Wat is de beste set (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 09-06-2008 12:55
hey......ik ben beniewd wat iedereen voor mening heeft over wat de beste apparatuur combinatie is voor een semi-professionele drive-in / mobile dj set. Kortom....als je een set zou mogen samenstellen met goede / de beste apparatuur, maar wel enigszins reken houdende met het budget van een mobile dj, wat zou je dan kiezen??

CD-Speler:
Mixer:
Versterker(s):
Speakers:
Randapparatuur (optioneel):

Draaitafels even achterwegen laten, gezien ik zelf enkel met cd's werk

What do you think about Wat is de beste set ??

Vote :   

Xtremer    posted on 12-06-2008 09:56
Zoals WalterRavensberg al zegt: De Beste Set Bestaat Niet. Daar ben ik het mee eensWinking my eye. Ieder heeft zijn eigen voorkeur bij zijn of haar beste keuze. Ik zou persoonlijk kiezen voor de CDJ-1000 MK3's met een DJM-800 en HDJ etc. De reden is: ik draai CD's, gebruik het voor on the road, verdien er mijn geld mee en bevat de functies die ik wil en gebruik. Een ander zegt dat de Reloop de beste zijn voor zijn of haar keuze. Ieder zijn eigen voorkeur dus bij zijn of haar beste set. Je gaat natuurlijk wel voor het beste met de beste kwaliteit en de beste functies:P.

We mogen 1 ding niet vergeten wat sommige wel doen: de set is je gereedschap, jij bent de gene die het moet doen en kunnen beheersen! Om het te kunnen beheersen gebruik je de set die naar jou keuze goed en gemakkelijkt te gebruiken is.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bouncy    posted on 12-06-2008 10:16
Poster: DJ-Xtremer
- CD-Speler: 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 (deze heb ik zelf al, gewoon de top voor CD-spelers)
- Mixer: Pioneer DJM-800 (goede degelijke mixer met alle mogelijkheden)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord)
- Speakers: JBL EON (goede actieve speakers met een zee aan geluidsopbrengst)

Dit slaat weer alles, hij vraagt om een drive-in set!

Ok, dan ga ik ef kijken naar je kritiek!

- Mixer: Pioneer DJM-800 (goede degelijke mixer met alle mogelijkheden)(nouja, alle?)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord) (een senheiser geeft echt wel beter, moet je er alleen wel een fatsoenlijke mixer aan hangen en geen DJM)
Bartjens    posted on 12-06-2008 10:36
Poster: Bouncy

Dit slaat weer alles, hij vraagt om een drive-in set!

Ok, dan ga ik ef kijken naar je kritiek!

- Mixer: Pioneer DJM-800 (goede degelijke mixer met alle mogelijkheden)(nouja, alle?)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord) (een senheiser geeft echt wel beter, moet je er alleen wel een fatsoenlijke mixer aan hangen en geen DJM)

Opzich een behoorlijk degelijke set, alleen erg aan de prijs.
Maar zoals hierboven al gezegd is, ieder zijn ding. De ts vraagt om verschillende mogelijkheden en ervaring, die krijgt hij.
www.djbrowbeat.com
Bouncy    posted on 12-06-2008 11:30
Hmm, een dateq is goedkoper EN beter in kwaliteit!
Xtremer    posted on 12-06-2008 11:45
Ja maar vind dateq nou niet bepaald mooie mixersCry. Zit geen stukje model in t is een blik met knopjes:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bartjens    posted on 12-06-2008 11:47
Hmm, een dateq is goedkoper EN beter in kwaliteit!

Dat ligt eraan wat je er mee wilt. Dateq kun je een glas bier in leeg gooien en hij doet het nog, hoef je bij een pioneer niet te proberen.
Maar, de pioneer heeft heeft weer een bak aan effecten die de dateq mist.
Dus ja, wanneer je zuinig omgaat met je mixer en je wilt effecten dan neem je een mixer als pioneer, ga je lomp om met je mixer en je staat vaak tussen publiek o.i.d. neem je een dateq.
www.djbrowbeat.com
Bouncy    posted on 12-06-2008 11:49
Willen we kwaliteit of kwantiteit?
bartezzz    posted on 12-06-2008 11:49
Poster: Bartjens

Dat ligt eraan wat je er mee wilt. Dateq kun je een glas bier in leeg gooien en hij doet het nog, hoef je bij een pioneer niet te proberen. <quote>

bij een pioneer kan t ook hoor, k heb al eens een glas bier leeg zien gaan in zoown djm-800 en die deed t nogsteeds.

User edit by bartezzz on 12-06-2008 @ 11:50:38 (3%)
Bartjens    posted on 12-06-2008 11:57
Poster: bartezzz

Dat ligt eraan wat je er mee wilt. Dateq kun je een glas bier in leeg gooien en hij doet het nog, hoef je bij een pioneer niet te proberen. <quote>

bij een pioneer kan t ook hoor, k heb al eens een glas bier leeg zien gaan in zoown djm-800 en die deed t nogsteeds.

Dateq wel ervaring, met de djm's (nog) niet :P maar lijkt mij dat wanneer je vocht (bier) over al die electronica gooit in de djm dat ie snel kapot gaat. (gezien de dateq vca faders heeft en de djm niet)
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 12-06-2008 @ 11:59:54 (5%)
soundcollector    posted on 12-06-2008 12:16
cd speler: cdj 1000 mk3
mixer xone V6 ofwel ecler evo 5
versterker: crown, qsc
speakers: turbosound, Eaw of nexo
randapparatuur: xone filters, 2 kaos pad3, macbook pro met ableton

dat zou netjes zijn :d
Bartjens    posted on 12-06-2008 12:19
Willen we kwaliteit of kwantiteit?

Dat mag de ts zelf uitzoeken :p wij geven alleen maar opties Cry
www.djbrowbeat.com
MatthiasDB    posted on 12-06-2008 13:44
CD-Speler: Denon DN4500
Mixer: Rodec MX180mk3
Versterker(s): NEXO PS10 amp OF Camco Vortex 6
Speakers: Nexo PS10+LS500 OF Nexo PS15 + Nexo PS15 Sub
Randapparatuur (optioneel): indien je een iets groter feest hebt: huur gewoon 2 CDJ1000...

er werd gevraagd rekening te houden met het budget van de dj... op de nexo na is dit goed gelukt.
Pioneer-geilerds zoals ze hier allemaal zijn zie ik continu DJM + CDJ verschijnen... ik vind dit onnodig voor een drive-in show.
ten 1ste: kost handenvol geld; ten 2de: op de klasfeestjes, buurtfeestjes en trouwfeestjes heb je dr geen hol aan... t staat mooi ja maar daar blijft het dan ook bij...
kan je beter eens 2 cdj huren als je echt een groot feest hebt! kost minder en verdien je zo weer terug!
En word je ergens gevraagd op een echt GROOT event, dan kan je er prat op gaan dat er pioneer klaarligt voor je.

daarom dus: hou het simpel en huur eens een keertje bij als je wat meer wil!

This is an old Topic

No new postings for 6.085 days.
 Post CommentThat would be 202.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 8 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 3.977
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.576.130