Hergeboorte van de technics sl dz 1200 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 10-07-2008 10:08
Op alle forums is de conclusie over de sl dz 1200 dezelfde: vervormd geluid bij scratchen… Dit is de reden waarom ik me 2 pio’s kocht. Maar intussen schakelen meer en meer dj’s over op finalscratch of serato scratch. Nou vroeg ik me af, kan dit de sl dz’s reddenConfused? Het geluid komt immers niet meer van jouw sl dz, maar van jouw geluidskaart...

Mod edit by Lead on 19-07-2008 00:16 (1%)

What do you think about Hergeboorte van de technics sl dz 1200 ??

Vote :   

yougow    posted on 17-08-2008 19:35
Ik moet je niet helemaal gelijk geven over het plezier dat een rodec denon combi geeft bij DJ's in België. Als ik ergens kom en er staat weer eens een aftanse rodec en denon uit het jaar nul wordt ik eerder sagerijnig dan blij. Een nieuwe combo van deze merken kom ik nauwelijks nog tegen in Belgenland. Als hier in de buurt ergens een nieuwe dj booth wordt geinstalleerd is het 9 van de 10 keer een volledige pioneer tabletopset. Rodec is natuurlijk oerdegelijk en daarom heb je dus ook nog overal tot het bot afgesleten krengen staan.

Nee geef mij toch echt maar een iets inovatiever en moderner. En ik ken een heleboel Belgische DJ's die het met mij eens zijn. Ik draai nu al verschillende jaren met pioneer, staat er op locatie geen setje dan sleep ik mijn eigen spullen mee. hebben nog geen kick gegeven en spelen altijd!!

Voor verhuur kom je in belgië idd ook nog heel vaak een rodec denon combo tegen. Rede: makkelijk in een flightcase geduwd, stevig en qua aankoopprijs een stuk onder pioneer. naast deze standaard setjes kom ik toch ook altijd een pioneer set tegen in het verhuurlijst, voor de grotere producties en feesten.
Tekhead    posted on 21-08-2008 02:31
Poster: skyline643
In België bestaan er maar 3 soorten dj sets:

- DJM-800 en 2 CDJ's
- Rodec/Ecler 19" (vaak de MX-180mkIII) en Denon dubbelaar combinatie
- Of een Rodec/Ecler met CDJ's (zelden)

Voor grote evenementen (Tomorrowland, Sensation, ...) wordt altijd de Pioneer booth geplaatst. Buiten de 3 sets hierboven heb ik nog NOOIT iets anders gezien bij een verhuurbedrijf. Rodec wordt hier vaak gehuurd en verhuurd omwille van 1 reden: de degelijkheid. En dat zegt heel veel over de dj's die achter de booth staan (lees: dj's die niet weten dat je een mixer niet in het rood mag sturen, dj's die drank morsen en noem maar op).

Om nog iets toe te voegen: De Denon 2100F, 2600F en DN-D4500 kom je het vaakst tegen en dat zijn spelers die heel erg veel kunnen verdragen en met een zeer goede reputatie. Dat kan van de Pioneer dubbelaars niet gezegd worden (de tabletops daarentegen wel). Op tabletop gebied loopt Denon dan een stukje achter op Pioneer. Vraag maar rond aan Belgische dj's die vaak fuiven doen en danscafé's. Als men een Rodec/Denon combinatie tegenkomt dan is de helft van hun avond al geslaagd.

Bijna juist, Heb de laatste maanden diverse feesten en prive-fuiven gedraaid in belgie, en heb geen enkele keer de booth moeten bestellen, die was steeds aanwezig, en alle boots, zonder uitzondering, waren Rodec MK 180 II, 2 Technics SL 1210 en de Denon dubbelaar,RCF of dynacord Ampli, en JBL speakers. En dit is al jaren zo, wil je tabletops, moet je xtra betalen, omwille van hun beperkte duurzaamheid in de verhuur.

Rodec is idd de sterkste en meest betrouwbare mixer, maar idd ook zeer prijzig, maar valt te rechtvaardigen omdat deze in Belgie met de hand gemaakt en geassembleerd worden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
OrsonWelsh    posted on 21-08-2008 09:10
ik vind die technics een erg mooie speler om te zien..heb er nooit mee gewerkt.
Ga dat binnenkort maar eens doen, mijn kapper heeft er 2 in zn zaak staan...

RiX    posted on 21-08-2008 09:28
je kapper? LOL En wordt er dan live gedraaid? Of zit er een autosynq-optie op?
soundcollector    posted on 21-08-2008 10:14
Poster: Tekhead

Bijna juist, Heb de laatste maanden diverse feesten en prive-fuiven gedraaid in belgie, en heb geen enkele keer de booth moeten bestellen, die was steeds aanwezig, en alle boots, zonder uitzondering, waren Rodec MK 180 II, 2 Technics SL 1210 en de Denon dubbelaar,RCF of dynacord Ampli, en JBL speakers. En dit is al jaren zo, wil je tabletops, moet je xtra betalen, omwille van hun beperkte duurzaamheid in de verhuur.

Rodec is idd de sterkste en meest betrouwbare mixer, maar idd ook zeer prijzig, maar valt te rechtvaardigen omdat deze in Belgie met de hand gemaakt en geassembleerd worden.

Klopt ook wel ongeveer wat je zegt...

Maar dit is echter ook aan het veranderen. Ik draai vaak fuiven voor DWR (die doen stubru fuiven etc...) en zijn redelijk bekend, toch zeker in limburg... Vroeger hadde ze ook altijd rodec met denon dubbellaars staan. Maar ik begin echt te merken dat velen verhuurbedrijven van denon af aan het stappen zijn. Zij hebben hun dubbellaar ook bijna niemeer in gebruik (aventoe nog eens voor een dj van de oude stempel Winking my eye)...

Dus ik zou belgië toch maar niet veralgemenen want binnen dit en twee jaar is de denon dubbelaar helemaal van de markt verdwenen. Rodec nog niet zo snel denk ik, maar denon wel.

Ik snap wel dat je dit allemaal zegt van al die spulle die overal standaard zijn in belgië, maar ik moet je helaas zeggen dat je mis bent hoor Winking my eye. Tis misschien bij jouw in de buurt/provincie zo.

Maar goed, hier ging het topic niet over
Tekhead    posted on 25-08-2008 02:37
stom toch hoe ver we Cool weer afwijken van de topic
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.863 days.
 Post CommentThat would be 195.4 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 10 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 11.641
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.798.387