Poster: JollyJunkie
Waarom een CDJ-1000
Bla bla bla quote>
Wat een bull-shit. Met cdj1000 kan je absoluut je eigen stijl neerzetten ALS JE ER MEE OM ZOU KUNNEN GAAN.
Ze zijn makkelijk onder de knie te krijgen wat natuurlijk in het voordeel werkt van de beginnende dj (zie topicstarter).
Ik draai al een tijdje en op de meeste vage cd-spelers. Maar die denon is toch zo kut, daar snap je als beginner na een maand nog niks van. Plus is het een huge pluspunt als je gaat draaien en je 'eigen' cd-spelers staan daar. En overal in elke club staan de cdj1000's.
@jollyjunkie: Je bent 12, je draait 2,5 maand en je denkt al dusdanig oordeel te kunnen geven over een cd-speler die door elke top-dj als de beste momenteel word gezien....
Ik zeg niet dat allemaal zonder nadenken achter pioneer moeten aanlopen, maar in de top is dit nou eenmaal het beste.
dus ook voor thuis, DOEN!
Als het je zoveel mag kosten:
Koop gewoon 2x cdj1000 mk2 of mk3 en Djm 600 of 800
Poster: Sebasz
4 x Pioneer CDJ1000 MK3
1 x Allen & Heath Xone:92 of ff wachten op de Xone:4d
Poster: DJ-Xtremer
Ik kan het weten:D. CDJ-1000 is gewoon de beste! Had hiervoor de CDJ-800 MK2's maar vond ze toch minder dan de 1000's hoor. 1000's zijn sneller en uitgebreider.
Poster: fisted
Hmm wat mij opvalt aan deze is dat ik heel veel zie is dat hier gepraat word over CDJ en mixers... Maar waar moet de klank dan uitkomen?? ooit eens gedacht aan versterker? boxen? of actief boxen??
Zelf heb ik er geen verstand van :p maar valt me wel degelijk op :s
Mss hier ook eens over brijnstormen??
Poster: Sebasz
4 x Pioneer CDJ1000 MK3
1 x Allen & Heath Xone:92 of ff wachten op de Xone:4d
Poster: JollyJunkie
Nogal een aggresieve reactie :P
Marja... Ik typte vind ook telkens niet voor niets dikgedrukt
Poster: Dj_Fantasy
Ik vindt het persoonlijk gewoon SCHANDALIG wat hier wordt neer gezet!
Als deze jongen direct een super-set in huis haald, en hij kan het niet dan heeft hij in 1x € 3000 verkwist;/quote>
Jah uiteraard! Maar hij vraagt erom in zijn topicstart. En zijn persoonlijke achtergrond ken ik niet. Heeft hij nog nooit gedraaid of wel en dan wel hoelang? Ik zie alleen dat hij een DJR member is met behoorlijk wat activiteit achter de rug.
Poster: DJADMIN
@ DJ Fantasy
Ben het gedeeltelijk met je eens, al had ik niet gelezen dat hij beginner was, maar toch. Wanneer je met pioneer begint heb je een mooie basis om het goed te leren, dat zeker. Het is dan ook in mijn ogen écht geen spul waar een beginner niet mee overweg kan, enkel moet je wel leren in het gebruik en beter worden...
Als deze jongen direct een super-set in huis haald, en hij kan het niet dan heeft hij in 1x € 3000 verkwist!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens ! Als je een setje koopt van 2x mk3 en djm 800 bijvoorbeeld ben je wel 3500 euro kwijt, maar als je het niets vind verkoop je het spul meer : van je zeekr nog 3000 voor dan. Dát is het nadeel aan merken zoals numark enzo ; tweedehands verkopen ze vaak niet meer, of ze zijn al kapot voordat je het wil verkopen
De beste raad die je hem nu kunt geven is even een winkel binnenlopen met dj-gear, maar dan wel met verschillende merken niet enkel Pioneer maar ook bv Denon, A&H, Ecler, Dateq, Numark, Reloop, ...
Niet binnenkomen en vragen wat voor €3000, maar gewoon jou eisen geven!
- Zoveel kanaals mixer
- mixer met of zonder efx
- mixer 19 inch of battle mixer of club
- cd-speler met of zonder harde schijf of USB-functie
- Table Top cd-speler of een Dubbelaar
- cd-speler met efx of zonder
- cd-speler met of zonder midi
- cd-speler met vinyl functie of niet
- cd-speler met meedraaiende platter of niet
- mixer met midi of niet
- Wil ik er een EFX extra bij of niet
Deze vragen en meer moet je jezelf stellen als je gear gaat kopen, want dat verkleint de kans op een miskoop.
Als 2de grote tip raad ik je aan niets via het internet te kopen voordat je het product hebt getest!
De beste manier om te weten te komen ofdat je een bepaald soort mixer of cd-speler graag hebt is door op deze een tijdje te hebben gedraaid.
Meestal vindt je wel in een winkel een proefopstelling met een mixer en cd-speler of met draaitafels.
Korte samenvatting:
- Schrijf op wat je wilt voor gear
- Ga alles testen voordat je het koopt
Als je je hier zowat aan houdt, dan ga je zeker een mooie set kunnen kopen, die naar JOU persoonelijke keuze is!
Slotje gezocht, IJzer speelt geen rol.
(K)
Poster: MickeyMickSlotje gezocht, IJzer speelt geen rol.
(K)
Poster: dasergio
3000 euro is niet echt veel he...
ik ben 14 en mijn set zit al an 2600 euro...
Poster: dasergio
3000 euro is niet echt veel he...
ik ben 14 en mijn set zit al an 2600 euro...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.