Na veel gepeinst te hebben, tussen cdj en traktor scratch, is het het toch ts geworden, ik heb alleen even een vraagje :
Is het normaal dat je de naald op de plaat hoort - dwz - als ik de naald op de timecode plaat leg, en laat hem afspelen, hoor je een (licht) piepend geluid. (als ik de mixer op phono zet, hoor je dit geluid wel heel hard, maar das normaal waarschijnlijk)
dit piepende geluid is niet hoorbaar als er ook een track speelt door de desbetreffende channel fader, alleen als ik dus geen audio door die channel voer (met de channel fader omhoog), en laat de time code plaat spelen, hoor je die piep wel, tis niet echt een harde piep maar toch..je hoort de naald de time code tracken zeg maar.
is dit normaal?
ik heb alles correct aangesloten, mixer op line..dubbelgecheckt etc.
iemand hier een antwoord op?
edit : net nog even getest : ik denk dat dit normaal is, want ook zonder computer en audio 8 aan, maakt de time code plaat dit piepende geluid als ik hem afspeel?
Volkomen normaal dit heb je ook met cd enzo op Serato... Als je gewoon met cd's draai gebruik je de thru en met timecode de line ... Idd piept dit als je niets op je plaat/cd hebt gezet... Geen zorgen dus!
Maar wie zet dit nu ook open als je er niets opgezet hebt
Poster: brechtmet cd's kan je de timecode enkel horen als je naast de input van je geluidskaart ook je cd speler rechstreeks aansluit op je mixer.Volkomen normaal dit heb je ook met cd enzo op Serato...
wat dus ook het geval is bij platen.
het gepiep dat je hoort bij de naald is volkomen normaal, leg maar eens een gewone vinyl op en als je goed tegen de naald gaat luisteren ga je ook je muziek horen spelen zonder enig mengpaneel of boxen aangesloten.