Jullie mening/visie nieuwe dj set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baylano    posted on 27-06-2005 13:21
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe dj set te kopen. Echter ik zou graag nog wat advies van jullie over deze "materie" hebben.
Ik begin eigenlijk pas net met draaien, maar wil eigenlijk wel een redelijke set kopen, waar ik voorlopig mee vooruit kan.
Daarom lijkt het me persoonlijk belangrijk dat ik nu alvast een goede mixer koop. Ik zit er aan te denken om de Denon X1500 te kopen. Ik lees er weinig negatieve berichten over, eigenlijk alleen maar positief.
Verder wil ik beginnen met Vinyl, en daarom wil ik twee Reloop 2000 MK3 aanschaffen. Ik wil hier namelijk nog wel met een "basis"speler beginnen. En deze heeft volgens mij wel een redelijk prijs/kwaliteit verhouding. Ik wil dit alles in duitsland kopen (dj-laden). Mijn vraag is nu dus.....wat is jullie mening over dit "verhaaltje".

Alvast bedankt,

B
Mod edit by W.i.M on 01-07-2005 23:41 (1%)

What do you think about Jullie mening/visie nieuwe dj set ??

Vote :   

DJ_Inspiration    posted on 27-06-2005 13:31
Die mixer is ok, maar als je dan van die reloop rp-2000's erbij zet, vind ik je set niet helemaal kloppen qua kwaliteit.

Wat is je maximum budget? Dan kunnen we verder praten.

Je kan ook gaan voor een Reloop RMX-40BPM (zonder effecten) of de Reloop RMX-40DSP (met effecten) en dan 2 Reloop RP-4000s erbij nemen. Zit je volgens mij beter mee.
User edit by DJ_Inspiration on 27-06-2005 @ 13:32:50 (23%)
Baylano    posted on 27-06-2005 15:02
Mijn budget ligt rond de 1200 euro.
Maar die platenspelers zijn, zoals aangegeven wel als "instap" bedoeld. Ik weet dat het qua kwaliteit niet overeenkomt met de Denon. Maar die Reloop's moeten volgens mij toch ook weer niet zo een erg drama zijnConfused 
Want in de toekomst wil ik er wel betere platenspelers (en cd-speler) aanhangen, vandaar ook de keuze voor de "uitgebreide" Denon.
User edit by Baylano on 27-06-2005 @ 15:04:23 (49%)
DJ_Inspiration    posted on 27-06-2005 15:18
Ik begrijp wel dat je dit als instap bedoelt, maar ik vrees dat je op deze snel uitgedraaid gaat zijn, ik kan verkeerd zijn he. Maar ik denk dat je als instap beter de RP-4000 platenspelers neemt. De motor is iets sterker voor zo een 25euro meer.

Over die mixer van Denon valt bij mij niet veel slechts te vertellen, het is een mixer die meer in de hogere klasse ligt en je daarmee wel een hele tijd vooruit mee kan.

De eerste instapset is altijd een moeilijke keuze..
Baylano    posted on 27-06-2005 15:27
Bedankt alvast voor je reactie DJ Inspiration, en inderdaad de RP-4000 is niet veel duurder, dus waarschijnlijk dat ik daar voor kies.
Maar dan heb ik nog de volgende vraag, kan je er ieder type/merk element voor gebruiken??
En is dj-laden.de de goedkoopste/beste winkel in Duitlsand? Happy, laughing.

Bedankt.

djmamo    posted on 27-06-2005 16:20
ik zou voor de denon gaan en voor de synq xtrm dan heb je kwaliteit
www.moonentertainment.nl
DJ_Inspiration    posted on 27-06-2005 16:21
Ja, daar kan je alle elementen op gebruiken. De meest gebruikte zijn de elementen en naalden uit de stanton en de ortofon concorde reeks.

Met DJ-Laden heb ik geen ervaring, maar heb er op dit forum toch al goede dingen van gehoord bij sommige mensen.

Blij dat ik je wat kon helpen!

Veel succes met aankoop
Baylano    posted on 27-06-2005 20:10
DJ Mamo, de synq "ziet" er inderdaad ook niet onaardig uit. Maar ik ben nog niet echt overtuigd dat ik daar per stuk 100 euro meer voor moet betalen.
In hoeverre wordt de reverse gebruikt als het op een platenspeler zit??

In ieder geval wel bedankt voor je advies
MadSteven    posted on 27-06-2005 20:12
Okee, twee dingen...

1) Kopen in Duitsland is geen goed idee qua garantie en zo

2) Zorgt ervoor dat je mengpaneel is afgestemd op je platenspelers. Een mixer van 800 euro met twee platenspelers van 200 euro is RAAR. Koop dan nog liever een battlemixer van Denon (<-- de X-300 voor 199 bij dijkman in Amsterdam) bijvoorbeeld en twee SL-1200's.

Hoewel ik moet zeggen dat ik zelf  niet veel verstand heb van vinyl, leek me dit toch een verkeerde combinatie. Leek mij beter om twee Sync  XTRM's te gaan (schijnt wel goed te zijn) (new-line: 739 euro) en de X-300 erbij (199 euro bij dijkman). Dan zit je nog 200+ euro onder je budget en dat geld kan je goed besteden aan...

3) Een goede hoofdtelefoon! De Pioner SE-M10R bijvoorbeeld voor zo'n 170 euro.

Dan heb je een prachtige set voor minder dan 1200 euro waar je echt voorlopig wel even vooruit mee kan.

Ennuh, maak je als beginner maar niet druk dat je geen effecten hebt en geen bpm-teller. Het eerste zal je uiteindelijk minder gebruiken dan je denkt en het tweede zou je niet nodig moeten hebben.
Baylano    posted on 27-06-2005 20:20
Ik begrijp dat het wellicht niet helemaal logisch is om een dergelijk kwaliteitsverschil te kopen. Maar als ik nu een goedkopere/eenvoudigere mixer koop, dan betekent dit dat ik over een tijd niet alleen de platenspelers moet gaan vervangen, en dat lijkt me ook niet echt ideaal (een ander aspect is dat ik mijn laptop ook zonder problemen verwacht aan te kunnen sluiten op deze mixer). Dus vandaar mijn keuze om nu in ieder geval een goede mixer in huis te nemen.
En wat betreft de koptelefoon daar zat ik nog te twijfelen idd tussen de Sony MDR V700 en pioneer HDJ 1000 of SE-M10R. Hier ben ik nog niet geheel uit.
User edit by Baylano on 27-06-2005 @ 20:32:33 (20%)
MadSteven    posted on 27-06-2005 20:41
Wat heet een eenvoudigere mixer?

Niet iedereen heeft drie, vier of zelfs vijf kanalen nodig! De meeste dj's hebben meer dan genoeg aan twee kanalen als het erop aan komt. Tuurlijk, drie is leuk en vier nog leuker, maar als je een KWALITATIEF GOEDE, superflexible mixer voor 225 euro kan kopen die twee kanalen heeft, dan doe ik voorlopig daar nog wel even mee, tot het moment waarop ik echt driekanaals wil gaan draaien. En dat duurt bij veel mensen best lang, of het gebeurt nooit.
djmamo    posted on 27-06-2005 22:20
ik ben het met beelen eens waarom nu mindere producten kopen als je wel het geld hebt....

ik zou de mixer kopen en 2 synq's weet je waarom? omdat synq gewoon goed is .
ik heb er ervaring mee ook met technics en ik draai persoonlijk liever op de synqs omdat het net iets anders aanvoelt en ik vind vind dan de synq fijner (persoonlijk) en naar mijn idee is de kwaliteit zeker niet minder dan de technics.

want de patent die op technics zit is verlopen en nu krijg je allemaal nieuwe draaitafels met het identieke technics systeem erin zoals de synq en de citronicConfused?

en ik denk niet dat je ze snel gaat vervangen want waarom zou je dan nog voor technics gaan... voor de naam?

dus 2 x synq en  meschien zou ik voor de ecler nuo 3 of 5 gaan maar denk dat de denon ook goed is alleen ken ik die niet.

en dan heb je spullen die goed zijn en voor een redelijke prijs die je niet snel vervangt.

dus kun je enkele jaren je geld investeren in cd/s platen en weet ik het...

www.moonentertainment.nl
DaRoyal    posted on 27-06-2005 23:32
Poster: Beelen
Ik begrijp dat het wellicht niet helemaal logisch is om een dergelijk kwaliteitsverschil te kopen. Maar als ik nu een goedkopere/eenvoudigere mixer koop, dan betekent dit dat ik over een tijd niet alleen de platenspelers moet gaan vervangen, en dat lijkt me ook niet echt ideaal (een ander aspect is dat ik mijn laptop ook zonder problemen verwacht aan te kunnen sluiten op deze mixer). Dus vandaar mijn keuze om nu in ieder geval een goede mixer in huis te nemen.
En wat betreft de koptelefoon daar zat ik nog te twijfelen idd tussen de Sony MDR V700 en pioneer HDJ 1000 of SE-M10R. Hier ben ik nog niet geheel uit.

Een hele dure koptelefoon hoeft nog niet per se kwaliteit te betekenen, een iets goedkoepre Technics RP-DJ1210 is misschien nog wel beter dan zo'n dure HDJ-1000 van Pioneer. Winking my eye

Daarnaast zou ik niet gelijk voor zo'n hele dure 4-kanaals mixer gaan, kijk gewoon eens vooruit hoeveel kanalen je (tegelijkertijd) nodig denkt te hebben, ook na eventueel geplande uitbreidingen. (Een Gemini UMX SE is nu heel erg scherp geprijsd (bij new-line bijv.) en is heel degelijk; zie 't maar als een goede raad. Winking my eye)
Daarnaast zou ik zelf iets meer uitgeven aan de TT's en dan voor de Super-OEM zoals de SynQ XTRM-1 of de Akiyama Acura gaan, heel erg degelijk en sterk. Happy, laughing
Lead    posted on 27-06-2005 23:48
Se-M10R ruleerd

Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 29-06-2005 01:24
Mja, zit serieus er aan te denken er een te kopen voor 699 euro er een gratis een CDJ800 bij te krijgen.

Of was het nou andersom?
wilum    posted on 29-06-2005 06:54
hij ziet er wel gaaf uit

deze toch...?
Lead    posted on 29-06-2005 09:01
Ja, dat is hem inderdaad, kijk in de site topic bij de Pioneer SEM10R voor meer info en een vergelijkingslijstje tussen alle Pioneer hoofdtelefoons

Let the BASS be louder
Baylano    posted on 29-06-2005 11:34
Over dat gaaf uitzien...verschilt de mening Happy, laughing, maar dat moet misschien ook niet het belangrijkste zijn.
Maar bij deze iedereen bedankt voor het advies. Zodra ik wat gekocht heb zal ik wel laten weten wat het geworden is.
Ik zag nog wel staan in een van jullie reply's dat citronic nu ook de techniek van technic heeft overgenomen. Maar hoe zit het verder met het merk Citronic...is dat wel goed spul?
Want ik ben laatst bij feedback geweest (feedback.nl), en daar hadden ze een citronic in de aanbieding, maar ik dacht dat het maar een slecht merk was??
Hier staat PD 1S MKII in de aanbieding?? Hebben jullie hier een mening over?
User edit by Baylano on 29-06-2005 @ 11:38:32 (100%)
Jorrit    posted on 29-06-2005 12:56
Je kan niet op een merk beoordelen of het goed spul heeft, elk merk 'maakt' (laat maken in dit geval, OEM) goede en slechtere spullen.
Over die tt heb ik weinig gehoord/ gelezen, dus ik kan je niet verder helpen.

Even over die koptelefoons he... Ik hoor wel vaker over mensen die problemen hebben met koptelefoons, HDJ-1000/ MDR-V700 / etc..... Maar dat kan toch eingenlijk niet. Als je een koptelefoon van 150-200 euro koopt mag je toch verwachten dat hij wel een paar jaar mee gaat, niet dan? 

En waarom zijn die dingen zo vreselijk duur? Tenminste, ik vind 200 euro eigenlijk een beetje raar voor een koptelefoon, waar is er nou zo duur aan? De naam?

djmamo    posted on 29-06-2005 13:27
de citronic tt is presies de zelfde als de synq en kan dus zeggen, ik gebruik 2 x synq dat het een goede tt is

ben het ook met jorrit eens dat je eigenlijk geen problemen met een dure koptelefoon mag hebben, maar gebeurt wel komt denk ik door dat er erg veel hardhandige dj's zijn waaronder ik.... had een dj 5000 die was gerepareert en kwam nog bijna slechter van pioneer terug dan dat deze erheen ging...

www.moonentertainment.nl
DJ_Inspiration    posted on 29-06-2005 13:39

Voila.

Daarom dat ik ook nooit een dure koptelefoon koop of zal kopen, waarom?
Omdat de levensduur er meestal niet beter op wordt.
De kwaliteit mag dan wel hoger zijn en hij mag beter op je hoofd zitten natuurlijk, maar zoals Jorrit al aangeeft, vanwaar komt die hoge prijs? De naam?
Daar heb ik ook mijn twijfels bij of dit niet zo is.
Ik wil nu niet deze dure koptelefoons afbreken he, helemaal niet, want ik heb de HDJ-1000 al getest en hij viel zeer goed mee. Heb er helemaal niets slechts over te zeggen, maar ik vind de prijs (+/- 200 euro) teveel voor een koptelefoon.

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:04
200 euro teveel?? Het zijn wel je oren! Goedkopere hoofdtelefoons met aanzienlijk mindere kwaliteit zorgen dat je veel meer last hebt van je oren. Al is het alleen maar omdat je ze harder moet zetten, om het goed te kunnen horen.
Baylano    posted on 29-06-2005 17:45
Hmmm.....nou weet ik echt niet meer welke draaitafel(s) ik moet gaan kopen.
Dat ik een dure koptelefoon koop staat ook wel redelijk vast voor me, en ik denk dan dat ik toch voor de Sony ga kiezen. En de mixer staat gelukkig ook nog vast...dat blijft de Denon.
Bedankt voor de vele adviezen in ieder geval.  
djmamo    posted on 29-06-2005 18:01
zal je nog een keer proberen te helpen.

ik zou de denon mixer kopen en 2 x synq xtrm. elemnt van de synq is een stanton 505 en dat is gewoon kwaliteit dus daar kun je ook erg lang mee doen.

en ook zou ik voor de sony MDR-V700 gaan... ook omdat het klopt wat er wordt gezegd dat goedkopere vaak wel slechter is voor je oren ook is het vaak dat de goedkopere koptelefoons sneller aan de max vermogen zijn en dan kunnen ze gaan oversturen en dat wil je niet als je aan het draaien bent en de sony is gewoon een kwaliteits product en heeft een redelijke prijs.

groeten mamo
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 29-06-2005 18:02
Poster: DJ_Aad
200 euro teveel?? Het zijn wel je oren! Goedkopere hoofdtelefoons met aanzienlijk mindere kwaliteit zorgen dat je veel meer last hebt van je oren. Al is het alleen maar omdat je ze harder moet zetten, om het goed te kunnen horen.

ok, maar zeker 100 euro teveel.
Je krijgt het er bij mij niet in dat je voor 50 euro aan productiekosten een prima/ uitstekende headphone kan maken... uitgaande van 100% marge is dat 100 euro. En 50 euro productiekosten lijkt me een hoog voorbeeld.

Ik heb best sympathie voor Pioneers manier van denken, er is vraag naar, dus kan je er ook veel voor vragen. Maar het is niet nodig, en je krijgt minder waar voor je geld.
djmamo    posted on 29-06-2005 18:09
ben ik niet helemaal met je eens.

je vergeet de ontwikkelings kosten, distrubutie kosten en de opslag kosten enz.

heb in hilversum op school gezeten koop je een professionele film camera die bijv. ook door het nieuws wordt gebruikt praat je over een kamera die meer dan 50.000 euro kost

en dan heb je het ook over boven genoemde kosten. dus kan enigzins wel indenken dat de prijs zo hoog is voor een koptelefoon.
www.moonentertainment.nl
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

195 Users online: 4 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 11.968
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.708.366