Even aan de toekomst denken... Of niet...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 28-06-2005 23:42
Hoi mensjes...

Ik zit zwaar met mijn aankoopstrategie in de knoei. Nou ja, laat ik het zo zeggen:

Ik heb nu geen fatsoendelijke cd-spelers. Nou ja, een mobiele mp3-cd-speler die tenminste nog een redelijke startknop heeft. Ik heb nou wel een prachtig mengpaneel en dan wil je ook wat mooi spul daarbij. En verliefd op de Axis 9 ben ik ook niet meer sinds ik eigenlijk de scratch meer een effect vind dan echt vinyl emulatie.

Mijn punt is echter dat ik niet in een keer twee CDJ-800's of zo kan kopen, hoewel dat naar verloop van tijd wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar als ik wacht, dan heb ik niks Sad en dat vind ik gewoon heel erg jammer.

Uiteindelijk is niks kopen op dit moment wel geld uitsparen om echt goed spul te kopen (en wat dat betreft heeft Willum wel gelijk: goed beginnen is wel beter), maar dan zit ik nog wel even zonder spul en wil in Augustus wel de show kunnen stelen als DJ op de intro van onze studievereniging (draaien voor 200+ man als er veel mensen IT gaan studeren dit jaar).

Dus is het zo raar als ik eerst een CDN-35 koop van Numark en dan verder kijk wat ik ga doen? Dan kan ik nog zien of ik liever langzaamaan een setje van twee CD-Xen opbouw of met minder doe.

(prijzen: new-line.nl)

Maar even rekenen... En dan kosten twee Denon DN-s3000's 1460 euro en twee CDJ-800's 1400 euro. Koop je dan eerst een CDN-35, ben je dus 1800-1860 euro kwijt.

Hmm, twee CD-xen kosten je 1900 euro... Dan heb je wel twee decks minder, maar ook de twee ultiemste cd-spelers wat mij betreft. Aan de andere kant, ga je er dan binnen twee jaar niks serieus mee doen, dan kan je dat misschien beter niet doen.

Grrr... Ik kom er gewoon niet uit. Wat zouden jullie nou doen als je eigenlijk aan het twijfelen bent om langzaamaan (meer jaren plan) weer met drive-in shows te beginnen? Dan leek me plan A (eerst een CDN-35 kopen) echt niet zo slecht idee, omdat je die dan later heel makkelijk mee kan slepen naar feestjes - ook waar je het niet vertrouwd, so to say Happy, laughing

(en eh... CD-X's zijn bakbeesten Happy, laughing)

What do you think about Even aan de toekomst denken... Of niet... ??

Vote :   

DJ-Emotion    posted on 29-06-2005 00:03
Volgens mij kun je beter in een groenten winkel gaan draaien
Naar mijn mening ben je namelijk appels met peren aan het vergelijken.

Ik zou zeggen: Door Sparen voor 2 x CDJ 1000 (of de 800) en voor dat feest lekker ff 2x CDJ1000 huren.
djmamo    posted on 29-06-2005 00:31
ik zou gewoon nu voor een numark gaan en eventueel driv-in shows gaan doen, omdat je daar veel geld mee verdiend...

en kun je ondertussen draaien (thuis) en geld sparen voor grotere aankopen.

dit lijkt mij wel een goede oplossing....

weet niet of huren iets is cdj huren kost rond de 50 euro per stuk.

groeten mamo
www.moonentertainment.nl
wilum    posted on 29-06-2005 07:04
ga eerst maar sparen en koop nu maar een goeie zet

dan hoef je er straks geen neiuwe te kopen
en je begint gelijk goed

2x-800

en een 707

heb je een goede set..... toch...?
Lead    posted on 29-06-2005 08:55
Ik zou eerst bepalen voor welke spelers je in de ultieme situatie wilt kopen. Bekijk dan of je er al 1 kunt kopen nu, en huur voor je openingsfeest evnt. de tweede in. Je kunt dan (wellicht) in de loop van de tijd de 2de player kopen.

Misschien is het ook een optie om eerste geodkoopste CD speler van Numark van e-bay koopt en die gebruikt terwijl je spaart voor je eindset. Kost wel iets meer, maar dan weet je zeker dat je aan het einde van de rit d spelers hebt die je wilt, en in de tussentijd kun je ook nog mixen...
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 29-06-2005 14:20
Lead, ergens wel een goede tip, maar huren is ook wat lastiger in Zeeland en ik bedacht vannacht ergens een variant op de tip:

wat dacht je van een Numark Axis 4 kopen en ... Nou ja, wat is mijn ultieme cd-speler?

Ik heb nog steeds de DN S-3000 niet uitgetest. Ik vind de Numark CD-X helemaal top, maar kan me voorstellen dat die S-3000 net zo goed voldoet en hij kost wel ietsjes minder. Ik heb ook op de CDJ1000mkII gedraait en met het 'scratch'-systeem daarvan kan ik ook overweg, alleen heb ik nog geen CDJ800 uitgetest.

En het voordeel: ik zou kunnen overwegen een CDJ800 + Axis 4 of S-3000 + Axis 4 te kunnen kopen. Net. Moet ik niet teveel meer eten deze maand, of mja, okee, dan maar een maandje met een (fatsoendelijke) cd-speler doen.

Aan de andere kant, als ik voor deze optie ga, moet ik die S-3000 ook uit kunnen testen en aangezien ik deze zomervakantie het meeste in Zeeland ben, is het uittesten ook wat lastiger (heb geen auto om naar St. Niklaas te rijden en op de fiets is het net te ver weg). Dus tegen de tijd dat ik mijn beslissing heb genomen, is de kans best groot dat we weer een maand verder zijn.

Maar goed, een tweedehands Numark van e-bay halen... Eens kijken daar dan.

MadSteven    posted on 29-06-2005 14:41
Ennuh, wie kent RJ Showtechniek (of wie woont er in 't Oosten van 't land)? Is dat een beetje een winkel?
wilum    posted on 29-06-2005 18:09
ik woon in ut oosten
nooit geweest
djmamo    posted on 29-06-2005 18:23
zegt me ook niets als je op ebay hebt gekeken kun je aan de feeback score kijken of dat enigzins betrouwbaar is
www.moonentertainment.nl
MadSteven    posted on 30-06-2005 01:32
Kan niet zoveel leuks vinden op E-bay...

Ja, een advertentie van RJ showtechniek die zijn Denon S-3000's in de aanbieding gooit voor 600 euri. En nou niet meteen ereen kopen, want ik moet ook nog cd-spelers hebben, he, mensen (en ze hebben er nog maar vier) Happy, laughing

Dus het plan begint te lijken: Numark CDN35 nu (dan maar nieuw halen, heb je wel een mooie doos om hem te vervoeren en garantie) en als ik in geldnood wil gaan zitten ook een S-3000 erbij, maar even afwachten leek me beter (anders worden mijn ouders ook gek Happy, laughing

Ennuh, als je iets nieuws koopt en er gaat in het vervoer iets mis... Heb nog steeds het idee dat ik mijn originele mengpaneel's phono2 kanaal heb ge-mono-iseerd door hem op de grond te laten vallen op station Breda, maar het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat het al zo was...

On ne sais jamais
MadSteven    posted on 01-07-2005 23:42
Heb de CDN-35 binnen. Werkt prima, alleen jammer van die keylock die er niet op zit Happy, laughing

Lekker ding om mee te beginnen en ik had het demo-model voor 385 euro binnen. Goh, kijk, dan klaag ik niet. Keihandige stutter knop, loops erop, 8 en 16 % pitch, tap-tempootje, goed jogwheel.... En Faderstart?

De Faderstart doet het meestal niet, maar soms wel. Mengpaneel/CD-speler probleem dus. Krijg het idee dat ik misschien betere kabels tussen mengpaneel en cd-speler moet aansluiten, of wellicht een signaalversterker x 2 - duur geintje wellicht, maar denk dat Jeroen wel weet hoe dan goedkoper zou kunnen.
djmamo    posted on 06-07-2005 14:10
waarom gebruik je nou je faderstart is eigenlijk gemaakt voor radio en ik vind het niet fijn werken is natuurlijk persoonlijk.

denk dat er een fout zit in je cd speler of mengpaneel.
zou er geen signaal versterkers tussen gooien heb je niets aan die dingen zijn goed voor kabels langer dan 80 mtr.

en ga er van uit dat jouw kabels net een mtr. zijn?

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 06-07-2005 17:41
Met faderstart kan je ook hele leuke andere dingen doen.
Met bijvoorbeeld faderstart op de crossfader. Dan knal je 1 beat de fader naar de andere kant, waaronder mischien een geinig sampeltje zit of een hihatje. Kan je leuke dingen mee doen.
MadSteven    posted on 06-07-2005 21:05
Inderdaad en ik zou gaan draaien bij een radiozender, dus is thuis oefenen wel handig.

This is an old Topic

No new postings for 7.037 days.
 Post CommentThat would be 234.6 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 9 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 7.783
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.968.013