Jullie mening/visie nieuwe dj set (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baylano    posted on 27-06-2005 13:21
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe dj set te kopen. Echter ik zou graag nog wat advies van jullie over deze "materie" hebben.
Ik begin eigenlijk pas net met draaien, maar wil eigenlijk wel een redelijke set kopen, waar ik voorlopig mee vooruit kan.
Daarom lijkt het me persoonlijk belangrijk dat ik nu alvast een goede mixer koop. Ik zit er aan te denken om de Denon X1500 te kopen. Ik lees er weinig negatieve berichten over, eigenlijk alleen maar positief.
Verder wil ik beginnen met Vinyl, en daarom wil ik twee Reloop 2000 MK3 aanschaffen. Ik wil hier namelijk nog wel met een "basis"speler beginnen. En deze heeft volgens mij wel een redelijk prijs/kwaliteit verhouding. Ik wil dit alles in duitsland kopen (dj-laden). Mijn vraag is nu dus.....wat is jullie mening over dit "verhaaltje".

Alvast bedankt,

B
Mod edit by W.i.M on 01-07-2005 23:41 (1%)

What do you think about Jullie mening/visie nieuwe dj set ??

Vote :   

Baylano    posted on 30-06-2005 10:24
DJ Mamo, bedankt voor je laatste advies, maar ik moet wel zeggen dat ik die Synq-XTRM ook wel aan de prijzige kant vindt. Dus daar moet ik nog effe over gaan nadenken. Maar bedankt voor je advies.
Lead    posted on 30-06-2005 14:49
Bedrijven die Research & Development doen moeten alles uitzoeken, testen, ontwikkelen, feedback uit de markt halen, product afstellen op de feedback etc.

Dit zijn dingen waarin sommige bedrijven investeren. Daarbij worden meerdere factoren in overweging genomen anders dan de prijs.

Bijvoorbeeld Sennheiser en Pioneer doen veel research en laten daar bijvoorbeeld een team van 20 engineers rekeken en een hoofdtelefoon ontwikkelen. Na een jaar is er eindelijk een productie exemplaar, kortom er wordt fors geinvesteerd voor nieuwe producten. Is het dan onredelijk als de investering deels wordt verwerkt in een verkoopprijs ??

Voorbeeldje : een mal laten maken om kunstof in te gieten (veel verschillende nodig om alle onderdelen te maken) kost een paar ton. Alleen om de robots in de fabriek van het juiste gereedschap voorzien kost al een fikse investeren.... en dan is er nog niet 1 verkocht.

En probeer maar een voor 200 euro een hoofdtelefoon in elkaar te zitten die klinkt als een van de professionele producten.

Andere merken als American Audio doen het simpeler. Die sturen een toesten van Pioneer op naar China en zeggen : Maak maar na, klank is onbelangrijk, als hij er maar hetzelfde uitziet en niet meer kost dan 10 euro inkoop. En die verkopen ze vrolijk met 300% marge. Je wordt daar harder genept dan bij een professioneel ding.

Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 30-06-2005 15:21
tuurlijk, je hebt helemaal gelijk...

Maar is 200 euro niet een beetje veel van het goede? En voor dat jaar research & development mogen ze (bv. sony, weet niet hoe het met pioneer zit) wel een koptelefoon op de markt brengen die het ook even houd... hoor vaak dat de sony niet eens 1 jaar meegaat....
djmamo    posted on 30-06-2005 15:37
licht helemaal aan de hardhandigheid van de dj hoe je met je spullen omgaat..

daar kan sony of welk ander merk niets aandoen...

dat ze dan zeggen van hij is snel kapot, kan maar hoe is deze er dan mee omgegaan?

dat zeggen ze meestal niet....

en 200 euro vind ik eigenlijk wel prijzig maar van de andere kant heb je wel kwaliteit.

en dat vind ik veel belangrijker dan de prijs...

je kan natuurlijk ook gewoon goedkopere koptelefoons kopen... maar hoeveel verslijt je die in een jaar?

heb een paar sennheisers gehad, koste 25 euro,- maar daar gebruikte ik er wel 4 van in een jaar omdat deze ook snel kapot gingen (door mij).

vind het ook een belangrijk punt dat deze fijn zitten en dat je geen hoofdpijn krijgt omdat je koptelefoon heel erge hoge frequenties produceert.
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 30-06-2005 17:09
dat is nou net het probleem, als ik 160 euro voor een koptelefoon betaal ga ik er van uit dattie ook wat meer kan hebben dan een koptelefoon van 10 euro...

Ik heb ooit eens koptelefoontjes van 30 euro gehad en die deden het 1 jaar... nu gebruik ik al 2 jaar lang een prodjuser spl127, alleen de oorkussen schilveren steeds af... het leer valt er af zegmaar.  De spl127 bevalt dus prima... dus een 'goede' koptelefoon voor 60 euro kan wel Winking my eye
djmamo    posted on 01-07-2005 12:10
ja maar je moet ook wel naar de geluids kwaliteit en de hardheid van de koptelefoon kijken...

als ik moet draaien heb ik niets aan een goede kope omdat deze vaak niet hard genoeg gaan...

en het is wel ooit gebeurd dat de 12 kw voor mij, zo hard stond dat ik met mijn sennheiser niets meer hoorde...

en dat heb ik met de pioneers en de sony's niet gehad..

www.moonentertainment.nl
DJ_Aad    posted on 04-07-2005 14:32
Ik denk dat je met die sennheiser dan appels met peren aan het vergelijken bent. Ik heb zelf de Sennheiser HD-25 en een Sony MDR-7905 (veel beter dan de MDR-V700) en beide zijn van goede kwaliteit en gaan zeer hard zonder te vervormen. Met de pioneer heb ik geen ervaring, maar het lijkt me algemeen bekend dat ook deze (HDJ-1000) mee kan in deze prijsklasse (rond de 200 en hoger).
Jorrit    posted on 04-07-2005 17:29
jep, die sennheiser heeft er niets mee te doen.
Het punt wat ik probeer te mkane is dat je best een kwalitatief goede koptelefoon kunt produceren voor weinig geld. (kijk maar naar de SE-450 of SPL127, vind ik dan)

djmamo    posted on 05-07-2005 10:57
als je goed had gelezen ben ik niet appels met peren aan het vergelijken maar maak ik ff een punt dat je op pagina 2 kunt lezen duidelijk. dat goedkopere koptelefoons vaak minder hard gaan en kwalitatief minder zijn.

maar daar betaal je dan voor
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 05-07-2005 12:11
Wat is goedkoop... 50 euro vind ik goedkoop genoeg... De ProDJuser gaat wat mij betreft hard genoeg. En kwaliteit van het geluid is wel minder ja, maar als je aan het incue'en / mixen bent, let je daar dan op... ik niet echt,meer of de boel gelijk loopt etc.
djmamo    posted on 05-07-2005 12:14
ik let daar wel op want als de kwaliteit niet goed is gaat deze snel oversturen dus kun je niet meer mixen.

en het is ook dat je sneller hoofdpijn krijgt door dat deze meer ruis, hogere tonen enz produseren.

www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 7.102 days.
 Post CommentThat would be 236.7 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 7 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 14.743
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.350