Concorde Pro S
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke verkies je?

-Concorde Pro
-Concorde Pro S

Voting is only possible for our Members
DJBernd    posted on 23-06-2008 00:41
Ik zou graag eens weten van jullie wat het grote verschil is tussen:
- Concorde Pro
- Concorde Pro S

ik bezit de Concorde Pro S.

Mvg Bernd

What do you think about Concorde Pro S ??

Vote :   

NielsR    posted on 23-06-2008 02:44
Heb ik even van een webshop gehaald:

"De Pro-S behoudt ale geluidseigenschappen van de Pro Silver, maar bezit een bredere stylus voor een betere slijtvastheid onder moeilijkere omstandigheden."

Maar waarom vraag je dit als je er toch al een hebt?
Xtremer    posted on 23-06-2008 09:15
De Concorde Pro is zilverkleurige en de Pro S zwart, thats itWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJBernd    posted on 23-06-2008 11:52
jha nee omdat de Pro gewoon paar euro's duurder is
ik vroeg me dit enkel af
skyline643    posted on 23-06-2008 12:08

Ze zijn allebei spherisch, ik ben gewoon voor de Pro S gegaan omdat die zwart is en mooier oogt bij mijn zwarte draaitafels (vond ik) en aangezien hij in geluidskwaliteit toch niet zoveel scheelt met de Pro... Ik ben er tevreden over Happy, laughing

NielsR    posted on 23-06-2008 19:59
Poster: DJ-Xtremer
De Concorde Pro is zilverkleurige en de Pro S zwart, thats itWinking my eye.

Er is toch een klein vershil hoor, check de specs maar is op de ortofon site.
Boyd    posted on 23-06-2008 21:01
Dacht ik ook al, de style tip radius is groter van de pro S. In mijn ogen betekend dat meer slijtage.
Xtremer    posted on 23-06-2008 21:29
Poster: NielsR
Er is toch een klein vershil hoor, check de specs maar is op de ortofon site.

Ja klopt ik heb ze beide gehad maar het was dan ook maar een klein verschil hoorWinking my eye. Bij de Concorde Pro is het geluid voller en heeft meer laag. Bij de Pro S is het een stukje milder en heeft dus ook een tikje minder Bass. Voor de rest weinig verschil, alleen de kleur dan:P.
NielsR    posted on 24-06-2008 10:29
Poster: BoydGrift
Dacht ik ook al, de style tip radius is groter van de pro S. In mijn ogen betekend dat meer slijtage.

Volgens ortofon moet het juist minder slijtage geven:

Ortofon Pro S retains the overall sonic properties of the standard Pro model, but provides a wider stylus for low wear as well as durabilty under demanding conditions. No matter what application, the Pro S provides remarkable versatility for virtually any setting.
Bambilaner    posted on 24-06-2008 10:32
Poster: NielsR

Volgens ortofon moet het juist minder slijtage geven:

Ortofon Pro S retains the overall sonic properties of the standard Pro model, but provides a wider stylus for low wear as well as durabilty under demanding conditions. No matter what application, the Pro S provides remarkable versatility for virtually any setting.

Denk dat ze daarmee bedoelen dat de stylus minder rap verslijt, maar (en dat zeggen ze er natuurlijk niet bij) je vinyl sneller verslijt...
www.facebook.com/vinniebegooddj
NielsR    posted on 24-06-2008 10:36
Poster: Bambilaner

Denk dat ze daarmee bedoelen dat de stylus minder rap verslijt, maar (en dat zeggen ze er natuurlijk niet bij) je vinyl sneller verslijt...

Jah kan ook, maar zou ortofon een speciale versie uitbrengen van hun concorde pro als die vinyl sneller doet verslijten lijkt me ook niet echt logisch want daar draait het toch om en ik koop liever een nieuwe naald dan terug te gaan zoeken naar die plaat die je waarschijnlijk niet meer kunt vinden, maar what do i care ik heb traktor scratch dus die platen kun je zo terug vinden hahah.
skyline643    posted on 24-06-2008 11:35
Ik denk dat je dat slijten met een korrel zout mag nemen. Een recente plaat leg je vaker op, maar ik ondervind dat bij mezelf ook, na een week of 3 te hebben gedraaid vliegt die de platenbak in en dan duurt het maanden eer ik die nog eens draai. Met andere woorden: de meeste platen hier heb ik misschien al 20/30 keer gedraaid. Daarvan gaan ze toch niet slijten volgens mij.
Timecode is natuurlijk weer een ander verhaal, het is slechts die plaat die je gebruikt, een hele avond lang, en iedere dag opnieuw, dan zou ik inderdaad kijken voor een naald die zo weinig mogelijk je vinyl naar de haaien helpt, maar hoe dan ook, slijtage zul je altijd hebben.
Bambilaner    posted on 24-06-2008 11:45
Poster: skyline643

Timecode is natuurlijk weer een ander verhaal, het is slechts die plaat die je gebruikt, een hele avond lang, en iedere dag opnieuw, dan zou ik inderdaad kijken voor een naald die zo weinig mogelijk je vinyl naar de haaien helpt, maar hoe dan ook, slijtage zul je altijd hebben.

Altijd een Timecode-Vinyltje of twee op voorraad hebben is de boodschap
www.facebook.com/vinniebegooddj
Max-E    posted on 24-06-2008 13:42

ok, laten we eerst voorop stellen, de zwarte versie heeft n grotere -diameter- van de naaldpunt..

wat betekent dat precies?
*meer slijtage van de platen, minder van de naald.. mijn inziens zou ik liever anders omgaan, aangezien je n naald voor 30 euro koopt(reservenaald) en n plaat is meestal alstie wat ouder is, niet meer op goeie kwaliteit te krijgen, of je zit alweer op prijzen boven de 30 euro, want zoon gekke webshops bestaan er dus..:P

*Slechtere geluidskwaliteit.. Je zal dit kleine verschil totaal niet horen op n oud versterkertje van je pa met wat boxen eraan, maar je zal het wel duidelijkhoren op n paar 1000 watts op n dik festival(of monitoren die bedoeld zijn voor studio werk, denk aan KRK RP-6 enz..)

Dus wat halen we hieruit? we kopen mooi de pro silver en niet de zwarte! ik vind zelf de dj s nog iets beter klinken en op de meeste draaitafels oogtie net wat mooier!(blauwe led's-> Blauwe Naald!)

Volgens mij heb ik al ns n keer precies hetzelfde gepost n keertje, gebruik de Search Functie.. vind je vaak al meer info dan je denk!Winking my eye

Glorious-D    posted on 25-06-2008 11:19
ik heb al gedraaid met een pro (zilver), en vorig weekend op een fuif met een pro s(zwarte).
veel verschil voele ik niet, niets zelfs. alleen valde het wel op dat de pro s( zwarte) style tip radius breder is dan de zilvere. maar ik enk niet dat het veel uitmaakt.
Max-E    posted on 03-07-2008 10:07
Poster: Glorious-D
ik heb al gedraaid met een pro (zilver), en vorig weekend op een fuif met een pro s(zwarte).
veel verschil voele ik niet, niets zelfs. alleen valde het wel op dat de pro s( zwarte) style tip radius breder is dan de zilvere. maar ik enk niet dat het veel uitmaakt.

euhm, waar slaat de post op? er zijn al 10 mensen vantevoren geweest die dat al gezegd hebben en wel duidelijk een VERSCHIL opnoemde..
A-flex    posted on 03-07-2008 10:55
Ik vind ook dat de pro veel te weinig leeg weer geven. Zelfs men stanton AL 500 gaven meer laag weer.
Dus nu ben ik op zoek naar een anders soort concorde die wel bass weer geeft :P ik wou al ²een hele tijd de concorde electro.
Xtremer    posted on 03-07-2008 11:11
Poster: A-flex
Ik vind ook dat de pro veel te weinig leeg weer geven. Zelfs men stanton AL 500 gaven meer laag weer.
Dus nu ben ik op zoek naar een anders soort concorde die wel bass weer geeft :P ik wou al ²een hele tijd de concorde electro.

Misschien andere monitors of AMPWinking my eye. Bij mij schoot namelijk de bass gigantisch naar boven met de Concorde Pro's:P.

This is an old Topic

No new postings for 6.008 days.
 Post CommentThat would be 200.3 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 16 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 14.902
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.509