Welke set! geld speelt geen rol! (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djwillem    posted on 16-06-2008 22:02
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe set aan te schaffen voor thuis mee te draaien.
het is puur voor de hobby, en ik wil met cd`s gaan draaien.

maar nu had ik een vraagje.

Welke cd spelers moet ik aanschaffen, en welke mixer.

het mag van mij zo 3000 euro kosten of meer.

ik wil een leuk setje waarmee ik kwaliteit in huis heb en ook vooral veel plezier mee kan hebben.

alvast bedankt

What do you think about Welke set! geld speelt geen rol! ??

Vote :   

Xtremer    posted on 19-06-2008 19:25
Hij draait alleen CD's volgens de tekst. Het is natuurlijk niet zo moeilijk een goede set te vinden voor €3000,-- of meer. Ik zou gelijk een dikke Pioneer CDJ booth kopen:D!

Mijn aanrader voor thuis en on the road:

- 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 CD Spelers
- 1x Pioneer DJM-800 Mixer
- 1x Pioneer HDJ-1000 Headphone

Totaal kost dit: €4500,-- gemiddeld met kabels.

Mijn aanrader voor thuis:

- 2x Pioneer CDJ-800 MK2 CD Spelers
- 1x Pioneer DJM-700 Mixer

Totaal kost dit: €3000,-- gemiddeld met kabels.

Je zou hier voor kunnen gaan of natuurlijk andere CDJ's van Pioneer zoals de 100, 200 of 400. De CDJ-1000 MK3 is tot nu toe wel de top voor audio mixing. Draai je video's dan ga je toch wel wat duurder zoeken, namelijk DVJ-1000's.

Andere goede merken zijn ook: Denon, Vestax, Reloop, Technics of Numark. De meeste hier zullen Pioneer zeggen vanwege de kwaliteit, functies en de naamWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
djwillem    posted on 19-06-2008 19:26
Poster: JollyJunkie

Omg...
Je hebt idd echt geen besef van geld lijkt me,
Voor 3000 euro kan je het beste van het beste betalen en het is wat een heel gezin in 2 maanden verdient en daar moeten ze dan van leven,
Als jij dat niks vind....
Beetje raar hè Winking my eye
ik ken iemand van 20 die niet boven de 1000 uitkomt en hij is trots op zijn gear omdat ie er hard voor gewerkt heeft, maat met zo'n reactie lijkt me niet dat je dan trots op je gear kunt zijn.

EDIT :
1000 met maandloon op zijn 20e?

sorry maar ik haal nu 1400 op me 17e:X

gewoon volle uren maken

scheeld een hoop

maar bedankt voor alle reacties, nu kijk ik zelf verder, want het blijft mijn keuze, en moet me eerst maar eens goed orietneren!

bedankt allemaal!

Haha, ik kijk net naar je booth en het lijkt me nou niet bepaald 2600 euro :P zal ongeveer 1600 zijn,
En zelfs dat vind ik al een heleboel geld zeg!

JollyJunkie    posted on 19-06-2008 19:27
Poster: DJ-Xtremer
Hij draait alleen CD's volgens de tekst. Het is natuurlijk niet zo moeilijk een goede set te vinden voor €3000,-- of meer. Ik zou gelijk een dikke Pioneer CDJ booth kopen:D!

Mijn aanrader voor thuis en on the road:

- 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 CD Spelers
- 1x Pioneer DJM-800 Mixer

Totaal kost dit: €4500,-- gemiddeld met kabels.

Mijn aanrader voor thuis:

- 2x Pioneer CDJ-800 MK2 CD Spelers
- 1x Pioneer DJM-700 Mixer

Totaal kost dit: €3000,-- gemiddeld met kabels.

Je zou hier voor kunnen gaan of natuurlijk andere CDJ's van Pioneer zoals de 100, 200 of 400. De CDJ-1000 MK3 is tot nu toe wel de top voor audio mixing. Draai je video's dan ga je toch wel wat duurder zoeken, namelijk DVJ-1000's.

Andere goede merken zijn ook: Denon, Vestax, Reloop, Technics of Numark. De meeste hier zullen Pioneer zeggen vanwege de kwaliteit, functies en de naamWinking my eye.

Waarom een HDJ-1000 voor thuis?
Thuis hoeft je koptelefoon echt niet keihard te kunnen, een koptelefoontje van 50-80 euro zou al genoeg zijn hoor!

EDIT :

@ djwillem : nee, zijn booth is niet boven de 1000 euro Winking my eye
User edit by JollyJunkie on 19-06-2008 @ 19:28:40 (6%)
Xtremer    posted on 19-06-2008 19:32
Poster: JollyJunkie
Waarom een HDJ-1000 voor thuis?

De HDJ is niet alleen handig voor een stevig volume, maar ook geweldig aan geluidskwaliteit. Ik heb hem zelf al bijna 2 jaar en moet je eerlijk zeggen dat ik er zeker niet over mag klagen. Ik had voor de HDJ alleen maar klote HP's dus kan nu ook niet oordelen over andere merken...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DNR    posted on 19-06-2008 19:53
Sorry hoor maar dit moet er even uit:

Jij gaat een hele lading geld uitgeven aan apparatuur maar weet niet eens wat je moet kopen.
Of het is een bluf poging om mensen jaloers te maken dat jij dat kan kopen terwijl je eigenlijk al lang een set in je hoofd hebt die je gaat kopen.

Kom op zeg. voordat je zo'n smak geld gaat uitgeven doe je toch wel research. En als je al langer draait weet je echt wel welke apparatuur goed is.

Oke dat je dan advies vraagt moet jij weten. maar ik vind het logischer als iemand die hellemaal nieuw is in het djen vraagt wat hij/zij het best kan kopen voor bijv. 600 euro en niet opeens met een onbeperkt budget aan komt zetten.  bijna elke dj weet toch wel dat bijv. denon en pioneer veel degelijker zijn dan JBsystem. Dan weet je toch ook wel bij welke merken je moet zijn voor goede apparatuur.

en dan toch maar even wat tips:
Het is voor thuisgebruik dus die dingen hebben het niet zo zwaar. Moet je kijken wat die apparatuur in clubs moet verdragen. Dan is de apparatuur gewoon veel sneller op dan dat je het thuis gebruikt. thuis zou die apparatuur heel erg veel jaren mee gaan. En voor dat die dingen ook maar iets raar beginnen te doen wil jij al weer nieuwe apparatuur hebben omdat er weer iets beters is.

dus geef geen fortuin uit aan apparatuur. voor iets meer dan 2000 euro heb je een setje 800's +djm 400. daar kan je thuis lang genoeg mee vooruitWinking my eye

Of 2x Dn-s3500's met een leuk 2 kanaals mixertje erbij. want ik weet bijna zeker. over 3 jaar wil jij weer wat andersWinking my eye
MickeyMick    posted on 20-06-2008 12:36
Poster: Laidback
tsjonge jonge jonge..

om even terug te komen op punt 1 (mickey mick) hoe weet jij dat dit een onzin topic is ??
en als je dit een onzin topic vind waarom post je dan ??

dus mensen; antwoord gewoon op de vraag die gesteld word door de topic starter!
zodra je zwaar commentaar zonder toevoegende waarde gaat leveren ben JIJ de gene die er een onzin topic van maakt!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heel simpel laidback, misschien moet je eens rechtop gaan zitten.
Deze jongen stelt zo een open vraag.
Geen speceficaties, wat wilt hij, wat draait hij?

Ik zoek een vrouw. Dan weet jij toch ook niets(qua details)

Laat hem eerst maar eens fatsoenlijk zijn Openingspost verbeteren.
En zichzelf wat doelgerichte vragen stellen. Die trouwens al een paar keer voorgeschotelt zijn.
Deze vraag is bijna evenoud als de oerknal, TS, Ga eens wat research voor jezelf doen!
groet

offtopic:

Mods willen wel eens geholpen worden, of geattendeert.
Ze doen veel, maar kunnen niet alles zien en bijhouden.

Quote, ging niet helemaal goed...

User edit by MickeyMick on 20-06-2008 @ 12:37:37 (28%)
Progrezz    posted on 20-06-2008 18:30
Wat een hoop onzin. Dit is weer zo'n voorbeeld van een topic vol met ondoordachte en onvolwassen opmerkingen. Dat heeft natuurlijk veel te maken met de topicstarter.

Je weet niet eens wat je wil, je kent niets van materiaal, maar je wil wel een enorme som geld uitgeven waarvoor de meeste mensen aardig wat voor moeten sparen. Herformuleer je vraag eens; vraag suggesties en ga aan de hand van die suggesties iets uitpikken nadat je het helemaal hebt uitgetest.

Maar ongeacht je budget zou ik beginnen met 2 technics draaitafels en een simpele mixer. Investeer wel in een setje goede luidsprekers en een goede koptelefoon. GEEN HDJ1000 dus, ik zou voor een sennheiser hd-25 of een ultrasone gaan. Eens je het mixen onder de knie hebt, maar toch liever met cd spelers wil draaien, verkoop je die draaitafels en koop je cdj's. Maar de basis leer je het best op een simpele set, zonder teveel afgeleid te worden door massa's knopjes.

This is an old Topic

No new postings for 6.080 days.
 Post CommentThat would be 202.7 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 35 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 11.012
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.027