Audiogeheugenstatus -indicator
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 15-06-2008 19:05
In het verleden heb ik als eens een topic geplaatst dat men cdj af en toe (heel zelden, maar toch) vastloopt. Laatst had ik 2 dagen op rij weer problemen. Een liedje (goeie kwaliteit, geef fouten) versprong, vergelijkbaar met jouw naald van vinyl dat verspringt. Ik merkte daarbij op, dat de audiogeuheugenstatus indicator knipperde (op de platter, je zal jouw handlijding moeten nemen om te weten wat het isCry).

Vandaag begon dat ding weer te knipperen, en jawel wat later versprong het liedje. Dit kan miss te maken hebben met dat Serato openstaat, en ondertussen audacity (opneem programma), maar dan stel ik me de vraag, WAAROM gebeurd het maar met 1 draaier en niet de andereConfused??

Heeft iemand ook dit probleem?

What do you think about Audiogeheugenstatus -indicator ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 15-06-2008 20:44
Serato en Audacity hebben hier niets mee te maken. Dat lampje knippert als de buffer niet volledig is gevuld. Dat kan komen omdat de speler moeite heeft met het lezen van de CD waardoor de buffer niet vol gehouden kan worden. En op het moment dat die dan leeg is dan slaat de cd over.
Mogelijk is de lens vies of beschadigd. Breng hem een keer naar een dealer met verzoek om na te kijken. Staat hij wel vlak en trillingsvrij?
KesterDJ    posted on 16-06-2008 06:29
Ja hij staat trillingsvrij. Dus hem gewoon binnenbrengen met het verzoek de lens effe te kuise?
KesterDJ    posted on 16-06-2008 06:36
heeft dit een zwaar kostenplaatje? En nja, een tijdje zal ie wel weg zijn zekerCry
Cyspoz    posted on 16-06-2008 08:45
Hangt er van af waar je hem gekocht hebt en hoe service vriendelijk de winkel is. Als er iets serieus mis is met de speler en het probleem goed reproduceerbaar is dan kunnen ze het meestal goed en snel verhelpen. Is het echter een vage klacht als heel soms dan doet hij wel eens spontaan dit of dat dan wordt het al meteen een stuk lastiger.
Lead    posted on 16-06-2008 12:39
De service graad ligt aan de winkel waar je hem gekocht hebt.

Maar komt dit altijd voor bij dezelfde CD ?? -> Brand hem dan opniewuw, maar nu zo langzaam mogelijk.
Is dit bij wisselende originele CD's ?? -> Dan terug naar de winkel, vermoedelijk iets met je laser.

Als de laser vervangen moet worden is dat een pittige reparatie die binnen 2 weekjes op te lossen moet zijn.
Let the BASS be louder
KesterDJ    posted on 17-06-2008 16:46
Neen, geen cd's=> ik werk met Serato.
Heb het juist TERUG voor gehad!! Ik kom knetterCry Als je draait en je zit met jouw gedachten van "hopelijk verspringt ie niet", dan gaat het draaien echt moeilijk hoor. Ik ga echt eens contact moeten openemen met de dealer, maarja dan ben je hem weer een poos kwijt.

In de veronderstelling dat er een nieuwe lens inmoet, is dit een zware kost? En anders de lens kuisen zal wss routine werk zijn?
Lead    posted on 18-06-2008 00:19
Stop GEEN schoonmaak CD's in de speler in ieder geval !

Schoonmaken kun je alleen maar aan de buitenkant van de lens. De binnenkant is ook vies en daar kom je niet bij. Je zou altijd met alcohol schoon kunnen maken als tijdelijke oplossing.
Let the BASS be louder
KesterDJ    posted on 18-06-2008 12:22
@Cyspoz Ben je zeker dat auda city hier niets mee te maken heeft, want het gebeurd opvallend meer als dat open staat. Ofwel zit dit gewoon in men hoofdHappy, laughing
Bartjens    posted on 18-06-2008 12:46
Poster: Lead
Stop GEEN schoonmaak CD's in de speler in ieder geval !
.

Miss rare vraag, maar waarom niet?
www.djbrowbeat.com
jannickv    posted on 18-06-2008 13:43
kan je pc het wel aan?

hoe zit het met je cpu als je aan het draaien bent?
RoyBeware    posted on 18-06-2008 14:00
Poster: Bartjens

Mij is dat ook verteld, en ik kreeg volgesnmij te horen dat het vul tussen de 2 kussentjes komt te zitten (waar je de cd in schuift) en die maakt dan vervolgens weer krassen op de cd.

En misschien molt het ook wel je lens, maar dat weet ik niet zeker.
PatrickBeuken    posted on 18-06-2008 15:08
Poster: Bartjens

Omdat je daarmee de laser beschadigt.
Bartjens    posted on 18-06-2008 15:17
Miss niet het juiste topic om hierover door te gaan... maar het zijn speciale schoonmaak cdtjes, waarom beschadigd zo'n ding dan je laser? Of is dit alleen zo bij cdj's?
Niet dat ik je niet geloof ofzo, wil weten hoe het zit Cry
www.djbrowbeat.com

This is an old Topic

No new postings for 6.079 days.
 Post CommentThat would be 202.6 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 10 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 2.728
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.881