Producen, hoe moet het
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sammow    posted on 07-07-2008 23:36
Ik was dit weekend op Rock Werchter, ik stond volledig los te gaan op Shameboy, Justice, Digitalism, ... En ik wist op slag "dit wil ik ook doen!"

Maar de vraag is, hoe?! Die staan daar muziek te maken op de moment zelf, maar hoe doen ze dat dan? Ik weet dat het niet gewoon een cd afspelen is :D  Ze staan daar dan aan knoppen te draaien en keihard met hun hoofd te schudden maar als ik dat probeer hoor ik geen muziek :p

Dus nu de vraag, wat heb ik nodig om dat ook te kunnen? En is dat betaalbaar?

tairip    posted on 07-07-2008 23:41
Ze maken zelf al beats en loops en melodieen en hebben waarschijlijk een x aantal effecten (softwarematig) die ze aansturen met een midicontroller.

Ze laten dan al die beats e.d. lopen door middel van een midicontroller en kunnen zo alle elementen besturen.
bambamstudio    posted on 07-07-2008 23:42
je hebt nodig: creativiteit en das gratis.
je hebt nodig apparatuur en dat kost wel wat geld
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Sammow    posted on 07-07-2008 23:45
Dus ze hebben beats van al hun nummers bij die ze dan aan elkaar mixen, de "basis" en dan gooien ze er live de melodieën over zeg maar?
Dan is het toch zoals ik dacht :D

En @ Bambam: zover was ik ook al wel :D Maar wat voor apparatuur heb je nodig?
bambamstudio    posted on 07-07-2008 23:49
www.bambamstudio.nl dit heb je ongeveer nodig
Bastian    posted on 07-07-2008 23:52
Gelukkig is het eindelijk vakantie, ik ga het produceren deze vakantie zo goed mogelijk proberen te ontdekken!
bambamstudio    posted on 07-07-2008 23:54
welke stijl muziek?
Sammow    posted on 08-07-2008 00:25
Ik electro, maar kan je mss zeggen wat echt het essentiele is? En dan bedoel ik niet merknamen ofzo, maar gewoon wat je nodig hebt als basis.

Zoals bijvoorbeeld een dj die heeft 2 cd-spelers of platenspelers en een mixer nodig minimaal, verder kunnen extra cd-spelers en een effectenbox ook van pas komen ...
bambamstudio    posted on 08-07-2008 00:34
basis is een goede computer, goede geluidskaart, keyboard om alles in te spelen en de juiste software.........en een goede cursus? Winking my eye
User edit by bambamstudio on 08-07-2008 @ 00:37:08 (29%)
Sammow    posted on 08-07-2008 00:40
Dat gaat me iets te duur worden, zo'n cursus.

Een goede laptop heb ik al met een standaard geluidskaart. Dus een keyboard en software zou ik nog moeten hebben. Enige suggesties?
bambamstudio    posted on 08-07-2008 00:42
standaard geluidskaart is niet goed genoeg.
voor software, gebruik de search eens, hier is al veel op DJR over geschreven.
Sammow    posted on 08-07-2008 00:46
Oke zal ik doen :D Sorry voor de vele vragen trouwens, maar wat voor geluidskaart heb je dan nodig?
tairip    posted on 08-07-2008 00:49
Poster: Sammow
Dat gaat me iets te duur worden, zo'n cursus.

Een goede laptop heb ik al met een standaard geluidskaart. Dus een keyboard en software zou ik nog moeten hebben. Enige suggesties?

Stukje software, als beginner zou ik voor Reason/ Fruity gaan (voor redelijk snel resultaat) of als je je er echt al in wil verdiepen Cubase/ Logic (apple) o.i.d.

Als tweede heb je voor een goede geluidskwaliteit inderdaad een externe geluidskaart nodig... ten derde krij je dat je ook goede studio monitoren nodig hebt (bijv. Genelec, KRK, Yamaha, Mackie enz... enz...) anders heb je ook nog niets aan de goede geluidskaart.

Vierde, een midikeyboard om alles in te spelen.

Vijfde, een heleboel samples + VST/VSTi en effecten e.d!

Maar tip begin eerst een bij de basis en kijk dan verder! Winking my eye
Wtfunk    posted on 08-07-2008 01:12
Midi controllertje zoals al gezegd wordt, zelf hebben ze al heel veel drumtools, dus loopjes op een cd/geheugen staan en als je heel goed weet hoe beats in elkaar zitten, wanneer en welke percussie erin moet, dan kun je dat wel gaan doen denk ik. Blijft riskant, maar ó zo vetHappy, laughing
bambamstudio    posted on 08-07-2008 01:12
Poster: Sammow
Oke zal ik doen :D Sorry voor de vele vragen trouwens, maar wat voor geluidskaart heb je dan nodig?

iets USB, iets over de 300 euro
OrsonWelsh    posted on 08-07-2008 07:39
veel artiesten die live performen doen dat met ableton..erg handig progje..

geluidskaart? m-audio!!
Ren├ęKuppens    posted on 08-07-2008 08:09
Poster: orsonwelsh
veel artiesten die live performen doen dat met ableton..erg handig progje..

geluidskaart? m-audio!!

idd.

ik heb me dat ook aangeleerd

heb doormiddel van mijn midi controller mijn eigen plaat helemaal ondervedeeld onder elke knop en op de draaiknoppen effecten gezet.

op dat moment laat ik de Tak tik tik tik Tak tik tik tik mooi gelijk lopen met mijn cdj's en kan ik dus ableton live (LIVE) gebruiken tijdens draaien

(verwacht niet dat ik hier een held in ben begin het wel aardig onder de knie te krijgen)
OrsonWelsh    posted on 08-07-2008 08:19
hey rené..
waar zit jij ergens? Misschien een keer de studio in?
bambamstudio    posted on 08-07-2008 08:48
staat in zijn sig, Budel

This is an old Topic

No new postings for 4.523 days.
 Post CommentThat would be 150.8 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 3 Guests (59 Unknown)*
Pages generated today : 21.920
Most users online this month : 274
Lifetime Pageviews : 183.180.507