Denon DN-S3500 naar DN-S1200
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DNR    posted on 07-07-2008 21:21
Hallo djr'ers,

Ik zit met een probleempje. Nouwja niet echt een probleem maar toch.

Ik ben momenteel eigenaar van 2 denon dn-s3500 spelers en een skytec mengpaneel (het mengpaneel bevalt uiterst slecht).

Geen probleem zou je denken. Even een ander mengpaneeltje.
Maar het probleem is dat ik de laatste tijd heel weinig draai en het eigenlijk zonde vind zulke dure cd spelers te hebben staan die maar heel zelden gebruikt worden.
Laatst ben ik dus bij rjshop geweest bij de dn-s1200 demo en die spelertjes bevielen me behoorlijk goed. O.a. de usb poort en het connecten met de pc/mac.
Ik ben namelijk niet zo fan van het branden van cd'tjes elke x. Het kost veel tijd en vind het niet heel makkelijk. Ik zou het makkelijker vinden als ik het geleik vanuit de macbook via de spelers kon afspelen. Dit is met de dn-s1200 ook mogelijk met traktor via midi en dat lijkt me heel makkelijk werken.

Ik zit er dus aan te denken de 3500's weg te doen en een set met 2 dn-s1200's en een dn-x120 aan te schafen. Gewoon een complete set waar je jaren mee vooruit kan.
Oke met de 3500's kan je waarschijnlijk veel langer vooruit.
Maar omdat ik zoals ik eerder zei veel minder draai is het gewoon jammer dat te hebben staan als je het met goedkoper materiaal ook af kan.

dus nu jullie mening.

2x de dn-s3500 vervangen door een dn-s1200 set. Good or not?

dus van de opstelling 2 x dn-s3500 + skytec mixer naar 2x dn-s1200 + dn-x120 + macbook(heb ik al)

What do you think about Denon DN-S3500 naar DN-S1200 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 07-07-2008 22:34
Als jij i.c.m. de PC wilt gaan "draaien" thuis dan moet je dat doenWinking my eye. Maar als je CD spelers op dit moment meer kunnen dan de 1200's zou ik ze gewoon houden. Ik zou ook nooit van me leven gaan draaien met de PC dus voor mij is de keus snel gemaakt:P. Aangezien je meer thuis blijft hobby-en zou ik ook wel weer voor de 1200's gaan dan. Naja ik merk het wel! Succes!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DNR    posted on 07-07-2008 22:41
het is ook niet de bedoeling alleen met pc te draaienWinking my eye het is gewoon om makkelijk nummers te kunnen inladen.
en het gebruik van een memory stick lijkt me ook heel makkelijk omdat ik nog wel eens een nummer heb gedownload en hm geleik wil draaien. en dan ben je binnen een paar sec klaar.
en het is een compacte set en je krijgt er een tas bij. en aangezien ik actieve boxen heb is het stekkers erin en kabeltjes erin en draaien maar. wat naar mijn idee ook een voordeel is.

Toch blijft het maar door mn hoofd gaan dat ik 2 pro spelers weg doe voor semi-pro. en ik heb geen idee of ik hier later spijt van zou krijgen.
Daarom vraag ik ook om adviesWinking my eye

iig bedanktWinking my eye
Reind    posted on 07-07-2008 23:19
Poster: DNR
Oke met de 3500's kan je waarschijnlijk veel langer vooruit.

Ik vraag me af waar je dat op baseert. Op de prijs? De S1200 is namelijk net als de S1000 een prima spelertje, ik had meer te klagen over de S3500 dan over de S1200. De S3500 werd door velen gezien als een concurrent voor de Pioneer en helaas pindakaas is ie daar nooit bij in de buurt gekomen. De S1200 wint het echter dik van de Pioneer CDJ-400 en is voor het geld gewoon een hele erge leuke speler. Sterker nog, ik zou blijer zijn met 2 S1200's dan met 2 S3500's.
DNR    posted on 08-07-2008 15:32
Aangezien de 3500 is de hogere klasse zit zou je er van uit gaan dat deze lang mee gaat. maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Genoeg voorbelden hiervan te vinden.
Maar omdat de 3500 grotendeels voor clubs is gemaakt zou je verwachten dat deze langer meegaat.
Maarja, zoals je ziet heb ik daar niet echt een sterk punt voorWinking my eye

Maar nu even weer verder.

Jij hebt me bij rjshop ook nog wat dingen laten zien met traktor en de 1200. Ik vond de mogelijkheden super en dit lijkt me heel fijn werken.
Ook heb ik daar nog even gespeeld met het 1200 setje. Dit beviel me ook heel goed en ik had niet het idee dat ik functies miste op de 1200. Oke. geen draaiende platter maar die ga ik waarschijnlijk niet missen omdat ik het persoonlijk toch weinig gebruikt heb, o.a. vanwege de uitwerking hiervan.

Ik heb je review op AboutDJ ook gelezen en de speler spreekt me heel erg aan.
Ik ga binnenkort maar even langs de shop om nog te spelen me de 1200's en kijken wat ik er van vind na een tijdje draaien.

This is an old Topic

No new postings for 5.939 days.
 Post CommentThat would be 198 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 3 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 6.685
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.915