Onder zoekje voor mij werk (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-ync    posted on 08-07-2008 21:57
Hallo Dj's...

Ik had een verzoek van mijn baas, om een onderzoek te starten voor het bedrijf ( correct prof audio )
ik sta als dj natuurlijk op de dj afdeling....

Hier een paar vragen, zou tof zijn om te antwoorden dat ik dit over paar weken aan mijn baas kan laten zien dan doe ik later hier nog een verhaal!!

Welke set wil je het liefst in de discotheek:
cd/vinyl

Wat heb je het liefst thuis:
cd/vinyl

Wat zou jij in een club willen hebben staan als PIONEER niet had bestaan ( pro dj ):
cd/vinyl

Deze 3 vragen zou ik graag geantwoord willen zien zou tof zijnWinking my eye

Met vriendelijke groet Yannic   ( dj-ync )
User edit by dj-ync on 08-07-2008 @ 22:26:22 (6%)

What do you think about Onder zoekje voor mij werk ??

Vote :   

dj-ync    posted on 09-07-2008 14:38
Poster: BoydGrift

Reloop maakt zeker goede producten!

de rmp-2 is een goede speler, als je niet al te veel geld hebt.(of nog op school zit)

ook de rmx-40dsp is goed, maar niet te vergelijken met allen&heath mixers die van uberkwaliteit zijn.

Allen & heath, vind ik egt SUPER SPUL eerlijk waar de mixers zijn gewoon top vind de faders ect, nog net ietjes beter als van pioneer..
Xitrate    posted on 09-07-2008 14:39
Discotheek:
DJM-800
3x CDJ-1000MK3

Thuis:
Hetzelfde

Zonder Pioneer:
A&H XONE:4D
Traktor Scratch
MaD    posted on 09-07-2008 14:44

cd/vinyl
3x Pioneer CDJ 1000MKIII+DJM 800

cd/vinyl
2x CDJ800+DJM800+1 TT (Maakt niet zo veel uit wat vooor)

Wat zou jij in een club willen hebben staan als PIONEER niet had bestaan ( pro dj ):
1A&H X:one, 2x Technics SL`s, 2x Reloop RMP2
noadja.com /// aboveall.nl
Boyd    posted on 09-07-2008 14:48
Poster: dj-ync

Allen & heath, vind ik egt SUPER SPUL eerlijk waar de mixers zijn gewoon top vind de faders ect, nog net ietjes beter als van pioneer..

Maar dan praten we ook over het prijsverschil, oja denon is overgenomen door het moederbedrijf van A
User edit by Boyd on 09-07-2008 @ 14:48:44 (3%)
MaD    posted on 09-07-2008 14:50
Poster: BoydGrift

M oja denon is overgenomen door het moederbedrijf van A&H

Andersom toch?
noadja.com /// aboveall.nl
OrsonWelsh    posted on 09-07-2008 15:00
cd/vinyl

Dateq LPM of Apollo en 3 technics sl1200s....ja ja ja ja!
Bart_    posted on 09-07-2008 15:09

maar een nadeel daarvan is dat hij een 4-voudige toonregeling heeft, niet zozeer een nadeel, maar als mensen de DJM800 gewoon zijn, dan is de A&H toch wel andere koek..Winking my eye

tairip    posted on 09-07-2008 15:26
Poster: Bart_

maar een nadeel daarvan is dat hij een 4-voudige toonregeling heeft, niet zozeer een nadeel, maar als mensen de DJM800 gewoon zijn, dan is de A&H toch wel andere koek..Winking my eye

De Xone 42 heeft 3 delige toonregeling!
Boyd    posted on 09-07-2008 15:28
Poster: MaD

Andersom toch?

Yups je hebt gelijk, ik wou eigenlijk dat het prcies anders om was!
RiX    posted on 09-07-2008 15:33
liefst in club / discotheek: vinyl, is leuker om naar te kijken. Als dj: maakt niet uit. Ik draai zelf niet in clubs en met cd's. vinyl vergt nog wat oefening, maar belangrijker meer platen :P

Liefst thuis: ehm, denk vinyl, maar ik wil me niet tot 1 genre beperken en die krengen kost veel geld, vandaar dat ik met cd's draai.

Als Pio niet bestond:
Dateq mixer (Vibe denk ik) en 2x Numark CDX-1 Tabletop en 2 x Denon DN-S3500

Cheers
User edit by RiX on 09-07-2008 @ 16:45:24 (3%)
Adrien1989    posted on 09-07-2008 15:42
In een discotheek:
Als ik ooit eens daar zou draaien natuurlijk het liefst dezelfde set als thuis, werkt wel zo makkelijker. 4x mk3 en een Vibe tussenin, maar een Apollo is ook prima.

Liefst thuis:
Een vibe en 4x mk3.

Als Pioneer niet bestond:
Dateq Vibe of Apollo en eromheen 4 Denon decks. S3500 oid.

Vinyl:
SL'tjes uiteraard.
Tizio    posted on 09-07-2008 16:25
Rix, beter geen links naar webshops Winking my eye
RiX    posted on 09-07-2008 16:45
ooh oops... ik had alleen de tekst geknipt en geplakt. Wist niet dat de hyperlink mee was gekomen... sorry, was niet mn bedoeling! :P
Lawrenz    posted on 09-07-2008 16:58
Ik denk cd's, dat is echt de standaard geworden. 4 CDJ's lijkt mij wel heel tof, of 3 CDJ's en een platenspeler wanneer iemand toch nog plaatjes wil draaien naast zijn cd's.

CD, en dan Pioneer dus, omdat platen te duur zijn en ik een arme scholier ben :P

CD spelers: Denk de Denon S3500, die zijn de enige denk ik die ook stevig genoeg zijn voor in een club. Mixer: Denk zelfs een Ecler Evo 5, en als DJ's die niet snappen mss een Dateq of A&H Xone:92 of variant.
Curd    posted on 09-07-2008 17:01
thuis :
2 x CDJ 1000 MK III
2 x CDJ 400
1 x DJM 800
1 x technic sl 1200
serato scratch / Sony Vaio
HP Pio 1000

Club : idem

Waarom : is gewoon de standaard ( en terecht)

indien geen Pio , blijf ik gewoon thuis Cry
stefklep    posted on 09-07-2008 17:55
1x SVM-1000
2x DVJ-1000

Mooiste natuurlijk
1x SVM-1000
2x DVJ-1000

Didier_Deluxe    posted on 09-07-2008 17:55
CD of vinyl is voor mij niet van toepassing...

Club:
 - 2 x Denon DN-HS 5500
 - 1 x Ecler Evo 5
 - 1 x MacBook (+ Traktor )
 - 1 x Sennheiser HD 25-C II

Thuis:
- 2 x Denon DN-S1200
- 1 x Vestax PMC-280 ( of misschien: Reloop IQ-2+ USB )
- 1 x MacBook (+ Traktor )
- 1 x Sennheiser HD 25-C II

Indien Pioneer niet had bestaan:
Dan had mij dit niet veel kunnen schelen, ze hebben daar bij Pioneer het warm water niet uitgevonden hoor..
User edit by Didier_Deluxe on 10-07-2008 @ 11:58:01 (16%)
right1    posted on 09-07-2008 18:24
cd/vinyl
Dit maakt mij eigenlijk niets uit behalve dat de dj van dienst er goed moet op kunnen draaien.
het handigste zou natuurlijk zijn zowel vinyl als cd (vinyl mbv. timecode) zodat zowel cd dj's als vinyl junks hun werk goed kunnen doen.

cd/vinyl
Persoonlijk wil ik nog altijd vinyl, maar ik vrees dat de mensen steeds meer voor cd en zelf digitaal zullen kiezen omdat dit goedkoper is en simpler.

cd/vinyl
pioneer heeft er mede voor gezorgd dat men vandaag de dag zo goed kan draaien met cd's.
Ik kan natuurlijk niet voorspellen wat er zou gebeurd zijn moest pioneer zou bestaan, er zou wel een ander merk high-end cdspelers op de markt gebracht hebben. maar toch zou ik kiezen voor vinyl omdat je nog altijd het contact hebt met de muziek.

Bambilaner    posted on 09-07-2008 18:50
Poster: Didier_Deluxe
 Dan had mij dit niet veel kunnen schelen, ze hebben daar bij Pioneer het warm water niet uitgevonden hoor..

Happy, laughing Blijkbaar hoef je het warm water niet eens uit te vinden om wereldwijd als standaard gezien te worden...
www.facebook.com/vinniebegooddj
Didier_Deluxe    posted on 09-07-2008 22:08
Poster: Bambilaner

Happy, laughing Blijkbaar hoef je het warm water niet eens uit te vinden om wereldwijd als standaard gezien te worden...

Tjah hoe word je standaard..
Je moet daarvoor de clubeigenaren overtuigen en niet de DJs, het heeft meer te maken met marketing, kijk naar de Nederlanders die slagen erin Heineken overal ter wereld te verkopen, en zeg nou niet dat dat zo wereldschokkend lekker is he..
Pioneer heeft het in elk geval slim gespeeld, ze ontwerpen een no-nonsense mixer en cd-speler waar zelfs het kleinste kind mee overweg kan, maar voor mij mag het iets uitdagender Winking my eye
Als ik met cd's draaide dan hadden hier waarschijnlijk Pioneer spelers gestaan, want op dat gebied hebben ze terecht hun positie als standaard...
Maar ik verkies MIDI, en op dat vlak hebben ze enkel de cdj-400 die toch zwaar tekort schiet t.o.v. de concurrentie, en de DJM heeft ook zijn beste tijd gehad, er zijn nu veel leukere, betere en goedkopere alternatieven op de markt. 
Bambilaner    posted on 09-07-2008 22:17
Poster: Didier_Deluxe

kijk naar de Nederlanders die slagen erin Heineken overal ter wereld te verkopen, en zeg nou niet dat dat zo wereldschokkend lekker is he..

Dat zeg ik zeker niet...Ik ben een Belg, weet je wel Happy, laughing
maar goed terug on topic...

Ik zal ook nooit de persoon zijn om tot in de dood Pioneer te verdedigen...OK, voor cd-spelers winnen ze echt wel, wat mij betreft...Maar ik draai geen cd's en voor mixers zijn er betere alternatieven vind ik...
www.facebook.com/vinniebegooddj
Bart_    posted on 09-07-2008 22:21
Poster: tairip

De Xone 42 heeft 3 delige toonregeling!

uiteraard bedoelde ik de xone:92 en de xone:62...
sorry voor de onduidelijkheid.
Convert    posted on 09-07-2008 23:55
2x Technics SL 1200 (of hoger)
2x Ortofon Concorde Pro (of hoger)
1x Pioneer DJM 600/700/800
Monitor setje Happy, laughing

1x Pioneer DJM 600/700/800

1x Dateq XTC (II)
JollyJunkie    posted on 10-07-2008 10:38
Het valt me op dat de meeste mensen (geloof ik) weer eens wat ropen zonder er ook maar ooit mee gewerkt te hebben, of met wat anders gewerkt te hebben....
Als je het ene niet uitprobeert weet je ook niet of het andere beter is h`e Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.911 days.
 Post CommentThat would be 197 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 8 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 17.530
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.242