Welk Effectpaneel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welk Effectpaneel voor max. 200euro??

-Alesis Air Synth
-Alesis Air FX
-Korg Koassilator
-Korg Mini-KP
-Korg Kaoss Pad KP2

Voting is only possible for our Members
Convert    posted on 26-06-2008 19:21
Goedendag DJ-R'ers,

Klinkt misschien wat dom maar het klopt! Ben dus opzoek na een effect paneel, ondanks dat ik net een nieuwe mixer+koptel heb aangeschaft. Omdat ik de koptel lekker genoeg vind zitten en dus de eerste tijd geen technics of pioneer ga kopen dacht ik: ik ga eerst voor effectpaneel.

Ik heb een paar optie's en er zullen ook een paar bij zitten die niet meer in productie zijn, zou dus mooi zijn als iemand die nog 2de hands heeft liggen of weet waar die nog te krijgen is(via pm ivm webshops).

Dit zijn een paar opties. Zou iemand ook + en - punten kunnen noemen bijv. een synth en fx paneel dat bijv. ook in 1 paneel zit.

De opties:

-Alesis Air Synth
-Alesis Air FX
-Korg Koassilator
-Korg Mini-KP
-Korg Kaoss Pad KP2
-Pioneer EFX-500?? (alleen als er een goed prijsje voor is te vinden :P) Te duur

Ik heb er bewust een Pioneer EFX-1000 of Korg Kaoss Pad KP3 in staan omdat die buiten mijn budget zitten, 200euro is tog wel maxium wat ik er aan wil uit geven.
En misschien is er 2de hands bijv. de Korg Koassilator en Mini-KP te combineren Winking my eye.

Alvast bedankt,

Update:
Even stukje over mijn "eisen".
Ik heb zelf eigenlijk alleen nog maar met de AIR FX gewerkt wat ik egt top vind met infrarood maar de Korg zijn ook heel makkelijk te bedienen als ik de filmpjes zo kijk(ff met je vinger er over) daar denk ik dat de EFX-500 eigenlijk wat te moeilijk is voor mij als beginner. LEREN KAN NATUURLIJK ALTIJD!!!
Wat mij natuurlijk wel vet lijkt als je de MINI-KP hebt is het ook wel vet om die KOASSILATOR ernaast te hebben. Zelfde geld voor de AIR FX en AIR SYNTH.
Mijn 1ste vraag is:
Zitten de effecten(andere optie's) van de MINI-KP en KOASSILATOR dus beide panelen hun optie's SAMEN in de KP2??
User edit by Convert on 26-06-2008 @ 19:30:40 (62%)

What do you think about Welk Effectpaneel ??

Vote :   

Lead    posted on 26-06-2008 19:25
En wat is je eigen mening over deze apparaatjes ?? Dan hebben anderen een begin om op te reageren Winking my eye

Ik neem aan dat je sommige al eens in je handen hebt gehad

Die EFX kun je wel uit het lijstje halen denk ik, die is te duur......

btw, geen groetjes onder een posting, door te posten groet je iedereen al Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 26-06-2008 19:26 (100%)
Convert    posted on 26-06-2008 19:31
Oke, Aangepast Happy, laughing
ArTy    posted on 26-06-2008 20:15
Ik heb mijn efx-500 voor 200 euro gekocht anders.. weliswaar 2de hands maar ze zijn due WEL te vinden.

Vind hem trouwens geweldig. Heb verder geen ervaring met wat anders. Maar waarom koop je een effectenapparaat? Je hebt in je mixer toch al effecten zitten en bij jou muziekgenre gebruiken ze normaal ook niet echt veel effecten. Volgens mij is het dus een beetje zonde van je geld.

Owja en de efx-500 is heeeel makkelijk te bedienen.. Lijkt misschien ingewikkeld met al die knoppen maar is denk ik de eenvoudigste van allemaal.. Het werk gewoon zo natuurlijk, als je erachter staat werkt het gewoon meteen goed. Het is meteen vertoruwd
User edit by ArTy on 26-06-2008 @ 20:19:12 (100%)
Convert    posted on 26-06-2008 23:41
Maar een Korg of Alesis is wel goedkoper in dat opzicht Winking my eye
RiX    posted on 27-06-2008 00:13
Ik zou op zoek gaan naar een KP2 of liever een KP3 (tweedehands via marktplaats). De KP3 is nieuw 370 euro, dus voor 200 moet je er 1 kunnen vinden. Ik heb zelf de KP3 en t echt een leuk ding. FF flink uitproberen, dan je favo effecten voorprogrammeren of op SD kaart zetten en... genieten maar...

Grote voordeel vind ik: Je kan er zelf heeel veel creativiteit in kwijt. Het gaat op gevoel en niet op maatsoorten zoals bv de DJM600 / 800.

Groot nadeel toch ook is dat het even duurt voor je er echt mooie dingen mee kan...

Dus, succes met je zoektocht!

Maar zoals bekend: teveel effecten is overkill voor je set.
yogum    posted on 27-06-2008 09:58
Als je genoeg geld hebt, waarom dan geen KP 2 of KP3 ipv KP Mini? Heb zelf een KP Mini en ben er erg blij mee. Echt een leuke toevoeging voor je set!

Maarja, als je genoeg geld hebt... Qua sampling bijvoorbeeld zijn de KP 2 en KP 3 volgens mij echt wel beter.
Convert    posted on 27-06-2008 17:15
Ja, klopt maar zoals de vraag luid in mijn begin topic,

zit ik er dus overna te denken een KP2 of een MINI-KP + KOASSILATOR of AIR FX + AIR SYNTH

dus dan zou het 2 efx panelen worden bij die van AESIS of KORG maar ik vraag mij dus af zitten de SYNTHS van de KOASSILATOR en EFFECTEN van de MINI-KP samen in de KP2 Confused
Adrien1989    posted on 27-06-2008 23:44
Wat wil je ech met een koassilator?Happy, laughing. Dat synth achtig ding is niet echt gemakkelijk toe te passen in een set zodat het ook nog echt vet klinkt. Ik heb zelf de kp2 gehad en de efx500, mijn conclusie, de snelle manier van de efx500 (alles onder knoppen) is toch wel handig, @ kaospad moet je door de effecten scrollen en veel van de effecten kan je niet echt wat mee, je moet echt je effectjes uitzoeken en uitzoeken hoe hard elk effect moet, want sommige dingen klinken echt te hard en andere weer zacht, met als gevolg dat als je een bepaald effect aanzet je vu's zo het rood in schieten. En zo zijn er nog wel wat dingetjes. In het kort: de EFX500 werkt veel prettiger live, de kp is leuk om wat mee te pielen, maar uiteindelijk niet praktisch genoeg voor tijdens het mixen vergeleken met de efx. Aan de efx beleef je ook zeker veel precies. Voor 200 kan je tweedehands een goede aanschaffen.
Convert    posted on 16-07-2008 14:15
Ik ben er al uit ik ga denk ik een Koas Pad 2 kopen, maar heb nu eerst iets anders opt oog,
Bedankt voor de reacties :D
OrsonWelsh    posted on 16-07-2008 15:26
of je spaart door en koopt een djm 400...effecten zat..maar goed..dan ben je weer langer onderweg voordat je met effecten en uberhaupt wil en kunt mixen.

zelf weinig evaring met deze dingen....
Bartjens    posted on 16-07-2008 15:27
Dan kun je tog beter een los effecten ding kopen, kun je veel en veel meer mee dan de effecten op de djm400
www.djbrowbeat.com
Convert    posted on 16-07-2008 15:42
Ja en ik moet ook eerst leren GOED gelijk zetten en beter inmixen voordat ik aan effecten begin, daarom eerst wat kleiner actieve speakertjes op oorhoogte :D
bambamstudio    posted on 19-07-2008 09:34
Ik zou voor de kaosspad gaan. Zoek er zelf ook nog eens 2e hands
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Gagarin12    posted on 21-07-2008 18:05
kaossilator is toch geen effectenbakje, maar een kleine synth. en ik zou net als bambam voor de kp gaan.

Gagarin
Adrien1989    posted on 21-07-2008 18:20
Klopt Gagarin
DeteqBoy    posted on 21-07-2008 20:19
Ik zit te twijfelen tussen EFX-500 en KP2 Happy, laughing Zijn er misschien nog andere waar ik rekening mee zou kunnen houden van die prijsklasse?
Adrien1989    posted on 21-07-2008 20:29
Mweh niet echt, ik heb beiden thuis gehad, zelfs aan elkaar gekoppeld mee gewerkt. Mijn mening:

Neem voor live gebruik (dus voor effecten toevoegen tijdens het mixen zelf) de EFX, de efx werkt veel sneller en overzichtelijker, bij de kp moet je scrollen door effecten wat een stuk minder opschiet dan ff snel op de echo knop drukken bijvoorbeeld. Het is wel leuk dat je op de kp heel snel parameters kan veranderen door het touchscreen, maar op de efx gaat kan het ook snel zat, omdat je met een druk op de knop van 4/1 naar 1/4 beats kan bij wijze van spreken je door de potmeters ook snel mild wild kan veranderen etc. De efx is ook overzichtelijk. Op de kp2 zitten natuurlijk meer effecten, maar lang niet alles is goed toepasbaar tijdens live gebruik en met de efx kan je ook meer dan je zou denkenHappy, laughing.
DeteqBoy    posted on 21-07-2008 20:35
Hmm ok mijn voorkeur ging al naar de pio uit dus dat zal hem dan wel gaan worden Happy, laughing thanks voor je comment iig!
Adrien1989    posted on 21-07-2008 20:55
Geen probleem

This is an old Topic

No new postings for 6.049 days.
 Post CommentThat would be 201.6 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 36 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 22.256
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.690.271