Produceren met Acces Virus series (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 06-07-2008 18:22
Om een lange uitleg kort te maken: De Acces Virus TI Series zijn ontworpen om hardwarematig producerende producers vette synths te laten creeëren.

Sinds afgelopen januari is Acces gekomen met een nieuw ontwerp, de Acces Virus TI Snow.

Zie Hier

Voor de andere versies:

Virus TI Desktop
Virus TI Keyboard
Virus TI Polar
Virus Classics

Zie Hier

Nu ik erg hard bezig ben met produceren en ik mij toch wil focussen op de toekomst heb ik mijn interesse laten vallen op het hardwarematige produceren. Totnu heb ik het alleen gedaan via software.

Ik ben zeer onder de indruk van de Acces Virus TI series, en wilde best wel eens weten wie hier op het forum ook doet aan hardwarematig produceren, en of iemand ervaring met deze mooie speeltjes heeft.

De prijs van deze modellen ligt tussen de 1000 en 1600 euro.

Dus, wat is jullie ervaring? Wat vinden jullie ervan? Met welke software is dit compitabel?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 06-07-2008 @ 18:24:50 (6%)

What do you think about Produceren met Acces Virus series ??

Vote :   

Illusion    posted on 14-09-2008 03:27
De Waldorf blofeld is volgens mij ook een zeer krachtige synthesizer aan een aantal demo video's te zien. Is dit te vergelijken met een Acces Virus TI Snow?

Kunnen jullie mij misschien wat shops aanraden waar ik synthesizers kan kopen (eventueel via PM) Is het verstandig om op internet te kopen? Of om bij en shop te kopen en te bestellen?
User edit by Illusion on 14-09-2008 @ 03:39:23 (100%)
bambamstudio    posted on 14-09-2008 07:51
Je hebt PB
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Illusion    posted on 14-09-2008 14:28
Thnks en eentje terugWinking my eye

Nu is mijn laatste vraag:

De Waldorf Blofeld. Als ik deze koop is er software/VSTi die hierbij zit inbegrepen. Of hoe werkt het precies. Ik neem aan dat ik met deze synthesizer software via de pc aanstuur.

Of moet ik dit zelf erbij aanschaffen.
bambamstudio    posted on 14-09-2008 14:47
nope, software zit erbij. Ik zit trouwens ook over een Blofeld te denken, en je weet dat er een keyboard versie van uitkomt?
User edit by bambamstudio on 14-09-2008 @ 14:57:45 (100%)
Illusion    posted on 14-09-2008 15:43
Poster: bambamstudio
nope, software zit erbij. Ik zit trouwens ook over een Blofeld te denken, en je weet dat er een keyboard versie van uitkomt?

Ziet er heel erg wel zeer interresant uit.

Zal ook wel een prijsje hoger liggen. In princiepe zou ik de Waldorf blofeld wel aan kunnen sturen met mijn midi keyboardje. CME UF 5.

Acces Virus is voor mijn doen toch nog even te duur.
User edit by Illusion on 14-09-2008 @ 15:50:01 (1%)
bambamstudio    posted on 14-09-2008 18:46
Prijs van de keyboard versie is 799 euro.
Heb je er wel meteen een mooi masterklavier bij, maar als je die al hebt heb je aan een desktop voldoende.

User edit by bambamstudio on 14-09-2008 @ 18:46:43 (29%)
Epocs    posted on 26-10-2008 15:21
Vet ding. Maat van mij heeft er ook 1 gekocht.
Maar goed TI is vooral bekend geworden in de Hardstyle Scene door taloze producers.

The Pitcher, Noisecontrollers, DBSTF, Donkey Rollers en ga zo maar door.

Maar ja ik vind het persoonlijk teveel geld voor een synth. Maar het is absoluut een vet ding!
Lead    posted on 26-10-2008 15:38
Poster: Epocs
Maar ja ik vind het persoonlijk teveel geld voor een synth. Maar het is absoluut een vet ding!

Dan heb je geen idee wat je allemaal met een Virus kunt doen. Een goede geluidenbak (waarschijnlijk de enige die je nodig hebt) is dubbel en dwars zijn geld waard. Tenminste wel als je professineel wilt produceren.

Maak je alleen dingen voor jezelf is het inderdaad te veel geld waarvoor je het gebruikt...
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 26-10-2008 15:40
Idd. Als je er echt mee door wilt breken. Dan is dit een ideaal apparaatje. Wat een sounds:D. Ik wil hem graag kopen, maar momenteel toch echt even iets te duur.
Epocs    posted on 26-10-2008 15:50
Wist je dat dit onzin is ?
De man die erachter zit moet het maken hoor? Jullie denken er allemaal makkelijk over hoor maar het valt tegen?

Je gaat aan het begin niet veder komen dan een DBSTF Lead. Die maat van mij zei ook al jah ik dacht er echt anders over. Viel me vies tegen.

Maar goed tis logisch. Wat heb je aan zo'n dure aparaat als je geen eigen style hebt.
Veel artiesten zijn er op tegen omdat ze hem allemaal uitgemolken vinden? Vind het persoonlijk wel vaag dat ze hem op deze manier afkraken maar oke.
Illusion    posted on 26-10-2008 15:55
Uiteraard is het de man erachter. Maar het is niet alleen een vette synth dat je hiermee kan creeeren. Er zit zoveel in.

Maar dat artiesten tegen de acces virus zijn en hem uitgemolken vinden is gewoon onzin. Weet niet waar je dat weg haalt.
Epocs    posted on 26-10-2008 15:58
Illusion ken jij Rock Cilivitation ? Van Willem Rebergen? ( headhunterz )?
Illusion    posted on 26-10-2008 16:19
uiteraard!
Epocs    posted on 26-10-2008 17:01
Der zijn verhaaltjes dat die zonder hardware is gemaakt. Ik ben er niet over uit amar het schijnt zo te zijn.
Illusion    posted on 26-10-2008 17:36
Digiwave van hem is gemaakt met Vanguard. De melod dan.

Maarja ik vind de Virus gewoon een geweldig apparaat. Vanguard en Nexus wat dan ook, is zo te downloaden via internet. Zo worden er snel tracks gemaakt door mensen die het geld er niet voor over hebben. Dat is al een reden waarom ik zelf graag iets met Hardware wil gebruiken.

Je moet er tijd in steken, en laten zien dat je er wat voor over hebt. Uiteraard geld erin stoppen is een vereiste voor iedereen.

Maarja niet iedereen wil dat of kan dat. En daarom ben ik geen fan van Dj's die muziek draaien met de pc, of die alleen met software produceren. Ik wil graag hiermee verder komen, en hopelijk bij een labeltje te komen.

Ik zeg niet dat het niet kan, produceren zonder hardware. Maar het is toch mooier om je eigen bij elkaar verdiende hardware set te gebruiken, dan allemaal vsti's. Uiteraard werk ik momenteel nog gewoon alleen via software, en je zal altijd software blijven gebruiken. Maar voor mij geldt, hoe meer hardware, hoe beter.
Epocs    posted on 26-10-2008 23:27
Moet er eigenlijk wel om lachen IllusionHappy, laughing
Wil je niet afzeiken en wil het wel gezellig houden maar vind het wel echt onzin.

Maat van mij Johan (Dstylerz) heeft een eindelijk is een goede track gereleased naja een goede vinyl. ZONDER HARDWARE ( buiten een pc ).

Ik produceer ook zonder HardwareWinking my eye I Love 3xosc.

Vind je afsluiting echt neit goed Hoe meer hardware hoe beter. Denk dat je toch maar eerst even erin moet verdiepen voordat je dit soort uitlatingen doet.

Nogmaals heb respect voor iedereen. Ook voor jou maar vind je uitlating wel bull shit.

Overigens Leuke filmpjes online Winking my eye( draai sessies)
bambamstudio    posted on 26-10-2008 23:43
dit is een hele software hardware discussie. Het blijft een feit dat hardware toch meer dynamiek heeft. En zeg eerlijk, sounds uit een moog voyager ( lekker analoog ) dat ga je gewoon niet krijgen met software.

En ik wil je dit graag bewijzen in mijn studio, de nieuwe Omnisphere software tegen de Korg Karma (wat ook een digitale synth is), en geloof me, de laatste wint...
Illusion    posted on 27-10-2008 00:35
@ Epocs:
Vind het eigenlijk wel lullig overkomen. Alsof jij mij wil vertellen, dat ik moet stoppen met belachelijke dingen zeggen.

Allereerst kun je ons misschien vertellen waarom je vind dat je om mij moet lachen. Als je je mening onderbouwt kunnen we er allemaal wat mee. Ik vraag me wel eens af waarom jij het allemaal bullshit vind?

Ben je tegen het gebruik van hardware? en zo ja waarom?

Wat kan je zelf vertellen over de Acces of Korg series? Heb jij je daar misschien wel eens in verdieptWinking my eye

Overigens Leuke filmpjes online Winking my eye( draai sessies)

BedanktWinking my eye maar ze gaan eraf. Die 1e van paar jaar terug is misschien wel 500.000 keer bekeken, maar het is slecht gemixed.

User edit by Illusion on 27-10-2008 @ 00:43:13 (69%)
Epocs    posted on 27-10-2008 15:57
Nergens heb ik gezegt dat ik tegen Hardware bent.
Maar ik heb het er nog met paar artiesten over gehad ( Grote namen ) en die vinden het ook gewoon grappig.

Je zegt dat je hardware nodig hebt om goed te kunne produceren.
Ik vind dat heel grappig ?
Want ben je niet zo vinding rijk met de 3xosc.

Dstylerz gebruikt alleen een pc en meer niet buiten koptel enz.

Produceren ze dan minder als iemand met hardware? NEE BULLSHIT?

Weetje waarom ik je uitlach omdat ik weet dat jij de oudere platen kei gaaf vind.

Van Headhunterz eerste releases op scantraxx.
Ik weet dat jij Scope DJ's producties tot de dag van vandaag goed vind.
Josh en wesz eerste releases bijv. natte asbak.
Vind je heus wel goed.

En zijna llemaal ZONDER HARDWARE gemaakt.

Sorry maar lach meer van jou comment op dit moment dan de dvd van lama's die achter me nu draait.

En neejoh hou die filmpjes erop joh Winking my eye Is altijd leuk man Winking my eye

@ Bam tuurlijk kwaliteit is altijd beter uit hardware.
Maar nog maals het de persoon die erachter zit he ?
Niet het aparaat die het maakt Happy, laughing
User edit by Epocs on 27-10-2008 @ 16:00:02 (6%)
bambamstudio    posted on 27-10-2008 17:09
zucht.....ik ga niets eens meer eageren op iemand die zo weinig respect heeft. Ik moet trouwens zeggen dat ik ook hard gelachen heb om jou reply
Epocs    posted on 27-10-2008 19:27
Hmmm.. sorry dat het zo overkomt dan.
Maar goed zoals ik al heb laten merken ken ik wel een aantal bekende producers, en heb dit dan ook laten zien.
En hun lachen eigenlijk ook in een deuk?

Maar goed als we met ze alle door gaan over jullie feit dat je met een hardware product goed kan produceren moet je vooral eentje kopen Winking my eye

Lead    posted on 27-10-2008 19:39
Dit topic gaat over de Acces Virus, niet of hard/software betere producties maakt. Graag ontopic reageren !
Let the BASS be louder
Desist    posted on 27-10-2008 19:44
Vriend van me heeft de polar.

Jemig dat ding is echt geweldig daar maak ik zulke vette
melodieen mee ik ga hem over paar maanden ook halen.
Illusion    posted on 27-10-2008 23:48

Maar goed als we met ze alle door gaan over jullie feit dat je met een hardware product goed kan produceren moet je vooral eentje kopen 

Dat zal ik zeker ook doen!

Maar Lead heeft hier even groot gelijk.

Gelieve nu nog alleen ontopic.

@ Desist: De polar lijkt me ook heerlijk:D Ik wil hem wel eens ergens testen
User edit by Illusion on 27-10-2008 @ 23:54:51 (23%)
Epocs    posted on 28-10-2008 00:07
JP80*0 is ook vet moet je ook maar is uittesten.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

101 Users online: 7 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 34.673
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.416.548