Welke set! geld speelt geen rol! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djwillem    posted on 16-06-2008 22:02
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe set aan te schaffen voor thuis mee te draaien.
het is puur voor de hobby, en ik wil met cd`s gaan draaien.

maar nu had ik een vraagje.

Welke cd spelers moet ik aanschaffen, en welke mixer.

het mag van mij zo 3000 euro kosten of meer.

ik wil een leuk setje waarmee ik kwaliteit in huis heb en ook vooral veel plezier mee kan hebben.

alvast bedankt

What do you think about Welke set! geld speelt geen rol! ??

Vote :   

Sebasz    posted on 17-06-2008 13:22
4 x Pioneer CDJ1000 MK3
1 x Allen & Heath Xone:92 of ff wachten op de Xone:4d
Renzis    posted on 17-06-2008 13:23
Poster: JollyJunkie
Waarom een CDJ-1000Confused
Bla bla bla quote>

Wat een bull-shit. Met cdj1000 kan je absoluut je eigen stijl neerzetten ALS JE ER MEE OM ZOU KUNNEN GAAN.

Ze zijn makkelijk onder de knie te krijgen wat natuurlijk in het voordeel werkt van de beginnende dj (zie topicstarter).

Ik draai al een tijdje en op de meeste vage cd-spelers. Maar die denon is toch zo kut, daar snap je als beginner na een maand nog niks van. Plus is het een huge pluspunt als je gaat draaien en je 'eigen' cd-spelers staan daar. En overal in elke club staan de cdj1000's.

@jollyjunkie: Je bent 12, je draait 2,5 maand en je denkt al dusdanig oordeel te kunnen geven over een cd-speler die door elke top-dj als de beste momenteel word gezien....

Ik zeg niet dat allemaal zonder nadenken achter pioneer moeten aanlopen, maar in de top is dit nou eenmaal het beste.

dus ook voor thuis, DOEN!

Als het je zoveel mag kosten:
Koop gewoon 2x cdj1000 mk2 of mk3 en Djm 600 of 800

User edit by Renzis on 17-06-2008 @ 13:24:12 (1%)
JollyJunkie    posted on 17-06-2008 13:27
Nogal een aggresieve reactie :P
Marja... Ik typte vind ook telkens niet voor niets dikgedrukt Winking my eye
Bartjens    posted on 17-06-2008 13:29
Poster: Sebasz
4 x Pioneer CDJ1000 MK3

CryCry

Poster: DJ-Xtremer
Ik kan het weten:D. CDJ-1000 is gewoon de beste! Had hiervoor de CDJ-800 MK2's maar vond ze toch minder dan de 1000's hoorWinking my eye. 1000's zijn sneller en uitgebreider.

Maaar voor alleen thuis gebruik voldoet de 800 ook prima. Ik draai bijna elk weekend op de 1000 maar thuis heb ik de 800 staan, voldoet prima voor thuis..

Poster: fisted
Hmm wat mij opvalt aan deze is dat ik heel veel zie is dat hier gepraat word over CDJ en mixers... Maar waar moet de klank dan uitkomen?? ooit eens gedacht aan versterker? boxen? of actief boxen??
Zelf heb ik er geen verstand van :p maar valt me wel degelijk op :s
Mss hier ook eens over brijnstormen??

Ik heb vorige week een aantal stukjes hier gepost over de actieve speakers van LEM. Misschien dat je daar eens naar kan zoeken, en als je dan nog vragen hebt mag je die altijd stellen :P

@djwillem,  Als jij nou eerst eens zelf gaat rond kijken wat jou wel wat lijkt en dan om advies vraagt over de door jou verzamelde apparatuur.
Zo voorkom je dit:
Poster: Sebasz
4 x Pioneer CDJ1000 MK3

Op deze manier verdiep jij jezelf in de apparatuur en wordt je een stuk wijzer.
Want "ik heb €3000,-, wat moet ik ermee doen?"is wel makkelijk eh :P
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 17-06-2008 @ 14:02:07 (46%)
Renzis    posted on 17-06-2008 13:39
Poster: JollyJunkie
Nogal een aggresieve reactie :P
Marja... Ik typte vind ook telkens niet voor niets dikgedrukt Winking my eye

Is niet aggresief bedoeld. Maar ik vind dat je veels te tof en alwetend praat voor een jongetje van 12 die net 3maand zijn cd-spelertjes heeftWinking my eye
JollyJunkie    posted on 17-06-2008 13:42
Hoe weet jij hoelang ik mijn spelers heb?
Je hebt het in ieder geval verkeerd...
Sebasz    posted on 17-06-2008 16:24
@Bartjens
Achja hij heeft geen limit dus ik doe maar een gooi :P
JollyJunkie    posted on 17-06-2008 16:29
Maar je 'gooi'klopt volgens mij niet helemaal want wat heb je aan een Xone 4D als je voor de rest niks midi hebt en geen computer hebt geen software....
Weet je wel wat een Xone 4D is?
Het is niet zomaar een mixer maar ook een midi controle apparaat om ijvoorbeeld ableton mee te besturen! :D
DJADMIN    posted on 17-06-2008 19:39
Als je het geld hebt....no matter what, ga voor het beste, pioneer...met misschien een evo 5 mixer ? Lekker ding hoor !

Het verhaal wanneer je niet voor pioneer moet gaan begint als je ''het niet zo breed hebt'' en je dus goed op moet letten op de prijs / kwaliteitsverhouding. Dan kan het wellicht zo zijn dat je niet 700 euro voor een nieuwe 800 MK2 ofzo kan uitgeven, en dat je voor een denon setje gaat. Ja, dat heb ik dus. Maar puur en alleen omdat ik het nu nog niet kan realiseren om met dat 1000mk3 setje quite te spelen.

Oftewel : doen die pioneers !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Boyd    posted on 17-06-2008 19:59
Ik denk ee setje:

3 cdj 800mk2's, een xone 42, een lekkere headphone, en een effectenbakje. Daar kan je heel leuk mee spelen voor thuis. Of een evo 4, die ziet er ook wel sappig uit. Iemand al een prijs?
Dj_Fantasy    posted on 17-06-2008 20:03
Ik vindt het persoonlijk gewoon SCHANDALIG wat hier wordt neer gezet!

Als deze jongen direct een super-set in huis haald, en hij kan het niet dan heeft hij in 1x € 3000 verkwist!

Waarom direct Pioneer en Xone en Effectenbak?
Zijn jullie vergeten hoedat de meesten van jullie zijn begonnen?

Ik raad je aan om eerst even voor een leuk Numark setje te gaan, met simpel no-nonsens mixertje.
Als boxen enzo kun je in het begin even een hifi-setje nemen.

Na een tijdje als je voelt dat het lukt, kun je je set uitbreiden met bijvoorbeeld Pioneer.
Effecten hebben een leuke toevoeging aan je set, maar in het begin ben je er niets mee.

Don't Forget! Het is niet het gear dat de Dj maakt, maar de set die je levert!!!

Begin gewoon simpel en werk jezelf op, anders kun je er misschien al snel spijt van krijgen.
dj2dj.nl
EloidELot    posted on 17-06-2008 20:25
Poster: Dj_Fantasy
Ik vindt het persoonlijk gewoon SCHANDALIG wat hier wordt neer gezet!

Als deze jongen direct een super-set in huis haald, en hij kan het niet dan heeft hij in 1x € 3000 verkwist;/quote>

Jah uiteraard! Maar hij vraagt erom in zijn topicstart. En zijn persoonlijke achtergrond ken ik niet. Heeft hij nog nooit gedraaid of wel en dan wel hoelang? Ik zie alleen dat hij een DJR member is met behoorlijk wat activiteit achter de rug.

User edit by EloidELot on 17-06-2008 @ 20:26:05 (4%)
DJADMIN    posted on 17-06-2008 20:25
@ DJ Fantasy

Ben het gedeeltelijk met je eens, al had ik niet gelezen dat hij beginner was, maar toch. Wanneer je met pioneer begint heb je een mooie basis om het goed te leren, dat zeker. Het is dan ook in mijn ogen écht geen spul waar een beginner niet mee overweg kan, enkel moet je wel leren in het gebruik en beter worden...

Als deze jongen direct een super-set in huis haald, en hij kan het niet dan heeft hij in 1x € 3000 verkwist!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ! Als je een setje koopt van 2x mk3 en djm 800 bijvoorbeeld ben je wel 3500 euro kwijt, maar als je het niets vind verkoop je het spul meer : van je zeekr nog 3000 voor dan. Dát is het nadeel aan merken zoals numark enzo ; tweedehands verkopen ze vaak niet meer, of ze zijn al kapot  voordat je het wil verkopen
zalo    posted on 17-06-2008 20:26
Dat hij koopt wat hij wilt; hij heeft toch geld genoeg desnoods 12 cdj1000 en 3 eclers en voor elke cdj nog een FX

Dat hij gewoon naar een winkel gaat en zegt dit is mijn budjet geef mij het beste voor da bedrag en als da 200 of 20.000 euro is tanpis
Nandi    posted on 17-06-2008 21:42
Poster: DJADMIN
@ DJ Fantasy

Ben het gedeeltelijk met je eens, al had ik niet gelezen dat hij beginner was, maar toch. Wanneer je met pioneer begint heb je een mooie basis om het goed te leren, dat zeker. Het is dan ook in mijn ogen écht geen spul waar een beginner niet mee overweg kan, enkel moet je wel leren in het gebruik en beter worden...

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ! Als je een setje koopt van 2x mk3 en djm 800 bijvoorbeeld ben je wel 3500 euro kwijt, maar als je het niets vind verkoop je het spul meer : van je zeekr nog 3000 voor dan. Dát is het nadeel aan merken zoals numark enzo ; tweedehands verkopen ze vaak niet meer, of ze zijn al kapot  voordat je het wil verkopen

Maar hij is toch geen beginner ? hij zegt een nieuwe set , als hij beginner is moet hij zeker niet met zone duure set beginnen?
DJADMIN    posted on 17-06-2008 22:06
@ Nandi ; oh ik heb nog niet gecontroleerd excuus. Ik keek naar de post van dj fantasy, en daar stond iets van kijk hoe we allemaal begonnen zijn, waar hij me lijkt te suggeren dat hij een nieuwtje is..

edit : nee idd, ik zou het niet weten of die beginner is. Door die post dacht ik dat even wel !
zalo    posted on 17-06-2008 22:26
ok hij is geen beginner dus dan denk ik dat hij wel genoeg verstand heeft om zijn eigen keuze te maken.
Tenslotte is het kieze van je gear ook persoonlijk, en zelfs een dj die een maand ofzo zich met het dj bezig houd weet wel wat de voor en nadelen zijn van ieder merk
Dj_Fantasy    posted on 17-06-2008 22:42

De beste raad die je hem nu kunt geven is even een winkel binnenlopen met dj-gear, maar dan wel met verschillende merken niet enkel Pioneer maar ook bv Denon, A&H, Ecler, Dateq, Numark, Reloop, ...

Niet binnenkomen en vragen wat voor €3000, maar gewoon jou eisen geven!
- Zoveel kanaals mixer
- mixer met of zonder efx
- mixer 19 inch of battle mixer of club
- cd-speler met of zonder harde schijf of USB-functie
- Table Top cd-speler of een Dubbelaar
- cd-speler met efx of zonder
- cd-speler met of zonder midi
- cd-speler met vinyl functie of niet
- cd-speler met meedraaiende platter of niet
- mixer met midi of niet
- Wil ik er een EFX extra bij of niet

Deze vragen en meer moet je jezelf stellen als je gear gaat kopen, want dat verkleint de kans op een miskoop.

Als 2de grote tip raad ik je aan niets via het internet te kopen voordat je het product hebt getest!
De beste manier om te weten te komen ofdat je een bepaald soort mixer of cd-speler graag hebt is door op deze een tijdje te hebben gedraaid.

Meestal vindt je wel in een winkel een proefopstelling met een mixer en cd-speler of met draaitafels.

Korte samenvatting:

- Schrijf op wat je wilt voor gear
- Ga alles testen voordat je het koopt

Als je je hier zowat aan houdt, dan ga je zeker een mooie set kunnen kopen, die naar JOU persoonelijke keuze is!

dj2dj.nl
MickeyMick    posted on 18-06-2008 12:18
Onzin toppic!
Spuug je favogear :S
Laat hem voor dat geld maar ze eigen werk doen.
Gewoon naar een winkel gaan, budget vertellen.
Ideeen/richtlijnen.
Hopelijk zien we je booth snel terug in de 'Dj booth sectie'

Met .. Groet.

Mick
mrwhoopie    posted on 19-06-2008 15:08
Ik weet niet,maar als ik iets koop waar ik mee moet werken,ga ik eerst eens testen,voelen,kijken en dan vel ik een oordeel en dan kan je hier raad vragen,en dan neem je een besluit.
Vraag ons anders wat wagen je moet kopen,als geld geen rol speelt,eve dwaze vraag dus.Goesting is koop.
MickeyMick    posted on 19-06-2008 15:14

Slotje gezocht, IJzer speelt geen rol.
(K)

Laidback    posted on 19-06-2008 18:28
tsjonge jonge jonge..

1 misschien heeft deze jongen wel een oneindig budget..
weet jij veel ?

en elkaar afbekken om elkaars reacties ?? Cry
ik vraag me echt af wat de gemiddelde leeftijd is hier!
doe is normaal.. vind je een reply van een ander niet goed, post dan subtiel jouwn mening en ga er niet verder op in, anders hebben we hier zometeen 20 pagina's met onzin en daar doe je (geloof mij) niemand een plezier mee!

ga ook geen Voor-oor-delen stellen (snel voor de niet zo snuggere mensen onder ons) geen uitspraken doen over dingen die je niet weet..
om even terug te komen op punt 1 (mickey mick) hoe weet jij dat dit een onzin topic is ??
en als je dit een onzin topic vind waarom post je dan ??

dus mensen; antwoord gewoon op de vraag die gesteld word door de topic starter!
zodra je zwaar commentaar zonder toevoegende waarde gaat leveren ben JIJ de gene die er een onzin topic van maakt!

P.S:
Poster: MickeyMick

Slotje gezocht, IJzer speelt geen rol.
(K)

zullen we dat even over laten aan de admin/mod

ik zeg, zwaai zwaai. zoek een ander topic op

dus vanaf heden: ON-TOPIC

djWillem..

welke stijl draai je voornamelijk ?
draai je alleen cd of vinyl ? (of misschien zelfs beeld ?)
en is er een merk waar je zelf voorstander van bent ?

ik zou simpel gaan en een djm-800 pakken met 2x cdj-1000mk3s..
heb je meer als genoeg aan voor thuis.
User edit by Laidback on 19-06-2008 @ 18:33:08 (28%)
dasergio    posted on 19-06-2008 19:08
3000 euro is niet echt veel he...
ik ben 14 en mijn set zit al an 2600 euro...
robbert    posted on 19-06-2008 19:16
Poster: dasergio

Ook die 2600 euro is veel, jij hebt duidelijk nog geen enkel besef van geld..
JollyJunkie    posted on 19-06-2008 19:23
Poster: dasergio

Omg...
Je hebt idd echt geen besef van geld lijkt me,
Voor 3000 euro kan je het beste van het beste betalen en het is wat een heel gezin in 2 maanden verdient en daar moeten ze dan van leven,
Als jij dat niks vind....
Beetje raar hè Winking my eye
ik ken iemand van 20 die niet boven de 1000 uitkomt en hij is trots op zijn gear omdat ie er hard voor gewerkt heeft, maat met zo'n reactie lijkt me niet dat je dan trots op je gear kunt zijn.

EDIT :

Haha, ik kijk net naar je booth en het lijkt me nou niet bepaald 2600 euro :P zal ongeveer 1600 zijn,
En zelfs dat vind ik al een heleboel geld zeg!
User edit by JollyJunkie on 19-06-2008 @ 19:25:37 (29%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

101 Users online: 45 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 9.734
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.749