beginnen als dj... (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

willem    posted on 26-06-2005 20:55
he

ik vraag me af

ik wil beginnen als dj
maar ik wil wel weten wat een handige dj set is

ik kan maximaal 2000 euro ervoor geven....

wie ken me helpen...

What do you think about beginnen als dj... ??

Vote :   

DjCheng    posted on 26-06-2005 21:27
2000 Euro om te beginnen? Nice

maar euhm.. ga je met vinyl of met cd's draaien?

2000 Euro is wel veel hoor Happy, laughing 

Dan kan je mooie draaitafels/cd-spelers kopen en een vette mixer ...

en moet er een versterker bij en boxen? of heb je dat al? of een hifi met aux ?
willem    posted on 26-06-2005 22:21
ik heb er ook lang voor gespaart...

ik wil hjet ook groot aanpakken

je meot het ook in 1 keer goed doen vin ik

ik wil vinyl en cd draaien

ik heb al een versterker met boxen ja
wilum    posted on 26-06-2005 22:23
je kunt 2x pioneer cdj-800 en een pioneer cdjm-600s

dan heb je het in 1 keer en een goede set..

duss
DaRoyal    posted on 26-06-2005 23:03
Aanrader, met dat budget:

2x SynQ XTRM-1: 599,- (@eBay, nieuw)
1x Pioneer CDJ-1000mk2: 850,- (heb ze al voor die prijs gezien op eBay o.a., nieuw)
1x Ecler Nuo 3: 469,- (www.audio-boost.nl)
2x Ortofon Concorde Pro-set: 115,- (www.dieboxhifi.de)

Zit je net iets over de 2000,-, maar heb je wel een set waar je een hele tijd mee vooruitkan. Happy, laughing
DJ_Inspiration    posted on 27-06-2005 13:28
2x Synq XTRM-1
2x Pioneer CDJ-200
1x Pioneer DJM-600

Zeer leuk setje waar je je zeker niet mee zal vervelen.

djmikmak1993    posted on 27-06-2005 16:07
als mixer behringer djx 700 maar je moet dan wel andere crossfader in bouwen want scheint niet al te beste kwaliteit te zijn
en dan zou ik voor al gaan voor de cdj 200(de 800 is ook vooral duurder van wegen de scratch maar als je togh met vinyl wilt werken hoef je niet meer te betalen)duzz zou ik eeen technics draaitafel kopen want die zis het beste merk
en dan nog een behringer tweakalizer van behringer 110 eurie en dan nog een versterker en boxen
djmamo    posted on 27-06-2005 16:18
ik zou ook voor de synq gaan en de pioneers, zou zeker niet voor technics gaan omdat die veel te duur zijn... en of ze nog de beste zijn zet ik mijn vraag tekens bij.

www.moonentertainment.nl
MadSteven    posted on 27-06-2005 20:16
Ja, met Mikmak ben ik het dus niet eens.... Hoewel die tweakiser wellicht een idee kan zijn, maar heb hem zelf nog niet uitgebrobeerd.

En het voorstel van Inspiration bracht me tot de volgende vraag:

Is CD belangrijker of Vinyl belangrijker?

Je kan ook twee CDJ800's nemen, een DJM600 en twee ... wie helpt me bij de draaitafels... als je cd belangrijker vindt

En indien draaitafels belangrijker zijn, overweeg dan ook eens de CDJ200 te verwisselen door de Numark Axis 9.

En oh ja, ik weet niet of het past in het budget, maar voor het geld zou je ook eens na kunnen denken over een Denon DN-X1500 - een goede vierkanaals mixer met effecten voor +- 900 euro
MadSteven    posted on 27-06-2005 20:31
Goh en ehm...

Ja, als je dus alleen van links naar rechts en terug wil mixen, zoals ik al zei, dan valt de DN-X300 ook prima te overwegen. Drie kanalen tegelijkertijd kan ie niet afspelen, nee, maar het bespaart je wel een hoop geld en je weet dat als je die DN-X1500 verkoopt, je die X-300 wel kwijt raakt (in ieder geval na een paar maanden).
TheSupercrab    posted on 27-06-2005 22:27
Behringer DJX 700 = niet een goede mixer.. zou ik zo ie zo niet koopen ook al had k geld te kort.. RedenenConfused zijn over al te vinden... (tis gewoon en K*t mixer..)

Wat ik adviseer =

Nuo5 en 2x CDJ 800... Dat zou ik iig doen... is net iets over 2000 (niet als je in duitsland koopt) maar is wel en droom set.

Oh en als je geen effecten wil Xone 62 in plaats van de Nuo5 (zitten allen filters op de xone)
User edit by TheSupercrab on 27-06-2005 @ 22:28:13 (31%)
DaRoyal    posted on 27-06-2005 23:25
Poster: MadSteven
Ja, met Mikmak ben ik het dus niet eens.... Hoewel die tweakiser wellicht een idee kan zijn, maar heb hem zelf nog niet uitgebrobeerd.

En het voorstel van Inspiration bracht me tot de volgende vraag:

Is CD belangrijker of Vinyl belangrijker?

Je kan ook twee CDJ800's nemen, een DJM600 en twee ... wie helpt me bij de draaitafels... als je cd belangrijker vindt

En indien draaitafels belangrijker zijn, overweeg dan ook eens de CDJ200 te verwisselen door de Numark Axis 9.

En oh ja, ik weet niet of het past in het budget, maar voor het geld zou je ook eens na kunnen denken over een Denon DN-X1500 - een goede vierkanaals mixer met effecten voor +- 900 euro

De faders van die X-1500 schijnen anders toch niet z? goed te zijn, die van de X-300 bijv. zijn stukken beter. (Maargoed, een Behringer DJX-700 zou ik al helemaal niet adviseren, gewoon omdat het een hele slechte mixer is.)

Een Ecler Nuo (vanaf de 3) is denk ik toch wel d? mixer met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Happy, laughing Daarnaast zou ik dus voor de Super-OEM gaan, zoals ik al aangaf en dus niet voor de Technics, gewoonweg omdat je toch wel t? duur is voor wat je krijgt, mijns inziens. Dan kun je eventueel nog kijken naar een CDJ van Pioneer, en dan afhankelijk van wat je eisen zijn aan 't apparaat kun je kijken of je m?t of zonder scratchsimulatie wil en van daar uit gaan kijken welke CDJ je gaat aankopen.
User edit by DaRoyal on 27-06-2005 @ 23:27:03 (9%)
wilum    posted on 27-06-2005 23:59
of 2x cdj-800 en een xone 32

goeie set
bij dj-shop.nl zit je dan rond de 1900 euro...

willem    posted on 28-06-2005 00:03
ik denk toch dat een nuo 5 een betere kwaliteit heefd dan een djm-600

dus 2x pioneer cdj-800 en een nuo 5 zou goed kunnen
DaRoyal    posted on 28-06-2005 00:19
Volgens mij kicken jullie echt op effecten hè? :D Terwijl meer dan de helft van jullie ze niet eens (zal/kan) gebruiken... Een goede mixer met een goede send/return erop is denk ik een betere investering, kun je nog altijd een effectenbak erbij kopen, als je denkt dat je daarmee je DJ-sets kan verrijken. Happy, laughing
TheSupercrab    posted on 28-06-2005 00:57
mja,. en als je geen effecten hebt kun je het ook niet leeeren.. Dus doe mij die effecten maar.. + de meesten zullen er zoiezo graag mee klooien.. en als ze je niet wil doen dan maar gewoon een Xone.
wilum    posted on 28-06-2005 09:32
volgonds mij is met efecten beginnen sowieso handig

ook voor een beginnende dj...
Jorrit    posted on 28-06-2005 11:16
waarom denk je dat?

Ach, ik heb nu ook een effectenmixer, ik kan zeggen dat het allemaal wel leuk is, maar echt veel gebruik ik het niet.
DaRoyal    posted on 28-06-2005 11:23
Poster: TheSupercrab
mja,. en als je geen effecten hebt kun je het ook niet leeeren.. Dus doe mij die effecten maar.. + de meesten zullen er zoiezo graag mee klooien.. en als ze je niet wil doen dan maar gewoon een Xone.

'Doe maar gewoon een Xone', alsof iedereen 1000,- kan/wil betalen voor zijn mixer (Xone62 in dit geval). :D

Kijk, effecten zijn leuk, maar je kunt beter aan je 'skills' werken ipv al dat gekloot met dingen waarmee je je sets niet altijd leuker maakt. Happy, laughing
FrankH    posted on 28-06-2005 11:32
Ja Roy, wij zijn gewoon mietjes dat we niet voor een Xone gegaan zijn. Want dat moet je toch zo kunnen betalen en dan kan je ook gelijk mixen natuurlijk.
DaRoyal    posted on 28-06-2005 11:34
Ja, met die 92 hoef je zelfs al niks meer te doen, heb ik me laten vertellen. Is gewoon een plaat opzetten, effe kijken en dan mixen maar.
FrankH    posted on 28-06-2005 11:35
Je vergeet de effecten die zijn helemaal de shit.

Ja doe mij de Xone maar...
User edit by FrankH on 28-06-2005 @ 11:35:49 (57%)
DaRoyal    posted on 28-06-2005 11:36
Die heeft de 92 niet, maar hij heeft wel filters waarmee je iedere slechte overgang kan camoufleren.
FrankH    posted on 28-06-2005 11:37
Filters of effecten...met een Xone maakt dat toch niet uit, want je kan er immers gelijk voutloos mee mixen.
djmamo    posted on 28-06-2005 12:12
denk dat de essentie van het draaien het foutloos mixen van 2 platen is... en ik vind niet dat je een mixer moet kopen voor de effecten of filters die er op zitten zodat je je fouten kan camoufleren.

denk naar mijn menig dat je dan slecht bezig bent...
en dat je dan niet echt een dj bent maar een prutser die graag veel geld aan apparatuur uitgeeft....

zou gewoon geld in een goed mixer stoppen die gewoon goed is en basic... kijk dan voor de datec xtc... of de urei 1601 s zit geen zooi op en het zijn goede mixers.

www.moonentertainment.nl
DaRoyal    posted on 28-06-2005 12:17
Poster: djmamo
denk dat de essentie van het draaien het foutloos mixen van 2 platen is... en ik vind niet dat je een mixer moet kopen voor de effecten of filters die er op zitten zodat je je fouten kan camoufleren.

denk naar mijn menig dat je dan slecht bezig bent...
en dat je dan niet echt een dj bent maar een prutser die graag veel geld aan apparatuur uitgeeft....

zou gewoon geld in een goed mixer stoppen die gewoon goed is en basic... kijk dan voor de datec xtc... of de urei 1601 s zit geen zooi op en het zijn goede mixers.

Sarcasme jongen, sarcasme. Winking my eye

Een goede, degelijke, allround mixer (met 3 kanalen) is de Ecler Nuo 3. Wil je een meer allround 2-kanaals dan is de Pioneer DJM-707 aan te raden. Daarboven kom je al gauw uit op een Ecler Nuo 4/5 of Pioneer DJM-600 of Xone:62 (alhoewel die laatste niet allround is en geen goede send/return heeft). Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

109 Users online: ganjaman23 & 11 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 23.237
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.013.697