Midi-Controller Kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mineral    posted on 30-06-2008 15:08
Hey,

Ik wil graag een Midi-Controller kopen. Ik ben een beginnende DJ. 
Wat is een beetje goede Controller voor niet al te veel geld.

Mvg,

DJ Mineral 

What do you think about Midi-Controller Kopen ??

Vote :   

Xtremer    posted on 30-06-2008 15:23
Waarom een Midi controller en geen basic DJ set om het goed op te leren als ik vragen magWinking my eye?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mineral    posted on 30-06-2008 16:04
Omdat ik nu met mijn computer werk (Virtual DJ). Ik vind het fijn werken want dan kan ik mijn nummers altijd meteen vinden. Ook is volgens mij wat goedkoper. Er zijn natuurlijk ook CD-Speler waar je je computer op aan kan sluiten, zoals de Numark iCDx. Maar dan word het meteen heel duur (570 euro * 2 + nog een mengpaneel). Ik denk dat je met een Midi Controller meteen klaar bent (Zeg het me als ik fout zit Cry).
Didier_Deluxe    posted on 30-06-2008 21:20
Poster: Mineral
Omdat ik nu met mijn computer werk (Virtual DJ). Ik vind het fijn werken want dan kan ik mijn nummers altijd meteen vinden. Ook is volgens mij wat goedkoper. Er zijn natuurlijk ook CD-Speler waar je je computer op aan kan sluiten, zoals de Numark iCDx. Maar dan word het meteen heel duur (570 euro * 2 + nog een mengpaneel). Ik denk dat je met een Midi Controller meteen klaar bent (Zeg het me als ik fout zit Cry).

Je zit er helemaal op!
Stel best eerst een budget voorop, zo kunnen wij je een zo goed mogelijke controller aanraden.
User edit by Didier_Deluxe on 30-06-2008 @ 21:21:02 (1%)
Mineral    posted on 30-06-2008 23:21
Laten we zeggen tot 500 euro. Minder vind ik helemaal niet ergCry
bambamstudio    posted on 30-06-2008 23:39
met of zonder toetsen?

-edit-  ow wacht dj gear...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 30-06-2008 @ 23:39:50 (100%)
Didier_Deluxe    posted on 30-06-2008 23:42
Dan gaan we even reclame voor de concurrentie maken :p Sorry Lead, maar op AboutDJ hebben ze een zeer overzichtelijke lijst met alle budgetvriendelijke Midi controllers.
Ik zou je een Vestax VCI-100 aanraden... Met een beetje geluk kan je die zelfs voor een schappelijk prijsje tweedehands op de kop tikken, daar de opvolger, de VCI-300, binnenkort gereleased wordt. Met zijn €700 valt die namelijk buiten jouw budget.
Misschien is de Reloop Digital Jockey ook nog een optie, komt binnenkort uit en lijkt wel interessant. Kijk wel goed naar de specificaties vooral dan of ze al dan niet een ingebouwde geluidskaart hebben, aantal in/uitgangen ed.
Sjoewe    posted on 30-06-2008 23:59
Ik heb ook nog een tweedehands VCI100 in de aanbieding, mocht dat zijn waarnaar je opzoek bent.
Tis dat ik inmiddels ook een vinylsetup heb en het geld voor een fatsoenlijke mixer nodig heb, anders zou ik 'm eigenlijk liever niet eens verkopen. Fijne apparaten die Vestax'en. Happy, laughing
LouisCasper    posted on 01-07-2008 09:25
Tsja uit de zeer overzichtelijke lijst met alle budgetvriendelijke Midi controllers komt die reloop er het beste uit en dat is binnen je prijsklasse.
http://www.louiscasper.com
Mineral    posted on 01-07-2008 10:22
Bedankt is echt een goed lijstje! 
Mineral    posted on 01-07-2008 12:15
@ Didier_Deluxe
Poster: Look
Tsja uit de zeer overzichtelijke lijst met alle budgetvriendelijke Midi controllers komt die reloop er het beste uit en dat is binnen je prijsklasse.

Volgens mij heeft Look wel gelijk. De Reloop komt er in elk opzicht beter uit. Hij is ook nog een stuk goedkoper. Waarom zou jij dan de Vestax aanraden?
Didier_Deluxe    posted on 01-07-2008 13:00
@ Didier_Deluxe
Volgens mij heeft Look wel gelijk. De Reloop komt er in elk opzicht beter uit. Hij is ook nog een stuk goedkoper. Waarom zou jij dan de Vestax aanraden?

Omdat die Reloop slechts halverwege augustus uitkomt.. En je dus nog niets over de degelijkheid kan zeggen, die Vestax heeft zich ondertussen al een tijdje kunnen bewijzen. Langs de andere kant heeft de Vestax wel geen ingebouwde geluidskaart...

Dus als je hem enkel thuis wil gebruiken en je nog een maand en half geduld hebt is de Reloop waarschijnlijk de beste optie, meeste functionaliteit voor een zeer schappelijke prijs..
Heb je geen geduld meer, en ben je van plan er mee te gaan sleuren kom je misschien beter uit met een Vestax. Enige reden waarom ik de Reloop niet aanraadde was dus enkel het feit dat hij nog niet te verkrijgen is Winking my eye
Als je die Reloop koopt, koop dan best de duurste, deze is €50 duurder als de andere, maar heeft wel een ingebouwde geluidskaart..

Mineral    posted on 01-07-2008 13:49
Ok thnx voor je advies.
Ik denk dat ik voor de Reloop met geluidskaart ga. 
LouisCasper    posted on 05-07-2008 18:49
Ok thnx voor je advies.
Ik denk dat ik voor de Reloop met geluidskaart ga. 

Lijkt mij een hele goede keus!Winking my eye
http://www.louiscasper.com
Illusion    posted on 05-07-2008 20:30
Zoek a.u.b. eerst even met de SEARCH in het navigatiemenu. Er zijn hier al een tientaltopics over.!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

This is an old Topic

No new postings for 5.944 days.
 Post CommentThat would be 198.1 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 7 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 30.946
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.046.001