Halloo mensen
Paar maandjes geleden ben ik aanraking geweest met iemand die vooral house/techno en eclectic beats mixte. Was op een groot feest en iedereen ging los op de platen die er gedraaid werden en heb toen na het feest nog even mogen draaien Waaaar ik natuurlijk niks van kan :P
Dat zette me aan het denken.. Het leek me zelf leuk om dit in de toekomst ook te gaan doen Misschien een mooi begin
Affiijnn!! Het hele verhaal erom heen.. Is dat ik gewoon graag wil gaan draaien, alleen snap dat hier veel tijd en geld in gaat zitten. Dus deze zomer wordt het werken.. werken en nog eens werken.
Het enige nadeel is dat ik nog niet helemaal snap hoe het allemaal werkt??
Ik had gehoord dat je een:
- Versterker
- 2 Speakers
- 2 Cd spelers
- 1 mixer
Nodig hebt.. Duurr grapje.. Maaaaar ik heb het er zeker voor over!
Ik wilde een frisse start maken en jullie vragen of ik iets mis in dit rijtje?? Ook ben ik een beetje inspiratieloos over een goede naam Dus als iemand iets leuks weet!?? Ik hoor het graag
Ook zou ik graag willen weten. Hoe je nou een begin maakt? Begin je gewoon zelf iets aan te kloten? of ga je een of andere workshop volgen??
Dj'en lijkt me gewoon top!! Het gevoel van mooie muziek die je draait! Kuddes mensen die juichen om je mix talenten!! en uiteraard de vele mensen die je leert kennen
Dit alles zorgt ervoor. Dat ik echt veel tijd en energie in zal steken
Bedankt voor het lezen van mijn eerste post en als je me zou willen helpen ?? hoor ik het graag
Ciaao Terence
Poster: djjh
ik zou eerst een mixer en 2 cd spelers en headphone kopen en later nog eens kijken voor speakers
Poster: LookAls je een voorkeur hebt zal ik maar eens goed op marktplaats/speurders gaan kijken!
Of hier, Hier zijn ook vaak mooie koopjes te doen
Poster: Bambilaner
Of hier, Hier zijn ook vaak mooie koopjes te doen
heey, welkom op djr!:D
ok, goeie motivatie die is dr al alleen 1 puntje, je had t over zomer? misschien kun je beter gaan denken aan t komend jaar
Dan de spullen die nodig zijn:
- Versterker - > kan je meestal n oude van je pa nogwel krijgen, speakers hetzelfde..
- 2 Speakers ""
- 2 Cd spelers -> Hier heb je n keus, dubbelaars of tabletops, belangrijkste verschil, dubbelaar heeft 2 cd spelers en n tabletop maar 1, je hebt dus bij n dubbelaar 1tje nodig, bij tabletops 2..
Wanneer kies je nou een dubbelaar of n tabletop?
Wil je persee n 'scratch' modus, oftewel n vinyl-draaitafel immitatie, dan neem je n tabletop, er zijn maar enkele modellen dubbelaars, van pioneer die dat kunnen en dan gaat erg duur worden natuurlijk..
Dubbelaars
Eigenlijk heb je genoeg aan een goeie dubbelaar, dat wil dus zeggen dat je er maar 1tje hoeft te kopen!
(De Synq en de DN-D4500 zijn te vergelijken met elkaar, de DN-D4500 is n net wat betere versie, de knoppen zijn zachter, maar daar moet je van houden!)
prijzen +/- nieuw:
-Synq CDX 2 - 510 euro
-Denon DN-D4500 - 690 euro
-Denon DN-D6000 - 870 euro
Tabletop cd spelers
De bekende merken hebben verschillende modellen die bij elkaar in de klasse vallen duidelijk mag zijn dat pioneer erg duur is!
prijzen +/- nieuw:
Zonder scratch:
Stanton c.313 - 290 euro (deze kan je upgraden met n software update naar scratch modus, maar dan kun je wel geen pitch bend, dus tijdelijk versnellen enz. gebruiken!)
zonder scratch
Reloop RMP-1(b) - 350 euro
Pioneer CDJ 100 - 450 euro (zonder MP3 ondersteuning)
Pioneer CDJ 200 - 500 euro
met scratch:
Stanton c.314 - 400 euro
Denon DN-s1000 - 400 euro
Denon DN-s1200 - 450 euro
Reloop RMP-2(b) - 475 euro
Pioneer CDJ 400 - 590 euro
de "elite" spelers:
Pioneer CDJ 800 - 700 euro (let op!, MK2 heeft mp3 ondersteuning, MK1 niet, deze wordt tevens nietmeer verkocht!)
Denon DN-s3500 - 790 euro
Pioneer CDJ 1000- 1200 euro(waarom zo duur? t is de meest complete cd-draaitafel en heeft zichzelf t meest bewezen!)
De laatste cd spelers zou ik als ik jou was nu nog niet naar kijken ik denk, als je scratch wilt,
dan kun je t beste denon of de stanton c.314 nemen, erg goeie spelers met een perfecte prijs kwaliteit verhouding!
800 euro nieuw..
Wil je geen scratch, dus pitchbend, dan ga je voor n dubbelaar, ik zou de synq nemen dan ben je 510 euro kwijt,nadeel hiervan wel is, vergeleken met de scratch-loze cd-spelers dat alles n beetje op elkaar zit, ik heb daar geen last van, sommige mensen dus wel..
510 euro nieuw..
- 1 mixer:
Dit ligt eraan, wil je effecten? wil je ze niet?
Een erg goeie mixer is dan toch wel de Reloop RMx-40, die heb je in meerdere uitvoeringen, de USB en de DSP; wat is t verschil? USB is zonder effecten en de DSP met.(Zilvere versie)
dan zijn er ook nog versies zoals de Blackfire en de LTD (zwart en witte versie..)
Dus deze neem je bij table tops..
Prijs varieert van de blackfire en de LTD van 380 tot 400 euro,de zilvere wordt tegenwoordig nietmeer gemaakt en is alleen 2dehands te krijgen of een van de laatste modellen van een winkel!
Neem je n dubbelar, dus de Synq CDX 2, dan zou je voor t mooiste in je dj booth, de SMX 1 nemen, deze is ook 19 inch breed, dan kun je ze dus inbouwen in flightcases(die houten kisten met metalen hoeken/randen die je gebruikt om je spul te beschermen als je t op stap neemt) en zit alles mooi verwerkt bij elkaar, zelfde kleuren enz.. 430 euro (deze is met effecten en alles drop en draan!)
wil je geen 430 euro uitgeven? dan zijn er mogelijkheden genoeg, t slimste blijvne wel 19 inch mixers!
- hoofdtelefoons:
1 mogelijkheid, die bijna niet te vergelijken is in de prijs klasse is de Stanton DJ Pro 2000 !
70 euro
dus, tabletops 800 euro / dubbelaar 510 euro
Mixer 380-400 / 430 euro
Hoofdtelefoon 70 euro
dat wordt al aardig n bedragje, neem daarom de volgende tip aan!:
Het slimste is altijd wel nog, om 2dehands op marktplaats of speurders te gaan zoeken, dat kan je heel vaak al flink wat centjes schelen!
En nu denkt iedereen, die Max-E dies totaal levenloos, maar ik hoop dat ik je n heb kunnen helpen!
Laat je centjes nog maar wat rusten als het over versterker en speakers gaat. Je zal wel ergens nog een stereoketen hebben staan, niet?
De mixer en cd-spelers (maybe vinyl?) zijn veel belangrijker. Zoek een juiste balans tss kwaliteit en budget. En dan ... oefenen, oefenen, oefenen, ... (neem je mixen op en beluister ze, niets zo confronterend maar ook leerrijk als je eigen gestuntel te moeten aanhoren).
Poster: ChefCockLaat je centjes nog maar wat rusten als het over versterker en speakers gaat. Je zal wel ergens nog een stereoketen hebben staan, niet?
De mixer en cd-spelers (maybe vinyl?) zijn veel belangrijker. Zoek een juiste balans tss kwaliteit en budget. En dan ... oefenen, oefenen, oefenen, ... (neem je mixen op en beluister ze, niets zo confronterend maar ook leerrijk als je eigen gestuntel te moeten aanhoren).
Poster: BoydGrift
Ik zou die numark niet nemen, ik vind het geen fijne mixer en ze voelen plastic aan. Die nuo is een erg goede optie, je kan ook kijken voor een nuo3(oude model) voor 320 euro.