Numark/reloop (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rzenith    posted on 19-06-2008 18:01

Hallo, ik zou graag een dj installatie kopen.
De cd spelers heb ik al gekozen axis 4 van numark.
Kzou graag een mengpaneel kopen met 3 kanalen zo kan ik mijn laptop daar ook op aansluiten.

Er zijn 2 mengpanelen die ik zou willen kopen, maar kan er maar één kopen Happy, laughing
- Numark dm 2050

De DM 2050 is een 3 kanaals 10" dj mixer. Voorzien van onder andere ·         4/6 lijn (omschakelbaar) en 2 phono ingangnen ·         Apart microfoon kanaal met regelbaar volume, bass en treble ·         3 bands EQ met freqency kill en gain per kanaal ·         Vervangbare crossfader met reverse en slope control ·         Schakelbare voorafluistering

Of
-Reloop access 3

·         3 channel DJ mixer ·         Very excellent sound quality ·         Cue mix via mini fader ·         Extra LED display for cue signal per channel ·         Crossfader with adjustable curve, reversible ·         3-fold equalizer for all channels ·         Output LED per channel ·         smooth-running fader        ·         Inputs: 3 phono, 3 (+3) line, 1 mic ·         Outputs: 1 master, 1 rec. ·         EQ range: +10/-40 dB ·         Dimensions: 250 x 80 x 280 mm ·         Weight: 3,2 kg

Kzou graag een mengpaneel hebben die redelijk lang meegaat, en goed werkt.
En hoe moet je voorbeluisteren bij de numark?

mvg rzenith

User edit by rzenith on 13-07-2008 @ 18:09:04 (100%)

What do you think about Numark/reloop ??

Vote :   

RiX    posted on 07-07-2008 22:01
Ghehe... en ik kom gewoon met nog 3 nwe mixers aanzetten... maar deze zijn wel de moeite waard te checken! (ook filmpjes op Youtube over the vinden)

Mijn opties:

Ik zou een tweedehands Numark DXM-09 of een Numark DXM-06 proberen te vinden.

Een
Behringer VMX-300 (nieuw) zou ook nog kunnen. Ik ken een pro die er nog mee draait haha
User edit by RiX on 07-07-2008 @ 22:03:53 (92%)
rzenith    posted on 13-07-2008 18:09
Up

reloop/numark
ianroma    posted on 13-07-2008 18:18

Een
Behringer VMX-300 (nieuw) zou ook nog kunnen. Ik ken een pro die er nog mee draait haha

Ja, haha toen ik de mijne ging halen stond er ook zo'n dj die heel vaak in clubs staat. En die gebruikte hem thuis ook!Cry
Convert    posted on 13-07-2008 18:18
Bij je setje zou numark beter passen dan heb je full numark, maar als je dat niks uitmaakt kan je ook voor de reloop gaan is ook top merk om op te beginnen.

maar zoals RiX zegt zou ik ook ff kijke naar de DXM06 of 09 die hebben efx en die zijn beter dan de reloop of de dm2050 samen Winking my eye :P
Max-E    posted on 13-07-2008 21:16
Poster: ianroma

Ja, haha toen ik de mijne ging halen stond er ook zo'n dj die heel vaak in clubs staat. En die gebruikte hem thuis ook!Cry

waarschijnlijk zoon geval van eerste liefde en nooit meer kunnen vergeten :P want laten we eerlijk zijn, niet echt de meest solide mixer..
Glorious-D    posted on 13-07-2008 23:59
ik vind reloop het betere merk, maar dat is mijn mening. maar ik denk, als ik moest kiezen, toch de numark zou nemen, die ziet er mij gemaklijker uit o te mixen, maar heb er totaal geen ervaring mee, dus kan ook niet zeker zijn, Happy, laughing.
rzenith    posted on 14-07-2008 20:53

Kheb nog een vraagje over e dxm06, ik zou er mijn 2 cd spelers op willen aansluiten, maar ook mijn computer bestaat er een mogelijkheid (er is een ingang mic-aux)

mvg rzenith

Boyd    posted on 14-07-2008 21:15
de reloop!

die heeft namelijk vu meters per kanaal, zodat je ze netjes met de gain af kan stellen!

voor de rest zijn ze zo goed als hetzelfde.
Convert    posted on 15-07-2008 00:22
@ BoydGrift, das best een goed punt, vu meters per kanaal vind ik persoonlijk veel makkerlijker en mooier Winking my eye
rzenith    posted on 15-07-2008 18:03
Poster: rzenith

Kheb nog een vraagje over e dxm06, ik zou er mijn 2 cd spelers op willen aansluiten, maar ook mijn computer bestaat er een mogelijkheid (er is een ingang mic-aux)

mvg rzenith

Up
Steev    posted on 15-07-2008 21:02
Poster: Glorious-D
ik vind reloop het betere merk, maar dat is mijn mening. maar ik denk, als ik moest kiezen, toch de numark zou nemen, die ziet er mij gemaklijker uit o te mixen, maar heb er totaal geen ervaring mee, dus kan ook niet zeker zijn, Happy, laughing.

Beetje scheef, je vind Reloop het betere merk, echter heb je totaal geen ervaring met Numark. Niet echt een toevoegende waarde lijkt mij.

Ik heb op dit moment zelf een FX5000 hier staan, 5 kanaals van Numark. Vind het persoonlijk een leuke mixer, kwalitatief goed voor de prijs die je ervoor betaald. Verder heb ik 2 TT1500 van Numark hier staan, ook nog nooit problemen mee gehad en ze doen hun werk goed: prijs / kwaliteit is goed.

Het lijkt mij daarom dat de mixers waaruit jij wilt kiezen van Numark ook gewoon degelijke mixers zijn die hun werk doen voor de prijs die jij betaald. Om zeker te zijn of dit zo is zou je gewoon eens langs moeten gaan bij de winkel. Bij de meeste winkels kan je ze namelijk rustig uitproberen en zo doende conclusies trekken welke jij beter vind.

Wat BoydGrift zegt is waar, VU per kanaal is erg handig omdat je dan de volume per kanaal kan afstemmen voordat je de schuif opengooit. Hierdoor kan je de nummers even hard zetten zodat de ene de ander niet overstemt.

Over je laatste vraag: ja, je kunt je computer via een aux aansluiting aansluiten op je mixer. Hier moet je echter een apparaatje voor kopen zoals de behringer UCA202. Deze heeft aan de ene kant een usb kabel zitten en aan de andere kant uitgangen om een roodwitkabel naar je mixer te brengen. Mocht je echter een goede geluidskaart hebben in je PC, dan heeft deze misschien wel een roodwit uitgang erop zitten zodat je je PC direct via een roodwitkabeltje aan je mixer kunt aansluiten, je hebt dan geen andere materialen nodig. Verder zijn er nog tal van andere opties maar deze zijn verreweg het "simpelst".

Groetjes, Steev
User edit by Steev on 15-07-2008 @ 21:04:08 (2%)
kobalt    posted on 15-07-2008 21:14
Poster: Steev
Wat BoydGrift zegt is waar, VU per kanaal is erg handig omdat je dan de volume per kanaal kan afstemmen voordat je de schuif opengooit. Hierdoor kan je de nummers even hard zetten zodat de ene de ander niet overstemt.

Over je laatste vraag: ja, je kunt je computer via een aux aansluiting aansluiten op je mixer. Hier moet je echter een apparaatje voor kopen zoals de behringer UCA202. Deze heeft aan de ene kant een usb kabel zitten en aan de andere kant uitgangen om een roodwitkabel naar je mixer te brengen. Mocht je echter een goede geluidskaart hebben in je PC, dan heeft deze misschien wel een roodwit uitgang erop zitten zodat je je PC direct via een roodwitkabeltje aan je mixer kunt aansluiten, je hebt dan geen andere materialen nodig. Verder zijn er nog tal van andere opties maar deze zijn verreweg het "simpelst".

Groetjes, Steev

Je computer kan je ook gewoon met een kabeltje aansluiten hoor (2xRCA naar minijack).

Vu's per kanaal...is makkelijk, maar geen must.  je kan de volumes ook gelijk zetten op het gehoor (PFL).  Als je het puur op de vu's doet is het meestal nog niet erg gelijk en moet je nog bijsturen.

Ik heb ook een 5000fx...ben ik op de meeste punten wel tevreden van.  Goeie Prijs/kwaliteit.
Steev    posted on 15-07-2008 23:07
Poster: kobalt

Je computer kan je ook gewoon met een kabeltje aansluiten hoor (2xRCA naar minijack).

Vu's per kanaal...is makkelijk, maar geen must.  je kan de volumes ook gelijk zetten op het gehoor (PFL).  Als je het puur op de vu's doet is het meestal nog niet erg gelijk en moet je nog bijsturen.

Ik heb ook een 5000fx...ben ik op de meeste punten wel tevreden van.  Goeie Prijs/kwaliteit.

Hmm, ja via de koptelefoon aansluiting op je pc bedoel je. Heb ik ook een tijd gedaan, echter zat ik dan altijd met de plek van deze aansluiting. Deze zat bij mij aan de voorkant waardoor die kabel op een gekke manier zat, niet handig voor dus. Het is inderdaad nog een optie Winking my eye
kobalt    posted on 15-07-2008 23:12
Poster: Steev

Hmm, ja via de koptelefoon aansluiting op je pc bedoel je. Heb ik ook een tijd gedaan, echter zat ik dan altijd met de plek van deze aansluiting. Deze zat bij mij aan de voorkant waardoor die kabel op een gekke manier zat, niet handig voor dus. Het is inderdaad nog een optie Winking my eye

raar, ik dacht net dat die meestal achteraan zat.  maar ja uiteindelijk is het wel niet de ideale oplossing (kwaliteit van je geluid daalt)
Steev    posted on 15-07-2008 23:20
Poster: kobalt

raar, ik dacht net dat die meestal achteraan zat.  maar ja uiteindelijk is het wel niet de ideale oplossing (kwaliteit van je geluid daalt)

Haha, dat kan ja. Sowieso zat het bij mijn vorige laptop, en deze die ik nu heb, de aansluiting aan de voorkant. Ook onze beide vaste computers zat de aansluiting iets onder de cd drive. Maargoed, het ligt eraan wat voor computer je hebt en inderdaad, qua geluidskwaliteit is het niet de beste oplossing maar wel de meest goedkope als je geen tulp aansluiting hebt op je geluidskaart.
User edit by Steev on 15-07-2008 @ 23:21:00 (8%)

This is an old Topic

No new postings for 6.089 days.
 Post CommentThat would be 203 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 39 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 400
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.109.918