nieuwe set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 15-06-2008 20:35
Hallo,

Ik heb nu een tijdje een ´drive-in´ met een vriend, we draaien dan met wat mindere kwaliteit apparatuur. Nu werk mn vader bij een bouwbedrijf en moest toevallig een bankgebouw ontruimen. Hierbij kwam hij een hele mooie set speakers tegen (4x bose 402 inc. statieven en versterker etc.), deze kon mn vader meenemen :o. Nu had ik bedacht om de versterker en speakers te houden, het probleem is dat deze niet op mijn mengpaneel past. Voordat ik speciale aansluitingen ga kopen. Heeft iemand ervaring met deze boxen. (bose 402) Op internet kan ik alleen vinden dat ze heel prijzig zijn, maar geen reviews. Zijn deze boxen geschikt voor op de 'werkvloer' of kan ik ze beter verkopen en 'echte' drive-in speakers kopen.

Waneer ik de hele set verkoop denk ik dat het ongeveer 900 euro gaat opbrengen. Ik zit er dan ook aan te denken om gelijk mijn dubbele cd-speler en draaitafels (numark battle pack) te verkopen. Hiervoor denk ik ook nog 200 euro te krijgen. Voor dit geld (ongeveer 1100 euro) zou ik misschien nieuwe speakers, versterker en table tops willen kopen. (hoeft geen pioneer te zijn).

Wat zal ik doen. Alles verkopen en nieuw spul kopen  (zo ja, wat voor spul is geschikt (voor max. 140 man)) of het gewoon zo laten. 
User edit by fistfull on 15-06-2008 @ 20:41:39 (41%)

What do you think about nieuwe set ??

Vote :   

DrezZ    posted on 15-06-2008 20:40
Verkopen die handel ! Lijkt me de beste oplossing, als je nog zoveel geld van boxen en versterker kan krijgen, waarom niet? jij kan ze mss toch niet ten volle benutten met je dj set?
fistfull    posted on 16-06-2008 21:24
Okee, heeft iemand dan ook nog suggesties voor nieuwe apparatuur
- 2 table tops
- speakers + versterker (voor ongeveer 200 man)
Budget is ongeveer 1100 euro's
Bartjens    posted on 17-06-2008 09:38
Zoek eens rond, staat inmiddels genoeg over geschreven. Beetje huiswerk kan geen kwaad hoor Cry
www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 17-06-2008 10:41
Ik denk dat je wel 100 euro meer mag vragen hoor voor een setje TT's en een dubbelaar. Een goed setje speakers is best prijzig, zeker als je naar geluidskwaliteit op zoek gaat.

Als je dus 100 euro meer zou vragen heb je een totaal budget van €1200,00.

Een goede set tabletops:

- Numark Axis 4 of 9
- Pioneer CDJ-100's
- Pioneer CDJ-200's, 2e hands
- Reloop RMP-1 of 2

Er zijn wel meer tabletops maar die zijn wel duurderWinking my eye.
Voor monitors kan ik je niet helpen, ben zelf aan het sparen voor thuisspeakers namelijk de Mackie MR8's.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
david87    posted on 17-06-2008 13:20
niet te vergeten heb je ook nog de stanton's c314 welke door de nieuwe c 324 echt niet meer veel kosten .
heb deze ook en ben er zeer tevreden over
fistfull    posted on 17-06-2008 15:22
Bedankt voor de reacties, hier heb ik wel wat aan. Ik wil sowieso alles 2e hands gaan kopen, dus misschien kunnen jullie daar ook rekening mee houden! Winking my eye
fistfull    posted on 18-06-2008 16:08
Poster: DJ-Xtremer
Ik denk dat je wel 100 euro meer mag vragen hoor voor een setje TT's en een dubbelaar. Een goed setje speakers is best prijzig, zeker als je naar geluidskwaliteit op zoek gaat.

Als je dus 100 euro meer zou vragen heb je een totaal budget van €1200,00.

Een goede set tabletops:

- Numark Axis 4 of 9
- Pioneer CDJ-100's
- Pioneer CDJ-200's, 2e hands
- Reloop RMP-1 of 2

Er zijn wel meer tabletops maar die zijn wel duurderWinking my eye.
Voor monitors kan ik je niet helpen, ben zelf aan het sparen voor thuisspeakers namelijk de Mackie MR8's.

Ik begrijp dat bijvoorbeeld een CDJ-800 veel duurder is dan bijvoorbeeldde Reloop RMP-2 maar wat is nou het grote verschil hierin? Zit het hem echt alleen in de kwaliteit of zitten er op een CDJ-800 veel meer opties? Mvg
Xtremer    posted on 18-06-2008 16:19
De CDJ-800 MK2 is qua functies minder dan de RMP-2. Maar hou wel bij de Pioneer rekening met een beter loopwerk en een betere jog. De Jogwheel op de RMP-2 is veel gevoeliger dan die op de CDJ-800 MK2. Bij Pioneer gaat het meestal om de dingen die je echt nodig hebt om een mix te maken. Kwaliteit van binnen en buiten gaat voor bij hun. Effecten en al die onzin dingen zijn eigenlijk nutteloos naar mijn mening. Als je namelijk een EFX daarna koopt of een DJM-800 of een ander effectenmixer dan hebt je dat ookWinking my eye. Goede keuze de CDJ-800 MK2, heb ze zelf ook gehad (zie mijn gallerie). Ik hoor het wel weer!
Winston    posted on 18-06-2008 16:23
CDJ-800 heeft wat meer kwaliteit en Pioneer jog display. Maar de RMP-2 heeft toch iets meer features/opties.
Tic Toc
WalterRavensberg    posted on 18-06-2008 17:46
De bose 402 speakers zijn speciaal ontworpen voor spraak en achtergrond muziek. Tevens heb je een speciale bose controller nodig om ze een beetje te laten klinken.

Mijn advies: alle 4 verkopen en vervolgens 2 bose 802 speakers op statief aanschaffen (2e hands) je vind ze wel op marktplaats of zo... setje kost denk ik tussen 600 en 1000 eutjes...

succes
fistfull    posted on 18-06-2008 18:47

Bedankt voor de reacties.

@ walterravensberg: Controller zit er uiteraard bij.
Bose 802 zijn niet zo heel erg duur. Geven deze wel genoeg volume voor ongeveer 200 mensen?

CDJ-800 wordt een beetje te duur. De denon dn s1000 spreekt me wel aan. Is dit een goed product voor een kleine drive-in.

User edit by fistfull on 18-06-2008 @ 21:06:41 (69%)
Xtremer    posted on 18-06-2008 21:19
De DNS-1000 is een kleine CD-speler met allerlei poespas die je niet nodig hebtWinking my eye. Best een goede CD speler maar is erg kleinWinking my eye. Ik zou gewoon voor de CDJ series gaan, heb je veel meer aan:P.
Didier_Deluxe    posted on 18-06-2008 21:54
Poster: fistfull

Bedankt voor de reacties.

@ walterravensberg: Controller zit er uiteraard bij.
Bose 802 zijn niet zo heel erg duur. Geven deze wel genoeg volume voor ongeveer 200 mensen?

CDJ-800 wordt een beetje te duur. De denon dn s1000 spreekt me wel aan. Is dit een goed product voor een kleine drive-in.

De dn-s1000 heeft inmiddels al een opvolger, de dn-s1200..
Deze heeft alle functie's van de 1000 + USB, MIDI en touch sensitive platter..
Bovendien is de prijs onveranderd gebleven.
Dit lijkt me dus de ideale speler, mits je dan nog genoeg geld zou overhouden voor boxen..
Ik heb geen verstand van audio dus ik weet niet of je met (1100-2x435) €230 nog genoeg overhoudt voor je boxen.
fistfull    posted on 18-06-2008 21:56

ok, Als ik niet genoeg geld overhoudt verkoop ik wel wat meer zooi waar ik niks meer mee doe op marktplaats :p Die paar honderd euro is op zich geen probleem.

MatthiasDB    posted on 18-06-2008 22:17
Poster: WalterRavensberg
De bose 402 speakers zijn speciaal ontworpen voor spraak en achtergrond muziek. Tevens heb je een speciale bose controller nodig om ze een beetje te laten klinken.

Mijn advies: alle 4 verkopen en vervolgens 2 bose 802 speakers op statief aanschaffen (2e hands) je vind ze wel op marktplaats of zo... setje kost denk ik tussen 600 en 1000 eutjes...

succes

vergeet dat ook maar... bose 802 is ook enkel goed voor spraak, achtergrondmuziek of locaties waar je echt een groot domein vol van deze kastjes moet zetten... NIET voor discowerk!

koop een leuk setje DAP met subs en tops, kom je goedkoper uit EN hier spring je een pak verder mee!

wl    posted on 18-06-2008 23:48
quote:
Poster: WalterRavensberg

succes

Het is maar wat je goedkoop noemt... Niet alleen in euro's vind ik de kasten echt duur maar ook qua prijs/kwaliteit vind ik Bose over de hele lijn niet interessant: te laag rendement (ook de 802's) en zoals MatthiasDB terecht zegt vooral gericht op spraak.

Ik zou dan ook meer de richting van DAP uitgaan (betere reeksen of course). Komt uiteindelijk een stuk goedkoper uit dan Bose en heeft een redelijk rendement (wel met een korrel zout nemen). Als er meer budget beschikbaar zou zijn, kijk dan eens naar merken als Mackie, RCF, LEM,...

This is an old Topic

No new postings for 5.964 days.
 Post CommentThat would be 198.8 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

94 Users online: 5 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 13.424
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.185