Hergeboorte van de technics sl dz 1200 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 10-07-2008 10:08
Op alle forums is de conclusie over de sl dz 1200 dezelfde: vervormd geluid bij scratchen… Dit is de reden waarom ik me 2 pio’s kocht. Maar intussen schakelen meer en meer dj’s over op finalscratch of serato scratch. Nou vroeg ik me af, kan dit de sl dz’s reddenConfused? Het geluid komt immers niet meer van jouw sl dz, maar van jouw geluidskaart...

Mod edit by Lead on 19-07-2008 00:16 (1%)

What do you think about Hergeboorte van de technics sl dz 1200 ??

Vote :   

Boyd    posted on 10-07-2008 10:11
Ik zeg dat het moet kunnen, ik weet niet precies wat er gebreurt als je vervormde timecode instuurtCry

Maar houd gewoon lekker die pioneers, doen die het niet goed dan?
DrezZ    posted on 10-07-2008 10:12
Ik denk dat de technics spelers nog altijd zeer hoog aangeschreven worden bij djs, maar of dat ze kan redden in tijden van timecode? ik denk het eerlijk gezegd dat ze timecode niet nodig hebben om te blijven bestaan. Ook kan je timecodesetup met een cdspeler maken. Vinyldjs kiezen dan natuurlijk liever voor de sldz1200 of n andere topplatenspeler.
KesterDJ    posted on 10-07-2008 10:33
Jawel pioneers doen het zallig, eentje is wel binnen nu voor onderhoudCry

Maar je moet weten, ik ben beginnen draaien met pioneers, dus ik heb nooit het gevoel van een draaiende platter gekend, vandaar dat ik soms nogal eens durf doordrammen over die sl dz's (+1200)
Boyd    posted on 18-07-2008 19:49

Houd het lekker bij die pioneers gozer,

draaiende platters zijn waardeloos,

bambamstudio    posted on 18-07-2008 21:05
Poster: BoydGrift

Houd het lekker bij die pioneers gozer,

draaiende platters zijn waardeloos,

op die van draaitefels na Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Stefjuuh    posted on 18-07-2008 23:00
Haha, ben zelf ook volledig cd-dj, een draaiende jog lijkt me alleen maar irritant, zeker die van denon met denon logo. Feeling heeft wel iets..:p
MoXeGy    posted on 18-07-2008 23:32
het is net zo fijn als met draaitafels hoor Winking my eye als ik het geld had had ik ook zeker een cd speler met draaiende platter erbij gekocht Happy, laughing

@ontopic: het kan dus wel ja, en volgens mij is die bug ook gefixed met een update.
Bartjuh74    posted on 18-07-2008 23:54
ik heb zelf een aantal keer gedraaid met de SL-DZ en ik vind hem opzich best lekker draaien, heb niet echt de feeling van echt vinyl.. maar die meedraaiende platter is eigenlijk wel chill,
Alleen CD'tje laden duurt erug lang.. (heb er al problemen mee gehad op een feest)
Zat zelf eerst ook te denken om er 2 te halen, maar ga toch Denon's kopen, is net ff wat mooier Happy, laughing
En ik ben niet zo'n pioneer fan, het is leuk speelgoed, maar me Reloop RCD 800-s werkt net zo lekker.
Het is volgens mij ook zo omdat iedereen een CDJ-1000MK3 heeft of een CDJ-800 willen de andere er ook eentje. "om erbij te horen" n dn kan je wel zegge overal staan ze dus weet je hoe ze werken..
De eerste keer dat ik een CDJ-1000MK3 moest gebruiken wist ik ook hoe het werkte, dus waarom 1189 euro neerleggen voor iets wat je ook kan krijgen voor 475(reloop RMP-2)
MoXeGy    posted on 19-07-2008 00:07
heb je gelijk aan maar de rmp werkt net iets anders, het joghwheel methode is net ff anders. hij blijft namelijk niet op je eigen tempo maar gaat steeds slomer/sneller waardoor je niet oneindig kan blijven benden.
Lead    posted on 19-07-2008 00:16
Sterker nog, de Technics SL-DZ1200 is niet eens meer nieuw te koop volgens mij.... Nou ja, op die enkele overgeblevene na dan....
Let the BASS be louder
DeteqBoy    posted on 19-07-2008 00:32
Klopt inderdaad, zie het er somber voor in terwijl het volgens mij best leuke spelers zijn Happy, laughing
ArCee    posted on 05-08-2008 20:55
Poster: MoXeGy
heb je gelijk aan maar de rmp werkt net iets anders, het joghwheel methode is net ff anders. hij blijft namelijk niet op je eigen tempo maar gaat steeds slomer/sneller waardoor je niet oneindig kan blijven benden.

Wrom blijven benden, erin is erin toch?? Cool
MoXeGy    posted on 06-08-2008 22:50
ja maar als hij er niet goed in licht is het een heeel ander verhaal Winking my eye ik heb ze namelijk een paar keer naast de cdj's gehad. diegene met de rmp's vond het benden van de cdj dus weer heel raar.
Overigens is het een kwestie van mening/wennen Winking my eye
Tekhead    posted on 16-08-2008 03:04
Zalig die pioneers ! Allemaal kopen dat prulmerk, met hun prul-spelers, als je goed belazerd wil worden tenminste  !
Eerst een belachelijk hoge aankoopprijs betalen, en dan meer dan geregeld de  verdeler terug binnen, voor onderhoud ,herstellingen en/of vervanging van allerlei noodzakelijke onderdeeltjes en laserlezer, en als je hem dan terug  in gebruik neemt dan kan je meer dan je lief is wat gaan downloaden om de bugs weeral eens te herstellen.

Als je dan toch een of meerdere cd-spelers wil kopen, koop dan een merk dat z'n strepen al meermaals verdiend heeft in o.a. veelvuldig en langdurig gebruik in extreme omstandigheden, zoals DENON.
Poster: KesterDJ
Jawel pioneers doen het zallig, eentje is wel binnen nu voor onderhoudCry

Maar je moet weten, ik ben beginnen draaien met pioneers, dus ik heb nooit het gevoel van een draaiende platter gekend, vandaar dat ik soms nogal eens durf doordrammen over die sl dz's (+1200)

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 16-08-2008 03:07
By the way, ik heb GEEN Denons !
Lead    posted on 16-08-2008 03:54
Poster: Tekhead
...en dan meer dan geregeld de verdeler terug binnen, voor onderhoud ,herstellingen en/of vervanging van allerlei noodzakelijke onderdeeltjes en laserlezer, en als je hem dan terug in gebruik neemt dan kan je meer dan je lief is wat gaan downloaden om de bugs weeral eens te herstellen...

Denon heeft veel vaker firmware updates dan Pioneer.

Tevens is de uitval van Pioneer erg laag. Natuurlijk kan er altijd een maandag-ochtend model tussen zitten maar regel is dit zeker niet.
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 16-08-2008 04:36
Poster: Lead

Denon heeft veel vaker firmware updates dan Pioneer.

Tevens is de uitval van Pioneer erg laag. Natuurlijk kan er altijd een maandag-ochtend model tussen zitten maar regel is dit zeker niet.

Mss in Nederland, maar in Belgie zeker niet. En dat vertellen de handelaars van beide merken
DJ_IVI-R    posted on 16-08-2008 11:43
tekhead, waar haal je het toch allemaal...
www.nikan.be
freezer    posted on 16-08-2008 13:22
ik heb nu 2 jaar de pioneer cdj1000mk3 en nog geen problemen ermee gehad ze zijn echt super
soundcollector    posted on 16-08-2008 15:56
Ik snap tekhead heel goed, er zijn zoveel spelers die meer functies hebben en langer meegaan... Die technisch een grote stap voorzijn op pioneer, maarja tis gewoon ge media/ publiciteit.

Ik snap gewoon nie dat mensen vaak zegge, van die knopkes op een denon is zo onhandig... Nu als je thuis elke dag zou draaien met een denon heb je die knopjes na twee dagen helemaal door, kan je hier eenmaal mee werken, dan kan je echt geweldige dingen doen.

Ik weet dat voor het verhuurbedrijf waar ik vaak voor moet draaien, pioneers al twee keer zijn binnengemoeten (herstellingen, lagers vd platter die niet meer goed zijn, etc...) op een klein jaar. Terwijl ze daarvoor een denon hadden en die in vijf jaar 1 keer is binnen gemoeten...

Ik vergelijk pioneer met denon nu (omdat denon het enige merk is waark nog mee draai soms, anders dan pio).

Had denon alle clubs vol gestoken met hun spelers, en grote dj's laten spelen op hun spelers, stond nu overal denon... Maar pioneer was hun voor, en doordat grote namen en grote clubs pioneer hebben, zal de rest automatisch volgen voor verschillende redenen..

Ik geef tekhead gelijk. MAAR !!! --> ik heb zelf pioneer, kvind ze goed, maar ze kunne te weinig naar mijn mening (cdj 1000 dan) en ze zijn gewoonweg te duur in aankoopprijs.
User edit by soundcollector on 16-08-2008 @ 15:58:01 (2%)
Tekhead    posted on 16-08-2008 23:13
Poster: DJ_IVI-R
tekhead, waar haal je het toch allemaal...

Ondervinding, en ervaring met verhuur van P.A. Ga maar eens navraag doen bij de grote verhuurbedrijven, daar verhuren ze bijna altijd standaard Denon, zowel de front als de toploaders. Pioneer is meestal op aanvraag, en meestal dan nog de cdj-500. Dit heeft alles te maken met bedrijfszekerheid en levensduur.
Maar ik heb wel een onmetelijk groot respect voor de marketeers die erin geslaagd zijn het merendeel van de markt in te pikken op een zeer korte tijd. Maar een goede marketing maakt nog niet automatisch een goed product
djmamo    posted on 17-08-2008 14:54
Poster: Tekhead

Ondervinding, en ervaring met verhuur van P.A. Ga maar eens navraag doen bij de grote verhuurbedrijven, daar verhuren ze bijna altijd standaard Denon, zowel de front als de toploaders. Pioneer is meestal op aanvraag, en meestal dan nog de cdj-500. Dit heeft alles te maken met bedrijfszekerheid en levensduur.
Maar ik heb wel een onmetelijk groot respect voor de marketeers die erin geslaagd zijn het merendeel van de markt in te pikken op een zeer korte tijd. Maar een goede marketing maakt nog niet automatisch een goed product

ik weet niet hoe je hier bij komt,

als je ook in belgie een dj sets gaat huren (ook in Frankrijk, duitsland, italie, oostenrijk, luxemburg enz enz enz enz enz enz.) dan kom je altijd uit op een D&B/dynacord geluidset (feest tot 500 personen) met 2 x cdj 1000 (mk2/mk3) en een djm 600/800.

en als je met grote bedrijven werkt die bekend zijn met grote evenementen en kwaliteit leveren dan zie je dat ze allemaal pioneer op 1 hebben staan op de vaste verhuur lijst.

en er zullen ongetwijfeld kleinere verhuur bedrijven zijn die ook denon hebben staan, maar die werken met mijn ervaring zelden met goede/bekende dj's en dat wil dan ook weer wat zeggen.

ook als je ervan uit gaat dat 99,9% (behalve carl cox, numark) van de bekende dj's met pioneer draait,(staat in de rider van de dj) dan lijkt me het raar dat belgie zegt nee wij hebben alleen denon dus dan doe je het daar maar mee, dan komt de dj gewoon niet.

misschien kun je met concrete voorbeelden komen dat Belgie toch anders is dan de rest van europa.

mijn bevindingen heb ik van het bedrijf waar ik werk als AV-technicus en ook de bevindingen van mijn eigen entrtainment bedrijf (werkzaam in binnen en buitenland)

www.moonentertainment.nl
freezer    posted on 17-08-2008 15:03
kijk maar the qontinent sensation belgie qlimax belgie allemaal pioneer cdj en djm
skyline643    posted on 17-08-2008 15:24
In België bestaan er maar 3 soorten dj sets:

- DJM-800 en 2 CDJ's
- Rodec/Ecler 19" (vaak de MX-180mkIII) en Denon dubbelaar combinatie
- Of een Rodec/Ecler met CDJ's (zelden)

Voor grote evenementen (Tomorrowland, Sensation, ...) wordt altijd de Pioneer booth geplaatst. Buiten de 3 sets hierboven heb ik nog NOOIT iets anders gezien bij een verhuurbedrijf. Rodec wordt hier vaak gehuurd en verhuurd omwille van 1 reden: de degelijkheid. En dat zegt heel veel over de dj's die achter de booth staan (lees: dj's die niet weten dat je een mixer niet in het rood mag sturen, dj's die drank morsen en noem maar op).

Om nog iets toe te voegen: De Denon 2100F, 2600F en DN-D4500 kom je het vaakst tegen en dat zijn spelers die heel erg veel kunnen verdragen en met een zeer goede reputatie. Dat kan van de Pioneer dubbelaars niet gezegd worden (de tabletops daarentegen wel). Op tabletop gebied loopt Denon dan een stukje achter op Pioneer. Vraag maar rond aan Belgische dj's die vaak fuiven doen en danscafé's. Als men een Rodec/Denon combinatie tegenkomt dan is de helft van hun avond al geslaagd.
User edit by skyline643 on 17-08-2008 @ 15:28:20 (75%)
KesterDJ    posted on 17-08-2008 15:31
Poster: Lead
Sterker nog, de Technics SL-DZ1200 is niet eens meer nieuw te koop volgens mij.... Nou ja, op die enkele overgeblevene na dan....

Ik denk het ook, had laatst één gevonden in duitsland voor maar 630 euro, ondertussen kan je hem in die winkel ook al niet meer krijgenSmile having fun Miss komt er gewoon een nieuwe?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

63 Users online: 11 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 12.171
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.554