal maare....niet iedereen heeft /verdiend genoeg €tjes om gelijk een vette aan te schaffen...Ik bedoel maar....je wil een ferrari maar je rijdt in in seat?! dat gevoel.?!
Jorrit    posted on 08-07-2006 10:38
Ik begrijp jou stelling helemaal maare....niet iedereen heeft /verdiend genoeg €tjes om gelijk een vette aan te schaffen...Ik bedoel maar....je wil een ferrari maar je rijdt in in seat?! dat gevoel.?!

En dat is precies de reden waarom hier een Synq SMX-1 staat, in plaats van een DJM-800 of ... noem maar op.
Oplossingen voor een kleiner budget kunnen ook met goeie kwaliteit zijn. De Synq is wel een stukje duurder als de behringer, maar is kwa kwaliteit op geen enkel punt te vergelijken, lijkt me.
Voor de prijs die de Behringer kost heb je ook een heleboel andere leuke mixers, die er misschien niet uitzien als een DJM, maar van binnen een stuk beter in elkaar zitten.
greup    posted on 08-07-2006 12:59
Poster: Day-One

ik ken voor die 170 euro leukere mixers. De vergelijking met een djm slaat namelijk helemaal nergens op, Dat is het zelfde als een lada met een bentley.

Voor 150 euro kun je al een mixer kopen die kwalitatief een stuk beter is dan deze behringer! ( en daarom moet je deze mixer links laten liggen)
RenéKuppens    posted on 08-07-2006 15:37
voor het geld kun je iest leukers kopen maar dat is smaak:D
greup    posted on 08-07-2006 15:42
Poster: Dj-RK
voor het geld kun je iest leukers kopen maar dat is smaak:D

Ik vind dat je dit niet als "kwestie van smaak" kunt doen afwentelen.

Een JB mx 4 mkII bevoorbeeld bied al zoveel meer kwaliteit dan deze Behringer dat dat gewoon een Leukere mixer is dan deze behringer. Dat is gewoon goed te onderbouwen.

maar goed, ik denk dat ik voorlopig m'n grote mond maar ga houden in dit topic . de frustratisch lopen bij mij soms iets te hoog op
tairip    posted on 08-07-2006 16:58
ALLE WAAR NAAR ZIJN GELD!
RenéKuppens    posted on 08-07-2006 18:23
@ greup: ik vind dat je alles mag zeggen het is tog jou mening er over:P en ik steek er weer wat van op
Day-One    posted on 08-07-2006 18:24
ik ken voor die 170 euro leukere mixers. De vergelijking met een djm slaat namelijk helemaal nergens op, Dat is het zelfde als een lada met een bentley. 

Je moet wel bentley € hebben toch?!
Dat je er vel op tegen bent...ik heb geen flauw idee...Ik heb zelf 3 mnd de djx-700 thuis gehad...en de reden dat ik nu een djm-400 is heel simpel.."progressie". Ik moet zeggen dat ik er geen spijt van hebt.. en zeker geen verlies van toen €249.. ik heb er plezier aan gehad en heb die mixer voor €150 verkocht.

en het gekke van is....die gast waar ik die bak aan hebt verkocht heeft daar zoveel plezier mee..en weet jij waarom?!? omdat hij niet zoveel poen heeft als ik (nou heb ik niet veel) om een djm-aan te schaffen en niet niet genoeg om een nieuwe te kopen. dus...een soort van nood breekt wet situatie.. en een hoop as (aanstaande) Dj's zijn onder de 16 of net daar boven. maw.. een goed begin lijktmij. zal vast een moment komen waar ze over gaan naar een betere mixer en dat weet ik zeker!
greup    posted on 08-07-2006 18:48
als beginnertje ben je blij met alles waar een paar schuiven opzitten, maar feit blijft dat je die 170 euro beter kan besteden aan een ander mengpaneel ( wat zelfs goedkoper kan zijn)

ik snap wel dat mensen kicken op een mixer die voor dat geld enigsinds lijkt op een djm ( alleen kwa uiterlijk dan ) maar die mensen zullen mits ze hem langer houden dan 3 maanden(  Winking my eye geheit spijt krijgen van hun besteding. ( en ik ken genoeg voorbeelden)

greup    posted on 08-07-2006 18:51
Poster: Dj-RK
@ greup: ik vind dat je alles mag zeggen het is tog jou mening er over:P en ik steek er weer wat van op

klopt maar mensen die hier komen vertellen dat het een fantastische mixer is en dat die kwalitatief nog best o.k is, die zijn gewoon fout bezig. Wat hij is kwalitatief niet meer dan een wrak.

Ik probeer hier mensen alleen bewust te maken van het feit dat je niet alleen naar het uiterlijk van dit ding moet kijken... en dat er voor het geld dus echt een hoop beter spul te krijgen is.
User edit by greup on 08-07-2006 @ 18:52:31 (57%)
Day-One    posted on 08-07-2006 19:21
Ik probeer hier mensen alleen bewust te maken van het feit dat je niet alleen naar het uiterlijk van dit ding moet kijken... en dat er voor het geld dus echt een hoop beter spul te krijgen is.

BTW welke mixer heb jij dan?!
Jer-E    posted on 13-11-2006 16:00
ik heb deze mixer nu al 1 jaar
als je zelf technisch ben ken hem maken
ik heb hem dus toen ik hem net had een aantal keer moeten repareren
losse faders etc
nu heb k hem zelf zo gemaakt dati gwoon niet meer kapot kan
omdat alles al gemaakt is :P
ok als je printplaat kapot gaat ben je de lul
maar bijv problemen die je ga krijgen zijn

krakend geluid
los zittende faders
aansluitingen aan de achterkant die niet werken
draaidopjes die deraf schieten
effecten knop die blijft hangen

en zo kan k nog wel ff doorgaan :P
maar verder bij my bevalt hij nu uitstekend ondanks ik mijn effecten aan moet zetten met een schroevedraaier
kefco    posted on 14-11-2006 15:34
voor 175 euro mag je mijn vestax pcm pro5 mixer hebben. in zeer goede staat, circa 1,5 jaar oud. Aankooppapieren aanwezig.. als je interesse hebt kan je me een pm sturen.
willem019    posted on 19-11-2006 11:48
Poster: DJ_Aad
Ik zou zeggen: als je niet veel geld wilt/kunt besteden hou het dan bij een zeer basic mixer. Hoe minder features erop zitten, hoe meer geld er over is voor kwalitatief goede basiscomponenten.
Ik denk dat je aan een Numark DXM-03 (208 euro bij New-Line) of, voor meer kanalen en kwaliteit, een Vestax PCV-275 (379 euro) veel meer hebt.
  ik heb hem ook tot mijn spijt gekocht.. al me kanalan kraken te pas en te onpas.. soms schiet het geluid naar de rechterbox zit ik ff aan me fader knopje schiet ie weer terug 1 woord baggah ding
dancedimension    posted on 19-11-2006 14:16
ik heb hem een jaartje gehad, nouja ik moet zeggen dat ik er wel gewoon plezier van heb gehad, stelde allemaal niet zo super voor maar het was een leuk ding en het mooie was ook nog dat die van mij totaal geen last had van lekkende faders en de andere bekende kwaaltjes alleen had die wel een brom op de master als die vol open stond dus die stond altijd op 75%,(hebben alle djx 700's) maar na een jaar heb je dat ding ECHT wel gezien en heb ik er iemand anders blij mee gemaakt voor 110 euro. Nu heb ik een numark 5000 fx en dat is echt al een wereld van een verschil op alle gebieden.
Jeroony    posted on 23-11-2006 19:02
Lastig....... voor 200 euro mag en kan je niet veel verwachten. En je krijgt ook niet veel. Waarom ze die BPM en effecten er op gedaan hebben weet ik niet want die werken voor geen kant. Als je een echte beginner bent is dit misschien wel een optie omdat ie goedkoop is maar als vervanger van je huidige mixer zou ik deze cker niet aanschaffen!!!
Een maat van mij heeft hem. Hij heeft er geen problemen mee(faders).
Ik zou echt even doorsparen voor een betere mixer. Koop deze cker niet omdat je eigelijk een djm wilt en deze er het meest op lijkt! Want afgezien van de looks heeft ie echt niets weg van een djm!!

viva_la_bram    posted on 15-11-2008 13:51
Ik heb zelf 2 jaar een djx 700 gehad veelvuldig gebruikt, nooit afgedekt gestaan en nooit problemen mee gehad. Tuurlijk de effecten gebruikte ik nooit, heb je niets aan maar daarvoor zou ik hem ook niet kopen. Maar inderdaad zou ik je aanraden omdan door te sparen voor een reloop die meer bruikbaar is.
Xtremer    posted on 15-11-2008 22:08
Alleen maar problemen mee gehad, niet aan beginnenHappy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
dj-nick    posted on 15-11-2008 22:37
Ik ook aan het begin was ik er positief over:

heb hem sinds 2005 geloof ik, heb inmiddels al 5x een andere gekregen vanwege defecten
gister weer brande die compleet door stinken dat het deed.
LouisCasper    posted on 16-11-2008 11:43
De mijne begint nu ook een beetje mankementen te vertonen, maar hij is dan ookal 1,5 jaar oud.
Hij heeft het zeker een jaar top gedaan.
http://www.louiscasper.com
diddy    posted on 16-11-2008 13:01
Behringer is in mijn ogen een heel goed merk! En het heeft zijn kwaliteiten nu nog maar eens bewezen met de DDM4000. De Djx serie is ook enorm goed. MAAR!!!! Dit is de fout van velen!!!! De DJX 700 kost 211€
 en de djm 829€. Ga ze dus niet met elkaar vergelijken want voor 1 DJM 600 kan 3 Behringers kopen.
Behringer levert aan mensen die het budget niet hebben om dure Pioneer te kopen. En wat krakende faders betreft als ze dan nog na een jaar kraken laat je gewoon er nieuwe in zetten dit kost iets van een 15€.... Stel dan dat je je DJM 600 koopt en je gebruikt hem 6 jaar dus je geeft 1 keer 829 € uit (als je geluk hebt dat er niets aan komt) of je koopt de DJX en je laat ieder jaar de faders vervangen dan heb iets meer als 700 € uitgegeven.
Pioneer= Zeer Goed, Zeer duur==> Goed voor prof of disco
Behringer= Kwaliteit is redelijk, zeer goedkoop===> Goede thuis of familie feestjes mixer.

Ik raad je aan voor eerst de behringer te kopen en dan door sparen voor een djm. Met geld dat je overhoud van de behringer te kopen in plaats van de pioneer kan je nog 2 mooie cd-spelertjes aanschaffen....
nicknaughty    posted on 16-11-2008 15:52
ik heb de djx700 gehad voor ongeveer een jaar, en was er ook niet al te tevreden over. vooral de effecten waren ruk. fader problemen heb ik weliswaar nooit gehad.

Nu heb ik al tijden een djm500 van pioneer. Ik heb ze op verschillende veilingsites zien staan voor 350 euro en hoger. Je hebt em dan wel 2ehands, maar het is een oerdegelijk paneel is mijn ervaring ...
Saskia    posted on 16-11-2008 16:35
Poster: Jorrit
Is het zo erg?
Ik denk dat je als beginner er nog wel wat mee kan, en als je m gewoon goed afdekt dat het wel te doen is...
Of niet?

ik ben een beginner en heb m nu zelf ook..
ik vind het wel een fijne mixer
ik denk dat je zolang je niet op grote feestjes ofzo moet draaien je hier toch
echt wel prima mee doorkan hoor..
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 18 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 16.972
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.983.150