Hoi mensjes...
Ik zit zwaar met mijn aankoopstrategie in de knoei. Nou ja, laat ik het zo zeggen:
Ik heb nu geen fatsoendelijke cd-spelers. Nou ja, een mobiele mp3-cd-speler die tenminste nog een redelijke startknop heeft. Ik heb nou wel een prachtig mengpaneel en dan wil je ook wat mooi spul daarbij. En verliefd op de Axis 9 ben ik ook niet meer sinds ik eigenlijk de scratch meer een effect vind dan echt vinyl emulatie.
Mijn punt is echter dat ik niet in een keer twee CDJ-800's of zo kan kopen, hoewel dat naar verloop van tijd wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar als ik wacht, dan heb ik niks
en dat vind ik gewoon heel erg jammer.
Uiteindelijk is niks kopen op dit moment wel geld uitsparen om echt goed spul te kopen (en wat dat betreft heeft Willum wel gelijk: goed beginnen is wel beter), maar dan zit ik nog wel even zonder spul en wil in Augustus wel de show kunnen stelen als DJ op de intro van onze studievereniging (draaien voor 200+ man als er veel mensen IT gaan studeren dit jaar).
Dus is het zo raar als ik eerst een CDN-35 koop van Numark en dan verder kijk wat ik ga doen? Dan kan ik nog zien of ik liever langzaamaan een setje van twee CD-Xen opbouw of met minder doe.
(prijzen: new-line.nl)
Maar even rekenen... En dan kosten twee Denon DN-s3000's 1460 euro en twee CDJ-800's 1400 euro. Koop je dan eerst een CDN-35, ben je dus 1800-1860 euro kwijt.
Hmm, twee CD-xen kosten je 1900 euro... Dan heb je wel twee decks minder, maar ook de twee ultiemste cd-spelers wat mij betreft. Aan de andere kant, ga je er dan binnen twee jaar niks serieus mee doen, dan kan je dat misschien beter niet doen.
Grrr... Ik kom er gewoon niet uit. Wat zouden jullie nou doen als je eigenlijk aan het twijfelen bent om langzaamaan (meer jaren plan) weer met drive-in shows te beginnen? Dan leek me plan A (eerst een CDN-35 kopen) echt niet zo slecht idee, omdat je die dan later heel makkelijk mee kan slepen naar feestjes - ook waar je het niet vertrouwd, so to say
(en eh... CD-X's zijn bakbeesten
)