Traktor scratch vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mforge    posted on 06-07-2008 11:14

Na veel gepeinst te hebben, tussen cdj en traktor scratch, is het het toch ts geworden, ik heb alleen even een vraagje :
Is het normaal dat je de naald op de plaat hoort - dwz - als ik de naald op de timecode plaat leg, en laat hem afspelen, hoor je een (licht) piepend geluid. (als ik de mixer op phono zet, hoor je dit geluid wel heel hard, maar das normaal waarschijnlijk)
dit piepende geluid is niet hoorbaar als er ook een track speelt door de desbetreffende channel fader, alleen als ik dus geen audio door die channel voer (met de channel fader omhoog), en laat de time code plaat spelen, hoor je die piep wel, tis niet echt een harde piep maar toch..je hoort de naald de time code tracken zeg maar.
is dit normaal?
ik heb alles correct aangesloten, mixer op line..dubbelgecheckt etc. 
iemand hier een antwoord op?

edit : net nog even getest : ik denk dat dit normaal is, want ook zonder computer en audio 8 aan, maakt de time code plaat dit piepende geluid als ik hem afspeel?

User edit by Mforge on 06-07-2008 @ 11:40:41 (19%)

What do you think about Traktor scratch vraag ??

Vote :   

brecht    posted on 06-07-2008 11:41

Volkomen normaal dit heb je ook met cd enzo op Serato... Als je gewoon met cd's draai gebruik je de thru en met timecode de line ... Idd piept dit als je niets op je plaat/cd hebt gezet... Geen zorgen dus!
Maar wie zet dit nu ook open als je er niets opgezet hebtCry

baath    posted on 06-07-2008 12:24
het is inderdaad normaal.
dat is gewoon het tijd code signaal wat je oot bij je naald
en op je phono is het ook logisch dat hij daar gewoon heel hard piept.
omdat het signaal niet naar de audio 8 gaat maar direckt je mixer in
Gery    posted on 06-07-2008 13:23
Poster: brecht

Volkomen normaal dit heb je ook met cd enzo op Serato...

met cd's kan je de timecode enkel horen als je naast de input van je geluidskaart ook je cd speler rechstreeks aansluit op je mixer.

wat dus ook het geval is bij platen.

het gepiep dat je hoort bij de naald is volkomen normaal, leg maar eens een gewone vinyl op en als je goed tegen de naald gaat luisteren ga je ook je muziek horen spelen zonder enig mengpaneel of boxen aangesloten.

DJ - Producer
Mforge    posted on 06-07-2008 14:29
Thanx mensen!
en ik dacht ook wel dat het normaal was, want idd..met een gewone plaat hoor je dus ook je naald muziek afspelen als er geen fader openstaat, ik wist alleen niet dat het tc signaal zich voordeed als een piep! weer wat geleerd Thumbs Up
wat mij betreft kan er een slotje op...
Boyd    posted on 06-07-2008 21:48
Ik denk dat je deze het beste open kan laten voor alle kleine traktor vraagjes?

This is an old Topic

No new postings for 6.061 days.
 Post CommentThat would be 202 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 9 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 1.358
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.511