Ze zijn allebei spherisch, ik ben gewoon voor de Pro S gegaan omdat die zwart is en mooier oogt bij mijn zwarte draaitafels (vond ik) en aangezien hij in geluidskwaliteit toch niet zoveel scheelt met de Pro... Ik ben er tevreden over
Poster: DJ-Xtremer
De Concorde Pro is zilverkleurige en de Pro S zwart, thats it.
Poster: NielsR
Er is toch een klein vershil hoor, check de specs maar is op de ortofon site.
Poster: BoydGrift
Dacht ik ook al, de style tip radius is groter van de pro S. In mijn ogen betekend dat meer slijtage.
Poster: NielsR
Volgens ortofon moet het juist minder slijtage geven:
Ortofon Pro S retains the overall sonic properties of the standard Pro model, but provides a wider stylus for low wear as well as durabilty under demanding conditions. No matter what application, the Pro S provides remarkable versatility for virtually any setting.
Poster: Bambilaner
Denk dat ze daarmee bedoelen dat de stylus minder rap verslijt, maar (en dat zeggen ze er natuurlijk niet bij) je vinyl sneller verslijt...
Poster: skyline643
Timecode is natuurlijk weer een ander verhaal, het is slechts die plaat die je gebruikt, een hele avond lang, en iedere dag opnieuw, dan zou ik inderdaad kijken voor een naald die zo weinig mogelijk je vinyl naar de haaien helpt, maar hoe dan ook, slijtage zul je altijd hebben.
ok, laten we eerst voorop stellen, de zwarte versie heeft n grotere -diameter- van de naaldpunt..
wat betekent dat precies?
*meer slijtage van de platen, minder van de naald.. mijn inziens zou ik liever anders omgaan, aangezien je n naald voor 30 euro koopt(reservenaald) en n plaat is meestal alstie wat ouder is, niet meer op goeie kwaliteit te krijgen, of je zit alweer op prijzen boven de 30 euro, want zoon gekke webshops bestaan er dus..:P
*Slechtere geluidskwaliteit.. Je zal dit kleine verschil totaal niet horen op n oud versterkertje van je pa met wat boxen eraan, maar je zal het wel duidelijkhoren op n paar 1000 watts op n dik festival(of monitoren die bedoeld zijn voor studio werk, denk aan KRK RP-6 enz..)
Dus wat halen we hieruit? we kopen mooi de pro silver en niet de zwarte! ik vind zelf de dj s nog iets beter klinken en op de meeste draaitafels oogtie net wat mooier!(blauwe led's-> Blauwe Naald!)
Volgens mij heb ik al ns n keer precies hetzelfde gepost n keertje, gebruik de Search Functie.. vind je vaak al meer info dan je denk!
Poster: Glorious-D
ik heb al gedraaid met een pro (zilver), en vorig weekend op een fuif met een pro s(zwarte).
veel verschil voele ik niet, niets zelfs. alleen valde het wel op dat de pro s( zwarte) style tip radius breder is dan de zilvere. maar ik enk niet dat het veel uitmaakt.
Poster: A-flex
Ik vind ook dat de pro veel te weinig leeg weer geven. Zelfs men stanton AL 500 gaven meer laag weer.
Dus nu ben ik op zoek naar een anders soort concorde die wel bass weer geeft :P ik wou al ²een hele tijd de concorde electro.