Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT (3/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : GOED OF SLECHT

-goed
-fout

Voting is only possible for our Members
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 15:09
Ik zou wille weten of de DJX 700 goed genoeg is om te draaien?
De prijs is zo goedkoop (200&euroWinking my eye
Of wat zijn de nadelenConfusedWeet iemand dat?

User edit by DJ_kristof on 20-07-2005 @ 11:55:06 (2%)

What do you think about Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT ??

Vote :   

Gilles    posted on 02-08-2005 08:35
Ik begin het nu toch wel een beetje ERG sneu te vinden dat er WEER, onder de noemer 'maat' moet worden gezeken op apparatuur.
Kan er nu werkelijk geen forum zijn waar andere merken niet tot op de grond worden afgefikt?
Zeker als moderator zou jij je eens wat volwassener op kunnen stellen in plaats van dit kinderachtige geleuter.

En nee, het is niet het beste van het beste, maar het is ook niet het duurste van het duurste, en maakt de DJ sport voor velen toegankelijk en als je eisen niet te hoog liggen kun je er heel veel lol mee hebben. Dat is, tot een of andere grootbek wekelijks moet zeiken over wat je hebt.

@ lead en wim, is het niet wat om wat op te nemen in jullie forum regels betreffende dit gedoe?
Rhino    posted on 02-08-2005 09:28
Gilles , het IS troep of je dat nu wil zien of niet !
en dat het niet het duurste van het duurste is daar gaat het natuurlijk helemaal niet over !
Er zijn veel merken te noemen die je als beginnende dj beter zou kunnen kopen dan een behringer.
Het gaat niet alleen over Dj mixers , het gaat over de heel lijn die behringer voert (al moet ik zeggen dat de latere spullen beter zijn dan de vroegere modellen)
Het gaat over ruis, distortion, crosstalk, slappe constructies en slechte kwaliteit.
Koop dan een mixer van een goed merk die aan de onderkant van de lijn hangt in plaat s van te kiezen voor een dubbie op de eerste rij !
er zijn mensen die vol blijven houden (omdat ze zelf al reeds de aankoop hebben gedaan en niet willen weten van bevindingen)dat behringer degelijk spul is , ze hebben dan een studio tafel van behringer en vinden hun producties prima.
Misschien heb je gelijk en is het niet leuk voor behringer bezitters om constant gezeur over een product te horen dat zij zelf hebben staan,...................ik kan alleen maar zeggen, :Doe dezelfde eindmix nog maar eens op een soundcraft of een mackie tafel en oordeel zelf.
hetzelfde geld voor de dj mix:doe dezelfde mix maar een op een vestax,pio,of stanton en hoor het verschil en zelfs op een phonic en oordeel zelf
die laatset is bijvoorbeeld een veel aantrekkelijker aanbod voor de beginnende dj dan bijvoorbeeld een behringer

verder denk ik dat de meningen van de mensen hier niet zijn bedoeld om te zeiken
Het zijn gewoon meningen en die pakken ten gunste van behringer bijna altijd slecht uit !
ik zou zeggen:trek daarui je conclusie !
Nvie    posted on 02-08-2005 10:00
Tuurlijk, het is niets vergeleken met een ecler, pioneer of een A&H.
Maar heb je al naar de prijzen daartussen gekeken??
De 700 van Behringer is een goedkope replica van de 600 van Pioneer, het prijsverschil hiertussen is: E 1063,- (adviesprijs 600: 1299, adviesprijs 700: 236)
Gek hè, dat de behringer dan wel veel minder kwaliteit en weet-ik-veel-wat-is.

Mijn conclusie:
Ieder zijn prijs, Ieder zijn kwaliteit
tairip    posted on 02-08-2005 10:45
Ja maar dat komt overal terug, Prijs kwaliteit!!

Koop dan een Reloop of een Gemini, daar heb ik meer vertrouwen in!
Rhino    posted on 02-08-2005 11:37
Nvie:Gek hè, dat de behringer dan wel veel minder kwaliteit en weet-ik-veel-wat-is.

Daarmee geef je dus zelf aan dat je er vrede mee hebt om bagger te kopen !

het enige dat iedereen hier doet is, mensen behoeden voor het feit dat ze bagger willen gaan kopen .
dat is toch alleen maar een gunst !
Als mensen perse bagger WILLEN kopen omdat ze binnen een week willen mixen niet het geduld hebben om even door te sparen dan moeten ze DAT gewoon zeggen .
dan hoeven wij namelijk uberhaupt geen moeite te doen !
dat maakt de zaken wat makkelijker.
in mijn optiek was het namelijk zo dat de topic starter gewoon om advies vroeg.
Advies dient eerlijk te zijn anders heeft niemand er wat aan !
Happy, laughing

User edit by Rhino on 02-08-2005 @ 11:38:22 (2%)
Mod edit by Jorrit on 02-08-2005 16:43 (3%)
[MOD Edit] quote fixed
Nvie    posted on 02-08-2005 11:56
Poster: Rhino
Daarmee geef je dus zelf aan dat je er vrede mee hebt om bagger te kopen !

Niet bepaald, waar ik op doelde, is dat je voor die prijs moeilijk dezelfde kwaliteit kunt verwachten
Gilles    posted on 02-08-2005 12:46
Ik heb zelf een behringer ja. Omdat ik niet gelijk teveel geld er tegen aan wou gooien als startende dj.
En ik wil best toe geven dat de kwaliteit niet je van het is, sterker nog, ik kijk erg uit naar mijn volgende mixer.
Maar ik heb voor de 200 euro die dat ding gekost heeft toch een hoop plezier gehad, en veel dingen kunnen leren (oa dat je kwaliteit naar prijs hebt).

Maar dat is toch vriendelijker verwoord als het bij elke mogelijkheid die er is 'troep' noemen.

Laat iedereen, en ieders spul in zijn waarde, dat is de gedachte erachter.

En of je nu wilt of niet, die goedkope mixertjes moeten er zijn. Niet iedereen gaat er duizenden euro's tegenaan kwakken om te kijken of ze het draaien leuk vinden.
Rhino    posted on 02-08-2005 13:06
Maar er blijft nog altijd een verschil tussen goedkope mixertjes en goedkope mixertjes .
daarbij zit behringer voor mij in de categorie rotzooi .
en dat staat natuurlijk totaal los van vriendelijk verwoorden van dingen , rotzooi is rotzooi .
en dat jij er plezier van had kwam omdat je absoluut niet wist hoe de klepel erbij hing toen je begon, echter als jij het advies had gekregen wat nu op het forum ten gehore wordt gebracht , dan had je evengoed niet 1000 euro uit hoeven geven en had je nu ook niet aan een nieuwe mixer hoeven denken .
 tussen de 200 en 400 zijn zat kwalitatief redelijke mixers te krijgen !
waarom zou je een behringer kopen als je voor dat geld ook een numark of een dergelijke mixer had kunnen kopen

en ik bedoel wat heb aan een advies als je in een topic niet mag zeggen wat je van een merk vindt.
Ook al ben ik mij bewust van het feit dat dat voor jou niet echt leuk zal klinken omdat jij hem thuis hebt staan.
je moet maar zo denken , een volgende consument doet er goed aan dit soort topics te lezen !

Jorrit    posted on 02-08-2005 16:45
Het is gewoon zo dat iedereen ergens moet beginnen, en als je nog niet weet of de hobby leuk is, moet je geen mixer van 1000 euro gaan kopen.
En niet iedereen heeft het geduld om te sparen voor een DJM-909 als eerste mixer (he jordy..Winking my eye) en beginnen liever wat sneller met een wat mindere mixer.

Niet iedereen koopt als eerste auto een porsche, sterker nog, veel mensen kopen nooit een porsche...
Oke vergeet deze kromme vergelijking, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Winking my eye

Maartenb    posted on 02-08-2005 17:09
Ik ben het er mee eens dat behringer geen troep is. Alle waar naar zijn geld wordt er gezegd en dat klopt. maar omdat toch wel een hoop mensen op dit forum kunnen sparen voor djm-600 of iets in die richting zeggen zei vaak makkelijk: "ach joh, spaar ff door en je hebt een dateq,pioneer etc." Maar voor veel mensen is dat helemaal geen optie! ze zouden dan miss wel meer dan 2 jaar zonder een mixer zitten. Voor die mensen is een behringer helemaal niet zo slecht. Waarschijnlijk ook omdat ze mixen als leuke hobby voor "erbij" hebben en dus nooit professioneel in clubs/disco's zullen draaien.

PUNT ()

User edit by Maartenb on 02-08-2005 @ 17:09:50 (7%)
jordy    posted on 02-08-2005 17:23
Poster: Jorrit
Het is gewoon zo dat iedereen ergens moet beginnen, en als je nog niet weet of de hobby leuk is, moet je geen mixer van 1000 euro gaan kopen.
En niet iedereen heeft het geduld om te sparen voor een DJM-909 als eerste mixer (he jordy..Winking my eye) en beginnen liever wat sneller met een wat mindere mixer.

Niet iedereen koopt als eerste auto een porsche, sterker nog, veel mensen kopen nooit een porsche...
Oke vergeet deze kromme vergelijking, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Winking my eye

ik wist al dat ik het leuk vond
en iedereen moet gewoon iets pakken dat past bij zijn eisen, en tsja ik wilde 2 cdj's en 2 vinyl, en niet van die bocht... en had niet echt zin om dat een mixer van 200€ te halen, besparen is er niet bij
DJ_kristof    posted on 02-08-2005 19:00
ik zou zeggen,mense die pas begonne zijn zou zo een behringer goed zijn,want als ze die hobby nix vinde kunne (hebbe ze misschien maar 200€ opgedaan aan een mixer) maar voor in een club zou ik het nie gebruiken omdat ge daar aan sterke versterkes zit.En dan hoor je de foutjes.Ik wou die mixer ook hale.Op dit forum werd v??l gezegd dat die nie goed is,maar somige zeide dat die wel goed was.Toen heb ik maar beslote om zo ?ne te huren en eens zelf te testen.En mijn conclusie was,voor thuis gebruik is het goed, maar voor grote clubs enz.Liefst nie gebruike. Dus heb ik mij nu maar een DJM-600 gekocht.

Greatzzz DJ_Kristof
W.i.M    posted on 02-08-2005 21:57
quote:
Poster: Maartenb
Ik ben het er mee eens dat behringer geen troep is. Alle waar naar zijn geld wordt er gezegd en dat klopt. maar omdat toch wel een hoop mensen op dit forum kunnen sparen voor djm-600 of iets in die richting zeggen zei vaak makkelijk: "ach joh, spaar ff door en je hebt een dateq,pioneer etc." Maar voor veel mensen is dat helemaal geen optie! ze zouden dan miss wel meer dan 2 jaar zonder een mixer zitten. Voor die mensen is een behringer helemaal niet zo slecht. Waarschijnlijk ook omdat ze mixen als leuke hobby voor "erbij" hebben en dus nooit professioneel in clubs/disco's zullen draaien.

PUNT ()

Precies, ik denk dat dit mooi samengevat is, al kun je er over van mening verschillen of je het troep vind of niet. Ik ben zelf ooit begonnen met een cheap 'inkel' mixer met geen regelbare 'bass' (dus alleen high en mid) om te kijken of het draaien mij wel beviel. De eerste tijd was ik toch alleen maar bezig met beatmatchen en had ik toch geen tijd om aan al die knoppen te draaien.

Na een paar jaar was ik toch wel toe aan een mixer met alle EQ's en ben ik overgestapt op een Dateq XTC welke ik nu nog steeds heb. Heb ik spijt gehad van mijn eerste mixer ? Nee, hij voldeed prima aan mijn wensen en aan mijn budget van dat moment maar nu zal hij bij mij waarschijnlijk wel in de categorie troep vallen en zal ik hem niemand aanraden .

Wat voor de een troep is, is voor de ander geen troep.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 02-08-2005 21:58 (1%)
Rhino    posted on 03-08-2005 08:30
behringer is 200 zoveel euro, numark =ook 200 zoveel euro!
voor de rest is het voor mij ook punt.
kijk zelf maar wat je doet , interesseert me eigenlijk niet meer zo ook !

het enige dat ik wel bizar vindt is dat er een adviesaanvraag wordt gedaan.
en vervolgens gaat iedereen alles weerlegen.
de mensen die het weerleggen zijn over het algemeen beginnende dj,s die nog niet veel onder hun handen hebben gehad.
Als die mensen lekker advies in de wind willen slaan, vind ik dat prima.
Koop voorlal een behringer!!!als je voor dat geld ook phonic,numark,en stanton kan kopen
Mijn zegen heb je !
succes
Lead    posted on 03-08-2005 10:09
Denk ook eens aan de kleinigheden.... De poll boven deze thread heeft slachts 1 mogelijkheid : GOED stemmen bij de keuze voor Behringer. Deze thread is al bijna 1.000 keer gelezen en slechts 22 keer hebben mensen op de VOTE knop gedrukt voor 'Goed' .

Daar kun je ook een conclusie uit trekken.

Behringer heeft de laagst geprijzde producten zo ongeveer en ze hebben geen Research afdeling. Ech innoverende dingen kunnen ze dus niet maken. De prijs die ze rekenen voor hun electronica is erg laag, maar dat kan ook want er zit echt geen electronisch dingetje te veel in. Bekijk DJX-700 eens van binnen en je verbaast je erover dat er maar 1 klein printplaatje inzit.

Natuurlijk werkt het en kun je er prima het mixen mee onder de knie krijgen. Maar meer moet je niet van de Behringers verwachten. En zolang je maar beseft dat Behringer niet het merk ik waar je 5 jaar nog met plezier mee staat te werken is er niets aan de hand.

Deze topic zie ik dan ook om mensen zich hier bewust van te maken. Maar laten we het houden op beargumenteerd beoordelen en niet afzeiken (ongemotiveerde argumenten roepen).

Ik zou nooit van mijn leven meer een Behringer mixer kopen, ik heb er al teveel zien terugkomen en de verhalen die ik over de DJX hoor zijn ook niet al te lovend... Maar dat wil nog niet zeggen dat je niet een paar jaar plezier met je DJX kunt hebben, maar je kunt ook pech hebben...
Let the BASS be louder
DJ_Inspiration    posted on 03-08-2005 10:42
Ik ga hier even zeggen wat Dr? van new-line vertelde over de DJX-700:
Een half jaar oude (en gebruikte) DJX-700 zonder krakende faders is een unicum...

Het is zoals Rhino zegt, voor dat geld heb je Numark of Stanton van betere kwaliteit en waar je langer mee vooruit kan, dus waarom dan de DJX-700 pakke? Omdat het een kopie is van de DJM?
Je doet maar..

Rhino    posted on 03-08-2005 10:52
nog even off topic en meer een vraag aan lead:

hoe komt het dat behringer ongestoord kopieen kan maken van producten.
de interfaces van veel van hun producten zien er uit als die van andere merken.
Kijk naar hun djx700, die wel verdomd veel lijkt op de pio, kijk naar hun oude studio mixer de eurodesk 24-8 , is bijna een exacte copy van de mackie 8 bus 24-8.
hun hardware controllers t.b.v. diverse software programma,s zijn bijna exacte kopieen van de mackie/logic controller en de baby hui,s
Hoe kan het dat de``grote ``fabrikanten toelaten dat hun ontwerpen van layouts van mixers en dergelijke gewoon overgenomen worden ?
blijf dat toch ook vreemd vinden.
Die eurodesk 24ch 8 bus kwam een jaar na de mackie 24/32-8 uit das toch best vreemd.
Ik denk niet dat bmw het leuk vindt als ford ineens de neus van de nieuwe 1 serie op hun focus plakt .
lead of iemand anders een idee , is dat gewoon verkoop van grote merken/dump??
User edit by Rhino on 03-08-2005 @ 12:53:34 (1%)
Nvie    posted on 03-08-2005 13:38
Denk dat de grote merken niet eens bang zijn voor concurrentie van behringer, aangezien (zoals blijkt uit deze topic) de kwaliteit en functies van het origineel (dus van de grote merken) toch 'verwaarloosd' worden
Lead    posted on 03-08-2005 16:15
En misschien worden ontevreden DJX gebruikers wel eens tevreden DJM gebruikers omdat ze aan de layout zijn gewend.

En het is een lange juridische strijd om zoiets aan te kaarten waarbij het niet meer gaat om logisch nadenken maar om punten en komma's in de wet. Natuurlijk wordt dit gedaan, maar de media krijgt hier zelden iets van mee...
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 03-08-2005 18:25
Op de layout zelf kun je weinig patent leggen volgens mij, alleen de werking die er onder een knop zit zou je wel kunnen patenteren als dit een uitvinding is.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 03-08-2005 18:50
Op de CDJ-1000 zitten meer dan 9 nieuwe patenten. De waveform display is er bijvoorbeeld 1 van, net zoals MMC gebruik in een DJ cd speler....

De andere zitten 'onder de motorkap' zegmaar.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 03-08-2005 18:51
vandaar dat niemand op het briljante idee komt de MMC te kopieeren Winking my eye
DJ_kristof    posted on 07-08-2005 14:22
Iemand heeft hier een foto op deze site gezet van die binnekant van een behringer
Nu kun je pas zien dat da dikke nest is!!!

////www.djresource.eu/Gallery/pic/1449/The-inside-of-a-behringer/#image
Gilles    posted on 07-08-2005 14:57
Ja, dat was ik. Een trotste Behringer eigenaar

En elk geval is nu wel duidelijk waar sommige 'verschijnselen' vandaan komen. Overspraak is bv al zo geregeld met print spoortjes die zo dicht op elkaar liggen.

Hoe dan ook, wel een leuke gelegenheid voor ons eigen Lead om eens de binnenkant van een djm 600 of zo te plaatsen.

Zodra ik de trotse eigenaar ben van een andere mixer zal ik jullie natuurlijk laten delen in die vreugde.
LauW    posted on 07-08-2005 16:08
Ja idd, want ik kan niet echt veel opmaken uit die foto. Ik bedoel, iemand zei 1 printplaat en een lege doos, tja djm600 zal toch niet helemaal vol zitte ofzo, zal toch ook gewoon 1 deel zijn..
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

82 Users online: 12 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 31.974
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.047.029

DJResource