Wat is de beste set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 09-06-2008 12:55
hey......ik ben beniewd wat iedereen voor mening heeft over wat de beste apparatuur combinatie is voor een semi-professionele drive-in / mobile dj set. Kortom....als je een set zou mogen samenstellen met goede / de beste apparatuur, maar wel enigszins reken houdende met het budget van een mobile dj, wat zou je dan kiezen??

CD-Speler:
Mixer:
Versterker(s):
Speakers:
Randapparatuur (optioneel):

Draaitafels even achterwegen laten, gezien ik zelf enkel met cd's werk

What do you think about Wat is de beste set ??

Vote :   

Bartjens    posted on 09-06-2008 13:26

Zelf heb ik ook een drive-in showtje. Ik draai veel op bruiloften, bedrijfsfeesten e.d.
Hiervoor heb ik een leuk prof. en vooral compact setje:

Speakers:  2 x Lem D-400 (actieve speakers)
cd spelers: 2 x Pioneer CDJ-800 MKII
mixer:  Pioneer DJM-800
Mic.:  Senheisser E 835
Statieven voor de speakers:  de standaard K&M

Totaal incl. alle kabels in € 4500,-

Heb natuurlijk geen idee wat jou budget is.
 oop dat je er wat mee kunt.

www.djbrowbeat.com
zalo    posted on 09-06-2008 13:55
Poster: Bartjens

Zelf heb ik ook een drive-in showtje. Ik draai veel op bruiloften, bedrijfsfeesten e.d.
Hiervoor heb ik een leuk prof. en vooral compact setje:

Speakers:  2 x Lem D-400 (actieve speakers)
cd spelers: 2 x Pioneer CDJ-800 MKII
mixer:  Pioneer DJM-800
Mic.:  Senheisser E 835
Statieven voor de speakers:  de standaard K&M

Totaal incl. alle kabels in € 4500,-

Heb natuurlijk geen idee wat jou budget is.
 oop dat je er wat mee kunt.

om de kosten mat naar benedene te halen is de djm600 zeker ook geschikt
Bartjens    posted on 09-06-2008 14:00
En natuurlijk kun je ipv de cdj-800 ook de cdj100/200/400 pakken. Scheelt ook weer aanzienlijk.
Mocht je serieus overwegen om actieve speakers te pakken kijk dan ook even naar de nieuwe LEM:
Lem Master 5 (M5) is de opvolger van de D-400
RCF heeft trouwens ook hele leuke speakers maar daar heb ik geen ervaring mee.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 09-06-2008 @ 14:01:27 (33%)
djjh    posted on 09-06-2008 20:38
rcf is goed spul. heb er nu een paar keer mee gedraaid. komt met weinig vermogen heel veel decibellen uit en het blijft zuiver.
User edit by djjh on 09-06-2008 @ 20:38:30 (3%)
JuniorDDP    posted on 09-06-2008 20:40

Als boxen en versterker --> Crown (macrotech of xti series) en DAS of JBL boxen

JollyJunkie    posted on 09-06-2008 20:44

Onmogelijk, iedereen zijn eigen stijl, de een vindt dit fijn werken en de ander weer iets anders...

EDIT : Mijn 700e post en ik ben Pro :D Cry

User edit by JollyJunkie on 09-06-2008 @ 20:44:55 (42%)
Bart_    posted on 09-06-2008 20:47
Poster: JuniorDDP

Als boxen en versterker --> Crown (macrotech of xti series) en DAS of JBL boxen

waarom?
Wil je even je post onderbouwen?
Ik vindt ZEKER alle producten van JBL niet echt 'het beste van het beste'
zeker de JRX reeks niet.
Overigens roep je gewoon maar wat, maar wat onderbouwing op je post zou welkom zijn.
JuniorDDP    posted on 09-06-2008 20:51
Je hebt gelijk :p! Ik heb dit gehoord van mijn leverancier, zelf heb ik een crown versterkter xti 2000 en hij zei dat daarbij het best JBL boxen, maar ik weet niet meer welke serie, daarvoor mijn excuses!

Maar voor de crown versterker blijf ik deze promoten
Ziax    posted on 09-06-2008 22:13
Sorry maar het is logisch dat je de JRX serie niet als een 'goed' product kan beschouwen. Ik ben ook absoluut pro JBL maar de JRX serie is niet echt een professionele serie he.. Wees nu eerlijk.
Je krijgt nog altijd waarvoor je betaald.

Moest JBL geen kwaliteitsproducten afleveren zou KINEPOLIS er in geen geval een contract mee hebben.

Ieder merk heeft producten die hij verkoopt omdat ze gewoon verkopen, omdat ze low budget zijn.

Wil je echt goed gerief dan hoor je daar ook een goede geldsom bij neer te leggen..
Dan vind ik het een beetje belachelijk dat je de JRX serie als waarde aanhaalt sorry.
Tizio    posted on 10-06-2008 07:57
De JBL speakers met ingebouwde crown versterker zijn ook geil hoor :P
Xtremer    posted on 10-06-2008 08:28
De volgende set zou ik samenstellen:

- CD-Speler: 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 (deze heb ik zelf al, gewoon de top voor CD-spelers)
- Mixer: Pioneer DJM-800 (goede degelijke mixer met alle mogelijkheden)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord)
- Speakers: JBL EON (goede actieve speakers met een zee aan geluidsopbrengst)

Voor eventuele TT's zou ik voor de Technics SL-1210 M5G kiezen.
Ik ga bij deze set uit van kwaliteit en overzicht, er hangt misschien een prijskaartje aan, maar het is het geld zeker waard! 
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bartjens    posted on 10-06-2008 08:44

Poster: DJ-Xtremer

- CD-Speler: 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 (deze heb ik zelf al, gewoon de top voor CD-spelers)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord)

Ik ga bij deze set uit van kwaliteit en overzicht, er hangt misschien een prijskaartje aan, maar het is het geld zeker waard! 

En na het aanschaffen van deze set ben je ook meteen blut. De ts zal een bepaalt budget hebben lijkt me.

De JBL valt bij mij als eerste af omdat die een stuk(je) duurder zijn en dat prijsverschil niet waarmaakt vergeleken met de andere 15" actieve speakers.

www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 10-06-2008 08:48
Poster: Bartjens

En na het aanschaffen van deze set ben je ook meteen blut. De ts zal een bepaalt budget hebben lijkt me.

De JBL valt bij mij als eerste af omdat die een stuk(je) duurder zijn en dat prijsverschil niet waarmaakt vergeleken met de andere 15" actieve speakers.

Je bent niet meteen blut hoor:P. Je moet het juist in stappen aanschaffen, doe ik nu ook! Voor actieve speakers moet ik nog even rondkijken en luisteren. Ik heb de EON's gehoord en vond het top dingen. Ook de Gemini GX series zijn super, en een stuk goedkoper!
Gagarin12    posted on 10-06-2008 14:54
Poster: DJ-Xtremer

Ik ga bij deze set uit van kwaliteit en overzicht, er hangt misschien een prijskaartje aan, maar het is het geld zeker waard!

cd-spelers: akkoord
mixer: ong akkoord (eventueel nog ecler of rodec voor dirve in)
hp: kan best of kikj ook eens naar technics/sennheiser
speakers: akkoord

eventuele TT's: wrm sl1210m5g,'s dat is 200 euro extra betalen voor een bijna dezelfde tt (sl1210mk5). Je zal het verschil niet merken, zeker niet als je tot nu toe enkel met cd's draait. Ze zijn enkel wat mooier.

Gagarin
Leo981    posted on 10-06-2008 17:51
cd : pioneer CDJ-1000 MK3
mixer : Ecler Evo 5
hp : Allen & Heath Xone XD-53
speakers : LEM Master 5

Bruto prijs :
5355,-
of als je het bij een bepaalde winkel koopt evt. iets van :
4313,- +
(excl. speakers die wist ik zo snel niet)
Xtremer    posted on 10-06-2008 19:32
Poster: Gagarin12
Je zal het verschil niet merken, zeker niet als je tot nu toe enkel met cd's draait. Ze zijn enkel wat mooier.

Gagarin

Ik ben juist overgestapt van vinyl naar CDWinking my eye. Ik heb 5 jaar vinyl gedraait dus weet wel wat ik voor me geld koop:P. En inderdaad die dingen zien er gewoon top uit en verschillen weinig vergeleken met de MK5's!
Boyd    posted on 10-06-2008 19:37
Poster: Leo981

Bruto prijs :
5355,-
4313,- +

Waarom een evo5 voor een drive inn show??

ik zou er persoonlijk een nuo5 neer zetten, of een xone 42.

Waarom? omdat ze van uberkwaliteit zijn, en ze ideeaal zijn voor het gesleep.
JollyJunkie    posted on 10-06-2008 19:37
Poster: Leo981

Bruto prijs :
5355,-
4313,- +

Leo, je post is alleen maar gebaseerd op cijfers en indrukken.
Je hebt nog nooit met een XD-53 EVO 5 en LEM gewerkt, je hebt ook nog nooit met iets anders dan een DN-S1000 en CDJ-1000 MK3 gewerkt dus je weet niet hoe andere cd-spelers aanvoelen.
Het is ech een kwestie van smaak en elke cd-speler is weer ergens anders goed in stel nou je gebruit altijd echo en dat zit niet op een CDJ-1000 maar wel op een DN-S3500 dan koop je de DN, maar stel nou je vindt een draaiende platter echt niet fijn dan koop je de Pioneer!
Je hebt ng nooit een XD-53 op je hoofd gehad je hebt hem zelfs nog ooit in het echt gezien of aangeraakt, volgens mi kende je em nog niet eens voordat er in de LL iets over gepost werd Winking my eye
En oderbouw je antwoord ook ff, waarom vind je dit nou de perfecte set?
Trouwens je weet ik nauwelijks wat over de boxen als je de prijs niet een weet :P
Boyd    posted on 10-06-2008 19:41

@gagarin, ze zijn ook nog is makkelijker weer te verkopen.

Maar voor de drive inn:

Cd-spelers: CDJ800's mkII
Mixer: DJM600, XONE 42, of NUO 5.
Headphone: Ze zitten allemaal tussen 100 en 200 euro, dus das zelf kiezen. Die nieuwe xone is wel geil.

Boxen ben ik geen expert in,

kobalt    posted on 11-06-2008 01:05
 CD-Speler:                             Pioneer CMX-3000
Mixer:                                      Rodec MX180MKIII of vergelijkbaar                    
Versterker(s):                           Samson S2000 en Dynacord S900
Speakers:                                 2x HK Subs en tops (PR:O series)

Nieuwprijs ongeveer rond de 5000€ denk ik
Maar als je tweedehands wat rondkijkt misschien de helft?
Ik heb daar een dubbele cd-speler gezet omdat ik het voor drive-in echt niet nodig vind daar CDJ-1000's voor te gebruiken.  Het is trouwens ook veel handiger als alles in een flightcase kan.

Ik draai overigens met deze set (enkel andere mixer) en meer dan dit heb ik ook niet nodig.  Ook niet qua cd-spelers, de cmx-3000 doet prima z'n werk en biedt voldoende mogelijkheden en is fijn om mee te werken.
Met deze speakers/versterkers kom je trouwens een heel eind en de klank is voortreffelijk (zeker voldoende voor drive in).  Ik gebruik wel nog een equalizer en limiter.
Bartjens    posted on 11-06-2008 10:02
Poster: kobalt

Het is trouwens ook veel handiger als alles in een flightcase kan.

Ook een hele mooie flightcase Cry Je hoeft natuurlijk niet een 19" cd-speler/mengtafel te hebben wil je alles mooi in een flightcase stoppen.

Met deze speakers/versterkers kom je trouwens een heel eind en de klank is voortreffelijk (zeker voldoende voor drive in).  Ik gebruik wel nog een equalizer en limiter.

De ts wil een mobile set, met de set die jij noemt heb je al een flinke aanhanger o.i.d. nodig wil je 2 subs, 2 toppen en versterker rack mee nemen...

De set die ik heb ( 2 x LEM D-400 + de sub) neem ik mee in m'n opel astra station Cry
(en dat incl. m'n bovenstaande flightcase voor de cdj's en djm, 2 x t-4 met parren, kistje met lichtbesturing, statieven voor de speakers en licht, cd koffers, kabel kist en 2 lichteffecten. Cry)
www.djbrowbeat.com
kobalt    posted on 11-06-2008 16:26
@ Bartjens:  ik snap best dat je misschien kritiek wil geven op mij, maar ik denk niet dat jouw set veel minder plaats in neemt als de mijne.  Dit gaat allemaal in mijn citroen berlingo. (geluidsset, versterkerrack, mixer & cd-speler, 2x4 parren, lichtsturing, statieven, rookmachine en minstens 2 lichteffectien).  Het lijkt gewoon groot in omvang maar als je dat een beetje goed weet te klasseren valt dit best goed mee.

Maar uiteindelijk ieder zijn zin zeker...?
Bartjens    posted on 11-06-2008 16:44
@ Bartjens:  ik snap best dat je misschien kritiek wil geven op mij, maar ik denk niet dat jouw set veel minder plaats in neemt als de mijne. 

Ik geef geen kritiek op jou, geef alleen aan dat jou set misschien te groot is voor een compact setje. En ik ben van mening dat mijn setje minder ruimte in beslag neemt dan die van jou. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is hoe ik er tegen aan kijk.

maar als je dat een beetje goed weet te klasseren valt dit best goed mee.

En zo is het. Misschien heeft de ts wel de ruimte hiervoor, geen idee.

Zo hebben we er tog allemaal een mening over?
www.djbrowbeat.com
WalterRavensberg    posted on 11-06-2008 17:05
Allereerst:
De Beste Set Bestaat Niet

Alles valt en staat met wat jij er mee gaat doen.

bv 2cdj1000 met djm800 mixer werkt niet in een klein bruin cafe waarbij de barkeeper zelf af en toe een cdtje opzet...

Maar om toch een beetje in jullie straatje blijven:
Kies voor een degelijke set welke redelijk waardevast is en tevens betaalbaar. Op deze manier kom je snel op het volgende:
cd spelers: pioneer--> iets van de cdj serie of gewoon lekker compact de cmx3000
mixer: neem een dateq--> stuk robuuster dan pioneer.
geluidsset: koop de best klinkende in jouw prijsklasse.

succes, greetzz
wall
Leo981    posted on 12-06-2008 09:47
Poster: JollyJunkie

Trouwens je weet ik nauwelijks wat over de boxen als je de prijs niet een weet :P

heb ff gegoogled en ik kreeg iets van 10 verschillende prijzen japie
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

186 Users online: 11 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 38.605
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.905.627