Zelf heb ik ook een drive-in showtje. Ik draai veel op bruiloften, bedrijfsfeesten e.d.
Hiervoor heb ik een leuk prof. en vooral compact setje:
Speakers: 2 x Lem D-400 (actieve speakers)
cd spelers: 2 x Pioneer CDJ-800 MKII
mixer: Pioneer DJM-800
Mic.: Senheisser E 835
Statieven voor de speakers: de standaard K&M
Totaal incl. alle kabels in € 4500,-
Heb natuurlijk geen idee wat jou budget is.
oop dat je er wat mee kunt.
Poster: BartjensZelf heb ik ook een drive-in showtje. Ik draai veel op bruiloften, bedrijfsfeesten e.d.
Hiervoor heb ik een leuk prof. en vooral compact setje:
Speakers: 2 x Lem D-400 (actieve speakers)
cd spelers: 2 x Pioneer CDJ-800 MKII
mixer: Pioneer DJM-800
Mic.: Senheisser E 835
Statieven voor de speakers: de standaard K&M
Totaal incl. alle kabels in € 4500,-
Heb natuurlijk geen idee wat jou budget is.
oop dat je er wat mee kunt.
Als boxen en versterker --> Crown (macrotech of xti series) en DAS of JBL boxen
Onmogelijk, iedereen zijn eigen stijl, de een vindt dit fijn werken en de ander weer iets anders...
EDIT : Mijn 700e post en ik ben Pro :D
Poster: JuniorDDPAls boxen en versterker --> Crown (macrotech of xti series) en DAS of JBL boxen
Poster: DJ-Xtremer
De volgende set zou ik samenstellen:
- CD-Speler: 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 (deze heb ik zelf al, gewoon de top voor CD-spelers)
- Mixer: Pioneer DJM-800 (goede degelijke mixer met alle mogelijkheden)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord)
- Speakers: JBL EON (goede actieve speakers met een zee aan geluidsopbrengst)
Voor eventuele TT's zou ik voor de Technics SL-1210 M5G kiezen.
Ik ga bij deze set uit van kwaliteit en overzicht, er hangt misschien een prijskaartje aan, maar het is het geld zeker waard!
De JBL valt bij mij als eerste af omdat die een stuk(je) duurder zijn en dat prijsverschil niet waarmaakt vergeleken met de andere 15" actieve speakers.
Poster: BartjensEn na het aanschaffen van deze set ben je ook meteen blut. De ts zal een bepaalt budget hebben lijkt me.
De JBL valt bij mij als eerste af omdat die een stuk(je) duurder zijn en dat prijsverschil niet waarmaakt vergeleken met de andere 15" actieve speakers.
Poster: DJ-Xtremer
De volgende set zou ik samenstellen:
- CD-Speler: 2x Pioneer CDJ-1000 MK3 (deze heb ik zelf al, gewoon de top voor CD-spelers)
- Mixer: Pioneer DJM-800 (goede degelijke mixer met alle mogelijkheden)
- Headphone: Pioneer HDJ-1000 (heb ik ook en een mooiere geluidskwaliteit als deze heb ik nog nooit gehoord)
- Speakers: JBL EON (goede actieve speakers met een zee aan geluidsopbrengst)
Voor eventuele TT's zou ik voor de Technics SL-1210 M5G kiezen.
Ik ga bij deze set uit van kwaliteit en overzicht, er hangt misschien een prijskaartje aan, maar het is het geld zeker waard!
Poster: Gagarin12
Je zal het verschil niet merken, zeker niet als je tot nu toe enkel met cd's draait. Ze zijn enkel wat mooier.
Gagarin
Poster: Leo981
cd : pioneer CDJ-1000 MK3
mixer : Ecler Evo 5
hp : Allen & Heath Xone XD-53
speakers : LEM Master 5
Bruto prijs :
5355,-
of als je het bij een bepaalde winkel koopt evt. iets van :
4313,- +
(excl. speakers die wist ik zo snel niet)
Poster: Leo981
cd : pioneer CDJ-1000 MK3
mixer : Ecler Evo 5
hp : Allen & Heath Xone XD-53
speakers : LEM Master 5
Bruto prijs :
5355,-
of als je het bij een bepaalde winkel koopt evt. iets van :
4313,- +
(excl. speakers die wist ik zo snel niet)
@gagarin, ze zijn ook nog is makkelijker weer te verkopen.
Maar voor de drive inn:
Cd-spelers: CDJ800's mkII
Mixer: DJM600, XONE 42, of NUO 5.
Headphone: Ze zitten allemaal tussen 100 en 200 euro, dus das zelf kiezen. Die nieuwe xone is wel geil.
Boxen ben ik geen expert in,
Poster: kobalt
Het is trouwens ook veel handiger als alles in een flightcase kan.
Met deze speakers/versterkers kom je trouwens een heel eind en de klank is voortreffelijk (zeker voldoende voor drive in). Ik gebruik wel nog een equalizer en limiter.
@ Bartjens: ik snap best dat je misschien kritiek wil geven op mij, maar ik denk niet dat jouw set veel minder plaats in neemt als de mijne.
maar als je dat een beetje goed weet te klasseren valt dit best goed mee.
Poster: JollyJunkie
Trouwens je weet ik nauwelijks wat over de boxen als je de prijs niet een weet :P
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.