Hét Grote Pro Light Foto-Topic! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Relight    posted on 11-06-2008 17:28
Omdat er hier, volgens mij, te weinig leven is in het Pro Light forum onderdeel heb ik besloten om door middel van dit nieuwe topic extra / nieuw leven in dit forum onderdeel te blazen.

Het is de bedoeling dat je hier foto's plaatst van je eigen lichtshow of van een lichtshow die je mooi vind.
Plaats er, indien aanwezig, ook even een materiaallijstje bij, dat vind ik namelijk leuk om te lezen Happy, laughing .

Reacties (op de lichtshows) negatief of positief zijn ook welkom. Onderbouw alleen wel je mening, het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen een post maakt met: 'mooi' of 'lelijk'.

Ik trap zo af met een paar eigen foto's om dit topic op te starten.

Edit: heb je misschien foto's waar je een bepaald effect op ziet en je wilt graag weten wat het precies is? Post de foto eveneens hier en ik probeer het voor je uit te zoeken.
User edit by Relight on 11-06-2008 @ 17:30:04 (27%)

What do you think about Hét Grote Pro Light Foto-Topic! ??

Vote :   

A-flex    posted on 29-06-2008 15:29
Poster: Relight
Ziet er interessant uit, maarre, hoe hangen die truss balken aan de trusscirkel vast?

Met scharnieren en die scharnieren zijn dan met trussklemmen aan de circel.
Relight    posted on 29-06-2008 17:31
Met zoiets? (Een Swivel Coupler)

Of met zoiets? (Een Truss Bookcorner)

Of met iets anders Belgisch waarvan ik blij ben dat ik er niet onder heb gestaan? Cry (No offence voor de Belgen maar de regels daar over ophangen, rigging en dergelijke zijn gewoon té slecht waardoor ik al meerdere keren levensgevaarlijke situaties daar ben tegengekomen).
User edit by Relight on 29-06-2008 @ 17:32:23 (28%)
A-flex    posted on 29-06-2008 23:18
Met zoiets? (Een Swivel Coupler)

Of met zoiets? (Een Truss Bookcorner)

Of met iets anders Belgisch waarvan ik blij ben dat ik er niet onder heb gestaan? Cry (No offence voor de Belgen maar de regels daar over ophangen, rigging en dergelijke zijn gewoon té slecht waardoor ik al meerdere keren levensgevaarlijke situaties daar ben tegengekomen).

Ja in combie met deze 2 1 Kant met half couplers en de andere kant met eitjes. Op de kant met de eitjes zat het zechte stuk vast. En over de stevigheid viel zeker niet te klagen.
MatthiasDB    posted on 30-06-2008 14:46

[sarcasm] gelukkig dat er in nederland zoveel wetten/regels bestaan en mensen die elke constructie correct keuren[/sarcasm]

voor zover ik weet zijn er in belgie en nederland wel 'organisaties' die keuren (brandweer, bouwkundig ingenieurs, ...) maar vraag ze in hemelsnaam niet hoe je een truss correct mag belasten want daar weten ze gewoon niets van!

gelukkig zijn er ook nog de gecertificeerde riggers, mensen met een diploma die weten wat ze doen!
bastianhecker    posted on 30-06-2008 17:12
ik snap er de ballen niet van maar ik vind dit zo leukWOW! njaa snap het wel een ebetje maar ken de namen niet echtHappy, laughing.
MoXeGy    posted on 30-06-2008 17:14
op school zijn we bezig voor een examen uitreiking, dit zijn foto's van vorige week toen we net begonnen waren. zal z.s.m nieuwe foto's plaatsen.(het is al bijna af) (foto is klikbaar)

User edit by MoXeGy on 30-06-2008 @ 17:39:45 (100%)
Stefjuuh    posted on 30-06-2008 18:28
ziet dr netjes uit..(H)
PatrickBeuken    posted on 30-06-2008 18:33
Een doorsnee middelbare school of een media en entertainment school?
LouisCasper    posted on 30-06-2008 18:37
Poster: MoXeGy
op school zijn we bezig voor een examen uitreiking, dit zijn foto's van vorige week toen we net begonnen waren. zal z.s.m nieuwe foto's plaatsen.(het is al bijna af) (foto is klikbaar)

Dat ziet er best wel hééél erg vet uit!Cry
http://www.louiscasper.com
Relight    posted on 30-06-2008 21:09
Poster: MatthiasDB

[sarcasm] gelukkig dat er in nederland zoveel wetten/regels bestaan en mensen die elke constructie correct keuren[/sarcasm]

voor zover ik weet zijn er in belgie en nederland wel 'organisaties' die keuren (brandweer, bouwkundig ingenieurs, ...) maar vraag ze in hemelsnaam niet hoe je een truss correct mag belasten want daar weten ze gewoon niets van!

gelukkig zijn er ook nog de gecertificeerde riggers, mensen met een diploma die weten wat ze doen!

Ik doelde meer op situaties die ik in België ben tegengekomen waarbij er echt levensgevaarlijke constructies hingen. Denk aan trussbalken die met SPANBANDEN! aan de nok van de tent gerigt zijn, denk aan pyrotechnische effecten in een oude grote houten schuur (zonder eventuele brandblussers, of mensen met pyrotechnische ervaring en/of certificaten), denk aan trussoverspanningen (die een halve meter doorhangen) van meer dan 12 meter aan twee takeltjes. 

Momenteel heb ik me ingeschreven voor een riggers cursus die ik als het goed is goed ga beeindigen met diploma Happy, laughing

@ MoXeGy

Ziet er netjes uit. Heb je een apparatuurlijstje? Btw voor welke school / opleiding is dit?
MatthiasDB    posted on 30-06-2008 21:22
Ik doelde meer op situaties die ik in België ben tegengekomen waarbij er echt levensgevaarlijke constructies hingen. Denk aan trussbalken die met SPANBANDEN! aan de nok van de tent gerigt zijn, denk aan pyrotechnische effecten in een oude grote houten schuur (zonder eventuele brandblussers, of mensen met pyrotechnische ervaring en/of certificaten), denk aan trussoverspanningen (die een halve meter doorhangen) van meer dan 12 meter aan twee takeltjes. 

Momenteel heb ik me ingeschreven voor een riggers cursus die ik als het goed is goed ga beeindigen met diploma Happy, laughing

mja, heb ook al wel constructies gezien die niet door de beugel kunnen... ik weiger dan ook om er onderdoor te lopen of te blijven staan! klinkt misschien dom maar ik heb al gezien wat een ravage zoiets kan aanrichten als het naar beneden komt gevlogen! (en neen, niet uit persoonlijke ervaring Winking my eye )
het pyro verhaal heeft hier niet echt iets mee te maken, is gewoon super dom van de plaatsers... iets meer voorzichtigheid mag wel geboden zijn als je met vuur speelt.

btw: de rigging cursussen van Rinus Bakker?
MoXeGy    posted on 30-06-2008 22:19
@ Relight, PatrickBeuken & look: Ik doe de opleiding: Podium en evenementen techniek Winking my eye
Ik zal eens kijken of ik zo aan het apparatuur lijsje kan komen want hij is er wel.

Gelukkig zit rigging ook in mijn opleiding Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 30-06-2008 @ 22:21:11 (36%)
Sunrise8    posted on 01-07-2008 15:59
@ moxegy: dat is supervette opleiding lijkt me. interesseert mij ook wel. waar doe je die opleiding precies? pm me even als je wilt Happy, laughing. want ik moet nu toch ook wel aan mijn vervolgopleinding gaan denken maar heb nog weinig idee.

okee ontopic:
de mooiste lichtshows kom ik toch op de grotere feesten tegen hoor Happy, laughing. Ook bij onze discotheek in de buurt. Bobs party palace, heeft een erg mooie lichtshow
Music made me who i am
MoXeGy    posted on 01-07-2008 22:01
voor de mensen die die opleiding ook willen gaan doen in eindhoven, ik zit op de eindhovense school Happy, laughing

Vandaag de eerste 2 shows gedraait, het thema is "Ready for take off"

Voor meer foto's en amateurwerk :P kun je op DEZE blog/site kijken.(ik sta niet op 1 van de foto's Winking my eye )
User edit by MoXeGy on 01-07-2008 @ 22:09:09 (100%)
Prozei    posted on 01-07-2008 22:54
ziet er netjes uit moxegy
Stefjuuh    posted on 02-07-2008 08:35
Zeker netjes..!Winking my eye Leuk gedaan dat rijtje tl balken met kleur..:P
A-flex    posted on 02-07-2008 13:18
Hier nog eens iets leuk dat we opgesteld hedden.
Foto gemaakt met GSM en te weinig licht :P

MatthiasDB    posted on 02-07-2008 13:37
Poster: Stefjuuh

had ik toch iets anders voor genomen hoor... lijkt beetje amaturistisch... misschien een ledtube? of pixeltrack/octostrip of iets gelijkends? het idee is leuk alleen had de uitwerking ervan iets beter gekund Winking my eye

voor de rest: chapeau!
User edit by MatthiasDB on 02-07-2008 @ 13:38:10 (1%)
MoXeGy    posted on 03-07-2008 09:09
Poster: Stefjuuh

Je bedoelt op de middelste foto met die stickers op de raam? dat zijn gewoon standaart tl balken.
Waarom? omdat ons thema "ready for take off" was en dat was onze in check hal. Op vliegvelden is het ook maar standaard Winking my eye
grabstar    posted on 17-07-2008 16:59
mijn eigen setjeWat IK nou echt niet snap is dat jullie allemaal dingen van jullie werk laten zien hebben jullie zelf thuis geen leuke set ofzoConfused En JA ik weet het er moeten nog 2 scans een strobe een laser een een rook bij maar ik wil meteen alles op dmx

mijn eigen setje

soz ik werk nooit met fotos op internet daarom issie sow klein ;(
User edit by grabstar on 17-07-2008 @ 20:32:14 (100%)
kippebotje    posted on 17-07-2008 17:40
quote:
Poster: grabstar
Wat IK nou echt niet snap is dat jullie allemaal dingen van jullie werk laten zien hebben jullie zelf thuis geen leuke set ofzo

Wat heb je thuis aan een licht show
Ik vind een paar inbouwspotjes met een dimmer genoeg voor thuis hoor
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
grabstar    posted on 17-07-2008 20:28
Poster: kippebotje
quote:
Wat IK nou echt niet snap is dat jullie allemaal dingen van jullie werk laten zien hebben jullie zelf thuis geen leuke set ofzo

Wat heb je thuis aan een licht show
Ik vind een paar inbouwspotjes met een dimmer genoeg voor thuis hoor

kijk nu maar ik heb nu een foto erbij geplaatst

grtz Grabstar
OneSixty    posted on 17-07-2008 23:52
mijn eigen setjeWat IK nou echt niet snap is dat jullie allemaal dingen van jullie werk laten zien hebben jullie zelf thuis geen leuke set ofzoConfused En JA ik weet het er moeten nog 2 scans een strobe een laser een een rook bij maar ik wil meteen alles op dmx

mijn eigen setje

soz ik werk nooit met fotos op internet daarom issie sow klein ;(

niet iedereen heeft een drive-in hé...

binnekort doe ik een feestje ^^ kijken of ik foto's kan nemen.
Boyd    posted on 18-07-2008 13:12
das waar, maar de meeste mensen hebben thuis geen spectaculaire lichtshow!

En er werken mensen als LJ, en die laten natuurlijk trots hun creatie zien!
User edit by Boyd on 18-07-2008 @ 13:13:32 (44%)
Flexii    posted on 18-07-2008 15:42
inderdaad ja sowieso ik weet niet wat jij voor kamer hebt,, maar ik zou geen movingheads op mijn kamer hangen:P, beetje zonde  van je geld, en inderdaad de meeste hebben geen eigendingen, waarom geld uitgeven als je er relatief weinig mee doet, + als je als werkt als Lighting Operator/Designer, of Lightjockey, dan heb je meestal wel beschikking over iets wat grotere sets dan een simpele drive inWinking my eye

einde van augustus groot examenfeest van mijn 2 collega's/ vriende, wordt gehouden in grote loods, wat komt er zowieso te hangen:

24 meter truss
12 movingheads (8 wash, 4 spot)
2 movinghead blinders
flink wat parren, hazer 24/7, strobes en ledtubes:P fotos zal ik hier wel posten
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

165 Users online: 14 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 26.235
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.925.697