Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT (2/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : GOED OF SLECHT

-goed
-fout

Voting is only possible for our Members
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 15:09
Ik zou wille weten of de DJX 700 goed genoeg is om te draaien?
De prijs is zo goedkoop (200&euroWinking my eye
Of wat zijn de nadelenConfusedWeet iemand dat?

User edit by DJ_kristof on 20-07-2005 @ 11:55:06 (2%)

What do you think about Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT ??

Vote :   

Jorrit    posted on 20-07-2005 11:20
dat is waar, liever kwaliteit dan kwantiteit Winking my eye
DJ_kristof    posted on 20-07-2005 11:48
En wat vinden jullie van de Beat 4 van JB-system. Die kost toch bijna ook geen geld.

DJ_Aad    posted on 20-07-2005 12:20
Ik blijf in de herhaling vallen met m'n KISS-methode denk ik: Keep It Simple Stupid!
Maartenb    posted on 20-07-2005 17:28
Je hoort veel mensen: "je moet maar net geluk hebben, dat je een goede krijgt". Zo werkt het niet (correct me if I'm wrong), maar Behringer is geen"Toys 'R Us-Merk, dus in principe moet je voor 200 euro gewoon een mixer krijgen die werkt, en ja alles slijt, en je mag hopen dat je djm-600 het langer uithoudt dan een djx-700  en vaak is dat ook zo.
Ik denk dat je voor 200 euro een aardige mixer voor thuis hebt die wel een paar jaar mee kan als je hem goed behandelt. En als ie na 2 weken als een Ravensburger-puzzel tussen je draaitafels ligt moet je gewoon aanspraak maken op de garantie.....
Pullstar    posted on 20-07-2005 18:07
Okay....suggestie om Aad aan te vullen. Waarom inderdaad niet voor een goeie basic mixer kijken met bijvoorbeeld send en return? Dan kan je er later altijd nog een effectprocessor aan hangen. Met sommige DSP tools is dat trouwens niet eens noodzakelijk.... just spilling my thoughts....
robbert    posted on 20-07-2005 19:42
Jullie vergelijken echt appels met peren...
Natuurlijk is de kwaliteit van een pioneer veel beter, maar die is dan ook snel 3x zo duur.
Vergelijk ze dan ook niet! Voor dit geld is het een prachtige mixer en als je er goed mee om gaat is er niks aan de hand.

Dus ik zou zeggen, kopen dat ding! (en geef het geld dat je overhoudt gewoon uit aan een mooie cd-speler of hoofdtelefoon)
User edit by robbert on 20-07-2005 @ 19:43:16 (48%)
Dj_Danny    posted on 20-07-2005 21:17
Natuurlijk is het een goede mixer, ik bedoel kom op zeg behringer is ook niet gek, die gaan geen troep maken, die willen namelijk ook hun klanten houden. Al mijn ervaringen met behringer zijn goed. Ze zijn vooral goed in prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben het dan ook volledig met robbert eens, een behringer mixer kun je niet met die vna pioneer vergelijken. Maar de DX-700 is zeker zijn geld waard. Dek hem echter wel altijd af als je hem niet gebruikt, hij is best gevoelig voor stof, vooral daardoor ontstaan krakende faders.

En mensen die zeggen dattie bagger is, gaan er misschien wel niet goed genoeg mee om!
djmartin    posted on 20-07-2005 21:57
@ DJ inspiration,

ik vindt dat je niet moet oordelen als je er zelf geen ervaring mee hebt.
er zijn zoveel mensen die "gehoord hebben dat...." maar alle mensen die er ervaring mee hebben vinden hem goed dus daarom moet je niet te snel oordelen als je er zelf geen ervaring mee hebt, vindt ik

Martijn
robbert    posted on 20-07-2005 22:26
Aha! hierboven mensen die mij wel begrijpen..

Zelf heb ik een vmx1000, heb hem nu een jaar en heb echt nergens last van.
Hij doet het gewoon perfect. Ook van krakenden faders of dergelijke heb ik nog geen last gehad.
Dj_Danny    posted on 20-07-2005 23:43
 ik heb de vmx-1000 toen mijn 3 kanaals phonicje het begaf, ben echter voor de dx-1000 gegaan... top ding
Rhino    posted on 21-07-2005 10:09
Ik zou zeggen niet kopen dat ding!
als je wat verder kijkt over lange termijn kan je bete 1 x iets goeds kopen.
Ik draai nu 15 jaar en ben natuurlijk ook begonnen met allerlei prut.
Het heeft 5 mixers geduurd van merken als JB, CRYPT,MONARCH,PROMIX en nog wat van die zooi voordat ik door had dat je beter 1 x iets goeds kan kopen.
ik heb nu twee vestaxen die me nooit in de steek laten , hoe HARD er ook op geracht wordt.
Om een lang verhaal kort te maken, ik had die 2 vestaxen al meteen moeten kopen en was op die manier gewoon 5x +/- 200 a 250 euro goedkoper uitgeweest.
had me dus 1250 euro ongeveer kunnen besparen als ik meteen iets goed had gekocht.
dat is ook de reden dat ik iedereen afraad om rotzooi te kopen.
goedkoop is in dit geval namelijk ALTIJD duurkoop.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en daarom een behringer , moet je het zeker doen.
ik zou het alleen jammer vinden voor je als je na een goed jaar je mixer aan de wilgen kan hangen.
Mensen die verkondigen dat het een top apparaat is komen we binnenkort ooknog wel tegen hier op het forum met postings over mankementen aan hun behringer.

overigfens las ik ergens in een post dat behringer ook niet zomaar een merk is en dat het dus wel los zou lopen met de slechte kwaliteit.
Om het even duidelijk te maken:behringer is een alternatief voor de A-merken en valt in de de B-categorie.
Hun produkten hebben over het algemeen last van crosstalk, een abnormaal hoge ruisvloer en de componenten die ze gebruiken zijn nu ook niet echt om wild van te worden.
Veel succes met wat je ook gaat kopen, ikhoop alleen dat je verstandig bent, jezelf een plezier doet , even doorspaart, tanden op elkaar, kriebelende ghandjes omdat je wil mixen,.....het wachten en doorsparen zal beloond worden in de vorm van een glimmende pracht waarje dag in dag uit op kan bouwen
vaak krijg je er gratis een top kwaliteit geluid bij als je wat meer neertelt.
want die klank daar heb ik het ook nog niet over gehad, ga ik ook niet doen want dan volgt er nog een lap tekst.
succes
Rhino    posted on 21-07-2005 10:20
ik heb de dx1000 ook gehad, uitgepakt , faders gevoeld , plaatje gedraaid, geluisterd, ingepakt en teruggebracht.....pfff wat een rommel.
dat was overigens het moment dat ik besefte dat ik iets goed wilde hebben inplaats van rommel.
DJ_Inspiration    posted on 21-07-2005 10:25
@Rhino: Niemand kon het beter zeggen zoals jij dat deed.  (post van 10:09u vandaag)

@DJ Martin: Ok, je hebt gelijk dat ik er geen ervaring mee heb (buiten 1x mee draaien dan, toen vond ik hem wel goed en die effecten vond ik slecht). Maar ik wil je gewoon proberen te waarschuwen voor wat je koopt (lees Rhino's post).
Er zijn mensen die hem helemaal goed vinden, maar goed en lang meegaan is een verschil he. Ik wil nu helemaal niet de DJX-700 afbreken, maar ik wil gewoon mijn mening ervan geven en dat je dan net beter iets doorspaart voor wat meer kwaliteit waar je dan wel wat aan hebt op termijn.
Ik heb ook goedkope mixers gehad gaande van JB en nog eentje van Numark en toen zeiden mensen mij ook van door te sparen voor een betere mixer (wat ik niet had gedaan want ik wou eindelijk mijn eigen setje thuis hebben).
Maar geloof me, daar kan je geluk mee hebben maar daar kan je ook spijt van krijgen.
Succes met je aankoop!

Met vriendelijke groet,
DJ Inspiration.

User edit by DJ_Inspiration on 21-07-2005 @ 10:28:21 (3%)
DJ_kristof    posted on 21-07-2005 13:19
@Rhino en DJ_Inspiration: Jullie antwoorden hebben me overtuigd zeker die van Rhino,ik denk da ik toch effe ga door sparen voor een betere,ik heb nu een vestax.maar daar beginne nu al wa mankemente aan te komen,deze gaat vaak mee op verplaatsing.Ma ik ga toch voor een duurdere doorsparen.

Het kan wel dat die van behringer redelijk is,ma zoals Rhino en DJ_Inspiration het al zegge,lievere 1 waar je v??l plezier aan hebt dan 1 waar je na een jaar nix anders dan probleme mee hebt.Ik heb nu ook al wa rondgekeken van die Behringer en de meeste hebbe problemen na een jaar, en dat vind ik persoonlijk vrij kort voor een mixer.Ik vind dat een mixer h??l lang moet mee gaan.Dat is namelijk het belangrijkste toestel.Daar kun je ff meer geld aan geven.

Thnx Rhino en DJ_Inspiration en vele andere
Greatz  DJ Kristof
Rhino    posted on 21-07-2005 13:30
quote Kristoff:Ik vind dat een mixer h??l lang moet mee gaan.Dat is namelijk het belangrijkste toestel.Daar kun je ff meer geld aan geven.

Rhino: helemaal gelijk Kristoff , hier zal je geen spijt van krijgen !
en op den duur scheelt het je heel veel centen !
Succes, en laat onms weten wat je uiteindelijk gaat aanschaffen .
ben benieuwd !
Greetz
Rhino

P.s wat voor een vestaxje heb je eigenlijk,..........2 kanaals mixstick toevallig?
DJ_kristof    posted on 21-07-2005 13:41
Ik heb er 1 met 3 kanalen.Ga je een nog een nieuwe derbij halenConfused
////www.djresource.eu/images/albums/users/DJ_kristof/normal_res_SIMG1702.JPG
User edit by DJ_kristof on 21-07-2005 @ 13:41:50 (100%)
Rhino    posted on 21-07-2005 13:55
ah een pcv-tje !
mooi spul !
alles is replacable he !
greetz
Rhino
Pullstar    posted on 21-07-2005 22:40
Een betere pioneer kloon dan de behringer is de reloop RMX40 DSP. Daar zijn wat reviews van te vinden en bij conrad slechts 379,- Ik ben zelf niet echt kapot van het geluid wat de pioneer uitstuurt en dat is bij de reloop alvast beter geregeld.

wilum    posted on 21-07-2005 22:41
die reloop lijkt er neit egt zo veel op de 600 als de djx....
wilum    posted on 21-07-2005 22:41
zou ik toch eens een keer moeten uitproberen...
Lukaz    posted on 23-07-2005 03:20
,,  ik ga hem zelf ook kopen:P dus wel goed denk ik hij heeft alle benodigdheden die ik wil hebben, dus..
DJ_kristof    posted on 23-07-2005 13:10
Jah,ma hij werkt nie zolang als je wilt .Ik zou zeker doorsparen,zoals de rest zegt,ik wou ook die fout maken,ma ik begrijp nu dan moet ik weer na een jaar weer een nieuwe kopen.Want als je die telkens moet binnen brengen is ook niet fijn. Maar de keus is aan u

Greatz DJ_Kristof
DJ_Inspiration    posted on 23-07-2005 13:26
Inderdaad, lees eens goed dit topic door voordat je gaat beslissen.
Het blijft uiteraard uw keuze maar een verwittigd man is er 2 waard zegt men toch altijd Happy, laughing
tairip    posted on 01-08-2005 22:59
DJX 700 is de grootste misleidende troep op de markt! Lijk qua uiterlijk in de verte misschien op de DJM's maar van dichtbij voor geen meter. Als je het hoort schieten de tranen in je ogen!

[deze post heeft een maat van me gedaan!!!] Ik kan me er enigzins wel in vinden... ik heb die van hem gevoelt en gehoord, en kan niets anders zeggen dan dat IK het troep vind!]
Mod edit by tairip on 01-08-2005 23:24 (95%)
Jorrit    posted on 01-08-2005 23:13
Is het zo erg?
Ik denk dat je als beginner er nog wel wat mee kan, en als je m gewoon goed afdekt dat het wel te doen is...
Of niet?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 3 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 7.093
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.735.716