Timecode live omschakelen ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 13-06-2008 12:57
Hallo,

Ik heb een dringende vraag, Ik moet binnenkort een feestje doen en ik zal met serato draaien op CDJ800(cd speler Pioneer) en dus met timecode cd's van Serato. Het probleem is dat een vriend ook draait met cd's maar niet met timcode maar gewoon met cd's.Dus ik zal moeten overschakelen van timecode nr gewoon cd. Kun je dus serato uitzetten... Of moet je alles loskoppelen om gewoon met cd's dan te draaien... Graag een antwoord.

MVG, Brecht
User edit by brecht on 13-06-2008 @ 12:58:43 (23%)
Mod edit by Lead on 13-06-2008 13:04 (7%)

What do you think about Timecode live omschakelen ? ??

Vote :   

Lead    posted on 13-06-2008 13:04
volgens mij wordt dat omprikken.... maar heb er zelf geen ercaring mee...
Let the BASS be louder
Adrien1989    posted on 13-06-2008 14:34
Sluit gewoon je gear van te voren aan, ik neem aan dat op het Serato systeem ook een trough functie/aansluiting zit, als je een mixer hebt met 4 line ingangen kan je dus alles in 1x aansluiten. Op kanaal 1 en 2 vb timecoded signaal 1 en 2, op kanaal 3 en 4 vb het originele signaal, wat je dus hoord als je een normaal cd'tje in je speler zit. Trough 1 naar kanaal 3, trough 2 naar kanaal 4.

Tip:
Ik draai zelf met 800's met finalscratch. Omdat de bpm meter natuurlijk niet werkt, werken de beatcutters ook niet helemaal naar behoren, dus daar kan je het beste vanaf blijven en gewoon handmatig loopenWinking my eye.
Winston    posted on 13-06-2008 14:57
Er is geen reden om een time code signaal naar je mixer te sturen, anders krijg je time code signaal op de PA. Lekker Cry.

Dus via de trough een musicsound signaal.
Tic Toc
Gery    posted on 13-06-2008 15:04
traktor scratch heeft daarvoor zo de lekkere multi core cabels uitgevonden...

ik dacht niet dat serato een through functie heeft, dus volgens mij zal je moeten ofwel met een splitter werken zoals hierboven zodat het gewone CD signaal ook op je mixer zit en je dus makkelijk van timecode naar cd kan wisselen door een ander kanaal te gebruiken.

andere mogelijkheid is rap te switchen (ik zou deze nemen) uiteindelijk neemt het miss 5sec om efkes 2 kabels te wisselen...
DJ - Producer
NielsR    posted on 13-06-2008 15:08
Poster: Gery
traktor scratch heeft daarvoor zo de lekkere multi core cabels uitgevonden...

Jah lekker handigCry

Maar kun je laatste track die je inmixt niet gewoon op cd doen en dan kan je terwijl je voorlaatste nummer op de ene cd speler speelt en de andere vrij is die al omwissele dan het laatste nummer op die cdspeler inmixe gwn op cd en dan is de andere cd speler terug vrij die ook weer even omschakelen en de volgende dj kan terug gewoon weer met cd's spelen.
Ywe    posted on 13-06-2008 18:02

ik heb een signaal splitter in mijn CD spelers zitten, en dan naar de geluidskaart 1 kabel, en naar de kanaal 1 (CD/LINE) van mn mixer 1...

de output van geluidskaart gaat naar Kanaal 3 (LINE)

dan heb ik mijn mixer dus zo:  Kanaal 1 & 2 CD, kanaal 3 & 4 Timecode

DaMob    posted on 13-06-2008 18:19
Serato heeft wel een through functie, ik kan (weliswaar op een ander kanaal) gewone platen afspelen terwijl serato insteekt
Zal dus met cd's ook wel lukken
Winston    posted on 13-06-2008 18:38
Er is wel een through output, er staat "THRU" bij line 1 en line 2 output.

THRU naar je mixer en de andere scratch amp output afkomstig van de fire wire input vanf de computer, ook naar je mixer op een ander kanaal.

Je kan het beste een 4 kanaals mixer gebruiken.

Je zal wel snappen dat je time code signal naar de input moet van de scratch amp en niet naar een mixer input.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-06-2008 @ 19:00:15 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.090 days.
 Post CommentThat would be 203 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 19 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 7.212
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.773.118